Hop til indhold

SOR hundeskole


Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg har kigget på SOR hundeskole, og kan på deres hjemmeside se at de benytter sig af noget de kalder "Pack Bonding", men ingen steder på deres hjemmeside kan jeg se hvad "Pack Bonding" er?

 

Jeg er så indrettet sådan, at når folk har fundet "sandheden" ikke vil fortælle mig hvad det går ud på, så bliver jeg mistroisk og derfor har jeg aldrig kontaktet denne hundeskole :blink:

 

Men jeg er stadig lige nysgerrig, så er der nogen af jer andre der ved hvad dette "Pack Bonding" er, og hvordan træningen efter disse prinipper udføres?

 

I kan læse hvad hun selv skriver om Pack Bonding her:

 

http://www.hundeskole.dk/?id=11487

Link til indlæg
Del på andre sites

har ikke læst det hele igennem, men bed mærke i hvad de skrev om fri leg og frikvarter. Det l¢d godt. Kan du ikke smutte forbi og se dem træne en dag?

 

Det kunne jeg jo selvfølgelig undersøge om var en mulighed, men det ville jo være lettere hvis I andre bare kunne fortælle mig det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg mener, at det var denne hundeskole (med træning Sorø, hun afholder jo træning flere steder), der på et tidspunkt blev diskuteret på Gipote (for over et års tid siden).

 

Så vidt jeg kunne forstå på den diskussion, er pack bonding lig med amichien bonding, hvilket er en metode udviklet af Jan Fennel! (På en hurtig googling komme bl.a. disse hits op: http://www.hundeharmoni.dk/hundeproblemer.html og http://ulvehunde.dk/amichien-bonding-konsultation.php).

 

Den bruger, der havde oprettet tråden, var meget begejstret for SOR Hundeskole. Men hvis du ikke er JF-fan (og det er du jo nok ikke ;-)), skal du måske lige overveje det en ekstra gang. På den anden side kan det jo godt være, at træningen er god, så længe du ikke skal bruge den til adfærdsbehandling. I hvert fald lyder det jo godt det med frikvartererne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg har kigget på SOR hundeskole, og kan på deres hjemmeside se at de benytter sig af noget de kalder "Pack Bonding", men ingen steder på deres hjemmeside kan jeg se hvad "Pack Bonding" er?

 

Jeg er så indrettet sådan, at når folk har fundet "sandheden" ikke vil fortælle mig hvad det går ud på, så bliver jeg mistroisk og derfor har jeg aldrig kontaktet denne hundeskole :blink:

 

Men jeg er stadig lige nysgerrig, så er der nogen af jer andre der ved hvad dette "Pack Bonding" er, og hvordan træningen efter disse prinipper udføres?

 

I kan læse hvad hun selv skriver om Pack Bonding her:

 

http://www.hundeskole.dk/?id=11487

 

Priceman og Mulline har trænet der, du kunne spørge dem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Det er lige det vi har Ninjamor.

 

Jeg har kigget på SOR hundeskole, og kan på deres hjemmeside se at de benytter sig af noget de kalder "Pack Bonding", men ingen steder på deres hjemmeside kan jeg se hvad "Pack Bonding" er?

 

Jeg er så indrettet sådan, at når folk har fundet "sandheden" ikke vil fortælle mig hvad det går ud på, så bliver jeg mistroisk og derfor har jeg aldrig kontaktet denne hundeskole :blink:

 

Men jeg er stadig lige nysgerrig, så er der nogen af jer andre der ved hvad dette "Pack Bonding" er, og hvordan træningen efter disse prinipper udføres?

 

I kan læse hvad hun selv skriver om Pack Bonding her:

 

http://www.hundeskole.dk/?id=11487

 

Vi har prøvet SOR hundeskole da vi havde alle hundene.

 

Lises indgangsvinkel til hunde er speciel for mange men passede godt til os da hun ikke er puttenuttet i sin tilgang. Hun tillader at hundene kan være hunde.

 

Hun er fuldt ud lige så dygtig som andre hundeskoler vi har prøvet. Og hendes træning er god.

 

Vi stoppede fordi hun "forlangte" at jeg "pannede" min Rottweiler han en på låget da han gik for hurtigt frem mod hende i en specifik situation som jeg kan fortælle en dag vi mødes. Den er sgu for omstændig at skrive om.

 

Det har i øvrigt intet med Jan Fennel eller hendes principper at gøre. Langt fra. Selv om at navnet til forveksling ligner.

 

Dog vil jeg sige at jeg tror at Lise er for "hård/kontant" til netop dine hunde, fordi de er så "bløde" som de er.

 

Hun er desværre også temmeligt forudindfattet omkring de såkaldte muskel/kamp hunde typer.

 

Jeg kan trods alt godt anbefale hende . Men man bør gøre sig selv den tjeneste at deltage på hendes foredrags aftener (2 gange) hvor hun selv kan komme ind på hendes principper.

Og så være vågen og ikke lade sig lokke til noget man måske ville fortryde. Så hellere stoppe. Men det gælder vel alle former for træning. Vær i nuet og føl efter om man har det ok med det der sker.

 

Fra hendes Hjemmeside:

Jeg har derud over gennemgået diverse kurser og seminare hos flg. etologer / hundeeksperter :

 

René Sjøberg (S), Ekspert i hundesprog ( Hundemøder)

Åsa Ahlbom og Agneta Geneborg (S), Eksperter i racesammenligninger (Udvidet Racekundskab )

Lars Fält (S), Etolog ( Alm. adfærd, Spor )

 

Anders Hallgren (S), Hundepsykolog ( Motivation & Drivkraft, Lederskab, Smerte, Sygdom & Problemadfærd )

Marie Hansson (S), Hundepsykolog ( Mental træning )

 

Runar Næss (N), Ulveekspert (Sammenlign.hund/ulv)

Sune Steffensen, ID-hundefører v. politiet ( Hundens lugtesans )

Bente Iversen, Dyrlæge ( Alm. hundeadfærd, Hundemøder )

Søren Risager, DM/EM-hundefører, Aut. Instruktør, ( Spor, Lydighed, Forsvarsarbj.)

Suzanne Clothier (USA) Prof. instruktør ( almen hundeadfærd)

Patricia McConnell (USA), Ph.d.( almen hundeadfærd, aggression )

Jan Fennell (UK), Prof. Instruktør ( almen hundeadfærd, hundesprog )

Ismaël De Vos ( BE ) Klikkertræning IPO gr. A-B-C

 

Så hun har da baggrund for at udtale sig . Men om man syntes hun er god er nok op til den enkelte.

Redigeret af Priceman
Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har prøvet SOR hundeskole da vi havde alle hundene.

 

Lises indgangsvinkel til hunde er speciel for mange men passede godt til os da hun ikke er puttenuttet i sin tilgang. Hun tillader at hundene kan være hunde.

 

Hun er fuldt ud lige så dygtig som andre hundeskoler vi har prøvet. Og hendes træning er god.

 

Vi stoppede fordi hun "forlangte" at jeg "pannede" min Rottweiler han en på låget da han gik for hurtigt frem mod hende i en specifik situation som jeg kan fortælle en dag vi mødes. Den er sgu for omstændig at skrive om.

 

Det har i øvrigt intet med Jan Fennel eller hendes principper at gøre. Langt fra. Selv om at navnet til forveksling ligner.

 

Dog vil jeg sige at jeg tror at Lise er for "hård/kontant" til netop dine hunde, fordi de er så "bløde" som de er.

 

Hun er desværre også temmeligt forudindfattet omkring de såkaldte muskel/kamp hunde typer.

 

Jeg kan trods alt godt anbefale hende . Men man bør gøre sig selv den tjeneste at deltage på hendes foredrags aftener (2 gange) hvor hun selv kan komme ind på hendes principper.

Og så være vågen og ikke lade sig lokke til noget man måske ville fortryde. Så hellere stoppe. Men det gælder vel alle former for træning. Vær i nuet og føl efter om man har det ok med det der sker.

 

Fra hendes Hjemmeside:

 

 

Så hun har da baggrund for at udtale sig . Men om man syntes hun er god er nok op til den enkelte.

 

Mange tak for dit svar :5up:

 

Jeg troede rent faktisk også først at den havde noget med Jan Fennel, jeg ved ikke rigtig hvorfor, der var bare et eller andet i teksten der lød sådan.

 

Men ja, du har nok ret i at det ikke er noget for mig og mine hunde, da jeg ikke vil lægge hånd på mine hunde, og Baldur ville stille sutskoene af skræk hvis jeg gjorde det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...