Hop til indhold

Molly Søger nyt hjem


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Hej alle

 

Jeg er i dag blevet kontaktet af en ung pige, der spurgte om jeg kunne hjælpe et par hun kendte.

 

Jeg ved ikke om jeg helt forstod det ret, men deres nabo skulle have en border colli, tæve fra januar 09. Parret har denne hund, men må konstatere, at de ikke har tid eller overskud til den. Der er ikke stamtavle. Den unge pige havde fået oplyst at udover border colli havde det et tilnavn som hun udtalte border/kjelbi? men kunne ikke stave det for mig. Jeg kender ikke så meget til collier men håber nogen gør. Hunden bor tæt på Givskud zoo

 

Hunden er gratis og vil bare gerne have et godt, kærligt og blivende hjem. Den er velopdragen og lystrer og er glad ved børn

 

Håber nogen kan hjælpe

 

I kan kontakte mig på mobil 28 13 88 15

 

 

Vh. Henny

Link til indlæg
Del på andre sites

ved du om hun er chippet og steraliseret? alle vacciner er ok? :-)

 

Jeg tror ikke hun er steraliseret , hun er fra Jan 09 så det er kun ½ år , men jeg spørger ind til det , så skal du nok få svar :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ja det var lidt underligt, vi tænker stadigvæk over det, men hælder mest til ikke at vise interesse :(

tak for svaret :5up:

 

I skal have lov at tænke

 

Men jeg vil også sige at det jeg har hørt , så skulle Moly være utrolig velopdragen efter sin alder

 

Jeg har 2 billeder mere

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er også vidlt kær da :lun:

 

vi skal så bare have enten cutte's cujos boller eller steraliseret hende :-) vi skal ikke stå med hvalpe nemlig :mrgreen: og så er der meget langt at kører, hvis kemien ikke fungere.

 

Nu ved jeg ikke hvordan han har det med andre hunde , men en tæve er næsten altid velkommen hos en charmør :lol: , jeg kan forhøre mig hvordan hun reagere over for andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

hun er også vidlt kær da :lun:

 

vi skal så bare have enten cutte's cujos boller eller steraliseret hende :-) vi skal ikke stå med hvalpe nemlig :mrgreen: og så er der meget langt at kører, hvis kemien ikke fungere.

 

Du skal også huske at Cujo leger på en helt anden måde en bordere gør, og det kan give problemer hundene imellem.

Luna går jo på et hvalpehold med en masse bordere og andre hyrdehunde, og hun kan slet ikke finde ud af at lege med dem, og de kan heller ikke rigtig forholde sig til at blive tacklet og væltet omkuld alt i mens de spæner rundt og leger fangeleg :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly har ikke haft problemer med andre hunde , hun er glad og vil gerne hilse på og lege med dem alle

:hmm: altså det er ikke nemt at sige nej tak, sådan som du presser :mrgreen::oops: og viser billeder af en lækker hund

 

problemet er lidt økønomi, ikke til "dagligt" men her i starten, vacci, kasteration af cujo, chip oog ikke mindst transport :-) men vi må se på det hvis de ikke finder et andet sted inden for en overkommelig fremtid :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal også huske at Cujo leger på en helt anden måde en bordere gør, og det kan give problemer hundene imellem.

Luna går jo på et hvalpehold med en masse bordere og andre hyrdehunde, og hun kan slet ikke finde ud af at lege med dem, og de kan heller ikke rigtig forholde sig til at blive tacklet og væltet omkuld alt i mens de spæner rundt og leger fangeleg :blink:

sjældent cujo leger jo, men sidst han gjorde, var det "jeg bokser" dig agtigt :hmm: men kan godt se hvad du mener :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm: altså det er ikke nemt at sige nej tak, sådan som du presser :mrgreen::oops: og viser billeder af en lækker hund

 

problemet er lidt økønomi, ikke til "dagligt" men her i starten, vacci, kasteration af cujo, chip oog ikke mindst transport :-) men vi må se på det hvis de ikke finder et andet sted inden for en overkommelig fremtid :blink:

 

Jeg ønsker ikke at presse jer til noget :-) , men håber da alligevel , for jeg er sikker på Molly vil få det godt , og det er det vigtigste for mig

 

Økonomisk kan jeg godt se problemet , og det er en lang tur , vi skal godt nok over , næsten i nærheden d 15 -8 , men det hjælper jo ikke ret meget , for i vil jo nok gerne selv se hende inden i bestemmer jer , så kunne vi jo have taget hende med herover

Link til indlæg
Del på andre sites

sjældent cujo leger jo, men sidst han gjorde, var det "jeg bokser" dig agtigt :hmm: men kan godt se hvad du mener :5up:

 

 

jeg tvivler på at en hyrde ville kunne lege denne type leg :???: Nu er karla ikke hyrdehund, men hun kan desværre slet ikke lege med amstaffer, boksere og andre der leger med deres boksende poter...

 

så er spørgsmålet om hundene vil få "nok" ud af hinanden? Det er selvfølgelig relativt hvad "nok" er... måske er de ok, bare med hinandens selskab

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er godt der kommer debat og lidt viden om Mollys sammensætning

 

Selv om jeg ikke kender Molly personligt ønsker jeg hun får et godt hjem og dem som har fået hende bliver lige så glade

 

Jeg kan oplyse at der er 2 små/mindre børn , og hun er ikke vild sammen med dem , men hun kræver at blive aktiveret , ellers kan hun godt blive lidt for volsom

 

Jeg kan også oplyse at Molly kan blive transpoteret til Sjælland på torsdag

Link til indlæg
Del på andre sites

sjældent cujo leger jo, men sidst han gjorde, var det "jeg bokser" dig agtigt :hmm: men kan godt se hvad du mener :5up:

 

Det er en vanesag for Cujo at han ikke skal bokse. Bassen leger af natur også ved at stå på bagben og bokse, men han har fundet ud af for længst, at den går ikke. Jeg har faktisk kun set ham lege på den måde med Aslan. Ellers ved han godt at det er alle fire ben på jorden, så jeg tror sagtens Cujo kan vænne sig til en anden type leg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er godt der kommer debat og lidt viden om Mollys sammensætning

 

Selv om jeg ikke kender Molly personligt ønsker jeg hun får et godt hjem og dem som har fået hende bliver lige så glade

 

Jeg kan oplyse at der er 2 små/mindre børn , og hun er ikke vild sammen med dem , men hun kræver at blive aktiveret , ellers kan hun godt blive lidt for volsom

 

Jeg kan også oplyse at Molly kan blive transpoteret til Sjælland på torsdag

 

Det er en vanesag for Cujo at han ikke skal bokse. Bassen leger af natur også ved at stå på bagben og bokse, men han har fundet ud af for længst, at den går ikke. Jeg har faktisk kun set ham lege på den måde med Aslan. Ellers ved han godt at det er alle fire ben på jorden, så jeg tror sagtens Cujo kan vænne sig til en anden type leg.

 

Det går nok ikke, vi har jo også en knægt på snart 4 år som er hyper aktiv :mrgreen: tror det er de færrest hunde der har tåmodighed som cujo har mht. ham.

Så det bliver ikke os der kan tage molly, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kristofferj

Hejsa...

 

Jeg kan bekræftige at Molly er halv Border Collie og halv Australsk Kelpie.

 

Jeg har en søster fra samme kuld som Molly.

 

Dreamer er utrolig nem at ha med at gøre i hverdagen. Hun er klog, nem at træne og en utrolig glad hund som vil gøre alt hvad hun kan for at gøre dig tilfreds.

 

Man skal jo altid tænke sig om når man snakker hvalpe/ung hunde i familier med børn, vi har selv 2 piger på 9 og 11 år. Og specielt osse når det er en blanding af border/kelpie. Dreamer kan sagtens lege med pigerne uden at hun bliver for vild, selvfølgelig kræver det opsyn og min kone og jeg har en enkelt gang da osse måtte blande os, men det har ikke været noget alvorligt. Men hun kræver at hun bliver aktiveret hver dag, det behøver ikke at være det store eller nye ting hver dag, men der skal ske noget hver dag og hun skal ha noget at tænke over. Men hun kan uden problemer løbe rundt og lege med bold med pigerne i haven og og lige så snart vi siger "slut" så er det slut...

 

Dreamer er som sagt fra samme kuld og er derfor 6 måneder idag. Hun kan "plads", sit og dæk med håndtegn eller stemmekommando, sætter sig selv på plads når vi skal over vejen, trækker ikke i snor, kaster du en bold og beder hende om at aflevere bliver den afleveret mellem dine fødder, ikke ved siden af eller bag ved dig, men mellem dine fødder. Hun har på intet tidspunkt ødelagt sko eller lignende og går til dagligt sammen med 2 katte uden problemer.

 

Dreamer er derudover osse et meget stort socialt puttehoved, hun elsker at være tæt på og sammen med mennesker, og hvis det stod til hende lå hun helst oven på ens fødder for at sove.

 

Det er korrekt at en Kelpie ikke er en decideret "familiehund". En ren Kelpie er en arbejdshund, men hvis man læser lidt op på Kelpien rundt om på nettet siger de fleste osse at Kelpier sagtens kan med børn, så længe at de har med børn at gøre fra en meget tidlig alder.

 

Kontakt mig gerne for mere info, jeg har osse nogle billeder af Molly som jeg selv har taget tilbage i april, men boardet vil ikke lade mig poste billederne...

 

Mvh.

 

Kristoffer

Redigeret af kristofferj
glemt noget info...
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kristofferj

Så fandt jeg endelig ud af at vedhæfte billeder...

 

Billederne er taget i april.

 

Først Molly, dernæst, Molly og hendes far som er Australsk Kelpie

 

--

Kristoffer

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...