Hop til indhold

musik til hund-alene-hjemme


Dinah
 Share

Recommended Posts

Til jer, der sætter musik på, når hunden er alene hjemme:

 

Hvad sætter I på? Hvad er afslappende for hunden:?:

 

Her har jeg brugt fjernsynet, men synes det er voldsomt at have 42 tommer kørende i flere timer (når vi engang når dertil;-))

Radio ejer jeg ikke, da jeg hører radio på min Iphone, men den tager jeg jo med mig, når jeg går:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en klassisk CD der hedder til stille stunder/stunden für steilheit (stave tysk ged ønskes) den står på repeat :mrgreen: alle nummer er rolige ect. Og den hjælper, han stresser ikke mere ved alt det nybyggeri og arbejdsmaskiner der kører ud på vejen.

Og så er han jo røget i køkkenet i stedet for hele 1 sal, og det vender ud mod haven/indkørsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Af en eller anden grund har jeg svært ved at forbinde guanomo med klassisk musik :???::oops:

 

:mrgreen: Aii, hvor sjovt - det tænkte jeg også, men turde ikke skrive det, men det har jeg jo så gjort nu:oops:

 

Hvor mon han har støvet den frem?:lol:

Jo nu skal i hører, brugte klassisk musik på Hhx til at lave lektier til, det var det eneste der kunne få mig til at koncentrere mig :blink:

Ellers hører jeg det aldrig, kun en sjældent gang imellem, vi har en kærligheds samling også, den plus ild i pejsen, champagne og jordbær dyppet i chokolade... så sker der noget :slem:

 

Tilbage til topic :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Her hører Pero MusiCure - musik, der er komponeret specielt til hospitaler og hospicer. Det skulle have en beroligende og næsten helbredende virkning :blink:

 

Der er en hel serie af cd'er og de fås blandt andet på apoteket :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Først hørte Tyson Norah Jones, men så sagde Zarina, at det måske kunne være lidt for "klagende"/sørgmodigt i stemningen. I en periode hørte han så en instrumental afslapnings-cd, men jeg blev bange for, at den var for melankolsk (og desuden er der jo ingen menneskestemmer på), så nu er jeg begyndt at bruge Katie Melua. Overvejer dog at bruge fjernsynet i stedet for. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Hehe.. hvor er der mange sjove ideer til musik/lyd! :5up:

 

Jeg har en DAB radio kørende (har bildt mig selv ind, at han ville blive generet af "skrat" fra en almindelig FM radio :roll:) på lav volume.

 

Kanalen er, som andre også nævner, noget alá P1/P4, hvor der ikke er støjende reklamer o.lign. og hvor der ofte er "almindelige" mennesker der snakker. Jeg tænker dette er mere naturligt end en eller anden "pop-kanal"?

 

De dage hvor jeg har glemt at tænde, har jeg dog ikke set nogen ændret adfærd, så spørgsmålet er om det er mere for min samvittighed end for hans skyld?! :lol:

 

Anyway - Mio deler desværre ikke min glæde ved Klassisk/Opera, tror han har samme holdning som min kæreste - "skrigeri"! :roll::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Kency & Sitto fik lov til at høre Daniel Powter :lol:

Lige indtil den dag jeg vågnede op ved at jeg fik min cd-afspiller lige i hovedet.. :roll: (Det var sådan en som hang på væggen..)

Og så skiftede vi over til radio - programmet var ikke noget specielt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Til jer, der sætter musik på, når hunden er alene hjemme:

 

Hvad sætter I på? Hvad er afslappende for hunden:?:

 

Her har jeg brugt fjernsynet, men synes det er voldsomt at have 42 tommer kørende i flere timer (når vi engang når dertil;-))

Radio ejer jeg ikke, da jeg hører radio på min Iphone, men den tager jeg jo med mig, når jeg går:mrgreen:

Jeg har ikke forstand på hvilket musik hunde kan lide, jeg vil bare lige komme med en advarsel angående at lade fjernsynet være tændt når i ikke er hjemme.

 

Jeg har ved selvsyn oplevet hvor stærkt det går, når et fjernsyn kortslutter - det sagde bang og 2 sek. efter brændte gardinerne også, heldigvis var jeg hjemme da det skete, men siden har jeg aldrig forladt et tændt fjernsyn - det ville jo være frygteligt hvis ens bedste ven omkom i et flammehav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke forstand på hvilket musik hunde kan lide, jeg vil bare lige komme med en advarsel angående at lade fjernsynet være tændt når i ikke er hjemme.

 

Jeg har ved selvsyn oplevet hvor stærkt det går, når et fjernsyn kortslutter - det sagde bang og 2 sek. efter brændte gardinerne også, heldigvis var jeg hjemme da det skete, men siden har jeg aldrig forladt et tændt fjernsyn - det ville jo være frygteligt hvis ens bedste ven omkom i et flammehav.

 

Men er det så bedre med radio?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Men er det så bedre med radio?

Altså nu er jeg jo ikke sådan en teknisk begavelse vel :mrgreen: så det ved jeg egentligt ikke. Dog mindes jeg ikke, at havde hørt om brande som er startet pga. en radio, hvor i mod man sådan med jævne mellemrum kan læse om brande som er startet i fjernsynet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...