Hop til indhold

Bernermarked 2009!


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Så har Møffe-dyret været til sin første udstilling :mrgreen:

 

Eller rettere, skue, og det var vidst meget godt på sin vis :engel:

 

Vi ankom lidt over 9 og jeg trissede rundt med Møffe bag mig (han går bare langsomt!) og ledte efter Zaz-zaz + gemal og familie og deres hund, Z's Simba og familiens Santos.

 

Santos og Simba syntes begge at Møffe var mææægtig interessant og Møffe synes da også de var interessante... Men Santos var altså bedst, men hans far er så også Møffes morfar :mrgreen: Så vi slog det hen med, at de vidste, at de var i familie :engel:

 

Nå, men ringtræning begynder 20 min inden ca. og diskuterer lidt med mig selv, skal jeg deltage eller ej, da det jo nok er trættende for Møffe. Deltager så og han klarer det faktisk rigtig super godt :5up: Syn's jeg selv :engel:

 

Men så blev det "alvor" (det var jo kun skue) - vi skulle løbe to runder.. Møfffe var meget tøvende den første runde, hvorefter tøven blev til alvor - han nægtede at rykke sig mere :roll: Stod og følte mig noget så åndssvag :lol: Men så kom min redningskvinde :mrgreen: En vidt fremmed uden for ringen stak mig en godbid med kommentaren "fremmedes godbidder er ofte bedre" - nåede at få fremstammet et tak, hvorefter det gik løs igen - for at finde ud af, at nu burde jeg egentlig bare være blevet stående, for de andre havde løbet runde nr. 2 :oops: Så mig lokke Møffe tilbage med det der var tilbage af godbidden, som jeg virkelig måtte spare på :lol:

 

Første hund, anden hund og tredje hund blev bedømt og så var det Møffes tur. Og den godbid skulle holde til ståååå i et rimelig stykke tid (hvor jeg sad og blev lettere høj, da dommeren nærmest kun sagde gode ting om Møffe-dyret :mrgreen:) - og så skulle jeg "op og ned" - øhhh, hvad er det? Øhhh, gru! Det der, hvor de løber frem og tilbage? :scared: Jeps, det var det, og jeg havde ikke mere godbid tilbage :???: Så igang med min egen kylling igen og der var bare ingen Møffe hjemme. Han ville bare IKKE! Først sad halsbåndet for løst, så han fik rykket sig ud af det. Så strammede jeg det lidt - og så fik han dælme åbnet halsbåndet :shock: Crap, lille møghund... :lol:

 

Ringsekretæren lavede så et nyt halsbånd ud af min line, mens jeg stod og følte mig komplet forvirret, sådan halvt ved at faldet om af grin, men gjorde det dog ikke :lol: Og stod samtidig og følte mig temlig dum :oops::lol:

 

Så blev jeg beordret ned i den anden ende af "op og ned", for at lokke Møffe, nu ville ringsekretæren nemlig løbe med ham og vise hvordan det skulle gøres, og så skrev dommeren :mrgreen: Men det hjalp ikke, dommeren fandt skam nye godbidder frem at lokke ham med og SÅ fulgte han pænt efter. Så kunne jeg til nød få ham til at stååå lidt igen med mine godbidder..

 

ENDELIG ud! Møffe drak en masse vand og faldt død om, fuldstændig udmattet - ganske glimrende forklaring på hans mangel på samarbejde, især i samspænd med varmen - for fååååck det var varmt idag :shock:

 

Han fik forresten et fint lyserødt bånd :engel:

 

Vi skulle jo så ind igen lidt efter, hvor hvapserne skulle placeres. Og måtte vække Møffe af hans slummer og bære ham over, hvor han skulle stå, følte mig SÅ ond! Og nu gad han altså bare ikke stå mere, så snart han havde godbidden, satte han sig igen - og gerne på mig! Hvordan jeg fik ham lokket med mig, da vi blev valgt ud til placering (var det ikke det der skete? Jeg ved det ærlig talt ikke :oops: ) aner jeg ikke :oops: Men han faldt i hvert fald tredje vinders præmie og prøvede at æde den - og fik lavet et par fiiiine huller i den, så godbidderne faldt ud :roll::lol: Zaz-zaz og familie (+ mig selv :mrgreen:) var fuldstændig flade af grin, og så vidt jeg synes jeg opfattede situationen, så var vi ikke de eneste :mrgreen:

 

Hvalpene blev efterhånden valgt fra (vi var 7 eller 8 sammenlagt, har lige glemt det igen) og jeg skulle få Møffe til at stååååå (fuldstændig umuligt, han ville kun sidde på mit ben :lol: ) og 4. babyklassevinder han blev valgt... Og så blev vi sq 3. vinder! :shock: :klap2: Så fik vi også den godbidspose, som Møffedyret allerede havde maltrakteret :mrgreen: Jeg var jublende lykkelig over den flotte placering! :klap:

 

Han brormand, Runaway Lover, som kunne opføre sig ordentligt i ringen blev 1. vinder og de havde sjovt nok begge to kun én og samme fejl, ifølge dommer - nemlig for stejl overarm og skulder, det var i hvert fald det eneste negative jeg hørte hun nævnte, da hun forklarede sin bedømmelse af ham :mrgreen:

 

Resten af dagen var Møffe så at skrive død, undtagen da der blev taget sandwicher frem :mrgreen: Og så besluttede Zaz-zaz sig for at lære ham at tigge - som om han ikke er god nok til det i forvejen :evil: Jeg tog hævn - jeg lærte bare Simba at tigge lidt mere ihærdigt :mrgreen: Han blev også lidt mere påtrængende, omend ikke meget - men jeg døbte ham altså "Det Stille Håb", til at starte med :mrgreen:

 

Nå, men her kommer Møffes kritik så :mrgreen:

 

3 måneder gammel, charmerende hvalp, hoved med god skalle, godt næse parti , tilpas stop, herligt udtryk, godt bid, kraftig hals, velprop. krop for alderen med god overlinie, stejl i sin skulder og overarm godt vinklet g bag, herlige benstammer og poter, god længde og krop smmuk farve, bevæger sig særdeles godt for alderen, men mgl ringgy trænning smuk pels og farve

ringtræning anbefales inden næste udstilling

 

:mrgreen:

 

 

 

 

 

 

:oops:

 

Lidt billeder af Simba og Møffe :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilket er fordi han er en dydsmønster-agtig-én dér. Hans mor skal bare lige lidt mere ind i op og ned osv, så kører det i smør :5up:

 

Jeps, når jeg husker, ikke at træne ringtræning lige inden, så dyret er møgtræt - og sørger for, at dyret også drikker sekundet inden man skal ind, og ikke kun 5 minutter før :mrgreen: Så skal det nok gå nogenlunde som at køre i smør :engel:

 

Nåja, og så skal jeg også lige have arrangeret nogle vidt fremmede personer for Møffe, til at give mig nogle lækre godbidder sådan her og der :mrgreen:

 

:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, når jeg husker, ikke at træne ringtræning lige inden, så dyret er møgtræt - og sørger for, at dyret også drikker sekundet inden man skal ind, og ikke kun 5 minutter før :mrgreen: Så skal det nok gå nogenlunde som at køre i smør :engel:

 

Nåja, og så skal jeg også lige have arrangeret nogle vidt fremmede personer for Møffe, til at give mig nogle lækre godbidder sådan her og der :mrgreen:

 

:blink:

 

Hæ hæ han er bare en lille baby endnu. Det du skal arbejde mest på inden Bøsøre er, at han kan trave ved siden af dig, så du ikke skal lokke hvert skridt ud af ham med en godbid. Du skal gøre dig mere spændende, så han finder ud af, hvor fornøjeligt det er at løbe med dig (snak med ham, ros ham, kald på ham, fang ham rent mentalt), for han virker ikke som en hund, der ligefrem og i længden kan købes med en godbid...og så ser det vitterligt pænest ud, at handleren løber ved siden af hunden og ikke foran den. Han vil jo gerne den lille skid, men ohhhh verden er så spændende også :-D

 

PS: Ha ha ha, når jeg kigger på de billeder du har postet, så er Møffe og Bassen lige ugly tegnet på næsen (det hvide). Det er da lige før man tror det er dem, der er i familie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hæ hæ han er bare en lille baby endnu. Det du skal arbejde mest på inden Bøsøre er, at han kan trave ved siden af dig, så du ikke skal lokke hvert skridt ud af ham med en godbid. Du skal gøre dig mere spændende, så han finder ud af, hvor fornøjeligt det er at løbe med dig (snak med ham, ros ham, kald på ham, fang ham rent mentalt), for han virker ikke som en hund, der ligefrem og i længden kan købes med en godbid...og så ser det vitterligt pænest ud, at handleren løber ved siden af hunden og ikke foran den. Han vil jo gerne den lille skid, men ohhhh verden er så spændende også :-D

 

Ja, men har heller ikke trænet særlig meget hjemmefra jo, ikke så meget, som jeg burde i hvert fald :oops: Og det kunne jo så ses i ringen :lol: Og slet ikke rigtig med ordentlige forstyrrelse, så det er jo egentlig bare ris til egen r*v :blink:

 

Men altså, problemet i ringen tror jeg faktisk primært var fordi han stadig var tørstig, ikke havde drukket nok inden. Jeg ser det nemlig også til træning og på gåture, lige pludselig er mad bare IKKE interessant, efter at have haft omtrent 100% fokus trods diverse forstyrrelser. Så får han noget vand og så er fokus tilbage.

 

Men jeg benægter ikke, at vi skal i gang med træningen, begge 2 :mrgreen: Er også ved at finde ud af, hvor jeg kan begynde til ringtræning nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, men har heller ikke trænet særlig meget hjemmefra jo, ikke så meget, som jeg burde i hvert fald :oops: Og det kunne jo så ses i ringen :lol: Og slet ikke rigtig med ordentlige forstyrrelse, så det er jo egentlig bare ris til egen r*v :blink:

 

Men altså, problemet i ringen tror jeg faktisk primært var fordi han stadig var tørstig, ikke havde drukket nok inden. Jeg ser det nemlig også til træning og på gåture, lige pludselig er mad bare IKKE interessant, efter at have haft omtrent 100% fokus trods diverse forstyrrelser. Så får han noget vand og så er fokus tilbage.

 

Men jeg benægter ikke, at vi skal i gang med træningen, begge 2 :mrgreen: Er også ved at finde ud af, hvor jeg kan begynde til ringtræning nu.

 

Men husk hele tiden på, at det er for sjov. Du skal synes det er sjovt og Møffe skal synes det er sjovt. Det skal være en leg. Du kan starte med at løbe foran ham med front imod ham og klappe i hænderne, så følger dyret sikkert efter dig og når den sidder i kassen, kan du stille og roligt bevæge dig om på siden af ham, når I løber og vænne ham til at sådan skal det være.

 

Hende dommer-damen og hendes 10 minutters ringtræning hver dag inden næste udstilling skal du bare glemme. Det skal ikke være en sur pligt, men den ultimativ sjove leg med moar.

 

Det skal nok komme lige så stille og roligt og kan du finde noget DKK-ringtræning ville det være fedt. Der tager de hensyn til Møffes alder og evner og arbejder med ham og dig ud fra det punkt.

 

Åh ja og husk også at i babyklassen skal Møffe bare komme og være lækker. De finere finesser kan vente et par måneder endnu :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Men husk hele tiden på, at det er for sjov. Du skal synes det er sjovt og Møffe skal synes det er sjovt. Det skal være en leg. Du kan starte med at løbe foran ham med front imod ham og klappe i hænderne, så følger dyret sikkert efter dig og når den sidder i kassen, kan du stille og roligt bevæge dig om på siden af ham, når I løber og vænne ham til at sådan skal det være.

 

Hende dommer-damen og hendes 10 minutters ringtræning hver dag inden næste udstilling skal du bare glemme. Det skal ikke være en sur pligt, men den ultimativ sjove leg med moar.

 

Det skal nok komme lige så stille og roligt og kan du finde noget DKK-ringtræning ville det være fedt. Der tager de hensyn til Møffes alder og evner og arbejder med ham og dig ud fra det punkt.

 

Åh ja og husk også at i babyklassen skal Møffe bare komme og være lækker. De finere finesser kan vente et par måneder endnu :-D

 

Rooooolig, du behøver ikke blive nervøs for, at det bare bliver sådan noget pligt-agtigt-noget :blink: Det har jeg nemlig ikke tænkt mig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...