Hop til indhold

Nogen der træner Agility


Gæst Stampe
 Share

Recommended Posts

Gæst Stampe

Jamen jeg vil da bare lige høre om der er nogen der træner agility, om sjove oplevelser og sådan.

 

Er selv "gammel" agility instruktør og har også dyrket sporten med min schæfer - hvilket hun nød i fulde drag :-D

 

Jeg synes det er en rigtig fed måde at få trænet opmærksomhed på med sin hund og har godt nok fået grinet meget til agility træning af både hunde og hundeførere :blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
jep :mrgreen:

 

og denne sæson starter i dag! Så vi glæder os meget til at være tilbage på banen - og også til at se om vi har glemt ALT vi har lært - i løbet af sommerferien :lol:.

 

Vi træner i Hedensted hos Sanne Ammitzbøl

 

YEAH en der også er "bindegal" :blink:

 

Neeej det tror jeg ikke - i skal nok bare lige "løbe" jer varme - hihi - man er nok altid lidt rusten efter en god ferie :blink:

 

Hvor længe har du trænet?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

YEAH en der også er "bindegal" :blink:

 

Neeej det tror jeg ikke - i skal nok bare lige "løbe" jer varme - hihi - man er nok altid lidt rusten efter en god ferie :blink:

 

Hvor længe har du trænet?:-D

 

Det er vores første rigtige sæson, men Karla er jo i sin tid købt som agility-hund :oops: Så som den "pacende" mor jeg er, har vi gået til hvalpeagility.

 

Og i løbet af sommerferien har vi deltaget i 2 sommerferietræninger og et 3-dages seminar :mrgreen:...

 

Men nu er det første rigtige sæson, så næste sommer regner jeg med, at vi skal ud og debutere på konkurrencer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mellon

Jeg har trænet agility med to hunde, den første en lab bla. Jeg blev kendt i klubben som hende der altid faldt:roll: da min hund og jeg altid kom til at løbe ind i hinanden eller faldt over hinanden.

Jeg elsker at løbe agility, synes det er en skøn måde at være sammen med sin hund, kunne mærke stor forskel på agility træningen og alm. lydigheds træning, hunden var altid mere oplagt til agility og var mere opmærksom på mig og hørte bedre efter.

 

Jeg er ikke specielt konkurrence minded men har være til et par stævner (i dgi regi) og der var bare en fed atmosfære, folk fra andre klubber kom hen og roste min hund og kom med gode råd, glæder mig til at kunne komme igang igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
Det er vores første rigtige sæson, men Karla er jo i sin tid købt som agility-hund :oops: Så som den "pacende" mor jeg er, har vi gået til hvalpeagility.

 

Og i løbet af sommerferien har vi deltaget i 2 sommerferietræninger og et 3-dages seminar :mrgreen:...

 

Men nu er det første rigtige sæson, så næste sommer regner jeg med, at vi skal ud og debutere på konkurrencer

 

hihi.....ja det kan nogen gange være svært at se hvem der er mest tændt på sådan en agility bane hunden eller føren :blink:

 

Det bliver spændende at se hvad der sker henover vintersæsonen :-D - jeg synes en af de bedste ting ved agility er at der er så mange måder man kan udfordre hunden på - mange flere end ved alm. lydighed som kræver at man har en kanon god fantasi :blink: ikke fordi jeg OVERHOVEDET på nogen måde er "farvet" :engel: i forhold til agilityen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
Jeg har trænet agility med to hunde, den første en lab bla. Jeg blev kendt i klubben som hende der altid faldt:roll: da min hund og jeg altid kom til at løbe ind i hinanden eller faldt over hinanden.

Jeg elsker at løbe agility, synes det er en skøn måde at være sammen med sin hund, kunne mærke stor forskel på agility træningen og alm. lydigheds træning, hunden var altid mere oplagt til agility og var mere opmærksom på mig og hørte bedre efter.

 

Jeg er ikke specielt konkurrence minded men har være til et par stævner (i dgi regi) og der var bare en fed atmosfære, folk fra andre klubber kom hen og roste min hund og kom med gode råd, glæder mig til at kunne komme igang igen.

 

Hihi...ja man skal "se" sig godt for - jeg er også nogen gange havnet på den "forkerte" side af hunden - men har altid fået point for den kunstneriske udførelse :blink:

 

Og ja agility folk er (sådan godt generaliseret) meget mere afslappet og imødekommende en mange f.eks. i brugshunde-regi er :blink::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Ville rigtig gerne, men kan ikke finde et sted i nærheden som enten har træning når jeg kan eller har kvalifiseret træning.

 

Hvis nogle kunne anbefalde et rigtig godt sted i Nordsjælland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe

jeg var lidt i tvivl om hvad soft agility var - mente jeg havde en god ide om det - så thank god for google :blink:

 

Men det ser ud til jeg altid har trænet soft agility med mine hunde og på mine hold - for jeg har altid taget meget hensyn til den enkelte hund og race.

 

Jeg har også tit brugt agility banen til enten at øge opmærksomhed eller lærer hunden at stresse ned - så i mine øjne er en agility bane meget mere end "bare" at lærer at løbe en bane hurtigt og fejlfrit. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
Ville rigtig gerne, men kan ikke finde et sted i nærheden som enten har træning når jeg kan eller har kvalifiseret træning.

 

Hvis nogle kunne anbefalde et rigtig godt sted i Nordsjælland?

 

Hvilke klubber har du været i?? og hvor er i nærheden af dig? :-D

 

Nåååh ja og hvad er dine tanker med træningen??

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg var lidt i tvivl om hvad soft agility var - mente jeg havde en god ide om det - så thank god for google :blink:

 

Men det ser ud til jeg altid har trænet soft agility med mine hunde og på mine hold - for jeg har altid taget meget hensyn til den enkelte hund og race.

 

Jeg har også tit brugt agility banen til enten at øge opmærksomhed eller lærer hunden at stresse ned - så i mine øjne er en agility bane meget mere end "bare" at lærer at løbe en bane hurtigt og fejlfrit. :blink:

Nogle af forskellene ved ag. og soft ag. er:

 

springhøjden

bredde på forhindringrne

afstand melem slalompindene

banetiden - der gælder ikke om at komme hurtigst igennem. Der er forskellige ønsketider, alt efter type hund. En Berner har f. eks længere tid til rådighed end en border :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mellon
Ville rigtig gerne, men kan ikke finde et sted i nærheden som enten har træning når jeg kan eller har kvalifiseret træning.

 

Hvis nogle kunne anbefalde et rigtig godt sted i Nordsjælland?

 

Jeg trænede i frederiksværk agility klub, det er en dgi klub. Jeg var smadder glad for at komme der, der er en god stemning og sammenhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mellon
Hihi...ja man skal "se" sig godt for - jeg er også nogen gange havnet på den "forkerte" side af hunden - men har altid fået point for den kunstneriske udførelse :blink:

 

Og ja agility folk er (sådan godt generaliseret) meget mere afslappet og imødekommende en mange f.eks. i brugshunde-regi er :blink::engel:

Ja det er ikke altid lige let når man lige skal lave en smart finte:-)

 

Jeg har ihvertfald kun oplevet en hyggelig atsmosfære ved stævnerne, vi havde ogs mange venskabsstævner osv. men ved ikke om der er forskel på dgi og dkk.

Men det er i hvertfald en super sjov sport. Og lidt hård hvis man ikke er i form og løber med en border collie, min nr. 2 agility hund. han løb bare og så måtte jeg jo følge med ellers lavede han sin egen bane:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Jeg trænede i frederiksværk agility klub, det er en dgi klub. Jeg var smadder glad for at komme der, der er en god stemning og sammenhold.

Da jeg bor et sputklat derfra har jeg et par gange været nede og overvære træningen, men jeg var ikke imponeret: træneren sad og snakkede med andre, mens kursisterne så trænede på egen hånd.

Jeg er seriøs omkring min træning - når jeg betaler for træning, så vil jeg have undervisning - og det skal være kvalifiseret undervisning. Træning skal besidde viden inden for faget og holde sig up-to-date med det nyeste.

Jeg træner med mine hunde fordi jeg synes det er dejligt at lave noget sammen med dem, men et eller andet - sikkert min dovenskab :engel: - gør at jeg har brug for at starte konkurrence i det jeg nu engang træner.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har gjort, med Flica før hun kom på pension. Bortset fra at Flica led af udpræget "tunnelsymdrom" som har kostet mange disk. så gjorde hun (og jeg :engel: ) det okay :-D Og sjovt det var det :5up:

 

Jeg kunne godt tænke mig at prøve med Chivas, men desværre har jeg lidt et transport problem :(

Jeg tror det vil tage noget tid inden Chivas ville blive helt fortrolig med det, men hvis han først lære det, forstiller jeg mig at han vil kunne blive en temmelig stabil agilityhund :-)

Vi må se, om det lykkedes os at komme i gang med det på et tidspunkt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mellon
Da jeg bor et sputklat derfra har jeg et par gange været nede og overvære træningen, men jeg var ikke imponeret: træneren sad og snakkede med andre, mens kursisterne så trænede på egen hånd.

Jeg er seriøs omkring min træning - når jeg betaler for træning, så vil jeg have undervisning - og det skal være kvalifiseret undervisning. Træning skal besidde viden inden for faget og holde sig up-to-date med det nyeste.

Jeg træner med mine hunde fordi jeg synes det er dejligt at lave noget sammen med dem, men et eller andet - sikkert min dovenskab :engel: - gør at jeg har brug for at starte konkurrence i det jeg nu engang træner.

 

Okey, også længe siden jeg var der sidst, da jeg er flyttet til jylland, men ellers skulle der være noget i Hillerød ( mener det hedder hillerøds hundevenner)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Okey, også længe siden jeg var der sidst, da jeg er flyttet til jylland, men ellers skulle der være noget i Hillerød ( mener det hedder hillerøds hundevenner)

jeps, de er også undersøgt og selvfølgelig har de træning præcis begge de to dage hvor jeg ikke kan tage afsted :( Det samme gør sig gældende i DCH frederikssund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg startede til agility i forårssæsonen og synes begge, at det er en herlig sport. :-)

 

Vi går bare til det for at have det sjovt, men jeg overvejer da lidt, om vi skal prøve en konkurrene engang i efteråret - bare for sjov skyld, altså. :engel: Så melder jeg os dog nok kun til springbanen, for Tyson har problemer med balancen og vippen, som han absolut ikke bryder sig om. :neutral: Alle de andre forhindringer er han dog heldigvis virkelig dygtig til og synes, at de er sjove. :5up:

 

Jeg glæder mig, til træningen starter igen om 14 dage. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg er også total bidt af agilitysporten og har heldigvis et par hunde, der føler på samme måde :mrgreen:

 

Jeg træner i DCH Nørhald og DCH Støvring og så fedter jeg mig ind på diverse kurser :-D

 

Udover træningen i klubberne, træner jeg også herhjemme, det giver en dejlig mulighed for at få afprøvet det man nu har fået med fra klubtræningen :-)

 

Når vi ikke løber agility laver vi dette her:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stampe
Jeg er også total bidt af agilitysporten og har heldigvis et par hunde, der føler på samme måde :mrgreen:

 

Jeg træner i DCH Nørhald og DCH Støvring og så fedter jeg mig ind på diverse kurser :-D

 

Udover træningen i klubberne, træner jeg også herhjemme, det giver en dejlig mulighed for at få afprøvet det man nu har fået med fra klubtræningen :-)

 

Når vi ikke løber agility laver vi dette her:

 

aaaii hvor cool - elsker at se når hunde også bliver brugt til det de er avlet til :blink::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

aaaii hvor cool - elsker at se når hunde også bliver brugt til det de er avlet til :blink::blink:

 

Ja, det nyder de helt sikkert. :-) Jeg er også overbevist om, at Tyson ville elske at sidde på et højt stengærde rundt om en gård og gø af sine lungers fulde kraft, hver gang der var nogle, der nærmede sig gården - sådan som en pomeranier er avlet til. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...