Hop til indhold

Klør sig i hovedet efter mad


Lille Louie
 Share

Recommended Posts

Hej allesammen

 

Jeg vil lige høre, om der er nogle af jer der har oplevet at jeres hunde klør sig i hovedet efter at have spist?

 

Louie er begyndt at klø sig rigtig meget efter mad. Han spiser også utroligt langsomt, nogle gange gider han slet ikke spise, og han har 3 knopper rundt om munden. De er helt symmetrisk en ved siden af hver mundvig og en på 'hagen'.

 

Jeg mistænkte hans madskål (den var af kiramik), så har prøvet at udskifte den med en i plastik.

 

Han gnubber hovedet mod tæpper og hvad han ellers kan finde efter han har spist. Det lyder som om han ahr svært ved at spise maden - ved ikke hvordan jeg skal forklare det. Men han sluger det i hvert fald ikke længere. Har prøvet at opbløde det lidt med vand eller olie, og så spiser han lidt mere af det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville også tage til dyrlægen, bare for at være på den sikre side!

 

Men når Petrine har spist så spurter hun altså rundt og tørrer munden af i sofaen, sengen, tasker der står på gulvet, køkkenskabe etc, men det har tydeligt præg af glæde og ikke noget med utilfredshed eller allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Krusty

Elliott grubber sig op ad ting når han har fået noget fedtet at spise. (Kødben, leverpostej, ect). Jeg har fornemmelsen af at han "tørrer munden af" i hvad han nu end synes brugbart; Møbler, tæpper osv.

 

Når du skriver "Kløer" er det så som i: "Kradser sig i hovedet med bagbenet" eller "møffer rundt på gulvet for at klø hovedet?" Måske Louie også bare synes at hans pels i hovedet bliver fedtet efter maden?

 

Knopperne, ligner de små bumser?

Elliott havde nemlig små bumseagtige talgkirtler omkring munden på et tidspunkt, ikke noget der så ud til at genere ham. Jeg smurte det med fucidin-creme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Elliott grubber sig op ad ting når han har fået noget fedtet at spise. (Kødben, leverpostej, ect). Jeg har fornemmelsen af at han "tørrer munden af" i hvad han nu end synes brugbart; Møbler, tæpper osv.

 

Når du skriver "Kløer" er det så som i: "Kradser sig i hovedet med bagbenet" eller "møffer rundt på gulvet for at klø hovedet?" Måske Louie også bare synes at hans pels i hovedet bliver fedtet efter maden?

 

Knopperne, ligner de små bumser?

Elliott havde nemlig små bumseagtige talgkirtler omkring munden på et tidspunkt, ikke noget der så ud til at genere ham. Jeg smurte det med fucidin-creme.

 

Ja, det føles som små bumser. Jeg kan ikke rigtig se dem pga al den pels.... Men det mærkelige er at de sidder så symmestrisk. Så tænkte om det var noget hunde bare har.. Men det er det så ikke, kan jeg forstå.

 

Altså, han kløer sig med bagbenet og så bruger han også forpoterne til ligesom at trække ned over snuden. Og så lægger han sig på siden og møver hen af gulvtæppet..

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså de der tre knopper - er det tre knopper på hver side, der sidder sådan lidt længere inde end mundvigen? For så skal de være der :-D

 

Og mine gnider også gerne snuden efter maden - og står ligesom og strækker sig og slår mave, mens de spiser. Ingen problemer der! Men maden glider meget lettere ned, hvis de får lov at søge efter den på stuegulvet - som om det er lettere ikke bare at stå stille og køre det ned :confused::confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså de der tre knopper - er det tre knopper på hver side, der sidder sådan lidt længere inde end mundvigen? For så skal de være der :-D

 

Og mine gnider også gerne snuden efter maden - og står ligesom og strækker sig og slår mave, mens de spiser. Ingen problemer der! Men maden glider meget lettere ned, hvis de får lov at søge efter den på stuegulvet - som om det er lettere ikke bare at stå stille og køre det ned :confused::confused:

 

Altså, det er 3 knopper i alt. En på 'hagen' og en på hver side af munden.. Et lille stykke efter mundvigen.

 

Han plejede også at elske fodersøg, foder i aktivitetsbold osv. Men nu gider han slet ikke.. Han går hen og snuser til pillerne og går så videre..

 

Har så bestilt foderprøver på noget andet foder, og har indtil videre kun fået fra olivers.. Det gad han godt i starten, men nu gider han det ikke alligevel. Præcis det samme skete med Orijen, som er det han får nu, vi havde en prøvepose, som han slugte, så købte vi en relativ stor sæk (det kan jo bedst betale sig), og pludselig gider han det ikke. Nogle gange gider han det lidt mere, hvis jeg blander lidt vand i.

Link til indlæg
Del på andre sites

...Der findes noget, der hedder hvalpeknopper. Det er måske det, han har fået, den lille fyr.

 

Men hunde HAR altså tre symmetriske "knopper" med knurhår på de steder, du beskriver?

Det kan være noget helt andet, der kløer..

 

Hvordan ser hans tænder ud? Og tandkødet?

 

Hvis det kløer inde i munden, så har han måske ikke så meget lyst til tørt foder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hunde HAR altså tre symmetriske "knopper" med knurhår på de steder, du beskriver?

 

:oops::oops::oops: (typisk førstegangsejer, hva')

 

Det kan være noget helt andet, der kløer..

 

Hvordan ser hans tænder ud? Og tandkødet?

 

Hvis det kløer inde i munden, så har han måske ikke så meget lyst til tørt foder...

 

Hans tænder og tandkød ser fine ud synes jeg. Igen, jeg ved jo ikke hvordan det skal se ud.... Det er fint lyserødt i hvert fald, undtagen ude i mundvigen, der er det mørkere med sådan nogle sjove riller. Men går ud fra det er normalt.

 

Kan tænderne klø så meget/gøre så ondt at han ikke kan overskue at spise?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...