Hop til indhold

gå pænt hj'lpemidler


Gæst sandi
 Share

Recommended Posts

hej. Jeg har brug for et par hoveder der er mere vakse end mit. I dag er vi ude og gå med dixie i hans top trainer, for de der ikke ved hvad det er er det en grime der går rundg om halsen og op til snuden og så ned igen. Grunden er at han SKAL lære at gå ved min side hvis jeg fx er ude og gå med ham selv og bruger min blinde stok. Problemet er at jeg holder stokken i venstre hånd og snoren ligeledes i samme hånd... det kan godt lade sig gøre men det er lidt messy da snoren er for tyg. Spørgsmål... hvor tynde kan man få en snor? eller vil en sele med håndtag være bedre? nogen vil spørge hvad har jg i den anden hånd? en radar der kan fortælle mig hvad jeg har foran og omkring mig. Jeg er nok mest varm på en løsning så jeg kan bruge den træningsgrime han bruger nu. Den holder ham tæt ved mig osse selv om der er andre hunde i nærheden. Det "setup" jeg har lige pt er som sådan fungerende men er interesseret i at høre andres ideer så alt er velkomment.

skal lige siges vores hund er en stor rottweiler blanding så det er ret vigtigt at jeg har kontrollen over ham ikke så meget for min egen skyld, mere for at andre ikke bliver bange for ham.

mvh sandi:)

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har en snor der kun er 1 cm bred, og ingenting vejer. Den bruger jeg til træning, da jeg så ikke kommer til at "slå" hende med en tung snor... men jeg har jo også en lille bitte pis-hund ;-) så jeg ved altså ikke om sådan en kan holde til en stor rottweiler-blanding....

 

men jo man kan sagtens få tynde snore, så du kan holde både stok og snor i samme hånd uden kvaler... ellers kan du jo også få en snor der er bundet fast om livet på dig i et slags mavebælte eller en der sidder fast om dit håndled med velcro. jeg ved ikke om det er en mulighed? eller om det er dumt når han har grime på.... :hmm:

 

denne sidder fast om håndleddet med velcro http://www.elskerdyr.dk/shop/productnew.aspx?productID=2082

 

denne om maven

http://www.mypets.dk/product.asp?product=785

Link til indlæg
Del på andre sites

hej... rundt om hånden er bestemt en mulighed... Skal så bare være 100% sikker på han bare står og klynker af mig hvis han ser andre hunde. Han gjore det i dag. Og til min overraskelse blev han faktisk ved mig hele tiden... hmmm rundt om maven... set et par hjul under mig ... trækselen... jo kunne faktisk godt blive sjovt... det var så liiige det useriøse sidespring. Det er en mulighed. Dog kan jeg godt forstå hvis folk siger... hey der kommer hunden med sin pige... LOL

 

 

sandi

:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har set en mand med en sele på, som hunden så var bundet til, jeg tabte både næse, mund og ører.

 

Ved ikke lige hvordan den fungere, men det kan ikke værer rart HVIS uheldet skulle være ude og hunden løb sin vej.

 

 

 

 

 

 

Nå men tilbage til snorene, jeg tænker de der læder håndsyede snore, de er helt runde og tynde?

Link til indlæg
Del på andre sites

hej. først of fremmest tak for alle rådende. Var ude og gå i dag ingen problemer.

I fald der er andre blinde der har "normale" hunde der selv skal lufte dem er her et par måder der med held kan bruges.

1: hold snoren forbundet til top træneren i den venstre hånd mens du bruger stokken med den anden...note... den canatiske er bedst til en slags gåture.

2: lav en lykke på snoren. tag snoren lige før lykken... før den der ind så du får ne lazo ligende snor. forbind den nu til top traineren og lad hunden gå frem til snoren strammer til. hold hunden i venstre side. og følg stien som normalt. Hvis du som lille mig bruger en ekstern radar til at se dine omgivelser har du en hånd fri, note hvis du ikke kan mærke hunden går den pænt, hvert eneste lille hovedkast er mærkbart i snoren. Hvis du vil lære hunden at gå pænt kan du eventuelt bruge en klikker i kombination med top traineren. Hvis du møder andre hunde og du bliver usikker, da sit hunden af og vent til du igen kan gå frem. Hvis du skal over en vej, sit da osse hunden af, hvorfor? hvis du skal koncentrære dig er det lidt trælst at holde styr på en stor hund på en 40 killogram. Jeg har prøvet det med dixie i 2 dage nu... det bliver bedre og bedre for hver gang. Mener du så at hunden skal snuse lidt etc stopper du bare når den gør. Nogen kalder rottweileren hundens landrover... det her er som at sætte servostyring på den :) anyhow girls... its late and well i need my beautisleep

/sandi

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...