Hop til indhold

Jeg blir simpelthen så harm..!!!


stellz
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg forstår satme ikke folk..

 

Jeg bor i Skagen, en velkendt ferie by, som summer af liv om sommeren og er død om vinteren..

 

Når jeg tager en tur gennem gågaden heroppe, ser jeg den ene hund efter den anden, som blir slæbt med op og ned af gaden i 30 graders varme, ingen skygge er der, så solen bager på dem i flere timer..

Jeg kan simpelthen ikk forstå de folk som tager deres hund med på en flere timer tur i den hede, når hunden ville have bedst af at være hjemme i det måske kølige sommerhus, eller hvad de bor i..

 

Jeg ved fra akira, at hun elsker at komme med, men efter 10 meter i den hede, ligger hun sig ned og vil ikke med videre, så derfor blir hun hjemme, hvor der er dejlig køligt.. Og er hun endelig med bare på den mindste tur til købmanden, er der 1-2 flasker vand med..

 

synes det er så synd for hundene, og folk burde tænke sig en ekstra gang om.. vi kan jo knap nok selv holde den hede ud, hvad tror de så hundene kan..

 

skulle bare lige af med det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg forstår satme ikke folk..

 

Jeg bor i Skagen, en velkendt ferie by, som summer af liv om sommeren og er død om vinteren..

 

Når jeg tager en tur gennem gågaden heroppe, ser jeg den ene hund efter den anden, som blir slæbt med op og ned af gaden i 30 graders varme, ingen skygge er der, så solen bager på dem i flere timer..

Jeg kan simpelthen ikk forstå de folk som tager deres hund med på en flere timer tur i den hede, når hunden ville have bedst af at være hjemme i det måske kølige sommerhus, eller hvad de bor i..

 

Jeg ved fra akira, at hun elsker at komme med, men efter 10 meter i den hede, ligger hun sig ned og vil ikke med videre, så derfor blir hun hjemme, hvor der er dejlig køligt.. Og er hun endelig med bare på den mindste tur til købmanden, er der 1-2 flasker vand med..

 

synes det er så synd for hundene, og folk burde tænke sig en ekstra gang om.. vi kan jo knap nok selv holde den hede ud, hvad tror de så hundene kan..

 

skulle bare lige af med det..

Det er også synd, men det kan jo være at folk ligger i telt og ikke kan lade hunden blive på campingpladsen. Og en tur på gågaden er da at foretrække frem for bilen, ikk? Sommerhuset kan også være lejet, og hunden bider måske i ting?

Der kan være mange grunde til at folk slæber hunden med på gågaden. Det behøver ikke være fordi de ikke tænker sig om eller er ligeglade med hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg kunne personligt ikke finde på at tage min hund med mig, hvis jeg skulle ligge i telt..
Det kunne jeg godt finde på. Og jeg tager da også hundene med til udlandet I BILEN som bliver dødvarm indeni når vi kører. Hvis vi sveder gør hundene det også.

Hvis vi har mange hunde med og campingvognen, sidder hundene i bure i campingvognen under kørslen. Der er køligt men der skal da nok være nogen der synes det er ondt mod dem at de sidder deromme. Og campingvognen er lillebitte. Nogen gange er vi 5 mennesker og 15 hunde i campingvognen. Det er ikke meget plads især ikke når det regner.

Vi tager på udstillinger også når det er varmt. Eller når det pisseøsregner..

Hvis man ellers sørger for at tilgodese hundenes behov, fx give dem vand når det er varmt, så synes jeg ikke man er ond når man tager hunden med på gågaden. Folk må da også selv søge i skygge? de kan da ikke vade rundt i timer ude på gågaden?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt være det bare er mig så.. men sådan er jeg.. skal jeg til udlandet eller telt tur, vil jeg hellere spørge svigermor om hun gider passe Akira mens vi er væk.. det er bare jeg ser mange hunde stå og bage i solen, og jeg synes det er synd..

 

det er ikke fordi jeg synes de er dårlige mennesker, men jeg går bare ikke ind for det.. men hver sin mening..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg forstår satme ikke folk..

 

Jeg bor i Skagen, en velkendt ferie by, som summer af liv om sommeren og er død om vinteren..

 

Når jeg tager en tur gennem gågaden heroppe, ser jeg den ene hund efter den anden, som blir slæbt med op og ned af gaden i 30 graders varme, ingen skygge er der, så solen bager på dem i flere timer..

Jeg kan simpelthen ikk forstå de folk som tager deres hund med på en flere timer tur i den hede, når hunden ville have bedst af at være hjemme i det måske kølige sommerhus, eller hvad de bor i..

 

 

Det må være en meget lang gågade i har der i Skagen?

 

 

Jeg ved fra akira, at hun elsker at komme med, men efter 10 meter i den hede, ligger hun sig ned og vil ikke med videre, så derfor blir hun hjemme, hvor der er dejlig køligt.. Og er hun endelig med bare på den mindste tur til købmanden, er der 1-2 flasker vand med..

 

synes det er så synd for hundene, og folk burde tænke sig en ekstra gang om.. vi kan jo knap nok selv holde den hede ud, hvad tror de så hundene kan..

 

skulle bare lige af med det..

 

Hvis nu "hjemme" er et telt, en campingvogn eller en bil, tror jeg såmænd det er ligeså godt at tage hunden med. Hvis man sørger for også at have vand med, det er klart.

Efter hvad forretningsfolk siger er sådan et varmt vejr ikke lige det der "sælger" bedst i butikkerne, måske lige bortset fra dem der sælger is. Mon ikke gågadeturene blive rlidt kortere på den måde?

 

Hilsen Kim

Link til indlæg
Del på andre sites

når jeg holder ferie er det altid med hunde:-D

Jeg kunne ikke drømme om at gå en tur på en gågade i 25 graders varme, hvorfor skulle man da det??

En tur i skoven er meget sjovere både for mig og hunden.

Når jeg er på ferie er mine hunde ikke alene i sommerhuset, jeg laver noget mine hunde kan være med til!

Så måske er det der den er? hvorfor ikke bare holde ferie sammen med hunden og lave ting både du og hunden kan være med til?

At slæbe en hund med på gågade kan jeg slet ikke se nogen mening med, men at slæbe mig selv med på gågade kan jeg så heller ikke se nogen mening med:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt være det bare er mig så.. men sådan er jeg.. skal jeg til udlandet eller telt tur, vil jeg hellere spørge svigermor om hun gider passe Akira mens vi er væk.. det er bare jeg ser mange hunde stå og bage i solen, og jeg synes det er synd..

 

det er ikke fordi jeg synes de er dårlige mennesker, men jeg går bare ikke ind for det.. men hver sin mening..

 

Jep - og alle meninger er lige gode, så længe hundene ikke lider overlast :5up:

 

Jeg kan så ikke håndtere at få mine hunde passet.... ja, næsten ikke at lade dem blive alene hjemme :oops: Jeg savner dem helt vildt og er SÅ bange for, at der skal ske dem noget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan nu godt følge trådstarter lidt.. Kunne forestille mig at hun så den ene svedende hund efter den anden og jeg har selv boet i et sommerferie område;-)

 

Det er jo ikke alle ferieboliger man må efterlade hunden i og så er man jo nødt til at tage den med... og så skal børnene have is og mor skal se de smarte tørklæder de har derovre og så kommer hunden med rundt omkring:lol:

 

Det eneste jeg ville ønske folk tænkte lidt mere over om sommeren, når de går med hunden, er hvor frygtelig varm asfalt, fliser og sand er i solen:shock:

 

Men ellers synes jeg egentlig de fleste er gode til at gå i skygge, man kan bare observere længe nok, så hov gir de hunden vand og går i skygge;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Jeg tager nu min hund med alle steder jeg kan. Idag gik vi ca. 3 km ned til noget havefest hos en veninde. Og jo - selvfølgelig var det varmt for os begge - men hun fik skygge lige så snart vi ankom, og vi havde masser af vand med.

 

Alternativet er jo at hun bliver i min lejlighed hele dagen - og det synes JEG ikke hun fortjener... Jeg smider hende jo også ind i en glohed bil for at køre til stranden med hende. Min hund deltager i mit liv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...