Hop til indhold

Skræmt vovse


Gæst Errebo-Koch
 Share

Recommended Posts

Gæst Errebo-Koch

Vi har i dag, købt en helt fantastisk langhåret gravhund, på 9 mdr. I forvejen havde vi en lille ruhåret gravhund, som vi ville glæde med en ven at hygge med.

Men udover at være voldsomt underernæret, er han desværre skræmt fra vid og sans - ikke overfor andre hunde, men lyde, bevægelser og et forsøg på at komme i kontakt, gør ham skrækslagen - og han løber bange rundt i huset. Vi aner ikke hvad årsagen er og hvad han har været igennem, da de mennesker vi købte ham af, ikke havde haft ham længe og egentlig virkede fuldstændigt ligeglade.

Han er en lækker hund og vi vil gøre alt vi kan for at give ham en tryg tilværelse, men gode råd sætter vi stor pris.

 

Har du prøvet lignende, eller ved du bare præcis hvordan sådan én skal tackles, så skriv endelig.

 

/Pia

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er han en sød lille fyr :lun:

 

jeg tror jeg ville lægge mig på gulvet med en masse godbidder også prøve at lade ham søge kontakt og på den måde være i hans ''hovedhøjde'' så man ikke virker truende....

 

ihvert fald bare for i aften, eller indtil at han gerne vil hen til jer og er rolig ved jer...

 

 

men der er sikkert andre herinde der ved meget mere om hvordan man bedst tager sig af sådan en lille skræmt fyr... det lille pus :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at g¢re noget som helst i et par dage, bare lad ham være der, giv ham godbider hvis han vil tage dem, men pr¢v ikke at få ham til det hvis han er for nerv¢s. Lad ham finde dig til rette i jere hjem f¢r i begynder at pr¢ve at g¢re jer venner med ham. Han har ingen grund til at stole på jer, i er fremmede, så lad ham komme til jer i sit eget tempo.

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad være med at g¢re noget som helst i et par dage, bare lad ham være der, giv ham godbider hvis han vil tage dem, men pr¢v ikke at få ham til det hvis han er for nerv¢s. Lad ham finde dig til rette i jere hjem f¢r i begynder at pr¢ve at g¢re jer venner med ham. Han har ingen grund til at stole på jer, i er fremmede, så lad ham komme til jer i sit eget tempo.

 

Jeg er enig med Pin Poynter - jeg har selv haft en meget skræmt genbrugshund engang, og det vi gjorde var at sørge for at vores kropssprog og stemmeleje blev holdt på et roligt niveau - ingen råben, hurtige bevægelser osv. Men ellers leve helt som man plejer - efter nogen tid vil hunden begynde at søge kontakt af sig selv.

Der kan godt gå uger før det sker, så vær tålmodige!

Link til indlæg
Del på andre sites

Lade ham opdage verden i hans eget tempo, har selv en hanhund, på snart 2 år, som kun havde set indersiden, i en staldboks da jeg hentede ham som 4 mdr. Det har været et stort arbejde, og resten af hans liv, er der ting, han ikke vil blive tryg ved, men vi er nået rigtig langt, ved at lade ham, opdage ting stille og roligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...