Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Og hvor mange problemer har der ikke været med schæfere, Kamphunden har jo bare overtaget mediebilledet fra Schæferen, som før i tiden var den der var på forsiden...

 

Jeg ville virkeligt oenske man kunne finde en opdateret liste med hvilke hunde (privat bid og offentlige) som var skyld i flest bid i danmark, det ville da jorde denne endeloese diskussion til jorden, er der ingen som kender en saadan liste, der maa da vaere en for de bliver jo registreret saa lang tid de bliver behandlet !

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det er her hele problematikken totalt halter .For der findes ikke nogen pålidelige statistikker, omkring hundebid, bidskader, og lignende. Der er en masse der tror og en masse der har lavet småstatistik over en kortere periode og i et begrænser omfang. Men ingen decideret landsdækkende statistik omkring alt det som alle snakker om. Vi VED reélt ikke nok.

 

Og når vi mangler disse grundlæggende ting. Så er det umådeligt svært at strikke en lovgivning sammen der bliver tilnærmelsesvis retfærdig.

Det bliver lidt ligesom "pittbull" loven, den bliver gennemført fordi medierne ellers ville gå i selvsving. Men antallet af hundebid er jo ikke faldet markant og i enkelte lande vil man ophæve "pittbull" lovgivningen fordi den var omsonst.

 

Kan det tænkes at være fordi at mange såkaldte amstaffs faktisk er pittbull eller blandinger heraf? :hmm:;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor skrive saadan en tydeligt idiotisk post hvis ikke man mener det ??? :confused:

 

Ja jeg mener jo ikke at den var idiotisk, men det er måske fordi jeg er i stand til at se pointen i at man bliver mere bange når det er tilfældige det går ud over end når det sker inden for hjemmets fire vægge eller blandt nogen som kender hinanden i forvejen, hunde som mennesker ;-) Det er sværere at gardere sig mod det ukendte end mod det kendte.

 

Nogle gange er det de store linier der skal læses...

Link til indlæg
Del på andre sites

quote fra SOR hundeskole.

en del af qoute ting er jo direkte modbydelige at "forlange" folk skal være klar over? klart folk har en holdning, det er måden folk der ytre sin holdning på der kan være hård, kender også rotte ejer der "desværre" husker dengang de var et jaget hundeejer folk, den titel har "vi" så taget nu.

 

Lige for at få det på den rene :-)

De er betydeligt mere potente og tænder langt hurtigere end andre hundetyper, og skal derfor behandles derefter.

hvem er de?

 

Kan det tænkes at være fordi at mange såkaldte amstaffs faktisk er pittbull eller blandinger heraf? :hmm:;-)

det har jeg altid tænkt eller i hvert fald det sidste års tid... og om et år får vi mange lap/ukendt blandings hvalpe....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg mener jo ikke at den var idiotisk, men det er måske fordi jeg er i stand til at se pointen i at man bliver mere bange når det er tilfældige det går ud over end når det sker inden for hjemmets fire vægge eller blandt nogen som kender hinanden i forvejen, hunde som mennesker ;-) Det er sværere at gardere sig mod det ukendte end mod det kendte.

 

Nogle gange er det de store linier der skal læses...

 

Man kunne jo skrive sin mening istedet for at komme med dumme sammenligninger :vinken: Meget simpelt!

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Mon der var andre end dig der ikke fattede meningen? :hmm:

 

Kan se du ikke forstaa hele ideen her, hvorfor ikke skrive det man mener istedet for at komme med uintelligente sammenligninger :5up: Men efter at have set dine posts kan jeg godt se du er den type som kun kommentere paa andre og ikke kommer med nogen meninger slev... hmmm.... :cry:

 

Hilsen Allan

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor vi bruger så meget tid på at debattere hvor mange bidskader som forårsages af kamphunde og hvorfor nogen vil se statestikker. For mig virker det som om en slags fornægtelse af hvad der er sket og hvad disse hunde kan forårsage? Jeg kender ingen som f.eks. beder om statestikker som "bevis" for, at karelske bjørnehund med stor sandsynlighed vil dræbe en kanin hvis den fik muligheden for det.

 

(ja, ja, jeg ved det godt Priceman, men jeg mener nu absolut at jeg holder mig til emnet, også selv om jeg igen bruger et eksempel)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan se du ikke forstaa hele ideen her, hvorfor ikke skrive det man mener istedet for at komme med uintelligente sammenligninger :5up: Men efter at have set dine posts kan jeg godt se du er den type som kun kommentere paa andre og ikke kommer med nogen meninger slev... hmmm.... :cry:

 

Hilsen Allan

 

:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu bliver jeg nysgerrig :mrgreen:

 

Hvilke lande er det?

 

Holland og Tyskland.

 

I Holland var Pittbulls forbudt og kun Amstaff's med stamtavle var tilladt

 

I Tyskland var der forbud mod indførsel, avl og handel med pitbull terrier, amerikansk staffordshire terrier, staffordshire bull terrier og bullterrier, samt krydsninger heraf. Og disse regler gælder stadig i nogen delstater

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan virkelig ikke forstå hvorfor vi bruger så meget tid på at debattere hvor mange bidskader som forårsages af kamphunde og hvorfor nogen vil se statestikker. For mig virker det som om en slags fornægtelse af hvad der er sket og hvad disse hunde kan forårsage? Jeg kender ingen som f.eks. beder om statestikker som "bevis" for, at karelske bjørnehund med stor sandsynlighed vil dræbe en kanin hvis den fik muligheden for det.

 

(ja, ja, jeg ved det godt Priceman, men jeg mener nu absolut at jeg holder mig til emnet, også selv om jeg igen bruger et eksempel)

 

Jeg skal nok også lade være med at forlange en statestik hvis du påstår at en Amstaff med stor sandsynlighed vil dræbe en kanin hvis den fik mulighed for det :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Holland og Tyskland.

 

I Holland var Pittbulls forbudt og kun Amstaff's med stamtavle var tilladt

 

I Tyskland var der forbud mod indførsel, avl og handel med pitbull terrier, amerikansk staffordshire terrier, staffordshire bull terrier og bullterrier, samt krydsninger heraf. Og disse regler gælder stadig i nogen delstater

 

Kan man så ud fra det konkludere, at selv amstaffs med tavle er problematiske? :hmm::blink:

 

Be' om statistik der underbygger dine påstande :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Holland og Tyskland.

 

I Holland var Pittbulls forbudt og kun Amstaff's med stamtavle var tilladt

 

I Tyskland var der forbud mod indførsel, avl og handel med pitbull terrier, amerikansk staffordshire terrier, staffordshire bull terrier og bullterrier, samt krydsninger heraf. Og disse regler gælder stadig i nogen delstater

 

 

 

Hvilken hund er så i søgelyset i holland og tyskland?

Link til indlæg
Del på andre sites

Aner det ikke, jeg har altså kun undersøgt emner om præcis Amstaff'en, jeg aner ikke noget om deres hundehold generelt :lol:

 

 

Nu er jeg skuffet!

 

At du ikke skammer dig over ikke at vide de ting, jeg har brug for at du ved, sådan at jeg selv slipper for at skulle bruge hovedet.

 

SKAAAAAAAAAAAAAAAMMEEEEEEEEEEE sig! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...