Hop til indhold

hundemad til allergi hund??


Gæst lucy6år
 Share

Recommended Posts

Gæst lucy6år

min lab tæve på 7 kan ikke tåle fjerkræ.. så pt fodre jeg med noget fra dyrlægen med laks og ris... min tanke er lidt at lave det selv , men kan man feks bruge hestefars og ris? , hva med vitaminer? hva gør i , håber på lidt hjælp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mille hunden

Hejsa

 

Min Cairn tæve på 2½ døjer også med allergi. Vi har fået anbefalet det foder der hedder Olivers. ved ikke om du kender det, men det skal bestilles online fra et dansk firma. man kan få en der hedder "lamb", der er specielt egnet til allergihunde, og den har vi haft stor succes med, efter at have prøvet dyrlægens som ikke virkede.

Det var ikke just en opskrift, men ville lige nævne det alligevel :)

 

Hilsen Anja

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
jeg kender godt olivers ... det har hun fået i flere år , men det er alt alt for kraftigt til hende .. så nu er valget lidt om det ska være fisk eller hest..

 

Du kan også selv lave maden, det gør jeg og jeg har lagt mine opskrifter ind i en tråd under Foder :)

 

Jeg fodrer i samarbejde med min dyrlæge, jeg laver ofte maden med fisk, med hest og med svin fx :)

 

Det er nemt, det smager forrygende og så er det smaddergodt for hunden :D

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kender godt olivers ... det har hun fået i flere år , men det er alt alt for kraftigt til hende .. så nu er valget lidt om det ska være fisk eller hest..

 

Du kan også selv lave maden, det gør jeg og jeg har lagt mine opskrifter ind i en tråd under Foder :)

 

Jeg fodrer i samarbejde med min dyrlæge, jeg laver ofte maden med fisk, med hest og med svin fx :)

 

Det er nemt, det smager forrygende og så er det smaddergodt for hunden :D

 

Lucy6år, Du kan sagtens lave din hunds mad selv. Og du kan både bruge laks og hest, alt efter hvad du har. Variation er bare godt.

 

Men det er nok klogt --ligesom anne-marie gør, at fodre i samråd med din dyrlæge. Der er forskel på hunde, og DIN dyrlæge kender DIN hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
jeg kender godt olivers ... det har hun fået i flere år , men det er alt alt for kraftigt til hende .. så nu er valget lidt om det ska være fisk eller hest..

 

Du kan også selv lave maden, det gør jeg og jeg har lagt mine opskrifter ind i en tråd under Foder :)

 

Jeg fodrer i samarbejde med min dyrlæge, jeg laver ofte maden med fisk, med hest og med svin fx :)

 

Det er nemt, det smager forrygende og så er det smaddergodt for hunden :D

 

Lucy6år, Du kan sagtens lave din hunds mad selv. Og du kan både bruge laks og hest, alt efter hvad du har. Variation er bare godt.

 

Men det er nok klogt --ligesom anne-marie gør, at fodre i samråd med din dyrlæge. Der er forskel på hunde, og DIN dyrlæge kender DIN hund.

 

Nja, hvis dyrlægen ved noget om det :)

 

Min er faktisk uddannet i fodring, vel at mærke ikke tørfoder, men i at bruge mad som behandling :)

 

Hun mener at mange hunde faktisk bliver syge bla fordi de ikke trives godt på tørfoder, hjemmelavet tilberedt mad kræver langt mindre engergi at fordøje og er langt mindre belastende for kroppen :)

 

Men da de fleste dyrlægers uddannelse indefor hundemad er betalt af foderfirmaerne, så er det klart at det er det de anbefaler :)

 

Ofte viser det sig, når hunden går i behandling hos min dyrlæge, at det der mentes var allergi, faktisk er noget andet, og at symptomerne forsvinder efter en tid med behandling og foderskift :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
opskrifter tages i mod med kys hånd... og hvor i køber hestekød...

 

Her er opskrifter :)

 

Du kan evt blande halvt halvt med tørfoder :)

 

http://www.hunde-forum.dk/viewtopic.php?t=579

 

Spørg endeligt :)

 

Hvor bor du?

 

Min lokale slagter her på Mols slagter heste på hans lille slagteri og sælger kødet :)

 

Det er faktisk billigt og han levere også til dele af østjylland :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund komme lige fra det samme foder som dit, da hun også har allergi. jeg er så ved at teste nu om hun kan tåle et andet mærke, men tidligere har hun også fået regal med laks og kartofler uden problemer.

 

Men lammevarianterne plejer at være fedtfatigere end dem med fisk.

 

Jeg har også en overgang lavet mad selv efter anne maries opskrift og nu blander jeg også hendes tørfoder med det. jeg laver det på fisk, mest sildefileter. Har også brugt and og lam:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...