Hop til indhold

Min webbutik


Gæst Aussies for ever
 Share

Recommended Posts

Gæst Aussies for ever

Så er hjemmesiden endelig oppe at kører til dem som vil kigge forbi - i anledning af den slogan konkurrence jeg udskrev.

 

Kommentare er velkommen - hvis de er kontruktive

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Dog er der en del stavefejl, men det er da heldigvis ikke det værste :blink:

 

Og så virker linket til trækketov ikke... :(

Tak, jeg kigger på det. Mht. stavefejl, så er jeg en dør til at stave, så der vil blive læst korrektur på den i weekenden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak, jeg kigger på det. Mht. stavefejl, så er jeg en dør til at stave, så der vil blive læst korrektur på den i weekenden.

 

 

Få en anden til at læse korrektur (jeg gør det gerne, men så får du rettelserne på papir, jeg kan kun læse korrektur på papir nemlig :roll:)

 

Nok bare mig der er sær, hunde med blå øjne skræmmer mig så ham øverst er ret spooky (undskyld, men du bad om kritik, du må selv sortere mit pjat fra)

 

Kun fordi jeg ved at du BARF'er så bliver jeg lidt i tvivl, er det hele barf-kompatibelt? (du linker jo også til din rigtig hundemad side fra den, så måske ikke kun mig der får den tanke)

 

Et lille tip (fra blomsterverdenen), hvis du kommer rundt i landet og ellers selv orker, så tilbyd at levere varer de steder du er til træning / udstilling etc, ved at jeg selv kan gå helt kold på fragten (GLS giver en dato, der leverer de så mellem 8 og 16 hvilket er pænt længe at holde sig indendøre :-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Tak for den konstuktive kritik.

 

Få en anden til at læse korrektur

Korrektur vil som sagt blive læst i weekenden - ikke af mig, jeg er totalt stavelammet (ordblind).

 

Nok bare mig der er sær, hunde med blå øjne skræmmer mig så ham øverst er ret spooky (undskyld, men du bad om kritik, du må selv sortere mit pjat fra)

Det er da for sejt med blå øjne, jeg eeeelsker det!

 

Kun fordi jeg ved at du BARF'er så bliver jeg lidt i tvivl, er det hele barf-kompatibelt? (du linker jo også til din rigtig hundemad side fra den, så måske ikke kun mig der får den tanke)

Du tænkter foder og treats?

Jeg bruger det da ialt fald alt sammen med god success. Jeg har kun valgt at tage produkter ind som jeg personligt synes er gode. Mine hunde eeeelsker Markus Mühle (guffere eller undertiden når jeg har glemt at tage op ad fryseren til tøserne), Fish4dogs bruger jeg som underholdning i aktiveringslegetøj eller på græsplænen og ZiwiPeak er et genielt produkt som guffere eller feriebarf (har brugt det som feriebarf selv).

 

Jeg mener godt at BARF kan kombineres med tørkost, hvis man vælger et ordentlig produkt.

Har også prøvet at kombinere BARF med et andet mærke, dyrlæge anbefaldet, og puhaa ikke noget at anbefalde: dårlige mave og stinkende l...

 

Et lille tip (fra blomsterverdenen), hvis du kommer rundt i landet og ellers selv orker, så tilbyd at levere varer de steder du er til træning / udstilling etc, ved at jeg selv kan gå helt kold på fragten (GLS giver en dato, der leverer de så mellem 8 og 16 hvilket er pænt længe at holde sig indendøre :-))

Mener også jeg har skrevet at man kan høre om nærmere info omkring dette?

Mht. fragt så kan man jo bare give tilladelse til at de må sætte parken ;-) Det gør jeg altid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. fragt så kan man jo bare give tilladelse til at de må sætte parken ;-) Det gør jeg altid.

 

Bor på Nørrebro, bliver noget sat på dørmåtten står det der max en halv time før det er væk :-D

 

..må finde ud af om jeg har set en gyser-film med hund med blå øjne, for det er spooky, HVER gang, også hos din baby (fnis, jeg skjulte det da meget godt :-D)

 

Glemte helt - kan rigtigt godt lide at den er overskuelig og man ikke skal klikke mere end en gang, hader sådan noget klik-forvirrigt (men ros forbedrer jo ikke din side :mrgreen:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Super :5up:

 

- Men ville gerne have et navn under profil - så bliver det lidt mere personligt!

 

- Og så skal der måske stå antal under treats - hvor mange stk/gram/kg får man af de forskellige treats for prisen

 

 

Men så ved jeg da, hvor jeg skal hen og købe Fish4Dogs når jeg snart løber tør... :blink: :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rigtig fin side.

Men du kan nok ikke, i det lange løb, undgå betaling med creditcard, da køberen er ret dårligt stillet, ved at købsbeløbet skal sættes direkte ind på din bank konto.

Det er nogle af de ting, der er vigtige, at få gjort, og bruge penge på, også i opstartsfasen.

Så jeg tror at hele dit bestillings/betalingssystem, skal laves allerede nu.

Held og lykke med web biksen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Godbidstasken... er der plads til klikker og targetstick i den? Min nuværende er nemlig både slidt, grim og har ikke plads til targetsticken... tilgengæld har den mobil-lomme, lynlåslomme til nøgler og en ekstra lomme hvor der kan være klikker og diverse andre småting i...

 

Og så ville jeg høre, om du mon planlægger at føre klikkerarmbåndene separat? for klikkere har jeg 5 af :mrgreen: men kunne godt bruge et par armbånd og så ville man da heller købe dem af "nogen man kender" ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Godbidstasken... er der plads til klikker og targetstick i den? Min nuværende er nemlig både slidt, grim og har ikke plads til targetsticken... tilgengæld har den mobil-lomme, lynlåslomme til nøgler og en ekstra lomme hvor der kan være klikker og diverse andre småting i...

 

Og så ville jeg høre, om du mon planlægger at føre klikkerarmbåndene separat? for klikkere har jeg 5 af :mrgreen: men kunne godt bruge et par armbånd og så ville man da heller købe dem af "nogen man kender" ;-)

Har set en pb

Link til indlæg
Del på andre sites

Angående levering med GLS.

De har altså pakkeshops næsten overalt i DK.

Så kan man selv afhente sin pakke om aftenen. Det er de fleste steder butikker der har lang åbningstid

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Først: Stort tillykke med sitet! Det er altid lidt fedt, når det endelig er uploaded! :5up:

 

Jeg er meget kritisk på websider, både som forbruger, men også fordi jeg jo er ved at uddanne mig indenfor det.

Og så er det jo altid nemmere, at komme med kritik på andres sites end på ens eget - både positivt og negativ! :roll:

 

-------------------------------

Først lidt praktiske fejl:

 

Link: "Trækketov" virker ikke

Link: "Halsbånd" er ikke klik-bar

Link: "Acana" er ikke klik-bar

Link: "Valg af foder" virker ikke

-------------------------------

 

Så er der lidt forskelligt, som selvfølgelig skal vurderes ud fra din primær (og evt. sekundær) målgruppe, som jeg ikke er 100% bekendt med:

 

Som mange nævner, så er det godt med et enkelt site med overskuelig navigation. Det er et meget stort plus, og det er rigtig fint at den "minimalistiske" stil er kørt igennem hele sitet.

Der mangler dog, efter min mening, to meget vigtige ting. Et synligt forside link øverst på siden og en adresse-linie nederst på siden. Disse to, skal til alle tider være synlige på sitet. :idea:

 

-------------------------------

 

Hvad angår valg af font, så ville jeg foretrække "Verdana" fremfor "Ariel", men begge typer er web-egnede, så det er bare en smagssag.

Jeg kan dog se at "Happy Tails" er skrevet med en font der hedder "Modern No. 20" - det er lidt farligt, at vælge en font der er sjælden, da den ikke vil vises korrekt på nogle computere. En løsning er evt., at lægge "Happy Tails" på dit baggrundsbillede og så lave en title der hedder "Happy Tails". Overvej evt. at benytte den samme font, som du har benyttet i overskrifterne på sitet. "Monotype Corsiva".

 

-------------------------------

 

Jeg er personligt en "kigger" fremfor en "læser", og jeg kunne derfor godt tænke mig nogle flere lækre billeder, i samme stil som dem der findes. Fx et lækkert "hund-menneske kontakt-billede" under "Ultra kort om klikkertræning". Men igen, det er min personlige holdning. :mrgreen:

 

-------------------------------

 

Kan se sitet er lavet i frontpage, er der en speciel grund til det (slet evt. det meta-tag i koden)? :?:

 

-------------------------------

 

Til sidst må jeg give Drentsche ret, det er både mindre sikkert og mere besværligt at lave en bank-overførsel (her er det igen din målgruppe du skal vurdere ud fra, da fx dine hvalpekøbere sikkert er trygge ved bank-overførsler, idet de kender dig).

Hvis jeg skal købe en vare over nettet og den findes to steder, et med bank-overførsel og et med online betaling, så ville jeg vælge det sidste. Også selvom jeg måske skulle betale et par kroner ekstra.

 

-------------------------------

 

Håber ikke det lød for negativt det hele, for det er altså en rigtig fin side. :vinken:

Held og lykke med butikken! :x:

 

-------------------------------

 

Ps. Hvor er det bare et fedt slogan! Hihi :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Først lidt praktiske fejl:

 

Link: "Trækketov" virker ikke

Link: "Halsbånd" er ikke klik-bar

Link: "Acana" er ikke klik-bar

Link: "Valg af foder" virker ikke

Kigger på det. Fik hvis kun rettet første link på forsiden.

 

Der mangler dog, efter min mening, to meget vigtige ting. Et synligt forside link øverst på siden og en adresse-linie nederst på siden.

Fint nok - har det egentlig også på de andre hjemmesider :oops:

 

Hvad angår valg af font, så ville jeg foretrække "Verdana" fremfor "Ariel", men begge typer er web-egnede, så det er bare en smagssag.

Jeg kan dog se at "Happy Tails" er skrevet med en font der hedder "Modern No. 20" - det er lidt farligt, at vælge en font der er sjælden, da den ikke vil vises korrekt på nogle computere. En løsning er evt., at lægge "Happy Tails" på dit baggrundsbillede og så lave en title der hedder "Happy Tails". Overvej evt. at benytte den samme font, som du har benyttet i overskrifterne på sitet. "Monotype Corsiva".

Kan bedst lige Ariel - derfor har jeg valgt den.

 

Tak for inputet omkring teksten - plejer normalt at tjekke teksten på Mac'en, hvis den kan vise det kan de fleste andre computer det også :mrgreen:

 

Jeg er personligt en "kigger" fremfor en "læser", og jeg kunne derfor godt tænke mig nogle flere lækre billeder, i samme stil som dem der findes. Fx et lækkert "hund-menneske kontakt-billede" under "Ultra kort om klikkertræning". Men igen, det er min personlige holdning.

Jaaa, men det ville jo blive de samme hunde. Ville det ikke blive for kedeligt?

 

Kan se sitet er lavet i frontpage, er der en speciel grund til det (slet evt. det meta-tag i koden)?

Fordi det er det jeg har af program - og det kan jeg kan finde ud af - og hvad hylen er meta-tag??? :oops::mrgreen:

 

Til sidst må jeg give Drentsche ret, det er både mindre sikkert og mere besværligt at lave en bank-overførsel (her er det igen din målgruppe du skal vurdere ud fra, da fx dine hvalpekøbere sikkert er trygge ved bank-overførsler, idet de kender dig).

Hvis jeg skal købe en vare over nettet og den findes to steder, et med bank-overførsel og et med online betaling, så ville jeg vælge det sidste. Også selvom jeg måske skulle betale et par kroner ekstra.

Det kan I måske have ret i (er personligt dog mere tryg ved bankoverførsler), men det vil jeg ikke ofre penge på før jeg ved om det kan betale sig.

 

Forøvrigt:

Med hensyn til priserne, så har jeg valgt at sælge tingene op til 20 % billigere end vejl. udsalgs pris.

Er det mon noget som kan give problemer på sigt?

Mener at lovgivningen forbyder at forhandler mv. fastsætter en pris.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst n1nna

Jaaa, men det ville jo blive de samme hunde. Ville det ikke blive for kedeligt?.

Hmm.. tror jeg ikke - måske giver det en "ens" stil? Ellers så lav en konkurrence hvor folk skal tage nogle billeder til din side! :mrgreen:

 

Men det er jo ikke noget der er super vigtigt - bare mig der eeeelsker billeder :blink:

 

Fordi det er det jeg har af program - og det kan jeg kan finde ud af - og hvad hylen er meta-tag??? :oops::mrgreen:.

Så er det bare helt fint - vidste ikke du selv havde lavet den, det er ret flot synes jeg! :vinken:

Når man benytter frontpage, ligger den en lille "hilsen" ind i noget der hedder meta-tag i koden. Det er ikke så "fornemt" i kode-verdenen, men helt klart acceptabelt når du selv har lavet siden! :mrgreen:

 

Det kan I måske have ret i (er personligt dog mere tryg ved bankoverførsler), men det vil jeg ikke ofre penge på før jeg ved om det kan betale sig..

Banken dækker tab ved kreditkort, det gør de i princippet ikke ved bankoverførsel :( Men jeg kan godt forstå du lige vil se tiden an - jeg ved faktisk ikke engang hvad det koster :oops:

 

Forøvrigt:

Med hensyn til priserne, så har jeg valgt at sælge tingene op til 20 % billigere end vejl. udsalgs pris.

Er det mon noget som kan give problemer på sigt?

Mener at lovgivningen forbyder at forhandler mv. fastsætter en pris.

Er det nogensinde et problem, at man kan spare penge?! :mrgreen:

 

Ej, du skal selvfølgelig kunne få det til at løbe rundt, så din salgspris ikke er lavere end din indkøbspris, men jeg kender ikke noget til lovgivning ang. prisfastsættelse. Tror dog vejl. betyder at man ikke behøver rette sig efter det?

Det kan man måske spørge de enkelte produktleverandører om? Hvis de er ærlige? :???: Ellers kan du måske finde noget på nettet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Super flot side efter min mening :5up:

 

Og ud fra et ganske personligt synspunkt syntes jeg jo at det er super fint at man kan betale med bankoverførsel, eftersom jeg ikke ejer hverken dankort eller nogen som helst former for kreditkort overhovedet :-) - Og til trods for at jeg handler en del på nettet og altid bruger bankoverførsel (når de ellers er muligt! :evil: ) er jeg altså aldrig blevet snydt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella

De fleste DK kort indløsninger koster ca. 500 - 1200 om året i gebyr. Jeg vil nok anbefale at du kun tilbyder Dankort & Dankort/Visa, for skal du også tilbyde Mastercard og lign. så begynder det også at koste normale gebyrer.

 

Snak evt med din bank, de har helt sikkert styr på den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
De fleste DK kort indløsninger koster ca. 500 - 1200 om året i gebyr. Jeg vil nok anbefale at du kun tilbyder Dankort & Dankort/Visa, for skal du også tilbyde Mastercard og lign. så begynder det også at koste normale gebyrer.

 

Snak evt med din bank, de har helt sikkert styr på den slags.

Som beskrevet tidligere, så er jeg pt. ikke interesseret i den løsning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst TigerBella
Som beskrevet tidligere, så er jeg pt. ikke interesseret i den løsning.

 

Du har selvfølgelig 130% ret til selv at bestemme, hvorledes tingene skal fungere i din webbutik.

 

Min erfaring som revisor er, at der er alt for meget bøvl med almindelige bankoverførelser og at butikker der ikke tilbyder betaling med dankort har svært ved at tiltrække kunder. Det være sig fysiske butikker eller webbutikker.

 

Jeg ville personligt aldrig selv benytte en webbutik som udelukkende tilbød bankoverførelser, fordi du absolut ingen sikkerhed har som kunde og der har været så mange tilfælde med fusk, svindel og konkurs.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...