Hop til indhold

Så er det "gudhjælpemig" sket igen...


Amanda1996
 Share

Recommended Posts

Da man i Tyskland havde den samme debat og endte med at forbyde disse hunde, der endte det flere steder med selvtægt.

 

Pludselig mente folk at det var ok at sparke og slå disse hunde, de mente at det var ok at ødelægge ejernes biler og bolig, og i det hele taget mente de at det var helt ok at chikanere disse hunde og deres ejere :cry:

 

Jeg har hele tiden tænkt, at så langt kommer det ikke i danmark, vi er trods alt mere fornuftige end tyskerne... Men nu er jeg da godt nok kommet i tvivl :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 862
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Emnet kamphund, det er åbenbart noget der optager folk, både her og ude i det virkelige liv.

 

Jeg har mødt både de ansvarlige og de uansvarlige kamphundeejere.

 

Jeg forstår så udemærket, at hr og fru Danmark er bange når de ser en kamphund og her tænker jeg på en amstaff ligende hund. Det er en hund med dette udseende, de fleste ser som en kamphund.

 

Mine hunde får ikke lov til at lege med disse hunde.

 

Jeg savner, at man som ejer af en kamphund, vil erkende, at der er et problem. Og komme med nogle konkrete løsninger til hvordan man bedst løser problemet.

 

Hvad nytter det, at man gang på gang hører, at de er gode familiehunde, at de kun angriber når de er i flok, at alle hunde kan bide osv.

 

Schæferen bliver også taget, som et eksempel på en hund, der engang var problemer med. Og man tror, at det kan sammenlignes.

Schæferfolkende gjorde noget ved problemet.

 

Undskyldning på undskyldning.

 

Et forbud vil ikke hjælpe, da de istedet vil komme ilegalt til landet og hedde noget andet.

Vi har allerde en hundelov, som giver politiet mulighed for, at påkræve mundkurv og aflivning. Politiet benytter sig meget sjældent af denne paragraf. DEt vil derfor i mine øjne, være omsonst at lave en ny lov.

 

Jeg ser hellere, at man går ind og bremser ulovlig import af hunde, samt at man sætter en stopper for hundehandlerne herhjemme.

 

Men de eneste der oprigtig kan gøre noget, det er de ansvarlige kamphundeopdrættere og ejere, så man kun avler på de mentalt sunde dyr og selvføgelig også de fysisk sunde hunde, da det gerne skal følges ad.

Jeg orker så ikke komme med mine forslag igen og igen og slet ikke herinde, for vi er ikke mange hundeejer herinde og vil man have "kampnhunde" ejerne skal gøre noget, så burde man faktisk henvende sig klubberne der repræsentere disse racer i stedet for at bruge nogle "menige" ejer som talerør og forlange de skal gøre noget.

Jeg kan sku ikke rende rundt og spotte uansvarlige hundeejer i byen og skælde dem ud.

 

Jeg tror ikke du møder nogle herinde der ikke erkender der er et problem, men der er altså også en generelt problem med måden vi dansker har hunde, opfattelse af at have hund og omgangen med en hund.

Det er de færreste hr. og fru. danmark og hundeejer generelt der tænker over at hunde er rovdyr pr. natur og man skal være klar over det og respektere det og tage sine forholdsregler ifølge det.

 

Amstaff opdrætter gør da et super opdræt arbejde? det er alt den ulovlige import og krydsninger af racer der har givet det store antal amstaff der er i dk i øjeblikket, mener de vurdere der er 15-20.000 i dk og DKK har vist 400-500 registreret... og derfor mener jeg ikke man kan skyde skylden på det opdræt der foregår lovligt.

Så hellere lav en lov om at alle "farlige" racer skal kasteres ..bom badda bing....

Ang. scæhferen, den blev ikke ulovlig impoteret, hvad der gik galt ved jeg ikke, men roden til problemet var en helt anden, vil jeg tro, end nu med amstaff og andre "kamphunde" som de kaldes nu.

 

Ja hundeloven burde bruges, det vil så kræve ressourcer til det og det kan vi kamphunde ejer jo ikke løse...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Jeg tror, at min indlæg forsvandt i jagthundedebatten, så jeg poster det lige igen :blink:

 

For jeg kan da ikke tro at I vælger at ignorere at 30-40 voksne mennesker truer en 13-årig dreng, fordi at hans hund har hoppet glad op ad et barn?

 

Selvfølgelig skal knægten ikke gå med sin hund uden snor (han burde slet ikke gå med en hund i den alder), men han er altså kun 13 år... Og andre steder i medierne kan man læse at hunden var en overkåd hvalp, og dette var grunden til at den hoppede op af pigen.

 

Fatter heller ikke at folk kan være sådan...altså selvfølgelig skal han ikke gå med den uden snor, men at folk vælger at reagere sådan, det er bare for meget....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg så lige DR update her i morges............

 

 

nyhedsdame: Amstaff hvalp har snappet ud efter barn

 

 

Store dreng i interviwet: Kamphunden var agressiv og bed barnet i anklen OG hovedet.

 

 

Jeg håber det er nyhedsdamen der har ret :blink:

 

Det ser bare ud som om at alle andre end nyhedsdamen har end anden mening, selv politiet...

 

http://www.jv.dk/artikel/710864¨

http://www.nordjyske.dk/indland/forside.aspx?ctrl=10&data=2%2c3332593%2c5%2c3

 

 

I den første artikel advarer politiet netop mod den lynchstemning der er begyndt at brede sig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha...hvis der kom nogen og tjattede til en af mine med en stok, kunne det godt være at det blev kamphundeejeren der kom på forsiden af ekstrabladet dagen efter...."hundehader tjattet med kølle"...hehe

 

hæhæ....tror også jeg hurtigt kunne forvandle mig fra fredselskende "forstadsfrue" til brølende huntiger med kløerne først hvis nogen slog ud efter min hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

nynner

"we're all living in Danmerica, Danmerica ist wunderbar"....

 

Det er angry mob/lynchstemning er så redneck-amerikaner agtigt som noget kan være...

 

Men hvis alle kamphundeejere alligevel er hjernedøde farlige rockertyper, hvad kan det så være de tør genere dem? hehe...gamle damer med stok plejer da ellers at være voldsomt bange for at rockerne skal komme...hehe...

Link til indlæg
Del på andre sites

nynner

"we're all living in Danmerica, Danmerica ist wunderbar"....

 

Det er angry mob/lynchstemning er så redneck-amerikaner agtigt som noget kan være...

 

Men hvis alle kamphundeejere alligevel er hjernedøde farlige rockertyper, hvad kan det så være de tør genere dem? hehe...gamle damer med stok plejer da ellers at være voldsomt bange for at rockerne skal komme...hehe...

 

Ja, og kunne grunden til at nogle af disse hunde overfalder mennesker være, at de er vant til at vildt fremmmede slår dem hver gang de kommer i nærheden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, og kunne grunden til at nogle af disse hunde overfalder mennesker være, at de er vant til at vildt fremmmede slår dem hver gang de kommer i nærheden...

Det er vel en måde at få hunden ti at forsvare sig på, og derved råbe: JEG GJORDE IKKE NOGET DEN BED MIG BARE....AFLIV LORTET OG FORBYD RESTEN!!:evil:

 

Kunne det tænkes at nogle af de angreb som har været den seneste tid KUNNE være selvforskyldt :hmm::confused:

 

 

Citat fra tidligere i denne tråd

...Rigtig mange af de alvorlige bid skyldes kamphunde. Vi hører jo om kamphundeoverfald så godt som ugentligt.

 

Men jeg synes, at vi skal flytte fokus FRA hvilke hunderacer, der er tale om, TIL hvad der skal ske med en hund, der overfalder en anden hund eller et menneske. (Personligt siger jeg "af med knoppen", uanset årsag:shock:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Tror det er et fåtal der rent faktisk er udsat for den slags, men sådan en gammel ko der slår en hund med en stok får den jo til at forbinde gamle koner med stok med noget skidt, og for dem det er gået ud over kan det jo meget vel komme til udtryk gennem et angreb, folk er simpelthen nogen tumper nogen gange...

 

Vi kan takke medierne og de tumper der ikke fatter at holde deres hund i snor eller på egen matrikel for al den ballade her...men sådan et par indtørrede hekse gør det ihvertfald ikke nemmere at undgå problemer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heldigvis ikke mærket noget negativt imod os..endnu. Men kommer det så må lexus jo nok lade livet..desværre.

Jeg er dog ret sikker på at det ikke vil ske. Bette mand er jo ret så elsket i området ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det er et fåtal der rent faktisk er udsat for den slags, men sådan en gammel ko der slår en hund med en stok får den jo til at forbinde gamle koner med stok med noget skidt, og for dem det er gået ud over kan det jo meget vel komme til udtryk gennem et angreb, folk er simpelthen nogen tumper nogen gange...

 

Vi kan takke medierne og de tumper der ikke fatter at holde deres hund i snor eller på egen matrikel for al den ballade her...men sådan et par indtørrede hekse gør det ihvertfald ikke nemmere at undgå problemer...

Cujo har heldigivs ikek fået slag, men tilråb hører vi da, kæresten er blevet truet af en mand i en bil der kørte op ved siden af hende, råbte af hende og drønede videre med hjulspænd..også i vores lille flække :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo har heldigivs ikek fået slag, men tilråb hører vi da, kæresten er blevet truet af en mand i en bil der kørte op ved siden af hende, råbte af hende og drønede videre med hjulspænd..også i vores lille flække :shock:

Tag reg.nr. næste gang og meld vedkommende for trusler

Link til indlæg
Del på andre sites

Cujo har heldigivs ikek fået slag, men tilråb hører vi da, kæresten er blevet truet af en mand i en bil der kørte op ved siden af hende, råbte af hende og drønede videre med hjulspænd..også i vores lille flække :shock:

 

Hold da kæft hvor er folk langt ude :evil:

 

Jeg bor heldigvis så langt ude på landet at jeg sjældent møder nogen, og dem jeg møder det er bønder, og de har altså et lidt mere afslappet forhold til dyr :blink:

 

Jeg er dog en gang blevet kommenteret, men det var så fordi jeg var taget til Ringsted midtby for at miljøtræne Baldur, her var vi ikke så populære...

Link til indlæg
Del på andre sites

Da man i Tyskland havde den samme debat og endte med at forbyde disse hunde, der endte det flere steder med selvtægt.

 

Pludselig mente folk at det var ok at sparke og slå disse hunde, de mente at det var ok at ødelægge ejernes biler og bolig, og i det hele taget mente de at det var helt ok at chikanere disse hunde og deres ejere :cry:

 

Jeg har hele tiden tænkt, at så langt kommer det ikke i danmark, vi er trods alt mere fornuftige end tyskerne... Men nu er jeg da godt nok kommet i tvivl :cry:

 

:shock: Sådan håber jeg godt nok ikke at det bliver i Danmark!!!! (især ikke det med fed, selv om det andet også er noget svineri! :evil:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så ikke hèr man plejer at bruge ord som sensationspresse og alt muligt andet, når det er den anden vej rundt?. Mangler måske lidt at man også forholder sig kritisk til pressen selvom de for en gang skyld beretter fra "den anden side".

 

Jeg er slet ikke uenig i at vi i Danmark burde være højt hævet over sådan noget idioti men altså,... den historie med den døde hund i en bil,.... Der havde jeg nok også kunnet finde på at slå hårdt på et eller andet. Ejeren kan da være glad for at folk nøjedes med at tæske løs på bilen. Hvis altså hunden var død af hedeslag, som det kunne lyde som om.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det så ikke hèr man plejer at bruge ord som sensationspresse og alt muligt andet, når det er den anden vej rundt?. Mangler måske lidt at man også forholder sig kritisk til pressen selvom de for en gang skyld beretter fra "den anden side".

hvad mener du?

 

 

Jeg er slet ikke uenig i at vi i Danmark burde være højt hævet over sådan noget idioti men altså,... den historie med den døde hund i en bil,.... Der havde jeg nok også kunnet finde på at slå hårdt på et eller andet. Ejeren kan da være glad for at folk nøjedes med at tæske løs på bilen. Hvis altså hunden var død af hedeslag, som det kunne lyde som om.

Enig da med den historie, men de andre 2 historier hører da ingen steder hjemme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror, at min indlæg forsvandt i jagthundedebatten, så jeg poster det lige igen :blink:

 

For jeg kan da ikke tro at I vælger at ignorere at 30-40 voksne mennesker truer en 13-årig dreng, fordi at hans hund har hoppet glad op ad et barn?

 

Selvfølgelig skal knægten ikke gå med sin hund uden snor (han burde slet ikke gå med en hund i den alder), men han er altså kun 13 år... Og andre steder i medierne kan man læse at hunden var en overkåd hvalp, og dette var grunden til at den hoppede op af pigen.

 

Det sker så ikke kun ved kamphunde kan jeg godt fortælle dig. Da vi var til træf var der nogle der havde en springer spaniel og en ft-spaniel på 8mdr. Denne stod stort set bundet hele tiden undtagen når datteren på 13-14år lige var så sød at gå en tur rundt med den på campingpladsen. På et tidspunkt gik hun samme tid som vi var ude at gå med Dumle. Hun havde svært ved at holde den da den ville hilse, så den rendte med hende ind i et fortelt til en campingvogn og snusede til en mands arm. Manden og hans kammerater flippede fuldstændig ud på den stakkels pige, kaldte hende alt mulig og fortalte hende meget grimt at der slet ikke burde være hunde på campingpladser.

Bjørn og jeg skyndte os hen og prøve at forklare dem at det altså bare var et barn de snakkede så grimt til og hvis det endelig skulle være skulle det nok være forældrene de skulle have fat i, men de var helt udenfor pædagogisk rækkevide.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har heldigvis ikke mærket noget negativt imod os..endnu. Men kommer det så må lexus jo nok lade livet..desværre.

Jeg er dog ret sikker på at det ikke vil ske. Bette mand er jo ret så elsket i området ;-)

 

Nej, i oplever ikke sådan noget, tilgengæld oplever i heller ikke så mange irriterende hunde. Der er snart ikke noget jeg nyder mere end en tur i hundeskov med Lexus. Er der hunde vi ikke vil snakke med (fx. løse amstaffs) er det når vi går alene ofte svært at få ejerne til at tage dem i snor, men er Lexus med og han bliver taget i snor bliver de sjovt nok også hurtig taget i snor.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Hvad mener du?.

Mener bare at vi stort set aldrig diskuterer historier hvor nogen er blevet overfaldet, uden at der bliver sået tvivl ved pressens formåen. Så kommer der en historie fra ejerens side og straks bliver det hele accepteret som god journalistik. :lol: Det virker sådan lidt sjovt på mig.

 

Enig da med den historie, men de andre 2 historier hører da ingen steder hjemme...

 

Fuldstændig enig. Jeg kan slet ikke forstå at folk kan få sig selv til at opføre sig sådan. Det kan da ikke være hundeejere, ellers er jeg slemt skuffet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...