Hop til indhold

Hvornår og hvor tit træner I andre


Lonny
 Share

Recommended Posts

Hvor ofte træner I med jeres hund og hvor længe ad gangen?

 

Jeg tænker ikke på når I går til træning hos en instruktør, men når I øver øvelser derhjemme. Gør I det hver dag, et par gange om ugen eller flere gange om dagen.

 

Har I sat jeres hjemmetræning i et fast skema, eller gør I det bare når I lige har en halv time til rådighed?

 

Hvor længe varer sådan en træningssession så når I er i gang med at træne, og hvor mange forskellige øvelser kan I nå at træne i løbet af sådan en træningssession?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ufatteligt mange gange om dagen af få minutters varighed ;-) når hun begynder at gå til træning skal det nok til at være lidt længre tid ad gangen, men næppe mere end 10 minutter.

 

Petrine gider garanteret lave den samme øvelse en million gange, men tidligere terrier gad kun få gange, og så var det med at stoppe før de sagde stop, og det hænger så stadig ved hos mig :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Det svinger meget for mit vedkommende...:-D....nogen dage er vi bare ude og rende, andre dage træner vi seriøs weightpull(hovedsageligt Pablo), og andre dage igen træner vi lydighed...en sjælden gang imellem kører vi ned til en træningsplads i nærheden så Pablo kan øve sig i at springe og løbe over a-spring(vi træner ikke agility, så det er bare for sjov)...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Hvor ofte træner I med jeres hund og hvor længe ad gangen?

 

Jeg tænker ikke på når I går til træning hos en instruktør, men når I øver øvelser derhjemme. Gør I det hver dag, et par gange om ugen eller flere gange om dagen.

 

Har I sat jeres hjemmetræning i et fast skema, eller gør I det bare når I lige har en halv time til rådighed?

 

Hvor længe varer sådan en træningssession så når I er i gang med at træne, og hvor mange forskellige øvelser kan I nå at træne i løbet af sådan en træningssession?

 

åhh det er jo min dårlige samvittighed det her træning :oops:

 

et par gange om ugen må jeg desværre indrømme det kun bliver til. Og det når der liiiige byder sig en chance...

 

Hvor meget vi træner afhænger af hvor længe jeg kan holde irritation ude af mit system (bliver jeg irriteret/frustreret fordi han fx lige den dag ikke kan en meget let øvelse så ødelægger det det hele for jason og han vil ingenting og virker frygtelig kuet så jeg SKAL stoppe inden) så træningen varer normalt fra 5 min til en times tid. Der er meget af træningen der bruges til ros for jeg bruger tit legetøj som belønning og så skal han jo lige rende rundt og vise sig frem med legetøjet, hen og have en rusketur med mig og så kaster jeg legetøjet så han kan vise sig med det igen.

 

Lige nu træner vi fremadsendelse og sit/dæk/stå i bevægelse (hvor jeg ikke skal stoppe for at sige komandoen, men han bare sætter sig når jeg siger sit) og ellers er der feltsøg på programmet hvis vi kommer så langt. Derudover træner vi sit/dæk/stå mens jeg går min vej så han ikke kan se mig (vi er kun oppe på et 5-20 sek. interval og det varierer fra gang til gang hvor længe jeg er væk - alt efter hvor koncentreret han har været.

 

Så er der (også kun et par gange i ugen desværre) de små træningsmomenter med klikker hvor hovedformålet er at han skal tage initiativ og så er jeg stort set ligeglad med HVAD han laver, bare han er glad og gør det og bruger hovedet og man kan virkelig se hvor meget han tænker på "hvad skal jeg NU lave?" og "mon der er noget bestemt hun vil have mig til at gøre?". De tager ca. 2 min hver gang.

De klikker-sessioner har jeg indført da jeg til min skræk og gru har opdaget at jason er blevet lidt mekanisk og ikke tænker over hvad han gør (andet end ved ruinsøg - der er han dog SUPER og brillierer og snupper gerne en 3 etagersbygning med kælder til og ruiner omkring uden at søge hjælp fra mig og uden at gå ud af drift:5up:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan seriøst træner vi en halv times tid plus minus afhængig af vovses humør hver morgen, når jeg har spist morgenmad. Derefter trasker vi en tur, hvor der altid er indlagt vovse-går-pænt-i-snor.

 

Men ellers træner man jo egentlig hele tiden. Når man skal ud og gå (plads-snoren-på-plads), når man lige synes det er sjovt bare fordi osv.

 

Vi prøver dog at opretholde et mønster, der hedder; vi kan være aktive indtil kl. 12 middag. Fra 12 til 16.45, når gemalen kommer fra arbejde sker der nopo. Det er vigtigt for mig, at der er nogle sammenhængende timer, hvor jeg kan få noget arbejde fra hånden. Så kan vi fjase rundt igen om aftenen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ufatteligt mange gange om dagen af få minutters varighed ;-) når hun begynder at gå til træning skal det nok til at være lidt længre tid ad gangen, men næppe mere end 10 minutter.

 

Petrine gider garanteret lave den samme øvelse en million gange, men tidligere terrier gad kun få gange, og så var det med at stoppe før de sagde stop, og det hænger så stadig ved hos mig :oops:

 

Nu har jeg jo terrier, så max 3 gange med den samme øvelse her :blink:

 

Jeg tror også at 10-15 minutter træning, som så er delt op i 3 sessioner, så der er små pauser på ,051 minut imellem hver session, vil være hvad mine hunde kunne klare ad gangen.

 

Det svinger meget for mit vedkommende...:-D....nogen dage er vi bare ude og rende, andre dage træner vi seriøs weightpull(hovedsageligt Pablo), og andre dage igen træner vi lydighed...en sjælden gang imellem kører vi ned til en træningsplads i nærheden så Pablo kan øve sig i at springe og løbe over a-spring(vi træner ikke agility, så det er bare for sjov)...:-D

 

Hvor længe træner I ad gangen, når I træner?

 

åhh det er jo min dårlige samvittighed det her træning :oops:

 

et par gange om ugen må jeg desværre indrømme det kun bliver til. Og det når der liiiige byder sig en chance...

 

Hvor meget vi træner afhænger af hvor længe jeg kan holde irritation ude af mit system (bliver jeg irriteret/frustreret fordi han fx lige den dag ikke kan en meget let øvelse så ødelægger det det hele for jason og han vil ingenting og virker frygtelig kuet så jeg SKAL stoppe inden) så træningen varer normalt fra 5 min til en times tid. Der er meget af træningen der bruges til ros for jeg bruger tit legetøj som belønning og så skal han jo lige rende rundt og vise sig frem med legetøjet, hen og have en rusketur med mig og så kaster jeg legetøjet så han kan vise sig med det igen.

 

Lige nu træner vi fremadsendelse og sit/dæk/stå i bevægelse (hvor jeg ikke skal stoppe for at sige komandoen, men han bare sætter sig når jeg siger sit) og ellers er der feltsøg på programmet hvis vi kommer så langt. Derudover træner vi sit/dæk/stå mens jeg går min vej så han ikke kan se mig (vi er kun oppe på et 5-20 sek. interval og det varierer fra gang til gang hvor længe jeg er væk - alt efter hvor koncentreret han har været.

 

Så er der (også kun et par gange i ugen desværre) de små træningsmomenter med klikker hvor hovedformålet er at han skal tage initiativ og så er jeg stort set ligeglad med HVAD han laver, bare han er glad og gør det og bruger hovedet og man kan virkelig se hvor meget han tænker på "hvad skal jeg NU lave?" og "mon der er noget bestemt hun vil have mig til at gøre?". De tager ca. 2 min hver gang.

De klikker-sessioner har jeg indført da jeg til min skræk og gru har opdaget at jason er blevet lidt mekanisk og ikke tænker over hvad han gør (andet end ved ruinsøg - der er han dog SUPER og brillierer og snupper gerne en 3 etagersbygning med kælder til og ruiner omkring uden at søge hjælp fra mig og uden at gå ud af drift:5up:)

 

Når du skriver at I bruger en time på at træne, hvor meget af denne tid vil du så gætte på er reel træningstid, og ikke leg eller anden belønning?

 

Det der med at stoppe når man mærker at man bliver irriteret er en rigtig god idé, og jeg ville ønske at jeg fik den oftere, eller at jeg i det mindste tænkte, jamen der er jo nok en årsag til at Baldur/Luna ikke vil/kan udføre øvelsen... Har h*n en dårlig dag, forventer jeg for meget i disse omgivelser, er jeg gået for hurtigt frem osv.

 

Sådan seriøst træner vi en halv times tid plus minus afhængig af vovses humør hver morgen, når jeg har spist morgenmad. Derefter trasker vi en tur, hvor der altid er indlagt vovse-går-pænt-i-snor.

 

Men ellers træner man jo egentlig hele tiden. Når man skal ud og gå (plads-snoren-på-plads), når man lige synes det er sjovt bare fordi osv.

 

Vi prøver dog at opretholde et mønster, der hedder; vi kan være aktive indtil kl. 12 middag. Fra 12 til 16.45, når gemalen kommer fra arbejde sker der nopo. Det er vigtigt for mig, at der er nogle sammenhængende timer, hvor jeg kan få noget arbejde fra hånden. Så kan vi fjase rundt igen om aftenen.

 

Når du skriver at I træner en halv time, hvor meget af denne tid er så reel træning og hvor meget er belønning/leg?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige et lille tillægsspørgmål :-D

 

Træner I flere forskellige øvelser på en gang, eller træner i f.eks. "sit" indtil hund kan "sitte" perfekt, og derefter forsætter med at træne f.eks. "dæk"?

 

Hvis I træner flere øvelser på én gang, hvor mange forskellige træner I så?

 

Tilføjer I hele tiden nye øvelser uden at de forrige øvelser er perfekte, eller venter I med at tilføje en ny øvelse indtil en af de andre udføres perfekt?

 

Hvordan gør I?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg jo terrier, så max 3 gange med den samme øvelse her :blink:

 

Jeg tror også at 10-15 minutter træning, som så er delt op i 3 sessioner, så der er små pauser på ,051 minut imellem hver session, vil være hvad mine hunde kunne klare ad gangen.

 

 

 

Hvor længe træner I ad gangen, når I træner?

 

 

 

Når du skriver at I bruger en time på at træne, hvor meget af denne tid vil du så gætte på er reel træningstid, og ikke leg eller anden belønning?

 

Det der med at stoppe når man mærker at man bliver irriteret er en rigtig god idé, og jeg ville ønske at jeg fik den oftere, eller at jeg i det mindste tænkte, jamen der er jo nok en årsag til at Baldur/Luna ikke vil/kan udføre øvelsen... Har h*n en dårlig dag, forventer jeg for meget i disse omgivelser, er jeg gået for hurtigt frem osv.

 

 

 

Når du skriver at I træner en halv time, hvor meget af denne tid er så reel træning og hvor meget er belønning/leg?

 

Træning i det tidsrum. Oveni det kommer belønning, hvor det store hit lige nu er trækkeleg (snor med bold i enden)...altså min fede Berner...det er noget han har set til politihundetræning...det er jeg sikker på...Bernere skal da have godbidder :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner med Karla flere gange om dagen, få minutter af gangen... mest "for sjov" øvelser herhjemme. I øjeblikket træner vi fx sik sak mellem ben, "hest" (hvor hun går ind imellem mine ben og stiller sig) og så at gå fremad og baglæns mens hun står imellem mine ben ....

 

Fuldstændigt ubrugelige øvelser :mrgreen: men Karla synes det er skægt ;-)

 

Så har jeg til min gru opdaget, at jeg har slækket noget så alvorligt på kravene i min klikkertræning, så dovne dovne utålmodige mig har lokket/ hjulpet mit kræ så voldsomt i øvelserne, at hun er gået helt væk fra selv at tilbyde adfærd :stupid: Så det er vi igang med at gentræne...

 

På gåture træner jeg signaler på afstand, forskellige rally-momenter, fri ved fod og lineføring.... nå ja, og selvfølgelig indkald :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner med Karla flere gange om dagen, få minutter af gangen... mest "for sjov" øvelser herhjemme. I øjeblikket træner vi fx sik sak mellem ben, "hest" (hvor hun går ind imellem mine ben og stiller sig) og så at gå fremad og baglæns mens hun står imellem mine ben ....

 

Fuldstændigt ubrugelige øvelser :mrgreen: men Karla synes det er skægt ;-)

 

Så har jeg til min gru opdaget, at jeg har slækket noget så alvorligt på kravene i min klikkertræning, så dovne dovne utålmodige mig har lokket/ hjulpet mit kræ så voldsomt i øvelserne, at hun er gået helt væk fra selv at tilbyde adfærd :stupid: Så det er vi igang med at gentræne...

 

På gåture træner jeg signaler på afstand, forskellige rally-momenter, fri ved fod og lineføring.... nå ja, og selvfølgelig indkald :blink:

 

Det er da tillidsøvelser for fuld udblæsning og den slags kan næppe kaldes ubrugeligt ! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og lige et lille tillægsspørgmål :-D

 

Træner I flere forskellige øvelser på en gang, eller træner i f.eks. "sit" indtil hund kan "sitte" perfekt, og derefter forsætter med at træne f.eks. "dæk"?

 

Hvis I træner flere øvelser på én gang, hvor mange forskellige træner I så?

 

Tilføjer I hele tiden nye øvelser uden at de forrige øvelser er perfekte, eller venter I med at tilføje en ny øvelse indtil en af de andre udføres perfekt?

 

Hvordan gør I?

 

Vi kan godt træne flere øvelser, som eks. sit og fri ved fod.

 

Træner vi en øvelse hvor der indgår flere momenter, så skal hver del af øvelsen være på plads, inden vi træner næste del.

 

Og som svar til dit førstre spørgsmål, så træner vi seriøs 2 - 3 gange om ugen, af ca. en ½ times varighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi kan godt træne flere øvelser, som eks. sit og fri ved fod.

 

Træner vi en øvelse hvor der indgår flere momenter, så skal hver del af øvelsen være på plads, inden vi træner næste del.

 

Og som svar til dit førstre spørgsmål, så træner vi seriøs 2 - 3 gange om ugen, af ca. en ½ times varighed.

 

Jeg tænkte ikke så meget på i den enkelte træningssession, men mere i det hele taget. Grundindlærer du en ny øvelse inden du starter på at indlære en ny øvelse, eller arbejder du på flere ufærdige øvelser på én gang (ikke i en træningssession, men i løbet af ugen/måneden).

 

uuuh, det er altså svært at forklare på skrift hvad det er jeg mener :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da tillidsøvelser for fuld udblæsning og den slags kan næppe kaldes ubrugeligt ! :5up:

 

det er selvfølgelig rigtigt - det var mere øvelsen som sådan, som nok ikke bliver en vi kommer til at bruge særligt tit i vores hverdags-ture ude i verden :lol:

 

:hmm: Det er ihvertfald ikke så tit, at vi går steder hvor det pludselig er tvingende nødvendigt, at hun skal gå "inde under" mig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænkte ikke så meget på i den enkelte træningssession, men mere i det hele taget. Grundindlærer du en ny øvelse inden du starter på at indlære en ny øvelse, eller arbejder du på flere ufærdige øvelser på én gang (ikke i en træningssession, men i løbet af ugen/måneden).

 

uuuh, det er altså svært at forklare på skrift hvad det er jeg mener :lol:

 

Jeg er utrolig slem til at gå for hurtigt frem :oops: Min hund lærer SÅ hurtigt, så jeg "glemmer" fx ofte at få signal på :stupid: før jeg glad springer videre til næste øvelse... Hun gider jo ikke den samme øvelse alt for mange gange i træk, når hun først har luret hvad det er jeg vil have hende til....

 

Så rigtigt mange af vores øvelser har kun håndsignaler, men ikke noget mundtligt signal... andre gange er jeg en sjuske og får ikke indlært øvelsen 100% perfekt - det kommer og bider mig i enden senere :roll:... som fx dæk. Som jeg har måttet genindlære fra scratch efter hun er blevet større....

 

Og ja, vi har altid gang i flere øvelser af gangen (under samme session har vi max 2 "ufærdige" øvelser og kun 1 helt ny af gangen selvfølgelig... Og eftersom jeg åbenbart er damp-barn :roll: så er der rigtigt mange af vores øvelser som ikke er helt perfekte, men hun forstår øvelsen og udfører den korrekt - jeg har bare ikke taget mig tiden til at finpudse den... :rolleyes: som fx stillingsskift... Hun laver de rigtige ting, men hun flytter sig og ender ofte skævt i forhold til startposition... den slags bør man jo tage sig sammen og rette til ... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg og Møffe går til træning 1 gang om ugen, om lørdagen hos Ninjamor :mrgreen:

 

Det er halvanden times træning :-D

 

Herhjemme træner vi sådan... Når Rikke fisker en håndfuld foder og beslutter sig for, at nu skal vi træne lidt ståååå eller lidt haaaalse eller lidt ryste på hovedet :-D

 

Vi bruger klikkertræning til det "meste" efterhånden, nu hvor den endelig blev betinget - dog er han så svær at lære at ståååååååååå, at jeg har besluttet mig for, at her, der lokker jeg, for ellers så når han at sætte sig ned, så det bliver det, jeg klikker for :lol:

 

Alt i alt, ved jeg ikke hvor meget, vi træner dagligt, det varierer meget :-P Også efter hvor meget han har oplevet på dagen :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg træner klart flere forskellige halvfærdige ting, hvis jeg skulle vente til en øvelse sad før jeg gik vidre ville både jeg og hund da blive vanvittige :-D når jeg starter en ny øvelse, venter jeg med næste nye indtil hunden har fattet grundideen og bare er i nærheden af det ønskede, så kan jeg godt finde på at starte noget nyt.

 

Glemte helt vores weight pull, der træner vi rimeligt koncentreret 10 minutter ad gangen, men synes det er noget lidt andet, for det er jo muskler og ikke hjerne vi træner (start og stop træner vi uden udstyr på)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg og Møffe går til træning 1 gang om ugen, om lørdagen hos Ninjamor :mrgreen:

 

Det er halvanden times træning :-D

 

Herhjemme træner vi sådan... Når Rikke fisker en håndfuld foder og beslutter sig for, at nu skal vi træne lidt ståååå eller lidt haaaalse eller lidt ryste på hovedet :-D

 

Vi bruger klikkertræning til det "meste" efterhånden, nu hvor den endelig blev betinget - dog er han så svær at lære at ståååååååååå, at jeg har besluttet mig for, at her, der lokker jeg, for ellers så når han at sætte sig ned, så det bliver det, jeg klikker for :lol:

 

Alt i alt, ved jeg ikke hvor meget, vi træner dagligt, det varierer meget :-P Også efter hvor meget han har oplevet på dagen :-)

 

Og så glemte jeg lige... I løbet af én træningssesion, træner vi typisk kun én ting (altså, medmindre jeg dummer mig :lol: ) Så enten er det stååå eller halse eller ryste på hovedet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det svinger lidt hvor meget vi træner, nogle gange er det en til to gange om dagen, hver-hveranden dag og andre gange er det kun et par gange om ugen. Hver træningsession kan variere fra 15 min. og op til en times tid, gennemsnitstiden pr. træningsession tror jeg ligger på ca. 45 min. incl. belønninger og hver belønnig vare vel et sted mellem 15 og 30 sekunder :-) Så kan jeg vist ikke specifere det meget grundiger :mrgreen:

 

Hvornår vi træner er også lidt forskelligt, ideelt set burde vi gøre det om formiddagen, da prøver jo også ligger om formiddagen, men nu hvor Chivas efterhånden er blevet temmelig rutineret med hele prøvesiturationen, er det sjældent at jeg tager mig sammen til for alvor at få trænet før vi når hen på eftermiddagen/aftenen, især her om sommeren. - Jeg hader at have det for varmt og bliver derfor hurtigere irreteret hvis jeg skal knokle rundt udenfor i 30 graders varme :roll:

 

Jeg har ofte flere halve/ufærdige øvelser i gang på én gang, jeg tror både hunden og jeg ville kede os til døde hvis vi først skulle træne sid til den sad i skabet, inden vi kunne gå videre til dæk, og så vente på den sad i skabet før vi kunne begynde på stå, nej puha, det ville jeg slet ikke kunne med og jeg tror sådan set også at man kun gør det sværre for hunden og sig selv hvis man træner på den måde, for hvis hunden først har trænet sid igen og igen og igen og ikke har fået belønning for andet, kan det altså godt være lidt svært at overbevise den om at nu skal den altså dække ;-)

 

Da jeg startede ud med Chivas da han var hvalp, begyndte jeg med delmomenterne fra mange af de svære øvelser; fremadsendelse, næserøve, apport og så skulle jeg have været lidt mere flittig med metalapporten, men dét kommer med den næste hvalp! :blink: Og ved siden af så trænede vi selvfølgelig de nemmere ting som sit og dæk, stå osv. Men jeg lagde mest energi i at få del momenterne fra de svære øvelse til at fungere og efterhånden så småt begynde at kæde de forskellige momenter sammen til hele øvelser.

Og ligegyldigt hvad vi trænede, lagde jeg vægt på at han fra starten fik indlært øvelserne så de kunne bruges i eliteklassen senere hen, for når/hvis man kommer op i eliteklassen, er det nemlig ikke ligegyldigt HVORDAN hunden ligger sig ned i dæk eller HVORDAN den bevæger sig i en given øvelse og jeg har allerede haft to hunde, hvor jeg, hvis de havde skulle i eliteklassen (hvilket de dog "heldigvis" ikke skulle), ville have været nød til at omlære flere øvelser, fordi den måde de udførte dem på, var godt nok til klasse 3, men ikke ville have været godt nok til eliteklassen :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Ang. weightpull så starter jeg med at slippe hunden(e) løs, så de kan varme op....det foregår enten ved at de løber og leger sammen når det er begge, og f.eks. med at jeg har en bold med som så bliver kastet og hentet, "snurret rundt" efter osv...:-D

 

Så lidt mere opvarmning i selerne, med en smule vægt på, så de rette muskler kommer i brug og bliver varme...

 

På med noget mere vægt, og så laver vi nogen korte træk hvor der er godt med vægt på...det giver styrken til de 5m træk vi laver til konkurrencen, hvor det er korte, men tunge træk der skal laves...

 

til sidst får han bolden igen, både som belønning for et godt stykke arbejde, men også så han kan komme ud og få bevæget hele kroppen igen..

 

Det tager alt imellem 1-2 timer alt efter hvor intensivt og tungt vi træner...

 

Jeg er lidt usikker hvad angår udstrækningsøvelser, men hvis nogen har nogen gode vil jeg blive glad for at høre dem...:-D

 

Det med at køre øvelserne igennem med let vægt først er både godt for at øve teknikken som er mindst ligeså væsentlig som styrken, og samtidig kender jeg fra min egen træning at risikoen for skader i form af fiber osv. er væsentlig lavere hvis man laver en "isoleret" opvarmningsøvelse efter man har varmet hele kroppen op(ved at mange f.eks. cykler og så løber lige ned og smider en masse kilo på)...det er selvfølgelig baseret på egen erfaring, men jeg synes det virker for os...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hver morgen før arbejde træner jeg i ca. 10 minutter med Tyson, og så tager vi tit ca. 10 minutter igen om eftermiddagen. På fridage og i weekender træner vi 15-25 minutter om formiddagen. Nogle gange træner vi også lidt på vores gåture.

 

Vi træner meget tricks og lydighed, men laver også jævnligt problemløsning. Vi træner både fuldt indlærte, halvindlærte og nye øvelser i samme session. Jeg prøver også at huske at bruge tid på at udvide indlærte øvelser og øge sværhedsgraden. Det er jeg tit for dårlig til at huske at gøre, men jeg prøver at blive bedre til det. :-)

 

Jeg prøver også at give mig selv nye træningsudfordringer, f.eks. at gøre håndtegnene mindre eller helt at fjerne dem til fordel for verbale signaler (ok, det er selvfølgelig også en træningsudfordring for Tyson), eller at være mere afvekslende i mine belønninger.

 

Lige nu er der jo sommerferie fra både dogdancing og agility, men Tyson og jeg mødes her i juli hver mandag aften med nogle af trænerne fra min agilityklub, der også dogdancer. Så hjælper vi hinanden med at indlære tricks og lave koreografi. Vi er der omkring tre timer, men der er ikke tale om intensiv træning i al den tid, da vi bruger en del tid på at snakke, hvor hundene så holder pause imens.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst K9 Dober

Træner kun kontaktøvelser derhjemme. Når de er hvalpe er det konstant dagligt, og efterhånden som de bliver voksne, kun nogle gange om ugen.

 

Alle andre øvelser foregår på banen, men der forlanger jeg også at der er fokus.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor ofte træner I med jeres hund og hvor længe ad gangen?

 

Jeg tænker ikke på når I går til træning hos en instruktør, men når I øver øvelser derhjemme. Gør I det hver dag, et par gange om ugen eller flere gange om dagen.

 

Har I sat jeres hjemmetræning i et fast skema, eller gør I det bare når I lige har en halv time til rådighed?

 

Hvor længe varer sådan en træningssession så når I er i gang med at træne, og hvor mange forskellige øvelser kan I nå at træne i løbet af sådan en træningssession?

Vi træner 1 eller 2 gange om dagen hjemme, sådan lige når vi får tid.

Vi har ikke lavet et fast skema. Vi gør det nok i omkring en halv time ad gangen.

Rimelig mange øvelser når at blive udført. Det kan være almindelige øvelser som "Sit", "Dæk", "Gimme Five", "Dobble Five", "Gi' Pote" eller andet.

Men det kan også være apportering, søgning, at give hals, eller noget andet, ... det er så også almindeligt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...