Hop til indhold

Furminator!!!!!!!


Linda
 Share

Recommended Posts

Hej :-D

Er der nogle herinde der har rfaring med den vildt populere og effektive furminator??? Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en til mine hunde border collie blanding og australian shepherd begge med en del pels og de fælder utrolig meget til tider især koda lige for tiden og så ville jeg jo kunne spåre nget tid og nogle støvsueposer ved den måske... :blink:

 

Men er der nogle der har erfaring med den skære i pelsen??? nogle siger den ikke gør men af "kopierne" gør men vil bare være sikker så jeg ikke ødelægger pelsen på min hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :-D

Er der nogle herinde der har rfaring med den vildt populere og effektive furminator??? Jeg overvejer lidt at anskaffe mig en til mine hunde border collie blanding og australian shepherd begge med en del pels og de fælder utrolig meget til tider især koda lige for tiden og så ville jeg jo kunne spåre nget tid og nogle støvsueposer ved den måske... :blink:

 

Men er der nogle der har erfaring med den skære i pelsen??? nogle siger den ikke gør men af "kopierne" gør men vil bare være sikker så jeg ikke ødelægger pelsen på min hund

Den er rigtig god til vores cocker spaniel..Den korte pels hvertfald... Men til løverne som er langhårede duer den ikke.. Den hiver/skærer for meget pels af. De kommer til at se virkelig sølle ud i pelsen.
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er svært, at finde ud af hvilken der bedst, og det er jo ret dyrt at "prøve", hvis man altså ikke kan finde en butik, der har tilfredshedsgaranti el. lign. :???:

 

Selv valgte jeg en CoatKing, men det er ikke sikkert det er den bedste løsning.

 

Her er der lidt ekstra debat om Furminator vs. CoatKing:

 

http://www.hunde-forum.dk/debat/2874-furminator.html

 

http://www.hunde-forum.dk/produkter-leverandorer/8180-coat-king.html

Link til indlæg
Del på andre sites

Hører hundetrimmere bruge Coat King, men ikke Furminator. Og det er ikke fordi Furminator ikke har kørt hårdt på i deres markedsføring. Det ser smart ud og måske det virker godt til en hund med dobbeltpels.

 

Selv bruger jeg Coat King til mine spaniels og den tager ganske effektivt den type underuld de har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hører hundetrimmere bruge Coat King, men ikke Furminator. Og det er ikke fordi Furminator ikke har kørt hårdt på i deres markedsføring. Det ser smart ud og måske det virker godt til en hund med dobbeltpels.

 

Selv bruger jeg Coat King til mine spaniels og den tager ganske effektivt den type underuld de har.

 

Er du sikker på det ikke er omvendt? -sidste år på vi med hund messen stod Landsforeningen for Hundesoignering da netop og fremviste furminatoren, og anbefalede den fremfor coatking'en.

 

Jeg ved at der er flere og flere der bruger den på spaniels, og jeg tilstår at jeg også selv er begyndt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det fra Christina Cruft, der påstår ingen hun kender bruger Furminator og hvis den var så fantastisk, ville hun mene at hun havde hørt om den.

 

Afprøvede den selv, og selvom hunden ikke havde meget at tage af, var jeg ikke imponeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den og den er rigtig god.. Fik en ud og rede Luna for et par uger siden, hun hvar vildt overrasket over hvor god den var:-)

 

Hun fik redt næsten al Luna's underuld ud på en god halv time..

 

Coat king har vi også og den bruger jeg ikke længere.. den skærer nemlig.. og jeg fik lavet et hak i Luna's pels på halen:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeanette

 

Stakkels vuf... med hakker i ;-) Men dejligt at høre, at furminator virker. Vores hunde fælder normalt ikke meget, men lige i øjeblikket er det vildt så meget uld, der kom op fra bunden af pelsen. Jeg har da overvejet at investere i 'bæstet', så det er dejligt at få lidt info om, at der faktisk er noget der virker.

 

Kærlig hilsen

Annette

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Jeanette

 

Stakkels vuf... med hakker i ;-) Men dejligt at høre, at furminator virker. Vores hunde fælder normalt ikke meget, men lige i øjeblikket er det vildt så meget uld, der kom op fra bunden af pelsen. Jeg har da overvejet at investere i 'bæstet', så det er dejligt at få lidt info om, at der faktisk er noget der virker.

 

Kærlig hilsen

Annette

 

Øhm Annette, er det dig? Med Ronja og Lykke bl.a??

 

Ja, stakkels Lunamusen med hak i halen:lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have... hvis du keder dig og vejen falder over Østfyn, så kom du bare forbi og lad dig friste :lol::lol: Jeg er selv totalt forelsket. Især i Lykkes, nu hvor de er begyndt at tonse omkring med åbne øjne. De kommer allerede, når jeg kalder på dem... feedt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kommer jo an på, om du er lige så hvalpeskruk som mig... hehe... Har faktisk en Luna-brun lille Eigil, som er faldet i den forkerte farvespand :lol: Han er godt nok noget af det mest charmerende...

 

Jeg kan simpelthen ikke læse, hvad du der skriver.. er sikker på at du skriver, men kan ikke se hvad *fløjte*

Link til indlæg
Del på andre sites

Har det fra Christina Cruft, der påstår ingen hun kender bruger Furminator og hvis den var så fantastisk, ville hun mene at hun havde hørt om den.

 

Afprøvede den selv, og selvom hunden ikke havde meget at tage af, var jeg ikke imponeret.

 

Nu er hun så heller ikke med i LHS, så måske er det derfor.

 

Jeg synes den er klart bedre end coatkingen som jeg så ikke bruger så meget mere, men som jeg har sagt før, så fungerer den på samme måde som en underuldskniv, bare med mindre risiko end at gøre det forkert.

 

Jeg ved at flere og flere cockerfolk bruger den fremfor coat-kingen. -måske er det derfor CC ikke kender den ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...