Gæst n1nna Skrevet Juli 1, 2009 Rapporter Share Skrevet Juli 1, 2009 Jeg overvejer meget, at skifte Mio over på Orijens nye produkt "Regional Red", når han har spist sin sidste hvalpe-pakke op og produktet kommer til DK/UK. Jeg er ved, at være lidt træt af alt det fiske-foder, jeg har haft i huset de sidste 8mdr. Så var det jeg fald over ZiwiPeak (var så heldig, at vinde en lille smagsprøve på godbidderne, af Aussies for ever :kys:) og tænkte at deres Lam-foder måske var et alternativ til Orijen. Lige indtil jeg så prisen på samtlige salgssteder! 600kr (og nogle steder mere) for 5kg foder?! Orijen koster det samme for 13kg, og eftersom jeg køber det i udlandet, får jeg det til næsten halv pris der. Hvad er det, der gør lige dét foder så dyrt i forhold til fx Orijen?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Splinten, mor og mig Besvaret Juli 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2009 Jeg overvejer meget, at skifte Mio over på Orijens nye produkt "Regional Red", når han har spist sin sidste hvalpe-pakke op og produktet kommer til DK/UK. Jeg er ved, at være lidt træt af alt det fiske-foder, jeg har haft i huset de sidste 8mdr. Så var det jeg fald over ZiwiPeak (var så heldig, at vinde en lille smagsprøve på godbidderne, af Aussies for ever :kys:) og tænkte at deres Lam-foder måske var et alternativ til Orijen. Lige indtil jeg så prisen på samtlige salgssteder! 600kr (og nogle steder mere) for 5kg foder?! Orijen koster det samme for 13kg, og eftersom jeg køber det i udlandet, får jeg det til næsten halv pris der. Hvad er det, der gør lige dét foder så dyrt i forhold til fx Orijen?! At det stort set kun består af tørret kød - du skal derfor ikke bruge ret meget.... men ja, det er dyrt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Juli 1, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 1, 2009 Og så bliver det også lige transporteret hele vejen fra New Zealand til DK - det hæver vel også prisen lidt Men ja, det er sindssygt... Kiggede også lige på den store Ziwipeak pakke i Maxi Zoo idag, whaaaat Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst n1nna Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Men Orijen kommer jo også helt fra Canada, og består også mest af kød?! :hmm: Til hunde på 25/30kg anbefaler Orijen 200-375g/dag, mens ZiwiPeak anbefaler 213-256g/dag. Det er da ikke den store forskel? Synes godt de kunne give i hvert fald 8kg ZiwiPeak til den pris! Men måske prøver jeg alligevel, at købe den lille pose (1kg) med Lam - Bare for at få stillet min nysgerrighed ang. forskel Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Ziwipeak koster en bondegård.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 At det stort set kun består af tørret kød - du skal derfor ikke bruge ret meget.... men ja, det er dyrt! Den holder så ikke helt, for jeg skulle faktisk give Luna næsten samme mængde af Ziwipeak, som af det foder hun fik på daværende tidspunkt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Efter foder anbefaldingerne kan en 5 kg. pose strække i 29 dage til en 20 kg. hund. Noget af det som fordyrer foderet en hel del er produktionsmetoden. Det produceres under sterile forhold, som f.eks. gør at det er garanteret fri for lagermider også er det ikke varmebehandlet, men lufttørret, hvilket tager længere tid og kræver mere energi (el mv.). Det er helt klart det mest suveræne færdige foder på markedet, men ja hvis hunden er bare lidt større end forholdvis lille, så er det en stor udgift. Regnede dog ud at det faktisk var billigere at give mine hunde Ziwipeak end at fodre med Rigtig Hundemad (BARF). Jeg bruger det som guffere og Ferie-BARF Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Hvis nu jeg havde været mange millionær, så havde jeg helt klart prøvet ziwipeak, men det er jeg desværre ikke. Jeg kan huske, at jeg i en tidligere tråd regnede dagsprisen ud for Buddy som vejer 30kg, og det koster mig lige godt 10kr om dagen med Markus Mühle (som i mine øjne i øvrigt er et godt foder). Skulle jeg nu fodre med Ziwipeak, så ville det koste den nette sum af 32kr om dagen. Hele tre gange så meget, det er jo absurd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst freya3010 Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 En som jeg kender, der også har samojed har prøvet Ziwipeak og pelsen blev gul:(... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret Juli 2, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 2, 2009 Jeg køber Ziwipeak foder og bruger som godbidder. Ellers gider Tyson ikke at spise tørkost som godbidder, men Ziwipeak elsker han, og jeg glæder mig over, at det er både "nemme" og sunde godbidder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret Juli 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2009 Det er bare sindsygt dyrt, men kvaliteten er også derefter! Jeg barfer jo lige pt. men det er tidskrævende synes jeg, nok fordi tid ikke er det jeg har mest af her for tiden, så jeg går lige nu med tanker om at skære ned på barfen og gå til ziwipeak som supplement! Skal nok holde Jer opdateret hvis jeg prøver det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Stjernetosse Besvaret Juli 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2009 Jeg har brugt godbidderne derfra. Men Oscar kan ikke lide dem mere... Tossede hund... Jeg synes dog helt klart det er værd at bruge som feriebarf eller lign. når man nu barfer På trods af prisen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret Juli 3, 2009 Rapporter Share Besvaret Juli 3, 2009 Hvis nu de satte prisen ned, så kunne det være, at de kunne få solgt meget mere, hvilket måske rent faktisk kunne betale sig i længden, og så havde jeg også råd til at prøve det. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts