Hop til indhold

Hjernegymnastik.


Gæst T_Martinsen
 Share

Recommended Posts

  • Svar 118
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst T_Martinsen
Jeg har ingen billeder af det, men igår udførte Karla en yderst vanskelig problemløsningsopgave - endda helt uden at blive bedt om det :lol:

 

Jeg havde INTET i huset - udover tørfoder - da jeg skulle til træning... rally træningen om torsdagen er kl 19. Så da jeg - i min tåbelig naivitet - bare lige ville købe noget på vejen... indså, jeg at alle butikker jo altså var lukket på dette tidspunkt på en helligdag :stupid: alt der derfor var tilbage var tankstationsudvalg... hvilket resulterede i, at jeg måtte købe en pakke pålægshamburgerryg til en million og bruge som godbidder :roll:

 

Nå, vi kommer frem til træning, jeg snupper et par skiver og river i småstumper og smider ned i godbidstasken til tørfoderet. Resten bliver lagt tilbage i den fine lukselv pakning, denne pakning bliver derefter lagt ned i en høm høm pose, og posen bliver lagt ned i min taske / indkøbsnet ting, som bliver lukket med trykknapper!

 

Vi er kun 2 til træning denne dag, så der bliver stillet en masse løsskilte op, et par små kombinationer og en stor "rigtig" konkurrence bane... da vi har gået og trænet de forskellige kombinationer og skilte, skal vi så begge gå den store bane med "dommer" på, mens den anden ser til.

 

Jeg sætter mig på mit tæppe sammen med Karla og er dybt optaget af Ricos banegennemgang.... i mellemtiden åbner Karla trykknapperne i tasken. Lokaliserer høm høm posen. Tager hamburgerryg pakken ud af den. Åbner låget på pakken. Tager hamburgerryggen ud og afleverer derefter alle skiverne til mig :lol:

 

Dygtig hund!

Det dér var altså lige en humørspreder. Hold da op en griner jeg lige fik. :lol:

 

Hvor er hun dygtig, at hun sådan lige vil vise dig, hvor hamburgerryggen er, hvis nu du skulle have glemt det. Havde det været Buddy, så havde det været væk, der aflevere man ikke bare lige noget spiseligt, med mindre man har fået besked på det. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Han skal trække de to papstrimler ud af røret, for at få fat i godbidden:

 

[ATTACH]10003[/ATTACH]

 

[ATTACH]10004[/ATTACH]

Den var smart. Det får du lige karma for. :5up:

 

Det har vi aldrig prøvet. Jeg må da vidst ud og have tømt en køkkenrulle, så vi kan få prøvet. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det dér var altså lige en humørspreder. Hold da op en griner jeg lige fik. :lol:

 

Hvor er hun dygtig, at hun sådan lige vil vise dig, hvor hamburgerryggen er, hvis nu du skulle have glemt det. Havde det været Buddy, så havde det været væk, der aflevere man ikke bare lige noget spiseligt, med mindre man har fået besked på det. :lol:

 

Nogle gange har jeg fornemmelsen af, at hun gør ting bare for at vise mig hun kan :lol: som fx. lynlåsen i hendes transportbur, som hun lyner op indefra, men bliver inde i buret indtil jeg kommer hen til det... så lunter hun fint ud og ser op på mig med det uskyldigste glade lille ansigt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Nogle gange har jeg fornemmelsen af, at hun gør ting bare for at vise mig hun kan :lol: som fx. lynlåsen i hendes transportbur, som hun lyner op indefra, men bliver inde i buret indtil jeg kommer hen til det... så lunter hun fint ud og ser op på mig med det uskyldigste glade lille ansigt :mrgreen:

Ha ha ha, hold da op, hun er da bare for herlig altså. Jeg kan levende se det for mig. :mrgreen::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap: Hvor er han dygtig, og han er faktisk mere rolig og fattet, end jeg havde forestillet mig, at han ville være, hvis han fik sådan en opgave. Nok fordi jeg mest har set ham tumle rundt i leg o.lign. :-)

 

Hvor gør han det bare godt, jeg havde nok forventet at han var mere som Baldur på det område, men han er jo helt rolig og velovervejet :5up:

nu var vi ikke så gode til den i starten :roll::oops:

 

http://www.hunde-forum.dk/vis-os-din-perle/5476-lidt-video-igen-til-aere-nollike.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god tråd, der er mange gode idéer til hvordan man kan "hjerne"træne.

 

Jeg afprøvede lige den med tallerken med godbid under, og første prøvede jeg med almindelig godbid, men der skulle altså et griseøre til, før Freya syntes det var noget hun gad bruge tid på:roll:

 

 

[media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en god tråd, der er mange gode idéer til hvordan man kan "hjerne"træne.

 

Jeg afprøvede lige den med tallerken med godbid under, og første prøvede jeg med almindelig godbid, men der skulle altså et griseøre til, før Freya syntes det var noget hun gad bruge tid på:roll:

 

 

[media]

[/media]

:5up: ja hun virker meget ivrig..

 

Hun er en smuk hund :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Må jeg høre hvordan I gør, når nu det er bokse med låg på eller boks i boks..

 

Hvordan får I hunden til at fatte at låget skal af?

 

For det kunne jeg da godt tænke mig at prøve med Luna.. Lader man dem se, at man lægger gufferen ned og samler boksen og så bare lader hende selv om resten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Skulle ikke undre mig om de andre hunde selv fandt ud af det, men Petrine fik dåsen med låget sat halvt på og lidt papir (til at lave mellemrum mellem låg og dåse) så fandt hun hurtigt ud af at flå låget af ;-)

 

Jeg prøvede lige før:-)

 

Jeg satte låget næsten helt på.. Hun biksede lidt med den et par minutter og mens jeg ledte efter kameraet med video i, fik hun låget af og spist gufferen, som jeg havde vist hende, at jeg puttede i:mrgreen:

 

Måske jeg skulle lade hende prøve den der dog magic, vi har stående.

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god tråd hvor vi kan få gode ideer til at aktivere sine hunde på en nyttig og sjov måde :-D

 

Jeg har lige været ude i det gode vejr og fået taget en masse billeder hvor vi lavede lidt forskelligt, så nu kan jeg sidde og hygge ved computeren for hundene ligger ude i haven og sover de blev trætte hehe :lol:

 

Billede 1. Koda med son Kong som der er smurt leverpostej indeni, vi har også nogle leverstænger som kan sidde i klemmei den som der kan blive brugt lidt tid på at få ud.

 

Billede 2. kiki og Koda med deres aktiveringstæppe hvor der bliver gemt godbidder i alle foldler leder og kanter hvor de virkelig skal bruge deres snude for at kunne finde frem til gufferne.

 

Billede 3. Kiki's flaske hvor hun lejer at få sin mad det en af de sværre hvor der bliver brugt meget tid på at få sin mad ud via rebet i flasken, bevægelse med flasken osv. alt hvorefter hvor kreativ hunden er.

 

:vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig god tråd hvor vi kan få gode ideer til at aktivere sine hunde på en nyttig og sjov måde :-D

 

Jeg har lige været ude i det gode vejr og fået taget en masse billeder hvor vi lavede lidt forskelligt, så nu kan jeg sidde og hygge ved computeren for hundene ligger ude i haven og sover de blev trætte hehe :lol:

 

Billede 1. Koda med son Kong som der er smurt leverpostej indeni, vi har også nogle leverstænger som kan sidde i klemmei den som der kan blive brugt lidt tid på at få ud.

 

Billede 2. kiki og Koda med deres aktiveringstæppe hvor der bliver gemt godbidder i alle foldler leder og kanter hvor de virkelig skal bruge deres snude for at kunne finde frem til gufferne.

 

Billede 3. Kiki's flaske hvor hun lejer at få sin mad det en af de sværre hvor der bliver brugt meget tid på at få sin mad ud via rebet i flasken, bevægelse med flasken osv. alt hvorefter hvor kreativ hunden er.

 

:vinken:

 

Jeg købte også den flaske til Luna.. den fænger hende slet slet ikke.. KOngs fylder jeg så helt og fryser:-) Ikke med leverpostej, men det kan være et mix af ymer, banan og æbletern. Eller torskerogn, ymer og æbletern.. Eller hvad man nu skulle have lyst til.. Jeg stopper det lille hul til med et stykke tørfoder eller en godbid, hvis jeg har i den størrelse.. Og så stiller jeg kong'en i et tekrus og i fryseren i et døgns tid:-)

 

Jeg har dem i størrelse large og x-large.. 3 af hver.. Det er egentlig længe siden, hun har fået sådan en.. Det er ikke sårn, når man er på slank

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan får I hunden til at fatte at låget skal af?

 

 

Jeg løftede i snoren to gange og gav ham godbiden, nu er aslan ikke den hurtigste så jeg måtte med tålmodighed vente og se hvad derskete, og der gik en del gange inden han fattede det :rolleyes:

 

Men nu suser han hen over den som en vind og wupti, så er den løst! :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg løftede i snoren to gange og gav ham godbiden, nu er aslan ikke den hurtigste så jeg måtte med tålmodighed vente og se hvad derskete, og der gik en del gange inden han fattede det :rolleyes:

 

Men nu suser han hen over den som en vind og wupti, så er den løst! :(

 

Ja sårn er det jo ofte, når de først har fattet det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo fundet ud af det. :-) Men jeg gjorde det med Tyson i starten, at jeg lod ham se, at jeg lagde godbidden i, og så satte jeg kun låget løst fast. På den måde var det let for ham i starten, og han fik succes med det. Så kunne jeg gøre det sværere og sætte låget helt fast, da han havde prøvet den lette metode nogle gange.

 

Nu er han så trænet i problemløsning, at jeg godt kan give ham den svære løsning med det samme, når jeg præsenterer noget nyt for ham.

 

Må jeg høre hvordan I gør, når nu det er bokse med låg på eller boks i boks..

 

Hvordan får I hunden til at fatte at låget skal af?

 

For det kunne jeg da godt tænke mig at prøve med Luna.. Lader man dem se, at man lægger gufferen ned og samler boksen og så bare lader hende selv om resten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har du jo fundet ud af det. :-) Men jeg gjorde det med Tyson i starten, at jeg lod ham se, at jeg lagde godbidden i, og så satte jeg kun låget løst fast. På den måde var det let for ham i starten, og han fik succes med det. Så kunne jeg gøre det sværere og sætte låget helt fast, da han havde prøvet den lette metode nogle gange.

 

Nu er han så trænet i problemløsning, at jeg godt kan give ham den svære løsning med det samme, når jeg præsenterer noget nyt for ham.

 

I første forsøg lod jeg også låget stå lidt åbent.. Men i andet forsøg, som jeg fik optaget på video og lagt ind, var det lukket til fra starten.. men jeg hjalp hende så undervejs..

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlige film :blink:

Skal også prøve med mine med en bøtte med låg på :blink:

 

Jeg optog lige en film med Kiki hvor hun er igang med træspil, hun kender de lidt for godt snart så den har ikke den samme effekt men Koda drengen bruger en del krudt og hjerne celler på den

 

Billedet er en flaske hvor der er lavet to huller igennem i hver side midt på flasken ca. så der kan komme en stag/kæp lign igennem. Det er så meningen at man selv skal holde i begge ender af pinden og flasken så hænger på med godbidder i bunden så hunden skal prøve tippe flasken rundt så bunden ryger i vejret så godbidderne kan komme ud, herhjemme synes hundene det er en meget sjov måde skiftevis at få deres mad på andre måder :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...