Hop til indhold

Motionsløberes lækre ankler


Petrine
 Share

Recommended Posts

Petrine elsker motionsløbere, hun løber tæt ved siden af, bjæffer og ser generelt lykkelig ud...kan jeg mon få et fif til at vænne hende af med det?

 

Hun gider ikke løbe med os hun kender, kun fremmede. Hun bider ikke, bjæffer bare og løber med. Det samme gælder cyklister (igen er det fødder / ankler hun interesserer sig for)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor var det du skulle vænne hende af med det? Og håber ikke det er komplet fremmede, der lige kommer fordi og så løber hun. Men.. tja, hvis det er anklerne, kan det være, det er noget hunde gør? Lajka kigger også nogle gange på andre hunde's poter. Arh, jeg ved ikke rigtigt hvad jeg skal svare i den her tråd. Hm.. men hvis du skal vænne hende af med det skal du måske bare sige ''fy'' eller ''puha'' eller hvad i siger der hjemme, men tror det er mugligt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror da bare du skal vænne hende til at, når der kommer en løbende forbi, sker der noget dejligt henne hos dig. Gerne en hændelse, der kun finder sted, når der kommer en løber. F.eks. kan hun få et bestemt stykke legetøj eller en bestemt godbid - i hvert fald noget hun synes er rigtig skønt :-)

Jeg ved ikke, om det vil virke, men det er mit bedste bud og sådan jeg selv ville gøre det.

 

Det kræver selvfølgelig, at du i starten er så langt væk fra løberen, at hun ikke vil blive fristet og løber efter løberen igen. Det handler om at omvende hende, så hun ikke forbinder en løber med en sjov leg, men tværtimod med at hun skal komme hen til dig og får noget godt. Derfor er det også vigtigt, at hun i starten er mere motiveret for at vælge dig til og løberen fra.

 

Lidt svært at forklare, men håber det er forståeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg håber da du først og fremmest vil tage hende i snor, hvor der kommer løbere og cyklister:-) Jeg er selv blevet væltet omkuld af min egen hund på en løbetur og det satte os lige et halvt år tilbage, så hvis det var en fremmed hund ville jeg godt nok blive tosset..

 

Hvordan du kan træne det væk? Hmm ja det er jo nok noget med at du skal være mere spændende, som Therese også skriver..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...