Hop til indhold

Kan min hund ikke lide mig mere?


AnneMette09
 Share

Recommended Posts

Hej alle sammen.

Igår kom jeg hjem fra danparcs(som jeg kun kan anbefalde.) Og da jeg kom inden for døren, løb hun hen til de andre.. Som om hun overså mig? Hun kom så hen til mig senere på aftnen. Så her lige efter vi havde spist, for ca 5 min siden skulle vi to så ud og gå en tur. Men der vil hun ikke.. hun trak så jeg var ved at falde og pev og praste nærmest igennem hegnet. Hun står og kigger mærkeligt på mig, og hun var faktisk også ret vild ved mig igår. (kom til at nappe mig).

 

Kan hun ikke lide mig mere..?:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har perioder hvor han ikke gider mig, og perioder hvor han hænger på mig.

 

Kommer jeg ned på madressen, rejser han sig og går ud i sin kurv.

Han pure nægter at sove inde i soveværelset, og godbider er slet ikke interessante fra min hånd :roll:

 

 

 

Men om det er det samme hjemme hos jer, det ved jeg ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har perioder hvor han ikke gider mig, og perioder hvor han hænger på mig.

 

Kommer jeg ned på madressen, rejser han sig og går ud i sin kurv.

Han pure nægter at sove inde i soveværelset, og godbider er slet ikke interessante fra min hånd :roll:

 

 

 

Men om det er det samme hjemme hos jer, det ved jeg ikke.

 

Hun plejer ikke at være sådan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Aslan har perioder hvor han ikke gider mig, og perioder hvor han hænger på mig.

 

Kommer jeg ned på madressen, rejser han sig og går ud i sin kurv.

Han pure nægter at sove inde i soveværelset, og godbider er slet ikke interessante fra min hånd :roll:

 

 

 

Men om det er det samme hjemme hos jer, det ved jeg ikke.

Sådan nogen dage kan min også have

 

Trådstarter: jeg tænker det måske har noget at gøre med at de øver sig i selvstændighed? hmm. ved det ikke, men pludselig er det overstået og man er igen den bedste i verden :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan har perioder hvor han ikke gider mig, og perioder hvor han hænger på mig.

 

Kommer jeg ned på madressen, rejser han sig og går ud i sin kurv.

Han pure nægter at sove inde i soveværelset, og godbider er slet ikke interessante fra min hånd :roll:

 

Men om det er det samme hjemme hos jer, det ved jeg ikke.

 

Vi er inde i en "faaar og bedstefaaar er de bedste i verden"-periode, og mor her kan godt pakke sammen :megaked:

 

Det er dog ved at blive bedre, og han hader mig i det mindste ikke (tror ikke en hund kan hade btw) :blink:

 

Jeg tror også hunde kan opfatte noget vi andre ikke ser. Det er somom han godt ved, at det er min stedfar der er "floklederen" når vi er hjemme hos ham og min mor, også selvom min stedfar ikke opfører sig dominant over for nogen af os.

Og når vi er ude hos andre, så er det altid den ældste mand, der er i høj kurs.. det er lidt pudsigt..

 

Til TS: Var vovse med dig på ferie? Hvis nej, hvor lang tid var du væk og hvem passede vovse?

 

Det lyder ikke somom vovse ikke kan lide dig, men somom der er en person/andre den er blevet mere knyttet til.

Brug lidt ekstra tid sammen med vovse her de kommende dage.

Sørg evt. for det er dig der fodre/lufter/leger mest, og gør dine gåture ekstra gode med lidt lækkert til vovses gane. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tipper at du prøver lidt for meget;-) Det har ganske ofte den effekt på hunde at de trækker sig lidt væk.

Hunde synes at klistre mere til mennsker der virker lidt uopnåelige.

 

Så selvom det kan være svært at lade som om man er ligeglad med at vovse ikke gider hilse på en, hver gang man selv har lyst, så prøv.

 

Som altid, lad hunden komme til dig og beløn den for det med noget den synes om.

 

Herhjemme vil min lillebror nogle gange frygtelig gerne i kontakt med hundene og så vil de bare ikke!!

han ville have meget mere held med det, hvis han istedet snakkede med dem på en hundevenlig måde, når de rent faktisk vil have kontakt med ham;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi var på besøg forleden og da vi skulle hjem, nægtede Jodie at tage med. Hun lagde sig simpelthen henne ved døren til huset og nægtede at flytte sig.

 

Der fik jeg godt nok også en klump i halsen, men jeg tror at hun bare havde hygget sig så meget at hun ikke ville hjem. Tror ikke det har noget med mig at gøre - bare udtryk for at hun vil noget andet end mig.

 

Sådan skal du nok også opfatte din oplevelse og så elelrs hygge ekstra meget den næste tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tipper at du prøver lidt for meget;-) Det har ganske ofte den effekt på hunde at de trækker sig lidt væk.

Hunde synes at klistre mere til mennsker der virker lidt uopnåelige.

 

Så selvom det kan være svært at lade som om man er ligeglad med at vovse ikke gider hilse på en, hver gang man selv har lyst, så prøv.

 

Som altid, lad hunden komme til dig og beløn den for det med noget den synes om.

 

Herhjemme vil min lillebror nogle gange frygtelig gerne i kontakt med hundene og så vil de bare ikke!!

han ville have meget mere held med det, hvis han istedet snakkede med dem på en hundevenlig måde, når de rent faktisk vil have kontakt med ham;-)

 

Den vinkel havde jeg slet ikke lige tænkt på :hmm:

Men det lyder meget realistisk, for Mio han gider heller ikke putte-nutte så tit med mig (der jo vil putte-nutte hele tiden :oops:), men han kravler altid op til min kæreste på eget initiativ. :roll: :blink:

 

Men det er nu fint nok (smart move fra Mio's side :5up:), for jeg tror ikke min kæreste ville være så glad for ham, som han er blevet (han er katte-menneske), hvis Mio ikke viste så stor hengivenhed! :mrgreen:

 

Tro mig en hund kan hade :-D

 

Håber du ryger lidt op på ranglisten igen, Petrine har en klar rangliste af personer og elsker KUN en ad gangen ;-)

 

ARGH..!! :megaked: Hehe.. jeg tror nu det er fint.. så længe han respekterer mig, og ikke ligefrem stikker af fra mig, så overlever jeg vel.. han er jo stadigvæk en fantastisk kærlig vovse, der skal hilse på alle han møder, om de så er 0-, 1-, 2-, 3-, 4- eller 1000-benet! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu er jeg jo af gode grunde ikke expert og jeg har ikke læst tråden.

 

tulle har osse nogle perioder vor hun er temlig fjern og er sver

af få til af gøre forskelit ting.

 

jeg TROR af det hanler om vormegt vi trener og er sammen

vis jeg ikke for trenet tulle og ikke steller nogle krav til hinne og lader

hinne sove i sengen giver hinne mad fra boret og den slags så

forsvinder lederskabet hun gide ikke rektig noget og er temlig ligeglad

med om jeg kommer hjem eller vad fanden jeg ellers gør.

 

når jeg så træner hinne steller nogle helt semple krav som, hold snuden

fra bort og vent på du må gå in og den slags så bliver hun en rektig

tet knyttet hund igen og jeg er blevet hinnes leder igen.

 

det er min fornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er stor forskel på at hade og have favoritter.

 

Jeg tror ikke hunde kan hade. Jeg tror de vælger hvem de gider og hvem der bare ikke er interesant.

 

 

Any, det der problem har vi også nede ved mine svigere, de har nemlig 3 tæver, så hvorfor skulle Aslan dog gide med os hjem? :mrgreen: Nix, han løber ned i den anden ende af haven og giver o "tigge rynkerne" lidt som om han siger mååååååååå jeg da ikke nok blive hernede?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Jeg kunne godt tænke mig at hun er temmelig fornærmet over at du har været væk fra hende.

 

Jeg har selv oplevet det med Elliott da vi kom hjem fra en ferie hvor han var blevet passet. Han ignorerede mig totalt og gad ikke snakke med mig, til min store skuffelse. Det samme engang mine forældre havde ham med i Sverige, hvor jeg ankom en dag senere. Total fornærmet de første 24 timer, så gik det over.

 

Og ja sådan tror jeg godt en hund kan reagere.

 

Det er ligesom med små børn der tudbrøler eller er rasende når deres forældre kommer og henter dem fra pasning, efter en ferie.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst chilly
...ikke steller nogle krav til hinne og lader

hinne sove i sengen giver hinne mad fra boret og den slags så

forsvinder lederskabet hun gide ikke rektig noget og er temlig ligeglad

med om jeg kommer hjem eller vad fanden jeg ellers gør.

 

når jeg så træner hinne steller nogle helt semple krav som, hold snuden

fra bort og vent på du må gå in og den slags så bliver hun en rektig

tet knyttet hund igen og jeg er blevet hinnes leder igen.

 

det er min fornemmelse.

 

For mig handler lederskab ikke så meget om hvem der spiser først, går først ud af døren og hvor hunden sover. Og hvis dette udleves i en mere ekstrem grad kan det være skadeligt for hunden læs evt. dette link (fra en anden tråd)

 

http://www.123hjemmeside.dk/fjeldhund/5324705

Link til indlæg
Del på andre sites

For mig handler lederskab ikke så meget om hvem der spiser først, går først ud af døren og hvor hunden sover. Og hvis dette udleves i en mere ekstrem grad kan det være skadeligt for hunden læs evt. dette link (fra en anden tråd)

 

http://www.123hjemmeside.dk/fjeldhund/5324705

 

Ej, altså... Den der JF-skræk SKAL bare hives ud af skabet ved enhver anledning:mrgreen:?

 

GD snakker jo ikke om at "spise først", men om at "holde snuden fra bordet" hvilket er et MUST når der er tale om en Grand danois:lol::lol:.

 

Grand Dane, du har sikkert helt ret i din fornemmelse. Du har lært ret meget af den gode Tulle allerede... :blink:

 

Jeg oplever osse, at Silke lettere kan finde på at rende efter en hjort f.eks. hvis jeg ikke træner lydighed og søg med hende i en periode.

--Altså, hvis jeg forsømmer hende lidt..:oops:

 

Kuren er så, at tage fat på de fælles aktiviteter igen. Og at stille nogle krav til sig selv og hunden.

DET... kan være vejen for trådopretter osse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst chilly
Ej, altså... Den der JF-skræk SKAL bare hives ud af skabet ved enhver anledning:mrgreen:?

 

 

Det ved jeg ikke om den skal, jeg har kun set jf beskrevet i en tråd før, men måske jeg bare ikke er opmærksom eller har været her længe nok. Dog står jeg stadig ved min holdning, og nej jeg siger ikke gd mishandler sin hund (hvis nogle skulle være i tvivl), jeg mener hvis den holdning udføres i ekstrem grad vil det få uhensigtsmæssige konsekvenser for hunden. Men igen det er et spørgsmål om meninger og holdninger, da ingen jo sidder med de vise sten.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville stadig lige vente og se.

 

 

Jeg tror ikke det er tit at hunden pludselig begynder at hade en ejer :blink:

Aslan vender også trygt tilbage til moar et par dage senere.

 

 

Hvordan går det i dag?

 

Hun er ikke sådan mere, men jeg synes bare det var meget mærkeligt.. Og undskyld jeg ikke har svaret før nu, er kommet hjem fra ferie. ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst LouiseBS

Jeg tror den bedste metode vil være at give hende en masse opmærksomhed, lege med hende, have nogle lækre godbidder til hende når i går tur.

og ros hende og gør hende glad når hun kommer hen til dig, tror også bare det er en fase, præcis ligesom børn der kommer i trodsalderen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...