Hop til indhold

Rastløs hund...


Gæst Chili-pigen
 Share

Recommended Posts

Gæst Chili-pigen

... Når vi ikke alle er hjemme!!

Min mand arbejder på døgninstitution, så derfor er der morgener, hvor han ikke er hjemme, når vi står op. De morgener er Chili rastløs, går rundt og piver og kan ikke finde ro! Når "far" så kommer hjem kan hun slappe af igen, for så er der samling på flokken, tænker jeg?!

 

Det er det samme, hvis jeg ikke er hjemme om aftenen eller hvis vi kommer hjem om eftermiddagen og vores datter ikke er hjemme!

 

Sys faktisk det er lidt synd for hende!:neutral: For kan jo ikke forklare, at "far" kommer hjem om lidt...

 

Vil det mon være sådan altid? Hun er kun 7 mdr...

 

:vinken:Line

Link til indlæg
Del på andre sites

Petrine er snart 3 år og er stadigt sådan - vi går begge meget ud og ind på skift, og det er tydeligt at BEGGE skal være hjemme (eller bare i sammen med Petrine) for at der er fuld ro på. Har filmet hende når hun er alene hjemme og synes hun virker roligere når hun er helt alene hjemme, end når bare en af os er hos hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men er der ikke også noget med at hunde i teenageperioden (7 måneder) generelt bare er meget rastløse og har svært ved at falde til ro?.. Så vil de lukkes ud i haven, så vil de ind igen osv osv (det står der lidt om i Irene Jarnveds bog om hvalpen).

 

Bare en lille 'trøst' til ts om at det måske ikke fortsætter helt så slemt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili-pigen

Det kunne også godt lyde som om Chili er i teenageperioden... Hun vil ind og ud af haven 100 gange!! Hun kan selv lukke døren op, men ikke komme ind igen, så vi render konstant ved have døren... Så det kan godt være, at det bare er en periode hun skal igennem!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kunne også godt lyde som om Chili er i teenageperioden... Hun vil ind og ud af haven 100 gange!! Hun kan selv lukke døren op, men ikke komme ind igen, så vi render konstant ved have døren... Så det kan godt være, at det bare er en periode hun skal igennem!!

Men bare pas på det ikke bliver en dårlig vane, der varer ved ind i hendes voksenliv. Min erfaring er, at de lige nu får en masse vaner, og de mindre dårlige skal vi selvfølgelig begrænse dem i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mr. Yorkshire T

Hej Chili-pigen,

 

Teenage-perioden kan vare op til et par år, men rutinen omkring rastløsheden kan brydes lidt efter lidt ved at aktivere hunden fra tid til anden. Når'far' forlod huset om morgen i starten blev vores hund lidt rastløs, men så begyndte jeg at give ham lidt forskellige ting, som kunne distrahere ham. :vinken:

Det kan f.eks. være en denta stix, lidt godbidder spredt ud på området eller blot lidt tørfoder gemt i et tæppe eller lignende.

 

Hygge

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hej Chili-pigen,

 

Teenage-perioden kan vare op til et par år, men rutinen omkring rastløsheden kan brydes lidt efter lidt ved at aktivere hunden fra tid til anden. Når'far' forlod huset om morgen i starten blev vores hund lidt rastløs, men så begyndte jeg at give ham lidt forskellige ting, som kunne distrahere ham. :vinken:

Det kan f.eks. være en denta stix, lidt godbidder spredt ud på området eller blot lidt tørfoder gemt i et tæppe eller lignende.

 

Hygge

 

helt off topic: Åhhh nej, det er sgu lige før jeg begynder at tude nu!!! Jeg har haft 5 mdr med teenagehund nu og synes DET ER NOK:megaked::megaked::megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...