Hop til indhold

Jeg undres.......


Aslan
 Share

Recommended Posts

Vi var lige et smut på Egeskov slot i dag sammen med mine forældre.

 

Jeg oplever 3 gange, at nogle tilfældige mennesker tager deres kamera frem og begynder at tage billeder af Aslan. Vi har også oplevet det i svendborg.

 

Som sådan genere det mig ikke, jeg ved jo han er en pæn hund :oops: men jeg undre mig over at den eneste der "spørger" er den 4. som er en kineser/japaner som ikke kan engelsk, hun brugte så fakter.

 

Er det en selvfølge at folk må tage billeder af andres hunde???

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella

Jeg tager tit billeder af andre folks hunde, men det er som regl altid når de leger med Bella.

 

Det er kun nogen gange jeg spørger om lov, for hvis min hund er der har jeg vel ret til at tage billede af den.

 

Jeg bliver dog tit spurgt om de ikke kan få et kopi af billederne, og det må de selvfølgelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man må godt, så længe det foregår på offentligt område.

 

Ja, det ved jeg godt :-)

 

Men det er ikke særligt høfligt.

 

Og det er præcis det jeg tænker. Jeg går jo heller ikke bare hen og tager billeder af andre mennesker (nej nej hunden er ikke et menneske ).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kawida

Har jeg faktisk også selv tænkt på - der er i tidens løb også taget en del af Ballou, men jeg bliver da bare stolt :oops:

meen når jeg selv tager billeder eks. ved hundesøen når han leger med andre hunde, har jeg lidt svært ved at smide dem på nettet, for synes lidt det måske er....forkert? (har dog gjort det)

men jeg ville ikke selv have noget med andre gjorde det ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella
Nysgerrig: hvorfor spørger du ikke? (dette er et spørgsmål og ikke ment negativt på nogen måde)

 

Jeg arbejder lidt ud fra den antagelse, at hvis folk ikke rigtig vil have at man tager billeder af deres vuffer sammen med ens egen vuffer så vil de sjældent tage den med ud i en hundeskov. De folk jeg har mødt i f.eks. hundeskove o.lign har været super søde mennesker der er pave stolt af deres vuffer.

 

Som oftest snakker jeg en del med folk inden jeg tager billeder for ligesom at mærke deres holdning generelt, men jeg har aldrig blevet mødt med en negativ holdning til det. De fleste vil bare gerne have en kopi af billederne eller taget et par nusser billeder med deres vuffer.

 

Jeg kunne aldrig finde på at tage billeder af hunde i snor med ejer f.eks. fordi der går man over i privatsfæren. Giver ejeren hunden lov til at lege med andre hunde løs er man ligesom ovre i den offentligesfære. Håber det giver lidt mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne aldrig finde på at tage billeder af hunde i snor med ejer f.eks. fordi der går man over i privatsfæren. Giver ejeren hunden lov til at lege med andre hunde løs er man ligesom ovre i den offentligesfære. Håber det giver lidt mening.

 

Enig :5up: Jeg skyder også bare løs når mine leger med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella
Enig :5up: Jeg skyder også bare løs når mine leger med andre hunde.

 

Jeg tror CS-Dumle kan skrive under på at jeg kan gå lidt amok med kameraet. 300 billeder på 2 timer. En del dårlige, men så absolut også mange gode.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tilstået jeg er bevidst om at jeg generelt er uhøflig (men tror nu nok jeg er venlig alligevel) - jeg synes det er noget fis at man skal spørge om lov, ser jeg en flot hund så tager jeg billeder, ja jeg kan også finde på at tage ind i en have, velvidende at det ikke er helt ok, men ser jeg en flot hund (eller en flot plante) så kommer kameraet frem.

 

Har været til træning hvor en tog billeder og efterfølgende lagde dem på nettet, hvor alle menneske havde fået en fin sort klat i hovedet så vi ikke var til at genkende, jeg synes det er fuldstændigt latterligt - for det første vil Petrine når som helst være lettere at genkende end jeg er og for det andet så er det da lidt paranoidt. Hvorfor skulle man ikke ville have sit billede af hunden lagt på nettet? Hvis man bliver jagtet af en gal eksmand, så må man gøre opmærksom på det (har en på træningsholdet, og det respekterer vi da bare...bortset fra hende med de sorte klatter).

 

Også i svømmehallen må man ikke tage billeder, synes det er helt uhæmmet latterligt og paranoidt, så spænende er det altså heller ikke at se mig nøgen / beundre særpræget hund - synes det er langt mere problematisk når folk lægger billeder ind hvor man kan se B&O-TV i baggrunden...men det er så det område hvor jeg er paranoid åbenbart ;-)

 

Men jo, jeg er da blevet god til at sige undskyld og jeg HAR lært at engelske skolebørn i nuttede uniformer, dem skal man bare holde sig fra, for de har allesammen lært hvad det er for voksne der tager billeder af børn (godt at forebygge, men det kan altså også blive for meget)

 

Når nogen tager billeder af mig bliver jeg stolt og står pænt stille, uanset om de spørger eller ej, er blevet fotograferet adskillige gange (har spurgt hvorfor jeg var så sjov at få på billedet, japanere sagde det var forde jeg er så enorm :lol: togentusiast fordi jeg er en sjældenhed og ellers pga tøjet), der er aldrig gået skår af mig af den grund og derfor er jeg så snævertsynet at jeg ikke fatter at det kan genere andre ;-)

 

Jer der er for generte til at spørge, spørg! Kender flere der med stor glæde finder billeder af sin egen hund på nettet og efterfølgende forsigtigt spørger om de mon kan få original-billedet til eget brug :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er nok bare mig der er født i en forkert tidsalder :mrgreen:

 

 

Jeg ville ikke gå hen foran et andet mennesker og tage et billed af hunden (og evt det tykke menneske - mig) uden at spørge om det lige var ok at jeg tog et billed af hunden.

 

 

 

Jo, vent..........til hundetræf i viborg tog jeg det som en selvfølge at jeg tog billeder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Men jo, jeg er da blevet god til at sige undskyld og jeg HAR lært at engelske skolebørn i nuttede uniformer, dem skal man bare holde sig fra, for de har allesammen lært hvad det er for voksne der tager billeder af børn (godt at forebygge, men det kan altså også blive for meget)

 

Er ret sikker på at det er FORBUDT at tage billeder af b¢rn herovre, offentligt. Latterligt ja, de er totalt paranoide herovre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til træning hvor en tog billeder og efterfølgende lagde dem på nettet, hvor alle menneske havde fået en fin sort klat i hovedet så vi ikke var til at genkende, jeg synes det er fuldstændigt latterligt - for det første vil Petrine når som helst være lettere at genkende end jeg er og for det andet så er det da lidt paranoidt. Hvorfor skulle man ikke ville have sit billede af hunden lagt på nettet? Hvis man bliver jagtet af en gal eksmand, så må man gøre opmærksom på det (har en på træningsholdet, og det respekterer vi da bare...bortset fra hende med de sorte klatter).

 

 

Jeg ville blive edderspændt rasende hvis nogen lagde billeder af mig på nettet :evil: med eller uden sort klat!

Dels er der den med ex-manden, og det synes jeg faktisk ikke kommer nogen ved, dels har jeg det ikke godt med mit udseende, og dels vil jeg fand'me bare have mit liv i fred, tak e010.gif

 

Når jeg selv tager billeder til hundetræning, beskærer jeg altid personerne væk, så man højst kan se deres ben.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine ankler, Petrine frit fremme...hvor mange farvede papillioner er der i landet? Jeg tror nok at jeg synes det er 'lige så slemt' som at lægge billeder ud af 'grimme' mennesker, hun er jo ret nem at genkende på særdeles lang afstand.

 

...og billeder taget i offentlighed kan du næppe gøre ret meget ved, uanset ekser eller udseende-komplekser, så ved ikke helt hvorfor du vil blive så edderspændt ;-) kan heller ikke gennemskue hvorfor du ikke har dit liv i fred hvis et fuldstændigt 'ligegyldigt' billede skulle bevæge sig ud på nettet. Men som sagt er det svært for mig at forstå når jeg selv er så ligeglad med den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jørgen Larsen

Undskyld ???

men er det ikke sådant set lige meget om der kommer et billede af jeres lille vovse på nette fx på en seriøs hjemmeside

og at der så lige kommer et par personer eller fem på hvad så ???

betyder det noget, nej det vil jeg ikke mene, for hvis folk gerne vil se jeres vovser og jer selv

nå ja så melder de da bare ind på H-F og så har de både billeder af jer og jeres hunde, venner, jeres interesser, hvad i synes om alt og intet i hele verden

i fortæller det jo selv vidt og bret her inde på H-F, så jeg kan ikke se det store problem i

at i røg uforvarent ind på en hjemmeside bare den er seriøs,

jeg gå også og tager billeder af alt muligt

der rører sig i mine omgivelser og skulle der så lige komme en dame/herre med sin hund i vejen for mit kamera

ville jeg da bestemt bruge det til min fortælling om dettte område jeg har taget billeder og hevet en oplevelse hjem fra

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld ???

men er det ikke sådant set lige meget om der kommer et billede af jeres lille vovse på nette fx på en seriøs hjemmeside

og at der så lige kommer et par personer eller fem på hvad så ???

betyder det noget, nej det vil jeg ikke mene, for hvis folk gerne vil se jeres vovser og jer selv

nå ja så melder de da bare ind på H-F og så har de både billeder af jer og jeres hunde, venner, jeres interesser, hvad i synes om alt og intet i hele verden

i fortæller det jo selv vidt og bret her inde på H-F, så jeg kan ikke se det store problem i

at i røg uforvarent ind på en hjemmeside bare den er seriøs,

jeg gå også og tager billeder af alt muligt

der rører sig i mine omgivelser og skulle der så lige komme en dame/herre med sin hund i vejen for mit kamera

ville jeg da bestemt bruge det til min fortælling om dettte område jeg har taget billeder og hevet en oplevelse hjem fra

 

Jeg vil bare personligt helst selv være om at styre, hvor jeg bliver offentliggjort på nettet. Sådan har jeg det og sådan vil jeg have lov til at have det..

 

Jeg kan jo ikke styre, hvor en fremmed person sætter billeder af mig, om det er en seriøs hjemmeside eller ej. Og vil ærlig talt også selv blive temmelig meget irriteret, hvis en person bare stillede sig op og tog billeder af mig.

 

HELDIGVIS har jeg endnu ikke oplevet, at nogen har stillet sig op og gjort taget billeder af mig, men hvis de gjorde, ville jeg bede dem om at stoppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare personligt helst selv være om at styre, hvor jeg bliver offentliggjort på nettet. Sådan har jeg det og sådan vil jeg have lov til at have det..

 

Jeg kan jo ikke styre, hvor en fremmed person sætter billeder af mig, om det er en seriøs hjemmeside eller ej. Og vil ærlig talt også selv blive temmelig meget irriteret, hvis en person bare stillede sig op og tog billeder af mig.

 

HELDIGVIS har jeg endnu ikke oplevet, at nogen har stillet sig op og gjort taget billeder af mig, men hvis de gjorde, ville jeg bede dem om at stoppe.

 

Skal dog lige nævnes, i forlængelse af dette, at jeg ikke mener, at det gør sig gældende ved arrangementer. Men ude i den almene offentlighed synes jeg bare ikke, at det er ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør du så når du fx går i stormagasiner? kører med offentlig transport? Går i banken? etc, alle steder med overvågning. Jeg havde den blandede fornøjelse at tage s-toget samtidigt med voldsperson, da han blev efterlyst var jeg nok så nydelig at se på sædet bag ham.

 

Jeg holder fast i at går du på gaden så kan jeg fotografere alt det jeg lyster - men jeg er nok også lidt mere diskret end de japanere jeg selv har mødt :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør du så når du fx går i stormagasiner? kører med offentlig transport? Går i banken? etc, alle steder med overvågning. Jeg havde den blandede fornøjelse at tage s-toget samtidigt med voldsperson, da han blev efterlyst var jeg nok så nydelig at se på sædet bag ham.

 

Stor forskel - det bliver ikke gemt et eller andet sted på nettet til alles skue. Det bliver gemt i hvad, et par dage, i tilfælde af, at det kan bruges til noget? Og det er så det.

 

Og det du har oplevet, jamen, så måtte det være sådan - i det tilfælde har jeg squette noget imod det :-) Men kæft det må være underligt at tænke på, at du har siddet bag ham :shock:

 

Jeg holder fast i at går du på gaden så kan jeg fotografere alt det jeg lyster - men jeg er nok også lidt mere diskret end de japanere jeg selv har mødt :cool:

 

Det kan jeg jo ikke gøre noget ved, kan bare sige, at hvis du begynder at tage billeder af mig så får du at vide, at du skal stoppe - hvordand et bliver sagt, ved jeg dog ikke endnu :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...