Nollike Skrevet August 6, 2009 Rapporter Share Skrevet August 6, 2009 Be' om hjælp Noomi skal holdes i ro i hvert fald den næste uges tid fordi hun har fået et vrid i den ene skulder og er på smertestillende. Og nu kommer så spørgsmålet: Hvad pokker aktiverer jeg hende med i mellemtiden??? Vi var lige begyndt at træne "gå som en spansk hest" hvor hun skal løfte forbenene højt, men det går jo nok ikke Er der ikke nogle kloge hoveder som har forslag til aktivering/øvelser jeg kan trætte hende med? Det skal selvfølgelig være nogle som ikke belaster forbenene Hun kan allerede: Zig-zag (men vi kan øve en baglæns zig-zag :5up:) Gå hest (inde mellem mine ben) både frem og tilbage Bukke Dreje rundt Vi er ved "sid pænt" altså hvor hun løfter forbenene mens hun sidder, men det kan vi heller ikke øve videre på pga. nedslaget Rydde op (den kan vi godt finpudse lidt ) Rulle er hun ikke meget for, kun på græs. Lege krokodille (hvor hun klapper gebisset sammen) Øhh, jeg kan ikke rigtig komme i tanke om mere, men fyr bare løs med gode ideer, så snupper jeg dem jeg kan bruge :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Kravle er vel ikke en god ide Hvad med hviske og skamme sig? Fortæle en historie (det kunne jo være forskellige slags gø) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Orv og du kan lærer hende navne på ALT hendes legetøj og møbler (sådan hun bare dutter til sofaen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Kravle er vel ikke en god ide Tror jeg heller ikke Hvad med hviske og skamme sig? Fortæle en historie (det kunne jo være forskellige slags gø) Øhm, det der gø-noget det duer nok ikke Min nabo har (heldigvis) fået den fejlopfattelse at Noomi er utrolig godt opdraget fordi hun stort set aldrig gør og den synes jeg at hun skal have lov til at blive i Vi er faktisk kommet på talefod efter 10 års nabostridigheder, så det er ikke værd at sætte over styr fordi Noomi skal holdes i ro i en uge Hvordan lærer man hende at hviske? Den lyder da go' :5up: Skamme sig, det er vel med forbenet hen over snuden? Det duer nok heller ikke Det er ik' nemt det her Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Orv og du kan lærer hende navne på ALT hendes legetøj og møbler (sådan hun bare dutter til sofaen) Jeg glemte vist lige at jeg også har brug for anvisninger til hvordan man griber det an (Jeg er sindssygt dårlig til sådan noget ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Du har ikke bogen hvalpen eller familie hunden? Der er nogle søde ting bla hviske bag i :blink: Det er noget med at hun skal dutte din finger, og så klik Og når hun kan det, så tager du fingeren op til dit ører Og så klikker når hun har nsuden ved din finger Og så kommando hviske på når hun helt selv putter snuden op til dit ører Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Jeg glemte vist lige at jeg også har brug for anvisninger til hvordan man griber det an (Jeg er sindssygt dårlig til sådan noget ) Øøøøøøøøøøøøøh.............pas Krokodillen var krokodillen fordi vi altid sad krokodillen når han tog den i mundne, samme med harry og blå ring, men det var vidst mere held end forstand Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Du har ikke bogen hvalpen eller familie hunden? Der er nogle søde ting bla hviske bag i :blink: Det er noget med at hun skal dutte din finger, og så klik Og når hun kan det, så tager du fingeren op til dit ører Og så klikker når hun har nsuden ved din finger Og så kommando hviske på når hun helt selv putter snuden op til dit ører Nårh på den måde hviske Jeg kendte engang en (lækker ) langhåret schæfer som kunne hviske, men det var ved at han gøede utrolig lavt, altså nærmest bare sugede luft ind :hjerte: Uuhh det kunne vi bruge meget tid på til agilitytræning. Og masser af Futtes guffer (måske var det derfor Futte ikke kunne li' ham, fordi han spiste alt for mange af hans guffer :hmm::slem:) Jeg har faktisk begge bøger, så jeg burde nok hive dem frem i stedet for at plage om tricks herinde Vi har lige øvet at bakke, det syn's hun er sjaaaw :banan: Især når hun kan lege krokodille imens (Det skal jeg dog lige have pillet ud af hende, det gør sig nok ikke så godt til dogdancing ) Tak for hjælpen Aslan :kys: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst BongoJungle Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hvad med fodersøg, både ude og inde, evt. gemmes godt indenfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hvad med fodersøg, både ude og inde, evt. gemmes godt indenfor. Hun gider ikke så godt ude Så skal der være en hund mere, så kan hun måske bruge 5 min. på det Inde kan det bedre gå og jeg har faktisk fundet ud af at pålæg kan klistre på møbler, døre, dørkarme osv. så det kan blive lidt mere spændende for hende. Så pyt med at jeg nærmest lige har vasket lejligheden ned, hvad gør man ikke for sin hund Tak :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hvad med at pakke en god guffer ud af et håndklæde? I starten folder du bare håndklædet sammen over gufferen og så gøre det sværere og sværere for hver gang hun lærer det.. Til sidst kan der være knuder på Og hvis det blot er aktivering, kunne du også putte noget af hendes mad (hun får hjemmelavet, ikke?) i et marvben, fryse det i minimum 4 timer og giv hende.. så får hun også lidt tid til at gå med det:-) Luna skal også holdes i ro igen i nogle dage, så vi føler med jer Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Hvad med at pakke en god guffer ud af et håndklæde? I starten folder du bare håndklædet sammen over gufferen og så gøre det sværere og sværere for hver gang hun lærer det.. Til sidst kan der være knuder på Og hvis det blot er aktivering, kunne du også putte noget af hendes mad (hun får hjemmelavet, ikke?) i et marvben, fryse det i minimum 4 timer og giv hende.. så får hun også lidt tid til at gå med det:-) Luna skal også holdes i ro igen i nogle dage, så vi føler med jer :5up: Det "eneste" problem der er med Noomi og guffer er, at hun ikke er så frygtelig interesseret, så hvis det bliver bare en smule besværligt, så gider hun ikke Men hvis gufferne er gode nok og der ikke ligefrem er bundet knude på håndklædet, så går det nok :5up: Og det er jo rart at have nogle aktiviteter hvor jeg ikke behøver at deltage Dog vil det nok være smart, hvis jeg bruger denne uge til at vise hende at det sjove foregår sammen med mig så kan det være at hun husker det bare lidt når hun kommer ud i det fri igen Tak for tips Jeanette :5up: Hvad er der galt med Luna??? :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret August 6, 2009 Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu har de andre jo givet så mange gode råd, som jeg så ikke vil nævne Men jeg har lige investeret i en Leo og en Mike, det er en ny type "foderbolde" De kræver noget mere af hunden end en foderbold gør og så larmer de ikke ( gummi ) De er et hit her hjemme. Bella kan faktisk bruge ca. ½ time på at få hendes foder ud og så er hun dejlig træt i hovedet bagefter. De er på bud ved www.apporten.dk og kan kun anbefales. Hvis du som jeg vil have en af hver, så skriv til dem og spørg. Jeg spurte og fik svaret det finder vi da bare ud af. :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 6, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 6, 2009 Nu har de andre jo givet så mange gode råd, som jeg så ikke vil nævne Men jeg har lige investeret i en Leo og en Mike, det er en ny type "foderbolde" De kræver noget mere af hunden end en foderbold gør og så larmer de ikke ( gummi ) De er et hit her hjemme. Bella kan faktisk bruge ca. ½ time på at få hendes foder ud og så er hun dejlig træt i hovedet bagefter. De er på bud ved www.apporten.dk og kan kun anbefales. Hvis du som jeg vil have en af hver, så skriv til dem og spørg. Jeg spurte og fik svaret det finder vi da bare ud af. :5up: Tak for et godt råd, men jeg har faktisk den fineste grønne foderbold i noget gummi som ikke larmer Desværre synes Noomi bare at den falder ind under kategorien "ikke besværet værd" så den slags aktiviteter duer ikke herhjemme Hun er en meget mærkelig golden retriever, desværre ikke halvt så madglad som de fleste. Det havde ellers gjort mange ting meget nemmere:megaked: Tusind tak for input, hold endelig ikke igen, selv om jeg afviser noget af det. Det er ikke for at være besværlig eller negativ, det er hunden der er besværlig (men heldigvis ikke negativ oven i hatten) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Åh ja så er den lidt svær, når hun ikke lige er så mad-ivrig:-D Luna's knæ er stadig ikke helt ok, så hun skal lige holdes i ro i en uges tid igen, og så må jeg lige snakke med dyrlægen om vi skal have taget et røngtenbillede Hehe Luna er stadig model på apporten.dk kan jeg se :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Desværre synes Noomi bare at den falder ind under kategorien "ikke besværet værd" så den slags aktiviteter duer ikke herhjemme Hun er en meget mærkelig golden retriever, desværre ikke halvt så madglad som de fleste. Det havde ellers gjort mange ting meget nemmere:megaked: Vi to (og uheldigvis også andre herinde) er simpelthen bare så uheldige Hvordan har hun det med de hvide tyggeben? De er knap så "besværlige" at tygge siger Aslan, ergo er de besværret værd Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Åh ja så er den lidt svær, når hun ikke lige er så mad-ivrig:-D Luna's knæ er stadig ikke helt ok, så hun skal lige holdes i ro i en uges tid igen, og så må jeg lige snakke med dyrlægen om vi skal have taget et røngtenbillede Hehe Luna er stadig model på apporten.dk kan jeg se :lol: Ja det gør mange ting mere besværlige Stakkels Luna Jeg håber at en uges ro klarer problemerne :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Vi to (og uheldigvis også andre herinde) er simpelthen bare så uheldige Hvordan har hun det med de hvide tyggeben? De er knap så "besværlige" at tygge siger Aslan, ergo er de besværret værd Nix, de er også i kategori "ikke besværet værd" Det er det jeg siger, hun er mærkelig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Nix, de er også i kategori "ikke besværet værd" Det er det jeg siger, hun er mærkelig Hvad så med et råt ben? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Nollike Besvaret August 7, 2009 Forfatter Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Hvad så med et råt ben? Duer heller ikke Det sidste måtte jeg koge, det hjalp så tilgengæld lidt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Duer heller ikke Det sidste måtte jeg koge, det hjalp så tilgengæld lidt Jeg koger altså også. Så må du koge et ben på 1,5 kilo, så er der en god aktivering :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret August 7, 2009 Rapporter Share Besvaret August 7, 2009 Jeg koger altså også. Så må du koge et ben på 1,5 kilo, så er der en god aktivering :blink: Og så kog det i vand som du har puttet ostehapser i Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts