Hop til indhold

stambog ?


Gæst MHJ
 Share

Recommended Posts

Gæst Priceman
Det mener jeg så ikke de er.

 

 

Hvilken der er bedst, afhænger vel af hvad man vil.

 

DKK har flest racespecifikke krav. For enkelte racer er der dog slet ingen krav, da det skønnes unødvendigt af specialklubben.

DKK er FCI klubben i DK.

DKK afholder Udstillinger, prøver, kurser, og træning.

DKK har hundeweb

 

 

DJR har næsten ingen krav i forbindelse med avl. HD fotos og lignende registreres heller ikke. Til gengæld er det ved DJR hvor du finder hundene der er avlet på deres brugsegenskaber. En hund der skal kasseres fordi den ikke kan holde til at blive brugt praktisk, vil ikke finde anvendelse i DJR helt pr. automatik.

DJR afholder prøver, kurser og træning

 

 

DRU har ganske vist HD foto som krav for alle hunde over et par og 40 cm. Og så er det vist dét.

DRU afholder udstillinger.

 

 

DDH, DHL osv.... Lidt krav hist og her. En enkelt af klubberne er medlem af fupFCI'en,

Udstillinger.

 

 

DDKC, CKCDK, CKC osv...

Så kan man vist ligesågodt lade være.

 

Vores 2nd Lab var i DJR.

 

Kan ikke huske deres krav og alt det der. Men jeg syntes det var vigtigt at der blev avlet efter egenskaber og ikke "bare" efter udseende.

 

Tog det nu ikke så tungt. Har ikke været Stambogs-freak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg godt kan lade sig gøre, for (Undskyld!!) Så er DDH vidst ikke noget værd..

 

Så vidt jeg har forstået stambogsfører DDH hvis nærmest alt, så tror ikke du får nogen problemer med at overflytte... men må man have lov at spørge, hvorfor du ønsker at gøre det?

 

 

 

Da jeg allerede har en hund i DDH og måske gerne ville parre dem med hinanden senere kan de jo ikk have 2 forskellig stambøger eller kan de ?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...