Hop til indhold

Samler I op? Lidt brok.


Gæst mille07
 Share

Recommended Posts

Gæst mille07

Samler I op efter jeres hund, når I har været ude og gå?

 

Der ligger en sti kort herfra, hvor jeg (og alle andre hundeluftere) plejer at lufte hunden.

 

Men tror dæleme ikke der er mange der gider samle op, for der ligger godt nok meget rundt omkring, også ude midt på stien. Og det er jo ingen hundesti, men der færdes også cyklister, dagplejemødre og alle andre på den sti.

Synes det er noget sv..... for at sige det mildt.

 

Og så I dag da jeg kom hjem, efter en rigtig hyggelig tur med Mille, skynder jeg mig at gå gennem stuen og lukke hende ud i haven, for hun har ikke tisset på turen. (Det venter hun ofte med til vi kommer hjem. Aner ikke hvorfor)

 

For på tilbagevejen, at opdage at jeg åbenbart har trådt i en andens hunds lort.

 

Helt ærligt. Det gør mig så gal, at folk er så ligeglade, at de lader deres hunde sk... overalt uden at gide samle det op, eller i det mindste sparke det ind til siden.

 

Nå skulle lige ud med det. Og til jer, dovne hundeejere, der ikke gider tage hele ansvaret for jeres hund. Tag jer dog sammen snart. :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er lidt forskelligt, om jeg samler op.

 

De rhjemme siger min tommelfingerregler: Hvor der er nogen, der slår græs og rydder sne, der samler jeg op. Ellers gør jeg ikke, men det er fordi, jeg bor på landet, så alle andre steder er marker og mark- og skovveje, hvor kun hundefolk kommer.

 

Besøger jeg mine forældre eller går tur inden i byen, så samler jeg konsekvent op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Annette

Jep selvfølgelig samler jeg op efter alle 4, ja pånær ved min gårdhund, da han nemli bakker helt op i busken/hækken :D så der er det ikke nødvendigt... men ellers jo :D

 

Jeg synes ikke man kan være andet bekendt, når det er offentilge steder :?

Har jeg selv trampet i en, bander jeg også andre hundeejere langt væk :x

 

Hilsen Annette

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mollie-vuffer
Ja, altid :D

 

Lige bortset fra, når jeg har glemt høm-høm poserne, som jeg ikke er så god til at huske :oops: Håber jeg kommer ind i vanen, når jeg engang selv har hund, og ikke bare låner andres :wink:

 

jeg var heller ikke god til at huske poser, så nu har jeg en beholder på snoren, så har jeg altid poser med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, altid :D

 

Lige bortset fra, når jeg har glemt høm-høm poserne, som jeg ikke er så god til at huske :oops: Håber jeg kommer ind i vanen, når jeg engang selv har hund, og ikke bare låner andres :wink:

 

jeg var heller ikke god til at huske poser, så nu har jeg en beholder på snoren, så har jeg altid poser med.

 

Dejligt at høre man ikke er alene :P

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altid prutposer med i lommen, hvor godbidderne også er :D Men det er forskelligt om jeg samler op. I skoven fx. samler jeg ikke op, medmindre de skider på stien. Men steder som fortorve og den slags, der skal der samles op, ingen tvivl :wink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler op hvor det kan genere. Ikke på marken og i skoven. Men på alle stier og i bebyggelser.

Og jeg har max glemt poser 2 gange i de 5½ år jeg har haft Silke... Og de to gange fik jeg ikke brug for dem.

Jeg har altid poser med, fordi jeg tit samler frugt eller nødder.. Eller der kan ligge en død fugl eller glasskår som lige så godt kan blive fjernet med det samme ---frem for at give ærgrelse næste gang vi kommer forbi..

 

4-liters frostposer er ok til det hele... :D

Osse godt til nedfaldsæblerne... Silke hjælper.. Hvis hun da ikke kommer til at spise dem selv... :lol:

 

2196_20070921_046a_1.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Nalle24

Jeg samler op efter Luna :D ..Har sådan en smart poseholder på snoren ,så har altid poser med til turen :wink: Jeg er bare så træt af man skal gå med den lortepose et laaangt stykke iden man finder en skraldespand til at smide den i :x

(Har hørt de ikke ville sætte fler skraldespande op fordi folk ødelægger dem!*suk*)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Christel

De eneste tilfælde hvor jeg IKKE samler op er ved tynd mave (som Hannibal havde en del i starten), hvis han gør det inde under en busk eller i højt græs så man nærmest skal tørre hvert enkelt strå. Der er dog jævnligt folk der ikke samler op på den sti vi tit går på :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kniber for mange at samle op på de små græsarealer der er rundt omkring i "asfaltjunglerne", og som typisk er meget brugt af hunde.

 

Altså er der mange dufte som naturligvis skal undersøges. Og da jeg ikke bruger flexline nede i byen, må jeg følge med ind på græsset. Og jeg må sige at Toffi er langt bedre til at spotte hvor hun kan træde, end jeg er :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg samler nok ikke op så tit som jeg burde, men for det meste så sætter Tacco sig inde imellem træerne så der generer det nok ikke nogen :lol:

 

Jeg syntes at på stier og græskanter langs med stierne der skal man samle op, det er jo ikke altid at børn går på stierne, men hellere ude i græsset, især på bare tæer :x adr.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kniber for mange at samle op på de små græsarealer der er rundt omkring i "asfaltjunglerne", og som typisk er meget brugt af hunde.

 

Altså er der mange dufte som naturligvis skal undersøges. Og da jeg ikke bruger flexline nede i byen, må jeg følge med ind på græsset. Og jeg må sige at Toffi er langt bedre til at spotte hvor hun kan træde, end jeg er :lol:

:lol: Det er lige præcis en af årsagerne til at jeg ikke gider bruge andet en flexi :lol: Normalt bliver de luftet, hvor de alligevel kan være løs. Men på de små ture er de i snor, men på en måde så jeg kan undgå at træde i andres bæer 8)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kniber for mange at samle op på de små græsarealer der er rundt omkring i "asfaltjunglerne", og som typisk er meget brugt af hunde.

 

Altså er der mange dufte som naturligvis skal undersøges. Og da jeg ikke bruger flexline nede i byen, må jeg følge med ind på græsset. Og jeg må sige at Toffi er langt bedre til at spotte hvor hun kan træde, end jeg er :lol:

:lol: Det er lige præcis en af årsagerne til at jeg ikke gider bruge andet en flexi :lol: Normalt bliver de luftet, hvor de alligevel kan være løs. Men på de små ture er de i snor, men på en måde så jeg kan undgå at træde i andres bæer 8)

 

Ja, jeg oplever også at det er ekstra slemt i Kbh. Ved min tandlæge på Østerbro er det helt ekstremt, der kan Toffi kun få lov at gå i yderkanten af det lille græsareal, for jeg går IKKE derind. Der er masser af lejlighedskareer lige i det område, jeg forstår ikke at de der bor der gider lade deres hunde rende rundt der, når der er så overskidt. Det ser unægteligt ud som om man er blevet enige om slet ikke at samle op!

 

Iøvrigt læste jeg et sted at Kbh. er blevet "kåret" som den mest snavsede by mht. affald blandt en del andre byer i Europa. Det er turister der har stemt.

Det burde der gøres noget ved, jeg synes det er flovt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det kniber for mange at samle op på de små græsarealer der er rundt omkring i "asfaltjunglerne", og som typisk er meget brugt af hunde.

 

Altså er der mange dufte som naturligvis skal undersøges. Og da jeg ikke bruger flexline nede i byen, må jeg følge med ind på græsset. Og jeg må sige at Toffi er langt bedre til at spotte hvor hun kan træde, end jeg er :lol:

:lol: Det er lige præcis en af årsagerne til at jeg ikke gider bruge andet en flexi :lol: Normalt bliver de luftet, hvor de alligevel kan være løs. Men på de små ture er de i snor, men på en måde så jeg kan undgå at træde i andres bæer 8)

 

Ja, jeg oplever også at det er ekstra slemt i Kbh. Ved min tandlæge på Østerbro er det helt ekstremt, der kan Toffi kun få lov at gå i yderkanten af det lille græsareal, for jeg går IKKE derind. Der er masser af lejlighedskareer lige i det område, jeg forstår ikke at de der bor der gider lade deres hunde rende rundt der, når der er så overskidt. Det ser unægteligt ud som om man er blevet enige om slet ikke at samle op!

 

Iøvrigt læste jeg et sted at Kbh. er blevet "kåret" som den mest snavsede by mht. affald blandt en del andre byer i Europa. Det er turister der har stemt.

Det burde der gøres noget ved, jeg synes det er flovt.

Helt enig :D Vi har heldigvis en vicevært, så græsset rundt om bebyggelsen bliver renset jævnligt for bæ, og affald(godt det ik er mit job) k015.gif Men går man bare lidt længere væk, så kan der være ret ulækkert :?

Jeg synes så heller ikke at kommunen er god til at tømme de opsatte skraldespande. Dem har vi masser af, også specielt til hundeprutter. Men de bliver næsten aldrig tømt, og så ligger affaldet alligevel og flyder. Så den med at Ritt bare synes at borgerne skal ordne sagen.... c020.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...