Hop til indhold

Sterilisation..


Birgitta
 Share

Er din tæve steriliseret?  

18 stemmer

  1. 1. Er din tæve steriliseret?

    • Ja
    • Nej, og hun skal heller ikke steriliseres.
    • Nej, men hun skal steriliseres når hun bliver ældre.


Recommended Posts

Silke skal steriliseres på mandag.....

 

Dels fordi hun har haft problemer med ørerne under de sidste tre løbetider. Og dels fordi hun nærmer sig den "kritiske alder".

Med alderen er der jo større og større risiko for livmoderbetændelse, som kan koste hundens liv.

 

Så nu skal det være.

 

Jeg ville gerne høre fra nogen der har været igennem det.

Jeg har selv fået opereret en tæve akut engang for mange år siden.

 

Er der noget, som jeg måske ikke har tænkt på, som kan gøre oplevelsen mindre traumatisk for hende..... og for mig selv... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie

Mika er, men det blev hun da hun boede hos hendes anden familie, jeg ville ikke have valgt det :)

 

Susi er ikke og jeg regner heller ikke med at hun skal :)

 

Vi går hos en alternativ og meget dygtig dyrlæge, og jeg lader mig rådgive af hende :)

 

Hun er fantastisk til at rette op på alle de ubalancer der skaber symptomerne, så det er simpelthen en forebyggelse af sygdom :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Speedy blev det for mange år siden, hun havde fået livmoderbetændelse.

Groa blev det i foråret, hun kom noget hurtigere over det, hun var jo ikke syg i forvejen.

Hos nogle dyrlæger kan man låne ( mod depositum) en blød halskrave i stedet for en "lampeskærm". det vil jeg råde dig til at gøre. Den generer ikke hunden på samme måde, den kan spise og drikke uden problemer.

Sørg for at have lune tæpper i kurven, eller på gulvet. Sørg for at få smertestillende piller med hjem.

Spørg bare løs, hjælper gerne hvis jeg kan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hehe... -se, hvad vi har købt:

 

2196_20080104_11a_1.jpg

 

Og hun er så tryg ved den, at hun kan hilse på hundevennerne og rende rundt og tigge og logre med den på. Så jeg tror, det var et godt køb..

 

De der store plastic-kraver, dem har jeg aldrig kunnet lide... Især fordi jeg har så lidt plads..

 

 

Hvad nu, når hun kommer hjem og er ny-syet... Hun skal jo ud og gå tur, og så bliver hun snavset på maven... Jeg plejer bare at skylle hende med håndbruseren.. Men går det, -med "broderi" på mavsen?

 

Hvor gammel var Groa da hun blev opereret? -Og hvor gammel var Speedy da hun fik livmoderbetændelse?

Link til indlæg
Del på andre sites

Speedy var 3 år da hun fik livmoderbetændels. Vi havde en Freia der også fik det, hun var to, og Mega var 1½ år da hun fik det.

Da Groas hormoner gik afmok under løbetid blev vi enige om hun skulle steriliseres, hun var 14 mdr. da det blev gjort.

Du kan sagtens tage Silke med ud at gå. jeg ville nok vælge at vaske med lidt sæbevand, brug en engangsvaskeklud, de er bløde.

Nu er Silke jo stor, for ellers kan man give hunden en bodystocking på når man går tur, det gjorde vi med Mega, det var nemlig vinter da hun blev syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt at Tofi ikke skal steriliseres, men jeg er ikke længre så sikker. Hvis vi ikke kan få bugt med hendes falske drægtighed, vil hun skulle være "ved siden af sig selv" hormonelt i 6 ud af 12 måneder, eftersom hun er i løb 3 gange om året.

 

Men jeg kan ikke lide tanken om kraftig bedøvelse til en så lille hund.

 

Mht livmoderbetændelse, så kender jeg ikke statistikkerne, og kan ikke udtale mig om det.

 

Ved nogen hvordan statistikkerne er mht. cancerrisiko og sterilisation/ikke-sterilisation?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay....... Måske kunne hun låne en undertrøje af mor til at gå tur i...

 

Fordelen ved den bløde krave er osse, at hundevennerne kan genkende hende på afstand alligevel. Jeg har SÅ mange gange været ud for, at hunde har reageret voldsomt når de har mødt en af vennerne med "lampeskærm" på. Da Silke var yngre gøede hun osse vildt af en "lampehund"... som viste sig at være en ven..

 

Nå, men hvis hun er så flink som jeg tror hun er, så får hun slet ikke brug for kraven så meget. Kun om natten og når hun er alene.

 

Det var ellers tidligt, dine hunde fik livmoderbetændelse.. SÅ kan jeg godt forstå, at du har valgt at få steriliseret Groa så tidligt.

 

Lige et par spørgsmål:

Blev du hos Groa til hun var bedøvet? Hvor mange timer gik der før du måtte hente hende? Hvor frisk var hun?

 

Hvad med det der med at passe på vægten? Har hundene taget på efter sterilisationen? Har de ændret pels? Adfærd? -Har der været nogen bivirkninger?

Link til indlæg
Del på andre sites

okay....... Måske kunne hun låne en undertrøje af mor til at gå tur i...

 

Fordelen ved den bløde krave er osse, at hundevennerne kan genkende hende på afstand alligevel. Jeg har SÅ mange gange været ud for, at hunde har reageret voldsomt når de har mødt en af vennerne med "lampeskærm" på. Da Silke var yngre gøede hun osse vildt af en "lampehund"... som viste sig at være en ven..

 

Nå, men hvis hun er så flink som jeg tror hun er, så får hun slet ikke brug for kraven så meget. Kun om natten og når hun er alene.

 

Det var ellers tidligt, dine hunde fik livmoderbetændelse.. SÅ kan jeg godt forstå, at du har valgt at få steriliseret Groa så tidligt.

 

Lige et par spørgsmål:

Blev du hos Groa til hun var bedøvet? Hvor mange timer gik der før du måtte hente hende? Hvor frisk var hun?

 

Hvad med det der med at passe på vægten? Har hundene taget på efter sterilisationen? Har de ændret pels? Adfærd? -Har der været nogen bivirkninger?

 

Speedy var radmager, hun tog heldigvis på, har aldrig været for tyk. Mega blev svær at styre med vægten, Freia forblev uændret.

Speedy havde "hvalpe" 2 gange inden hun fik livmoderbetændelse.

Nej, jeg afleverede Groa og gik med det samme, havde ikke lyst til at være til stede, var bange for at begynde at græde ( en længere historie).

Hun kom hjem 5-6 timer efter. Hun skulle lige vågne og drikke lidt før jeg måtte hente hende. Hun sov i 3-4 timer så ville hun have mad og ud at gå tur. Dog var hun afdæmpet et døgn efte.

Groa har taget lidt på, vi skal passe på, så godbider er blevet en del af kosten.

Pelsen har ikke ændret sig, men hun er blevet en smule mere rolig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt at Tofi ikke skal steriliseres, men jeg er ikke længre så sikker. Hvis vi ikke kan få bugt med hendes falske drægtighed, vil hun skulle være "ved siden af sig selv" hormonelt i 6 ud af 12 måneder, eftersom hun er i løb 3 gange om året.

 

Men jeg kan ikke lide tanken om kraftig bedøvelse til en så lille hund.

 

Mht livmoderbetændelse, så kender jeg ikke statistikkerne, og kan ikke udtale mig om det.

 

Ved nogen hvordan statistikkerne er mht. cancerrisiko og sterilisation/ikke-sterilisation?

Kan ikke huske dem, men du kan se dem på netdyredoktor.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har stemt at Tofi ikke skal steriliseres, men jeg er ikke længre så sikker. Hvis vi ikke kan få bugt med hendes falske drægtighed, vil hun skulle være "ved siden af sig selv" hormonelt i 6 ud af 12 måneder, eftersom hun er i løb 3 gange om året.

 

Men jeg kan ikke lide tanken om kraftig bedøvelse til en så lille hund.

 

Mht livmoderbetændelse, så kender jeg ikke statistikkerne, og kan ikke udtale mig om det.

 

Ved nogen hvordan statistikkerne er mht. cancerrisiko og sterilisation/ikke-sterilisation?

 

Det er især livmoderbetændelse, der er den stor fare. Man regner med, at ca. 25% af alle usteriliserede tæver får livmoderbetændelse inden de bliver 10 år....... Især tæver der lider af falsk graviditet er udsatte..

Og dødeligheden ved operation er 4-5%.. Altså ved livmoderbetændelse.

 

Hvis man får steriliseret sin tæve rigtig tidligt, -mellem 1. og 2. løbetid, så nedsætter man også risikoen for brystkræft betydeligt.

 

---Men engelske websider taler om at ALLE usteriliserede tæver får livmoderbetændelse hvis de lever længe nok, -at man er oppe på 50% ved 10-års alderen.

Og at risikoen for cancer i brysterne er 26% for usteriliserede -og sent steriliserede tæver, -8% for tæver steriliseret inden de bliver 2½ år og 0.05% for tæver der er blevet steriliseret inden første løbetid...

 

Det er nok et spørgsmål om hvor og hvordan man tæller tilfældene..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Molly blev steriliseret sidste år efter flere falske graviditeter som ikke har været rare for hende. Jeg ville egentlig ikke have det gjort, men efter samråd med dyrlægen og flere omgange hvor jeg kunne se, at hun ikke havde det godt, fik vi det gjort. Nu er jeg glad for det, for jeg har fået min gamle hund tilbage :) men det er jo ikke en operation uden risici

Link til indlæg
Del på andre sites

okay....... Måske kunne hun låne en undertrøje af mor til at gå tur i...

 

Fordelen ved den bløde krave er osse, at hundevennerne kan genkende hende på afstand alligevel. Jeg har SÅ mange gange været ud for, at hunde har reageret voldsomt når de har mødt en af vennerne med "lampeskærm" på. Da Silke var yngre gøede hun osse vildt af en "lampehund"... som viste sig at være en ven..

 

Nå, men hvis hun er så flink som jeg tror hun er, så får hun slet ikke brug for kraven så meget. Kun om natten og når hun er alene.

 

Det var ellers tidligt, dine hunde fik livmoderbetændelse.. SÅ kan jeg godt forstå, at du har valgt at få steriliseret Groa så tidligt.

 

Lige et par spørgsmål:

Blev du hos Groa til hun var bedøvet? Hvor mange timer gik der før du måtte hente hende? Hvor frisk var hun?

 

Hvad med det der med at passe på vægten? Har hundene taget på efter sterilisationen? Har de ændret pels? Adfærd? -Har der været nogen bivirkninger?

 

Speedy var radmager, hun tog heldigvis på, har aldrig været for tyk. Mega blev svær at styre med vægten, Freia forblev uændret.

Speedy havde "hvalpe" 2 gange inden hun fik livmoderbetændelse.

Nej, jeg afleverede Groa og gik med det samme, havde ikke lyst til at være til stede, var bange for at begynde at græde ( en længere historie).

Hun kom hjem 5-6 timer efter. Hun skulle lige vågne og drikke lidt før jeg måtte hente hende. Hun sov i 3-4 timer så ville hun have mad og ud at gå tur. Dog var hun afdæmpet et døgn efte.

Groa har taget lidt på, vi skal passe på, så godbider er blevet en del af kosten.

Pelsen har ikke ændret sig, men hun er blevet en smule mere rolig.

 

 

Øhø... Så skriver du osse...:

 

Nogen siger hunden kan blive indkontinent ( staveplade), men det er der ikke nogen af vores hunde der er blevet.

Var selv med under hele forløbet ved både Freia og Groa

 

...Du har da ikke haft flere Groa'er? :D

 

Det gør ikke noget, hvis Silke bliver lidt roligere... Hun er stadig en krudtugle som 5½ årig. Og pelsen, det er vist noget med at den kan blive lysere og mere "uldet"... --Ja, nu får vi se... Jeg vil jo nok elske hende lige meget hvordan hun kommer til at se ud..

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly blev steriliseret sidste år efter flere falske graviditeter som ikke har været rare for hende. Jeg ville egentlig ikke have det gjort, men efter samråd med dyrlægen og flere omgange hvor jeg kunne se, at hun ikke havde det godt, fik vi det gjort. Nu er jeg glad for det, for jeg har fået min gamle hund tilbage :) men det er jo ikke en operation uden risici

 

Hvordan er Mollys pels efter sterilisationen? Og hendes vægt? Kan I holde den?

Hvor lang tid gik der fra du afleverede hende og til du kunne hente hende igen??

Og hvor gammel er det at Molly er?

 

--Jeg glææder mig til at det er overstået.... :cry:

Det er vist værre for mig end for Silke.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Jeg synes ikke hendes pels har ændret sig. Hun tog lidt på de første måneder efter operationen, men det kan ligeså godt have været min skyld fordi hun fik nogle flere godbidder forbi jeg synes jeg havde været så ond ved hende :) Nu vejer hun ca 1 kg mere end før så det er ok. Jeg afleverede hende om morgenen kl 9 og hun blev hentet igen kl 15 samme eftermiddag. De anbefalede at hun blev til næste morgen, men hun var så ked af at være der, at de ringede og sagde at hun gerne måtte komme hjem. Jeg sov så i stuen på en madras på gulvet sammen med hende de næste dage til hun igen kunne gå ovenpå. Først nat var ikke rar og jeg fik snakket med vagtlægen, som dog kunne berolige mig med, at hun havde det helt normalt :)

 

Molly blev 6 i oktober så hun har været 5½ dengang

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke hendes pels har ændret sig. Hun tog lidt på de første måneder efter operationen, men det kan ligeså godt have været min skyld fordi hun fik nogle flere godbidder forbi jeg synes jeg havde været så ond ved hende :) Nu vejer hun ca 1 kg mere end før så det er ok. Jeg afleverede hende om morgenen kl 9 og hun blev hentet igen kl 15 samme eftermiddag. De anbefalede at hun blev til næste morgen, men hun var så ked af at være der, at de ringede og sagde at hun gerne måtte komme hjem. Jeg sov så i stuen på en madras på gulvet sammen med hende de næste dage til hun igen kunne gå ovenpå. Først nat var ikke rar og jeg fik snakket med vagtlægen, som dog kunne berolige mig med, at hun havde det helt normalt :)

 

Molly blev 6 i oktober så hun har været 5½ dengang

 

Det er lige, hvad Silke er nu, 5½ år. -6 år til april..

 

Hvad var der galt den først nat? Pev hun? Og hvad gjorde du?

Silke og jeg sover altid sammen i stueplan, så det skal nok gå...

Når bare hun ikke er alt for ked af det... :cry:

 

Vi har en tid kl. 9 på mandag... Og jeg går altså ikke fra hende før hun sover... Og hun får sit tæppe med... Og selvfølgelig sin fine halsring..

 

Suk... bare det snart var tirsdag... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst nordlys_dk

Hun var hvileløs den første nat og hun kastede op. Hun havde ikke spist men det vand hun havde drukket kom op igen. Jeg ringede til Vagt dyrlægen og han sagde at det var pga narkosen og at det bla var derfor de anbefalede at hunden blev hos dem den første nat. Jeg var nu glad for at hun var hjemme. Hun lå ved siden af mig på gulvet og jeg lå og snakkede med hende det meste af tiden. Næste morgen faldt hun i søvn og senere på eftermiddagen var hun allerede langt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

okay....... Måske kunne hun låne en undertrøje af mor til at gå tur i...

 

Fordelen ved den bløde krave er osse, at hundevennerne kan genkende hende på afstand alligevel. Jeg har SÅ mange gange været ud for, at hunde har reageret voldsomt når de har mødt en af vennerne med "lampeskærm" på. Da Silke var yngre gøede hun osse vildt af en "lampehund"... som viste sig at være en ven..

 

Nå, men hvis hun er så flink som jeg tror hun er, så får hun slet ikke brug for kraven så meget. Kun om natten og når hun er alene.

 

Det var ellers tidligt, dine hunde fik livmoderbetændelse.. SÅ kan jeg godt forstå, at du har valgt at få steriliseret Groa så tidligt.

 

Lige et par spørgsmål:

Blev du hos Groa til hun var bedøvet? Hvor mange timer gik der før du måtte hente hende? Hvor frisk var hun?

 

Hvad med det der med at passe på vægten? Har hundene taget på efter sterilisationen? Har de ændret pels? Adfærd? -Har der været nogen bivirkninger?

 

Speedy var radmager, hun tog heldigvis på, har aldrig været for tyk. Mega blev svær at styre med vægten, Freia forblev uændret.

Speedy havde "hvalpe" 2 gange inden hun fik livmoderbetændelse.

Nej, jeg afleverede Groa og gik med det samme, havde ikke lyst til at være til stede, var bange for at begynde at græde ( en længere historie).

Hun kom hjem 5-6 timer efter. Hun skulle lige vågne og drikke lidt før jeg måtte hente hende. Hun sov i 3-4 timer så ville hun have mad og ud at gå tur. Dog var hun afdæmpet et døgn efte.

Groa har taget lidt på, vi skal passe på, så godbider er blevet en del af kosten.

Pelsen har ikke ændret sig, men hun er blevet en smule mere rolig.

 

 

Øhø... Så skriver du osse...:

 

Nogen siger hunden kan blive indkontinent ( staveplade), men det er der ikke nogen af vores hunde der er blevet.

Var selv med under hele forløbet ved både Freia og Groa

 

...Du har da ikke haft flere Groa'er? :D

 

Det gør ikke noget, hvis Silke bliver lidt roligere... Hun er stadig en krudtugle som 5½ årig. Og pelsen, det er vist noget med at den kan blive lysere og mere "uldet"... --Ja, nu får vi se... Jeg vil jo nok elske hende lige meget hvordan hun kommer til at se ud..

 

UPS :oops: Mente Freia og Mega

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: Hvis du har en god dyrlæge vil det garanteret ikke være noget problem at få lov til at blive til Silke sover. Det har jeg altid fået lov til med Futte, fordi han var så bange for at være der hos dyrlægen og i øvrigt ikke var vant til at være i bur. Så jeg fik et mødetidspunkt og så gav de ham noget at slappe af på mens jeg var der og først når han var så langt væk, at de skulle bære ham ind, gik jeg. Og de ringede så jeg kunne hente ham når de var færdige, så han stadig var døsig, men lige kunne vakle ud til mig. Min dyrlæge har været meget forstående overfor at han ikke skulle være dernede alene i vågen tilstand, det har der aldrig været problemer med, så det kan du garanteret også få lov til :D

 

Pøj pøj med Silke, jeg krydser fingre for hende, og det går garanteret godt! :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Birgitta: Hvis du har en god dyrlæge vil det garanteret ikke være noget problem at få lov til at blive til Silke sover. Det har jeg altid fået lov til med Futte, fordi han var så bange for at være der hos dyrlægen og i øvrigt ikke var vant til at være i bur. Så jeg fik et mødetidspunkt og så gav de ham noget at slappe af på mens jeg var der og først når han var så langt væk, at de skulle bære ham ind, gik jeg. Og de ringede så jeg kunne hente ham når de var færdige, så han stadig var døsig, men lige kunne vakle ud til mig. Min dyrlæge har været meget forstående overfor at han ikke skulle være dernede alene i vågen tilstand, det har der aldrig været problemer med, så det kan du garanteret også få lov til :D

 

Pøj pøj med Silke, jeg krydser fingre for hende, og det går garanteret godt! :wink:

 

Jeg krydser også fingre, det skal nok gå godt, og hun bliver hurtigt frisk igen a010.gif

 

Dejligt at du har købt den krave, det ville jeg osse gøre :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes ikke hendes pels har ændret sig. Hun tog lidt på de første måneder efter operationen, men det kan ligeså godt have været min skyld fordi hun fik nogle flere godbidder forbi jeg synes jeg havde været så ond ved hende :) Nu vejer hun ca 1 kg mere end før så det er ok. Jeg afleverede hende om morgenen kl 9 og hun blev hentet igen kl 15 samme eftermiddag. De anbefalede at hun blev til næste morgen, men hun var så ked af at være der, at de ringede og sagde at hun gerne måtte komme hjem. Jeg sov så i stuen på en madras på gulvet sammen med hende de næste dage til hun igen kunne gå ovenpå. Først nat var ikke rar og jeg fik snakket med vagtlægen, som dog kunne berolige mig med, at hun havde det helt normalt :)

 

Molly blev 6 i oktober så hun har været 5½ dengang

 

Det er lige, hvad Silke er nu, 5½ år. -6 år til april..

 

Hvad var der galt den først nat? Pev hun? Og hvad gjorde du?

Silke og jeg sover altid sammen i stueplan, så det skal nok gå...

Når bare hun ikke er alt for ked af det... :cry:

 

Vi har en tid kl. 9 på mandag... Og jeg går altså ikke fra hende før hun sover... Og hun får sit tæppe med... Og selvfølgelig sin fine halsring..

 

Suk... bare det snart var tirsdag... :cry:

 

Ja, du skal holde fast i det med at blive til hun sover. Og bed om at blive ringet op omkring afhentning så tidligt som muligt. Sig at du gerne sidder og venter i venteværelset, hvis det alligevel var lidt for tidligt.

 

Da Toffi fik trukket tænder ud, gik jeg slet ikke hjem, og det var jeg glad for. Hun fik lov at vågne op i min favn, jeg blev instrueret i de 3 ting jeg skulle holde øje med: mavebevægelser (vejrtrækning), tungen ud og kuløren på tungen.

 

HVIS Toffi en dag skal steriliseres, vil jeg bede om at være tilstede under opvågningen, ved siden af buret. Selvom det er deres ansvar at observere under opvågningen, kan det kun være en fordel for dem at der er en person, som KONSTANT har øjnene på hunden. Så jeg forventer at de siger ja :D

 

Jeg er ganske vist sygeplejerske af uddannelse, men du er laborant, og det er ikke helt ved siden af.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres krydsede fingre. Jeg VED osse godt, at selvfølgelig går det godt det hele, og det er hurtigt overstået.. Men alt, det jeg VED, det sidder jo oppe i hovedet... Det jeg føler sidder et andet sted...

 

Jeg HAR aftale med vores søde dyrlæge om at jeg bliver til Silke sover. Og Silke kender dyrlægen godt og er glad for hende. Silke har både været i behandling for hjerte/lungeorm og hun har haft flere ørebetændelser i de sidste år. Og hu har selvfølgelig været til helbredscheck hver år. Så de kender hinanden helt godt, og Silke TRÆKKER af sted når vi skal "hen og besøge Allison".

Så det skal nok gå...

 

 

Ja, du skal holde fast i det med at blive til hun sover. Og bed om at blive ringet op omkring afhentning så tidligt som muligt. Sig at du gerne sidder og venter i venteværelset, hvis det alligevel var lidt for tidligt.

 

Da Toffi fik trukket tænder ud, gik jeg slet ikke hjem, og det var jeg glad for. Hun fik lov at vågne op i min favn, jeg blev instrueret i de 3 ting jeg skulle holde øje med: mavebevægelser (vejrtrækning), tungen ud og kuløren på tungen.

 

HVIS Toffi en dag skal steriliseres, vil jeg bede om at være tilstede under opvågningen, ved siden af buret. Selvom det er deres ansvar at observere under opvågningen, kan det kun være en fordel for dem at der er en person, som KONSTANT har øjnene på hunden. Så jeg forventer at de siger ja :D

 

Jeg er ganske vist sygeplejerske af uddannelse, men du er laborant, og det er ikke helt ved siden af.

 

--Men jeg ved ikke rigtig med at sidde på klinikken under operationen..... Det er jo MANGE timer.. Så meget holdbarhed har jeg vist ikke. Og der bliver måske mere brug for min omsorg når Silke kommer hjem.

Dyrlægen bor ca. 40 minutters gang herfra. Det er fint til morgentur. Men det er langt at gå hjem igen uden hund... Og at gå derhen igen når hun vågner... Og så vente på Falck der skal køre os hjem..

Så realistisk set vil jeg nok have brug for et par timers hvil midt på dagen så jeg kan være der for hende om aftenen og om natten.. Men det er træls... Allerhelst ville jeg jo stå og holde hende i poten under hele operationen.. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun var hvileløs den første nat og hun kastede op. Hun havde ikke spist men det vand hun havde drukket kom op igen. Jeg ringede til Vagt dyrlægen og han sagde at det var pga narkosen og at det bla var derfor de anbefalede at hunden blev hos dem den første nat. Jeg var nu glad for at hun var hjemme. Hun lå ved siden af mig på gulvet og jeg lå og snakkede med hende det meste af tiden. Næste morgen faldt hun i søvn og senere på eftermiddagen var hun allerede langt bedre.

 

Det er rigtig godt at vide, tak..

Jeg skal altså IKKE gøre noget ud af at få hende til at spise eller drikke noget som helst.. Det er bedre helt at faste den første dag..

 

Man fristes jo til at forkæle "det stakkels kræ", men det er nok det bedst bare at lade hende sove..

Link til indlæg
Del på andre sites

SÅ! er vi hjemme igen. Alt er gået perfekt efter planen. Jeg blev hos hende til hun sov. Hun havde et stort varmt tæppe med, og en bold og et pivdyr-ben. Og selvfølgelig hendes halsring.

Jeg gik fra hende kl. 9.30. Klokken 11 ringede dyrlægen og sagde, at Silke havde det godt, operationen var vel overstået, men der ville gå mange timer før hun kunne stå på benene.

Så jeg ringede efter aftale klokken 14. Silke var stadig groggy og kunne endnu ikke stå på benene. Men dyrlægen mente, at hun kunne komme hjem kl. 16. Hun syntes ikke, at jeg behøvede at komme før...

 

Jeg ringede og bestilte Falck til kl. 16 og så ventede jeg... Og ventede... Og ventede.

Kl. 15 KUNNE jeg bare ikke vente længere, så jeg begav mig ud i snevejret i forsigtigt snegletempo.. Det kunne være "festligt" hvis jeg gled i smattet og kom til skade på vej ned for at hente min nyopererede hund.

Silke smasksov stadigvæk. Hun rystede som om hun frøs, og hun havde fået ekstra tæpper og en varmepude, så jeg lagde mig og varmede hende ekstra. Og hun var da ikke mere groggy end at halen virkede!

Falck kom heldigvis først kl. 16.30, så hun nåede at blive lidt friskere.

Men da jeg rejste mig fra gulvet, så kæmpede hun sig osse op, --og gik uden besvær ud til bilen.

 

Hjemme igen drønede hun direkte hen i sin hunde-rede. Og der er simpelthen ikke en lyd fra hende. Hun har den bløde krave på, og den generer ikke når hun ligger og sover. Det er bare rigtig dejligt.

 

Her er hun lige:

2196_20080107_019a_1.jpg

 

Jeg tror altså ikke, at jeg hører mere fra hende forløbelig..

 

Tak for støtten de sidste dage... Jeg tror næsten, at operationen har været værre for mig end for hende.. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...