Hop til indhold

Sherlocks børstning- og negleklipnings-træning


Adele
 Share

Recommended Posts

AdvarselPralAdvarsel

 

Jeg har vidst slet ikke fået det nævnt, men i sidste uge begyndte jeg for alvor at træne Sherlock til, at vænne sig til at få klippet negle og børstet pelsen. Begge ting har ikke været til at komme til at gøre, han gøede og fjollede når jeg børstede ham, og trak bare poterne væk, så snart negleklipperen kom frem.

 

Jeg har so far været i gang med at træne det tre gange, og det går bare over al forventning!

Det foregår på den måde, at jeg tager Sherlock med ud og lokker ham op på vores havebord. Jeg har med mig et stks. saks, en børste og en negleklipper, og så selvfølgelig en pose med Frolic. Jeg træner efter metoden med lige så stille at vænne ham til begge dele.

Med hensyn til børstning børster jeg ham en gang eller to, og giver ham så en halv frolic. Imens jeg børster ham siger jeg "vent"

Med hensyn til negleklipningen beder ham jeg lægge sig ned, så tager jeg hans pote i hånden og giver ham en godbid. Derfra er det så meningen at jeg, eftersom han vænner sig til det, bevæger mig videre til at nusse, undersøge hans pote osv.

 

Den første gang vi trænede, gik det ret fint. Han gøede godt nok, og skabte sig lidt når jeg børstede, men han var rimelig fokuseret på godbidderne.

Den anden gang ligeså, men her nu, tredje gang, er det bare gået helt fantastisk! Jeg børster ham adskillige gange imens han venter, men han gør det uden hverken at gø eller skabe sig. Nogle steder kan jeg børste længere tid, uden godbid, end andre. Men det går alt i alt super godt, og han er virkelig dejlig at træne med...

Han er også bare så god, med negleklipperen. Jeg tager han pote op, undersøger den og nusser den, og han får så en godbid. Næste skridt er at røre den med negleklipperen.

 

NÅ, det blev vidst en lidt lang tråd :oops: Men bær over med mig, altså. Jeg regner med at opdatere løbende her.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Broholmer Bertha
Ai, hvor lyder det bare til at gå rigtig godt! :5up:

 

Tillykket med det flotte resultat! Jeg er overbevist om, at det nok skal lykkes! Din fremgangsmåde med neglene lyder rigtig fornuftig :5up:

 

Så er der ikke andet og sige.. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst tanita

Lyder super tror også jeg skal igang, og tror at det er en god ide med at have et bestemt sted at gøre det

 

Tak for endesparket :5up: Glæder mig til at følge udviklingen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ai, hvor lyder det bare til at gå rigtig godt! :5up:

 

Tillykket med det flotte resultat! Jeg er overbevist om, at det nok skal lykkes! Din fremgangsmåde med neglene lyder rigtig fornuftig :5up:

 

Tusind tak! Jeg er også fuldt overbevist om at det nok skal gå rigtig godt, med det tempo vi rykker i nu.

 

Glæder mig til opdateringerne. Og hvor lyder Sherlock bare dygtig! Giv ham et stooort stoltheds kram fra mig.:blink:. Og held og lykke med negleklipperen, når den kommer frem. jeg tror alle hunde har skræk for dem, første gang de ser den. Ja Lajka ryster så jorden bulre:-P.

 

Det kan være at du kan bruge samme fremgangsmetode på Lajka, og på den måde lære hende det?

 

Jeg skal nok give Sherlock et ordentligt kram fra dig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update;

 

Så fik jeg børstet ham godt igennem, igen. Det går stadig rigtig fint, og han gør slet ikke mere, når jeg børster ham :5up:

 

Lige nu er det jeg træner aller mest, at ligge godbiden foran ham, og lade ham vente på at få den, så jeg kan bruge begge hænder. Indtil videre børster jeg jo med den ene hånd, og har godbid i den anden, men det er ikke så smart når jeg skal løfte op i hans øre, og børste bagved der. Indtil videre går det rigtig fint, synes jeg!

 

Jeg øver også i at gøre noget af det samme med hensyn til negleklipning, altså ligge gobiden foran ham, imens jeg med begge hænder løfter og piller ved hans negle/poter. Jeg er jo nød til at bruge begge hænder, når jeg kommer til at skulle bruge klosaksen.

 

Men alt i alt går det super!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Her lige en lille opdatering, igen. Dog ikke kun positiv. Børstningen går det stadig fænomenalt med, men ikke med negleklipningen. Og det er helt og alene min egen skyld :damn:

 

Jeg tænkte, at nu var det altså tid til at klippe en negl, for han lå så fint og ventede, imens jeg rørte hans pote med saksen. Men, jeg kunne simpelthen ikke komme igennem neglen. Jeg fik klippet halvt igennem den, og så trak han sin pote til sig, for så nåede han at mærke det. Og det er simpelthen noget møg.. Jeg kan ikke regne ud hvad jeg gør forkert, men jeg klipper sikkert i en forkert vinkel, eller sådan noget. :genert:

Er der nogen der kan sige hvordan man skal klippe neglen korrekt? Jeg ved godt det med at der ikke skal klippes i det røde stykke.

 

Hvor er det surt, at skulle starte forfra :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...