Hop til indhold

Åh nej hvor dum har man lov til at være


Gæst Any
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Gud hvor ser han dejlig ud - og hvor er det godt han mødte dig idag...

 

Det kan godt være han er meget aktiv, men det er alle hvalpe på 6 måneder jo. Han slapper sikkert mere af når han falder til og ihvertfald når han bliver lidt ældre.

 

Jeg er målløs over din handlekraft og imponeret over dit mod og dit overskud. Jeg håber for hundens skyld at han kan få lov til at blive hos dig - ellers ved jeg at du vil finde et godt alternativ til ham...

 

Hatten af herfra..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan jo desværre (eller heldigvis? :lol: ) ikke lade sig g¢re bare sådan lige at tage en hund med ind i UK. Men hvor er han lækker!! Håbar da at det ender med at han bliver hos dig... så beh¢ver du nok heller ikke bekymre dig om at slippe Jodie l¢s på stierne, hun vil være for træt til at l¢be, på gå-turene :mrgreen:

 

Haha...ja det er da en kæmpe fordel :mrgreen: Slut med minicykelture og sure mennesker på stierne.

 

Jeg kunne ikke finde på at aflevere ham på et internat. Beholder ham indtil jeg har fundet et godt sted til ham. Det går jo fint mellem hundene.

Lad os nu også lige se hvordan han ellers er. der kommer jo nok lidt frem her de næste par dage med den baggrund han har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil nu går det fint selvom hundene har været helt oppe at køre. Jodie har endelig sagt fra for nu vil hun sove. Han fik et ordentligt fur og er endelig faldet til ro.

 

De første små ting er begyndt at vise sig. Han snuppede en kiks ud af hånden på min 5-årige (han er superhurtig) og vi øvede det med ikke at tage den et par gange. Han lærte det lynhurtigt, så han er vist meget lærenem. Han kan finde ud at at sitte og dække.

 

Han mødte katten og var meget interesseret indtil katten langede ham én over næsen, så forstod han pointen og holdt sig i behørig afstand.

 

Han er renlig og har ikke haft nogen uheld, men går ud i haven hver gang.

 

Han blev enormt bange for en gul plastikting i haven og nærmede sig yderst forsigtigt.

 

Han er meget social og kærlig og kommer hele tiden hen for lige at blive nusset. Han bliver jaloux hvis jeg kæler med Jodie og prøver at møve sig ind. Han holder sig i det hele taget lige op ad mig hele tiden og ligger nu med et tyggeben ved siden af mine ben. (først lignede han én der aldrig havde set et tyggeben)

Min yngste gyngede ind i ham og hunden blev forskrækket men flyttede sig bare uden det store.

Min 5-årige har kastet sin kærlighed på ham og vil have ham boende, men det kan altså ikke lade sig gøre på sigt :-D

 

Jeg tror virkelig han kan blive en fantastisk hund...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er flot af dig.

 

 

Bliver jo lidt spændene at se om i ender med at beholde ham :mrgreen: Man skal aldrig udelukke noget, før det er sket :blink: eller nowet i den retning!

 

 

Jeg håber at i snart finder en der kan tage den, for jo længere den bliver, jo mere kommer i alle sammen til at holde af ham (meeeeeeeeen det er du jo klar over).

 

Held og lykke med hr NEM :engel::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste nyt er at min søster (plejesøster) og hendes kæreste, som lige er flyttet i stort hus med stor have vil have hunden. De har hele tiden ville have en kæmpestor hund, men nok ikke en med så højt aktvitetsniveau. :neutral:

De har været her hele dagen og synes han er noget af det rareste omend lidt utryg og uvidende.

Vi tager på besøg hos dem i aften, så må vi se hvordan det går. Han bliver nok meget ked af det hvis/når Jodie og jeg kører igen. Især er han meget glaf for Jodie, men Jodie er nok lidt træt af ham nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sidste nyt er at min søster (plejesøster) og hendes kæreste, som lige er flyttet i stort hus med stor have vil have hunden. De har hele tiden ville have en kæmpestor hund, men nok ikke en med så højt aktvitetsniveau. :neutral:

De har været her hele dagen og synes han er noget af det rareste omend lidt utryg og uvidende.

Vi tager på besøg hos dem i aften, så må vi se hvordan det går. Han bliver nok meget ked af det hvis/når Jodie og jeg kører igen. Især er han meget glaf for Jodie, men Jodie er nok lidt træt af ham nu.

 

Det ville da være perfekt, så kunne han og Jodie stadig mødes og lege en gang imellem. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil videre går det rigtig godt hos min søster og hendes mand. De har vist virkelig kastet deres kærlighed på kæmpehunden.

 

De har således allerede ændret mening omkring hunde i sofaer og senge :mrgreen:

 

Den første morgen var den hoppet op i deres seng og havde slikket dem i hovedet indtil de stod op.

 

Den er sød og god og har ikke vist tegn på noget uheldigt.

Den kender ikke til almindelig opdragelse, såsom at komme når man kalder, men det kan jo hurtigt ordnes og de har tænkt sig at gå til hundetræning med den.

En af dagene skal de forbi dyrlægen og have ham kastreret og have vurderet sundhed og alder præcist.

 

Sikke en historie. Og sikker en lækker hund - Jeg er helt misundelig på dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Marie Svane

Synes virkelig virkelig ikke det var dumt gjort!!!! Selvom det er en stor mundfuld, men det er da klart han har fortjent en chance til! han er jo kun 6 mdr :-)

 

Synes du måske skal prøve at sætte ham på DBA, også husk at skriv i annoncen at der ligger et stort arbejde foran en hvis man vælger ham. Der er jo nogle mennesker der elsker at arbejde med deres hund :-)

Ja bare et forslag ;-)

 

Håber virkelig at du finder du af noget, og synes du skal klappe dig selv på skuldren, for det er meget stort af dig det du har gjort :-) :-) :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Indtil videre går det rigtig godt hos min søster og hendes mand. De har vist virkelig kastet deres kærlighed på kæmpehunden.

 

De har således allerede ændret mening omkring hunde i sofaer og senge :mrgreen:

 

Den første morgen var den hoppet op i deres seng og havde slikket dem i hovedet indtil de stod op.

 

Den er sød og god og har ikke vist tegn på noget uheldigt.

Den kender ikke til almindelig opdragelse, såsom at komme når man kalder, men det kan jo hurtigt ordnes og de har tænkt sig at gå til hundetræning med den.

En af dagene skal de forbi dyrlægen og have ham kastreret og have vurderet sundhed og alder præcist.

 

Sikke en historie. Og sikker en lækker hund - Jeg er helt misundelig på dem.

 

Måske skulle I se at få hans papirer i orden?

 

Jeg tænker på, at hunden faktisk kan være stjålet?

Måske er der en familie et sted, der går og savner ham?

 

Det er lidt uoverlagt at kastrere en hund før man er lovlig ejer...:shock:

 

Undskyld, men der KAN være flere "Happy Endings" til denne historie.. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Måske skulle I se at få hans papirer i orden?

 

Jeg tænker på, at hunden faktisk kan være stjålet?

Måske er der en familie et sted, der går og savner ham?

 

Det er lidt uoverlagt at kastrere en hund før man er lovlig ejer...:shock:

 

Undskyld, men der KAN være flere "Happy Endings" til denne historie.. :ae:

 

Jeg har talt med forrige ejer. Det viser sig at de aldrig har haft problemer med hunden, men at de bare ikke havde tid til den fordi de begge først kom hjem kl 17. De havde dårlig samvittighed i forhold til hunden. De har haft den fra hvalp af og de bad mig sige til min søster at hvis hun ikke ville have den alligevel så skulle den aflives, for den skulle ikke flyttes mere rundt.

Han vil sende alle papirene til os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har talt med forrige ejer. Det viser sig at de aldrig har haft problemer med hunden, men at de bare ikke havde tid til den fordi de begge først kom hjem kl 17. De havde dårlig samvittighed i forhold til hunden. De har haft den fra hvalp af og de bad mig sige til min søster at hvis hun ikke ville have den alligevel så skulle den aflives, for den skulle ikke flyttes mere rundt.

Han vil sende alle papirene til os.

 

Nårh... Det er godt at høre.. Når papirerne er i orden, SÅ er der grund til fest. Det største problem for den dejlige fyr er nok, at der ikke er nogen, der har eller tager ansvar for ham. Når først HANS familie står som ejere af ham i Dansk Hunderegister, så er DE ansvarlige for hans videre liv. Og så kan tidligere ejere ikke ombestemme sig.

 

...Som det er nu, så kan den tidligere ejer kræve ham tilbage hvis de pludselig finder en køber til ham....:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...