Hop til indhold

Fantastiske hunde søger kærlige hjem!


Gæst MariePylaia
 Share

Recommended Posts

Gæst Frigga

Hey - jeg synes det er supergodt arbejde, I laver.

 

Laver I adfærdstest på hundene for at matche dem med familierne?

 

Jeg ville elske en gadehund, men vi er førstegangshundeejere, så vi er nok udelukket.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Hey - jeg synes det er supergodt arbejde, I laver.

 

Laver I adfærdstest på hundene for at matche dem med familierne?

 

Jeg ville elske en gadehund, men vi er førstegangshundeejere, så vi er nok udelukket.

 

Hey, tak for din besked.

 

Som udgangspunkt er det egentlig ikke førstegangshundeejere jeg leder efter, men både hundene og jeg er ikke i en position til at udelukke uden at høre om der alligevel kunne gemme sig en mulighed. Altså, er det en 'grov regel', for at over een kam at sikre at folk ved hvad de laver. :)

Men nu er det jo heldigvis sådan, at selvfølgelig kan førstegangshundeejere vide hvad de laver, være ligeså sikre i deres valg om at få hund, være ligeså ansvarlge og være ligeså villige til at træne, lære, ect. !

 

Lad mig lige sætte dig ind i rammerne på internatet. De går i forholdsvis store bure, af 4-7 hunde per bur. Der er de altid. De har ly, læ og hundehuse, vand, mad og hinanden. De er alle menneske-elskende, og der er en fest at træde ind i et af burene. Men hundene bliver DESVÆRRE ikke gået tur med på internatet - og dette er ikke fordi ejerne ikke ønsker det, det er fordi de er et ældre ægtepar og der er KUN de to, og så mig og et par veninder så meget som vi kan, som hjælp.

 

Derfor tester vi også så mange af de 'simple' ting, som alligevel kunne blive et stort problem, som vi overhovedet kan. Vi tester selvfølgelig hundene, men det er også berænset hvor meget vi egentlig kan gøre dér. Vi studerer deres folk-adfærd, ligefra hvor i rangordenen de selv rangerer - til hvordan de leger med andre hunde, hvor villige de er til at dele mad, osv osv. Vi tester halsbånd og hundesnor, at gå tur i det hele taget. Deres reaktion på fremmede mennesker. Hvad de siger til dyrlægen, osv. :)

 

På internatet er der ingen "rigtig" bygning - man kan ikke tage en hund med ind i et hjem, fx., og se hvordan det fungerer.

 

Og som nævnt i et tidligere indlæg, er det ikke alle hundende som efter disse 'strabadser' er kommet igennem til at få hjem her i Danmark. De hunde der er aktuelle, har alle reageret positivt /nysgerrigt/ublu og ikke krumpet sammen, løbet væk eller nægtet. :)

 

Men jeg vil meget gerne høre om dig(/jer - hvis det har interesse!

 

Venligst Marie

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga

Måske du kunne uploade billeder af den enkelte hund med en udførelig beskrivelse af hundens personlighed og hvad der skal arbejdes med ved den enkelte, og hvilken type familie, den ville passe ind med?

 

Jeg synes, at det er fantastisk, at der er mennesker, der vil arbejde for at gøre noget godt. Man er nødt til at starte et sted - og man må starte med sig selv og hvad man selv kan ændre. Og du kan ændre 14 hundes liv, og det betyder virkelig meget!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst MariePylaia
Måske du kunne uploade billeder af den enkelte hund med en udførelig beskrivelse af hundens personlighed og hvad der skal arbejdes med ved den enkelte, og hvilken type familie, den ville passe ind med?

 

Jeg synes, at det er fantastisk, at der er mennesker, der vil arbejde for at gøre noget godt. Man er nødt til at starte et sted - og man må starte med sig selv og hvad man selv kan ændre. Og du kan ændre 14 hundes liv, og det betyder virkelig meget!

 

Ja, jeg starter med at uploade lidt billeder. Hmm. Skulle man måske lave en ny tråd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er generelt modstander af at hive gadehunde hjem til Danmark. Vi har så rigeligt af den slags hunde i forvejen.

 

Det er dog ikke dét jeg ser et problem med i dét her tilfælde, i dén her tråd.

 

Jeg finder det yderst problematisk at man benytter sig af et forum som dette, til ens foreningsarbejde, i dét omfang der tydeligvis er tale om hér.

Dén slags hører ganske enkelt hjemme på ens hjemmeside, elelr via andre kanaler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Jeg er generelt modstander af at hive gadehunde hjem til Danmark. Vi har så rigeligt af den slags hunde i forvejen.

 

Det er dog ikke dét jeg ser et problem med i dét her tilfælde, i dén her tråd.

 

Jeg finder det yderst problematisk at man benytter sig af et forum som dette, til ens foreningsarbejde, i dét omfang der tydeligvis er tale om hér.

Dén slags hører ganske enkelt hjemme på ens hjemmeside, elelr via andre kanaler.

 

Det omfang? Jeg har lagt 5 hunde op, og jeg har ikke hørt om nogen maximum-grænse. Bevares, hvis der findes en, skal jeg nok følge den.

Jeg har valgt disse 5 hunde, ud af mange der er adoptionsegnede. Men jeg smækker naturligvis ikke alle 30 hunde op her, jeg vælger derimod kun 5 repræsentanter.

 

Desuden er jeg ingen forening, ingen organisation, intet. Jeg er én der kender 5 hunde, der mangler hjem - derfor findes de her, i omplaceringsrummet.

Link til indlæg
Del på andre sites

der kender 5 hunde, der mangler hjem - derfor findes de her, i omplaceringsrummet.

 

Overskrift fra forummet "Omplaceringshund"

Kan du af en eller anden årsag ikke have din hund mere, kan du benytte dette forum til at søge et omplacerings hjem og familie.

 

Der er ikke tale om dine hunde, at du ikke kan have dem mere, eller andet i dén dur.

Der er tale om at man, mod betaling, kan få hentet en hund hjem til én fra et andet land.

 

Og ja. I dét omfang der tydeligvis er tale om hér, finder jeg det problematisk. Om du så er del af en forening, eller om du gør dette udenom foreninger (hvad jeg så dybest set finder endnu mere problematisk), er fuldstændigt ligegyldigt.

Det er hunde i et andet land, hvor du agerer mellemled.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MariePylaia
Overskrift fra forummet "Omplaceringshund"

 

 

Der er ikke tale om dine hunde, at du ikke kan have dem mere, eller andet i dén dur.

Der er tale om at man, mod betaling, kan få hentet en hund hjem til én fra et andet land.

 

Og ja. I dét omfang der tydeligvis er tale om hér, finder jeg det problematisk. Om du så er del af en forening, eller om du gør dette udenom foreninger (hvad jeg så dybest set finder endnu mere problematisk), er fuldstændigt ligegyldigt.

Det er hunde i et andet land, hvor du agerer mellemled.

 

 

Jeg synes det bliver noget petitesse-rytteri, med enkelte ord udtaget af kontekst og skudt ud af en himmel. Jeg er fortsat uenig, men respekterer da din uenighed. Hej igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det bliver noget petitesse-rytteri, med enkelte ord udtaget af kontekst og skudt ud af en himmel.

 

Det var da noget af en beskyldning..

 

Vil du lige pege på hvor det er noget bliver taget ud af kontekst..

 

 

Og nej. Det er ikke petitesse-rytteri. Det er noget så simpelt som at dét her på ingen måde kan kaldes privat omplacering længere, når der nu er tale om x antal hunde, som du ikke engang ejer.

Så minder det pludselig om foreningsarbejde, og dén slags mener jeg så absolut ikke hører hjemme et sted som hér. Dén slags hører hjemme på ens hjemmeside, elelr et af de hér gadehunde-forummer.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Jeg møder jævnligt et par grækere i parken hvor jeg bor.

 

Det er et par pragtfulde hunde, der kan med alt og alle :-)

 

Da jeg skulle have hund, kiggede jeg en del på internat, men blev mere eller mindre afvist i det øjeblik jeg nævnede ordet lejlighed...

 

Fik at vide en lab ikke ville kunne fungere i en lejlighed, men jeg kunne da kigge på de gravhunde de havde stående.....

 

Der blev overhovedet ikke spurgt efter hvad jeg kunne tilbyde en hund.

 

Men har du en have, så kan du få den hund du vil have, uden nogen problemer :roll:

 

Så hvis jeg ikke havde fundet "fie" dengang, så havde jeg også kontaktet folkene der hentede gadehunde hjem

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var da noget af en beskyldning..

 

Vil du lige pege på hvor det er noget bliver taget ud af kontekst..

 

 

Og nej. Det er ikke petitesse-rytteri. Det er noget så simpelt som at dét her på ingen måde kan kaldes privat omplacering længere, når der nu er tale om x antal hunde, som du ikke engang ejer.

Så minder det pludselig om foreningsarbejde, og dén slags mener jeg så absolut ikke hører hjemme et sted som hér. Dén slags hører hjemme på ens hjemmeside, elelr et af de hér gadehunde-forummer.

 

 

jeg giver hermed min opbakning til LKW for denne her. Jeg mener heller ikke det hører hjemme her, ligesåvel som jeg ikke mener at danske internater bør annoncere herinde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

ÅH NEJ.... !!!

 

Først så vil jeg lige sige at jeg er den lykkelige ejer af 1 græsk gadehund - 1 spansk internatshund - 1 dansk avlet kennel hund og en dansk avlet HOVSA blanding.

 

Jeg forstår godt de mennesker der vil hjælpe disse udlanske hunde... men jeg forstå sandelige også dem som sætter spørgsmålstegn ved om det er det rigtige eller ej !

Jeg fik jordens dejligeste lille græker pige for snart 5 år siden, et år efter hendes ankomst dukker der en masse underlige symptomer op som mine dyrlæger stiller sig uforstående overfor og den lille stakkel gennemgår et rent helvede i et helt år.. hun starter med at blive stereliseret, under denne operation opdager lægen en meget forstørret milt.. de ringer øjeblikkelig til mig og jeg siger ja til at denne også fjernes...

6 uger senere får hun analkirtler fjerne da der nu er opstået infektion i dem.

2 mdr efter opdager vi at hun har leisimania (en parasit i blodet efterladt af en sandflue som findes i vores sydlande) dette medføre endnu flere trængsler for både hende og mig... stærk medicin, to gange blodmangel med blodtransfusioner og en omgang med nyresvigt.

 

For at gøre det kort så kan jeg så oplyse at hun idag har det rigtig godt men lever på medicin og vi ved at en dag så ...

----------------------------------------------------

 

Min lille spanierpige havde en grim smitsom sygdom med til dk og smittede mine 3 andre hunde... dette skete i år og vi er først nu kommet igennem, heldigvis med en lykkelig udgang for os alle... men det var hårdt.

-------------------------------------------------------

 

Jeg vil ikke gå ind i debatten om hvor indlægget her skal lægges, men jeg vil til enhver tid sige at folk skal TÆNKE sig grundigt om inden de tager en hund fra udlandet... min græker kostede mig 42.000,00 kr indenfor de første 2 år jeg havde hende - min lille spanier har dog ikke kostet mig noget da foreningen var rystet og ulykkelige over at det kunne sker, da de har meget hårde regler for de hunde de føre ud af landet og derfor har de betalt alle mine omkostninger i forløbet. (de har ligeledes skærpet deres regler hvilket yder endnu mere sikkerhed for evt nye ejere)

 

MEN... at få en hund fra udlandet er IKKE altid lykken... dog har de hunde fra udlandet (i mit tilfælde) været meget bedre til at omstille sig og meget hurtiger til at falde til.. de har aldrig ødelagt noget og de er blevet renlige på rekord tid... og de var begge på omkring 1 år da jeg fik dem.

De er utrolig gode til andre hunde og dyr og deres evne til at ville lære og forstå virker bedre udviklet.. måske fordi de har måtte leve på må og få samt finde udveje til at klare sig uden mennesket hjælp.. jeg ved det ikke men fornemmer klart at deres evne til at "regne ud" og "snyde" er betydlige bedre end på de to jeg har fra dk.

 

JA.. jeg er glad for dem... men NEJ jeg tager ikke hunde fra udlandet mere.. jeg tør simpelthen ikke udsætte mig selv og mine hunde for mere !!

Efter denne smørre så vil jeg sige : Tommen op for jer som yder det arbejde I gør for hundene i udlandet..

 

Og HURRA for at der er danske internater som gør et ligeså stort stykke arbejde...

 

det må være op til hver enkel hva man har mod på og hva man vælger... dansk eller udlandsk.. uanset hva så held og lykke !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Renésj

Gør mig ondt at høre hvad dine hunde har været igennem :-(

 

En syg hund koster rigtig mange penge, jeg har en dansk hund, der også har kostet "kassen", tør slet ikke gøre beløbet op mere.

 

Så desværre kan det også ske med danske hunde.

 

Jeg troede faktisk man testede dyrene dernede fra, for alle kendte sygdomme ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg troede faktisk man testede dyrene dernede fra, for alle kendte sygdomme ?

 

Ja det burde de også, hende fra grækenland var på medicin da hun ankom til dk og jeg forsøget forgæves i over 7 mdr at få hendes dyrlæge raport udlevert.. de lovede mig gang på gang at nu fik jeg den men... nææææ den kom aldrig !! Da hunden blev syg blev det pludselig også svære for mig at komme i kontakt med foreningen og til sidst fik de det som de ville... jeg gav simpelthen op og lod dem være !! De sagde enda at det havde de aldrig været udsat for før men under forløbet dukkede der pludselig mange hunde op med leisimania og jeg fik en del kontakt med de mennesker, mange mistede deres hunde pga af dette.. :cry:

 

Hendes fra spanien har jeg fået alle papirer på og der kan jeg ikke sætte en finger på noget.. de har også udvist større forståelse og hjælp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille spanierpige havde en grim smitsom sygdom med til dk og smittede mine 3 andre hunde... dette skete i år og vi er først nu kommet igennem, heldigvis med en lykkelig udgang for os alle... men det var hårdt.

 

 

JA.. jeg er glad for dem... men NEJ jeg tager ikke hunde fra udlandet mere.. jeg tør simpelthen ikke udsætte mig selv og mine hunde for mere !!

 

Eller andres hunde :-)

 

Held og lykke med alle dine hunde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller andres hunde :-)

 

Held og lykke med alle dine hunde :-)

 

Netop :5up: Og faren for at sprede/starte en epidimi..

 

Vi er heldige at bo på landet med mega langt til naboer.. men havde vi boet i byen så havde vi måtte tage afsked med hundene pga smittefaren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller andres hunde :-)

 

Held og lykke med alle dine hunde :-)

 

mmmmm.. Leishmania smitter IKKE fra hund til hund, -eller fra hund til menneske. Hvis ikke ligefrem de bytter blod.

Parasitten, der er skyld i sygdommen, bliver i de varmere lande overført fra den smittede til nye ofre af en sandflue, som ikke kan leve herhjemme.. Endnu.

Men man kan blive smittet på ferierejser i Grækenland eller Spanien.. uanset om man er hund eller menneske.

 

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20072/spoergsmaal/S447/index.htm

 

 

Her skriver DKK om emnet:

 

http://dansk-kennel-klub.cms123.com/858

Link til indlæg
Del på andre sites

mmmmm.. Leishmania smitter IKKE fra hund til hund, -eller fra hund til menneske. Hvis ikke ligefrem de bytter blod.

Parasitten, der er skyld i sygdommen, bliver i de varmere lande overført fra den smittede til nye ofre af en sandflue, som ikke kan leve herhjemme.. Endnu.

Men man kan blive smittet på ferierejser i Grækenland eller Spanien.. uanset om man er hund eller menneske.

 

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20072/spoergsmaal/S447/index.htm

 

 

Her skriver DKK om emnet:

 

http://dansk-kennel-klub.cms123.com/858

 

Nu var det så heller ikke det om grækeren der havde parasitter jeg havde quotet - men det du kan se herunder.

 

 

Min lille spanierpige havde en grim smitsom sygdom med til dk og smittede mine 3 andre hunde... dette skete i år og vi er først nu kommet igennem, heldigvis med en lykkelig udgang for os alle... men det var hårdt.

Link til indlæg
Del på andre sites

mmmmm.. Leishmania smitter IKKE fra hund til hund, -eller fra hund til menneske. Hvis ikke ligefrem de bytter blod.

Parasitten, der er skyld i sygdommen, bliver i de varmere lande overført fra den smittede til nye ofre af en sandflue, som ikke kan leve herhjemme.. Endnu.

Men man kan blive smittet på ferierejser i Grækenland eller Spanien.. uanset om man er hund eller menneske.

 

http://www.folketinget.dk/doc.aspx?/Samling/20072/spoergsmaal/S447/index.htm

 

 

Her skriver DKK om emnet:

 

http://dansk-kennel-klub.cms123.com/858

 

Hvis du havde læst hele mit første indlæg , kan du se at der ikke er tale om min græker med leishmania, her beskriver blot nogle af de ting som parasitten kan være skyld i. Og det er jo kun toppen af isbjerget da Leishmania kan forkommer (angribe hunden) på næsten alle måder, pelsproblemer, luftvejen, indre organger, nyre og lunger.. næseblod osv osv osv... desvære ved dyrlægerne i dk heller ikke nok om dette og meget du kan læse om det på dansk er utrolig misvisende... jeg havde en kvindelig dyrlæge fra Italien til at hjælpe os, via mail og en meget åben og dygtig dansk dyrlæge som ville sætte sig ind i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay... DEN havde jeg ikke fanget..

 

Måske vil Lusen fortælle os, hvilken sygdom der var tale om?

 

Hvis den smitter fra hund til hund, så er den jo ikke for god at få til Danmark...

 

 

Gerne, har dog også fortalt om den før herinde og den har fyldt samlige medier da den blev opdaget.. Hundesyge !!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gerne, har dog også fortalt om den før herinde og den har fyldt samlige medier da den blev opdaget.. Hundesyge !!

:mrgreen:

 

Galt nok..

Selv om hundene generelt er vaccinerede, så kan de godt blive syge alligevel..

 

Godt I er kommet gennem alle dårligdommene..

 

Man KAN også risikere at en dansk hvalp har hundesyge, er fyldt med orm eller er fejlernæret. Men det er sjældnere... Og en rask hvalp er noget af det, man betaler for når man køber en hvalp fra en anerkendt (DKK) kennel..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Hej

 

Ja jeg vil da lige komme på banen for som ejer af 2 skønne grækere , der fungere optimalt i vores familie ,vil jeg da lige forsvare de skønne grækere.

Det er ikke tilfældet at grækere ikke fungere ordenligt i Dk fordi de har været gadehunde, tværtimod er de nok de mest taknemmelige hunde der findes og samtidig meget hengivne hunde over for deres familier og andre dyr.

 

Ja det er sandt at der er nogle der ikke kommer til at trives fordi de er vand til et liv på gaden og har mange ting i bagagen men det kommer så sandelig også meget an på de mennesker der får en græker.

Der findes ikke dumme hunde med derimod dumme hundeejere.

 

Hvis man vil have en græker er det skam noget man skal overveje både fordele og ulemper inden man gør det ..

Har man ikke tiden til dette skal man ikke anskaffe sig en græker for har man ikke forståelse for den kan man heller ikke forvente at den forstår dig ...Det r et stort arbejde der ligger til tider med hunden men tilgengæld får du 100 gange igen dit arbejde...

 

Mere girl power til dig for dit store arbejde.

Min mand og jeg har nu i 4 år arbejdet frivilligt med græskehunde.

Hatten af for dig og det du er med til at gøre...

 

Knus

En stolt græker mor My

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...