Hop til indhold

hjemmekogt, hvor meget?


PinPoynter
 Share

Recommended Posts

Gæst Tanten

Min fik halveret sit tørfoder, og så dobbelt op af det hjemmelavet. Altså 400 gram tørfoder blev til 200 gram tørfoder + ca 450 gram hjemmelavet.

 

Det hjemmelavede var i forholdet 210 gram ris, 140 gram køg og 100 gram grøntsager.

 

Så der er vist ingen gylden regel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Min fik halveret sit tørfoder, og så dobbelt op af det hjemmelavet. Altså 400 gram tørfoder blev til 200 gram tørfoder + ca 450 gram hjemmelavet.

 

Det hjemmelavede var i forholdet 210 gram ris, 140 gram køg og 100 gram grøntsager.

 

Så der er vist ingen gylden regel :-)

ok, jeg har kogt en portion brune ris, ærter, revne guler¢der + sweets (en slags kartoffel??) og hvid fisk... det var n¢d til at være det billigste jeg kunne finde, da jeg f¢rst lige skal have overtalt Martin om at dette er en god ide, især lige nu hvor det er småt med penge. Pigerne glubbede det i sig, men nu er de jo heller ikke den kræsne slags :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco får 650 gram hjemmelavet mad om dagen og ca 200 gram tørkost ( lidt mere hvis han virker sulten eller har været meget aktiv )

225 gram kylling, 325 gram ris og 100 gram grøntsager :-)

Det er den færdige vægt når det er kogt :-)

 

Jeg tror at når man får lavet kostprogram ved Gudrun så er der taget hensyn til den enkelte hund, så man kan nok ikke hver gang sige at de skal have dobbelt så meget hjemmelavet som som tørkost eller tre gange så meget.

Redigeret af linda-hvid
jeg havde mere at sige :-)
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må være ærlig og sige, at jeg ikke som sådan måler Karlas længere... det bare sådan på øjemål.... Hun får vel omkring 50-100 g pr portion hjemmelavet. Hun vejer 8,5 kg.

 

Det er i underkanten af hvad hun bør have, men har indset, at hun spiser mest hvis hun kan "overskue" mængden af mad :confused: sære hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

var du evt. interesseret i en blanding til frosne ben/kong?

 

Vi har fået denne her af Ekaterina, den skulle være god til at nedbringe stresshomoner... eller nowet :mrgreen: var vist derfor jeg fik den, Cujo er ok interesseret i :hmm: så har peppet den lidt op med lidt vand og boulion terning :mums:

 

 

Cirka ½ pose quinoa eller brune ris

Cirka 500 g kalkun kød (kalkun indeholder højere niveauer af trypthofan end kylling) skåret i små strimler / tern

3-4 bananer skåret i helt små tern

En god håndfuld græskarkerner og en god håndfuld solsikkekerner – stødt til pulverlignende tilstand

 

Blandes i en gryde, bringes i kog. Lad det så simre på meget lavt blus i cirka 1 time. Omrør 2-3 gange i løbet af denne tid.

 

Herefter tilsættes hvedeklid efter behov – for at suge det sidste væske og gøre massen klistret (er desuden godt for maven) og masses simrer videre stadig på meget lavt blus i 15 minutters tid.

 

Retten passer meget sig selv, så det er let at gå til.

 

Massen kan opdeles i portionsposer som man så kan fryse ned og tage op efter behov. I køleskab holder det sig i 3-4 dage, så jeg har næsten altid en portion stående som jeg bare kan tage af løbende. Når jeg løber tør, tager jeg en ny portion op af fryseren, og den holder så også nemt i 3-4 dage!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...