Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

Gæst Ninjamor
Citere lige igen:

"Forskning på Hannover Veterinære Universitet viser,

at aggression ikke er racebestemt. Bl.a. viser undersøgelser, at der ikke er en reel forskel på adfærden hos de racer, der var mistænkt for medfødt aggressivitet (angiveligt ”kamphunde”) og kontrolgruppen af

Golden Retrievers (se bilag | Hannover Veterinære Universitet).

D.v.s. at der ikke findes et ”aggressions gen” hosnogle racer, men at det enkelte hundeindivid via dårligt opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund. Der er altså ikke tale om ”farlige” racer, men om uansvarlige ejere og opdrættere."

 

Så i følge det, er der ikke engang større sandsynlighed for at din "kamphund" er aggressiv end en golden retriver. Det gælder selvfølgelig kun de race rene, men man kan jo heller ikke give racerne ansvaret for hvad der ellers blandes ind.

 

 

Jeg skriver intet om sandsynlighed for aggressivitet i mit indlæg. Og jeg påpeger jo netop noget af det du selv citerer:"men at det enkelte hundeindivid via dårligt opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund"

 

Der findes "gener" for aggressivitet hos alle hunde, tærskelen for udløsning af aggressivitet er bare individuel. Og alt andet lige giver en hund med kampegenskaber og den vedholdenhed, vilje og faste bid med rusken og flåen, der hører til denne funktion, væsentligt større skader og er dermed farligere i mine øjne, end en golden retriever eller anden hund uden kampbaggrund.

 

Alle hunde kan gøres aggressive, det ser vi jo hver dag.

 

Og så tager jeg ellers udtalelsen fra Hannover med et gran salt fordi vi ved at nogle racer har mere eller mindre egetkønsaggressivitet og at nogle racer via deres job skal være aggressive overfor alle andre end "flokkens" hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skriver intet om sandsynlighed for aggressivitet i mit indlæg. Og jeg påpeger jo netop noget af det du selv citerer:"men at det enkelte hundeindivid via dårligt opdræt, opfostring, prægning, opdragelse og

håndtering kan blive en ”farlig” hund"

 

Der findes "gener" for aggressivitet hos alle hunde, tærskelen for udløsning af aggressivitet er bare individuel. Og alt andet lige giver en hund med kampegenskaber og den vedholdenhed, vilje og faste bid med rusken og flåen, der hører til denne funktion, væsentligt større skader og er dermed farligere i mine øjne, end en golden retriever eller anden hund uden kampbaggrund.

 

Alle hunde kan gøres aggressive, det ser vi jo hver dag.

 

Og så tager jeg ellers udtalelsen fra Hannover med et gran salt fordi vi ved at nogle racer har mere eller mindre egetkønsaggressivitet og at nogle racer via deres job skal være aggressive overfor alle andre end "flokkens" hunde.

 

Jamen jeg giver dig jo også bare ret:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Og så tager jeg ellers udtalelsen fra Hannover med et gran salt fordi vi ved at nogle racer har mere eller mindre egetkønsaggressivitet og at nogle racer via deres job skal være aggressive overfor alle andre end "flokkens" hunde.

Jeg tænker bare: hvordan søren har man undersøgt hvor aggressive hunderacerne er?. Det lyder bestemt ikke rart i mine ører.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan du se det? Jeg har været derinde, men jeg kan ikke få lov at lave opslag, måske er jeg bare for dum til at finde ud af det :oops:

 

please help me :-D

Ring til hunderegisteret det gjorde jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig kan man stole på Dansk Hunderegister - man skal bare huske på at de ikke er bedre end de oplysninger de får.

Man skal jo registrer sine hunde i hunderegisteret, så alle gør det... Ellers er de vel kriminelle

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved godt at hundeweb kun går til 1.001, så de er simpelthen slået op begyndelsesbogstav for begyndelsebogstav :-D Som du også så, så var der 1.581, så det passer jo ikke med din teori om 1.001 :blink:

 

I opslaget er der taget højde for døde hunde, og derudover havde jeg i mit regnestykke jo fratrukket 181 hunde for at kompensere for dem der ikke havde fået afmeldt deres hund som død.

 

Men jeg er ikke helt klar over hvad du vil med ovenstående indlæg, udover at prøve at sige at jeg ikke kan finde ud af at slå op på hundeweb :blink: ?

 

Men hvis det er fordi at du ikke mener, at jeg har trukket nok hunde fra som værende døde, så kan vi jo i stedet regne med at 1/3 er døde, så vil der være 1.000 levende Amstaff's i danmark med stamtavle.

 

Hvis vi har 1.000 Amstaff's med tavle og 2 af dem har været involveret i en bidepisode, så har 0,2% af dem været indblandet i en bidepisode.

 

Altså, hvis du nu tjekkede, hvem jeg citerede hvor :engel: Så ville du opdage, at den del med hunderegistrering faktisk ikke var henvendt til dig :blink:

 

Troede faktisk at du havde været inde på dansk hunderegister for at tjekke :oops:

 

De bliver sgu da mere og mere vanvittige i deres forslag :roll:

 

Nu foreslår Venstre at alle blandingshvalpe skal slås ihjel i en årrække, for derefter gå over til kun at aflive blandingshvalpe af kamphunde :shock:

 

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1205693.ece

 

Og hvordan vil de overhovedet kunne administrere sådan en ordning, hvor vil de få resourcerne fra, når de ikke en gang kan administrere den nuværende hundelov...

 

Citat fra aartiklen:

 

Når systemet er kørt ind om nogle år, vil det imidlertid godt kunne lade sig gøre at få et gadekryds. Hvis f.eks. en stambogsført labrador får hvalpe med en stambogsført rød hønsehund, skal hvalpene ikke aflives. Her vil der være dokumentation for, at de ikke har kamphundegener i sig. Avleren skal sørge for at registre, hvem forældrene er.

 

Det er jo det glade vanvid det der :shock: Aflive alle blandingshvalpe, YES! Hvad med bare at kræve dokumentation for hvem der er forældrene? Om nødvendigt med DNA-test. Og så evt. neutralisering af alle blandingshvalpe født efter d.d. :roll: Nåja, og så måske et ORdENTLIGT registreringssysten for alle hunde, som kan bruges i denne forbindelse - altså, dokumentation af forældredyr. Nåja, det ville selvfølgelig være p**** dyrt, men synes ærligt talt ikke at sådan et koldblodigt massemord kan retfærdiggøres, især ikke på baggrund af modbeviste teorier, fra nu flere sider!!! :shock::evil: Vi tager bare den lette metode, yes, det skal nok ende godt... I see...

 

Vi afliver også bare alle muslimer født efter d.d., så slipper vi for terrorister, nooooooot! Ai altså, politikere, jeg får mindre og mindre respekt for dem... :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis du nu tjekkede, hvem jeg citerede hvor :engel: Så ville du opdage, at den del med hunderegistrering faktisk ikke var henvendt til dig :blink:

 

Troede faktisk at du havde været inde på dansk hunderegister for at tjekke :oops:

 

 

 

Det er jo det glade vanvid det der :shock: Aflive alle blandingshvalpe, YES! Hvad med bare at kræve dokumentation for hvem der er forældrene? Om nødvendigt med DNA-test. Og så evt. neutralisering af alle blandingshvalpe født efter d.d. :roll: Nåja, og så måske et ORdENTLIGT registreringssysten for alle hunde, som kan bruges i denne forbindelse - altså, dokumentation af forældredyr. Nåja, det ville selvfølgelig være p**** dyrt, men synes ærligt talt ikke at sådan et koldblodigt massemord kan retfærdiggøres, især ikke på baggrund af modbeviste teorier, fra nu flere sider!!! :shock::evil: Vi tager bare den lette metode, yes, det skal nok ende godt... I see...

 

Vi afliver også bare alle muslimer født efter d.d., så slipper vi for terrorister, nooooooot! Ai altså, politikere, jeg får mindre og mindre respekt for dem... :cry:

Der findes ingen test der kan bevise hvilke racer en hund e blanding af... :-) hører jeg i hvert fald flere sige.

 

Enig i det sidste, jøde udryddelse om igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis du nu tjekkede, hvem jeg citerede hvor :engel: Så ville du opdage, at den del med hunderegistrering faktisk ikke var henvendt til dig :blink:

 

Troede faktisk at du havde været inde på dansk hunderegister for at tjekke :oops:

 

Man må ikke mobbe, slet ikke folk der er læsehæmmede (som jeg jo så må være) :blink: :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, hvis du nu tjekkede, hvem jeg citerede hvor :engel: Så ville du opdage, at den del med hunderegistrering faktisk ikke var henvendt til dig :blink:

 

Troede faktisk at du havde været inde på dansk hunderegister for at tjekke :oops:

 

 

 

Det er jo det glade vanvid det der :shock: Aflive alle blandingshvalpe, YES! Hvad med bare at kræve dokumentation for hvem der er forældrene? Om nødvendigt med DNA-test. Og så evt. neutralisering af alle blandingshvalpe født efter d.d. :roll: Nåja, og så måske et ORdENTLIGT registreringssysten for alle hunde, som kan bruges i denne forbindelse - altså, dokumentation af forældredyr. Nåja, det ville selvfølgelig være p**** dyrt, men synes ærligt talt ikke at sådan et koldblodigt massemord kan retfærdiggøres, især ikke på baggrund af modbeviste teorier, fra nu flere sider!!! :shock::evil: Vi tager bare den lette metode, yes, det skal nok ende godt... I see...

 

Vi afliver også bare alle muslimer født efter d.d., så slipper vi for terrorister, nooooooot! Ai altså, politikere, jeg får mindre og mindre respekt for dem... :cry:

 

Det skal du såmen ikke være :( over. Det betyder jo bare, at du er besjælet med en god portion klarsyn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal jo registrer sine hunde i hunderegisteret, så alle gør det... Ellers er de vel kriminelle

 

Tjaaa - Men hvorfor stiller du så spørgsmålstegn ved om man kan stole på Dansk Hunderegister?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der findes ingen test der kan bevise hvilke racer en hund e blanding af... :-) hører jeg i hvert fald flere sige.

 

Enig i det sidste, jøde udryddelse om igen.

 

Nej, det ved jeg godt - nu tænkte jeg også meget mere kompliceret, nemlig DNA-test af alle hunde-agtigt, så man havde en database eller lign. Der er jo krav ved schæferhundene, i hvert fald ved avlskåring. Hvis der blev sat noget ´lignende i værk nationalt, tænkte jeg, om det var muligt. Men det var bare lige nogle hurtige in-case tanker :mrgreen: Og problemet opstår jo så, når man vil have hunde ind fra udlandet. Men stamtavle-krav kunne være en mulighed der..

 

Man må ikke mobbe, slet ikke folk der er læsehæmmede (som jeg jo så må være) :blink: :lol:

 

:engel:

 

Det skal du såmen ikke være :( over. Det betyder jo bare, at du er besjælet med en god portion klarsyn :mrgreen:

 

Taaark du :mrgreen: Men stadig ikke fedt, at man ikke kan have den mindste smule tiltro til dem, der skal forestille at lede landet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke om dette link ER blevet postet, men hvis i ikke har lyttet det i radioen, syntes jeg i skal nu, det er faktisk rigtig godt skrevet og rigtig godt læst op :mrgreen:

 

 

http://www.dr.dk/drnetradio/index.dr?evt=ext&path=%2FForms%2FPublished%2FPlaylistGen.aspx%3Fqid%3D1106244&tab=fs

 

Tjah, personligt synes jeg det er ret plat og ventreorienteret og fejler at se det komiske i det. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

Disse hunde er bandlyst på campingpladser

 

Her er listen over de muskelhunde, som ikke længere er velkomne på campingferien

Har du en af disse hunderacer, så skal du ikke tage den med på camping. Dansk Camping Union har forbudt disse kræ på deres campingpladser for at undgå ulykker

 

1. Akita inu,

2.Alano español.

3.Amerikansk bulldog.

4. Anatolsk hyrdehund,

5.Boerboel.

6.Boston terrier.

7.Bull mastiff.

8. Bull terrier.

9. Ca de bestiar.

10. Cao fila de sao miguel.

11. Cane corso italiano.

12. Centralasiatisk ovtcharka.

13. Kaukasisk ovtcharka.

14. Dogo argentino.

15. Dogo canario.

16.Dogue de bordeaux.

17.Fila brasilleiro.

18.Great japanese dog.

19.Manchester terrier.

21.Mastin espanol.

 

kilde. Ekstra bladet.

 

Der dog er lige lange nok i spyttet. :rolleyes: igen.

 

 

Som DCU så trækker til sig igen

 

Campingliv med hund er dejligt, men det stiller særlige krav til både hund og ejers adfærd. DCU tilbagetrækker den tidligere udsendte liste over forbudte hunderacer og byder nu alle FLINKE hunde velkommen. DCU har i samarbejde med Dansk Kennel Klub, udarbejdet nogle retningslinjer for camping med hund

 

Dansk Camping Union ønsker nu at se det lovpligtige forsikringsbevis for hunde, der gæster unionens campingpladser, uanset hunderace. Samtidig skal hundene indskrives på den pågældende plads.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jamen så er vi jo ca enige :) Der findes dog mange seriøse opdrættere som har racer der kan betegnes som muskelhunde. Men det er jo ikke johnny-brian som bruger tid på at finde en ordentlig opdrætter og på at undersøge linjerne bag deres hunde. Desuden er det ikke disse mennesker som vil overholde et evt. forbud, og da det heller ikke er dem som lader deres hunde registrere, vil det være umuligt at håndhæve. De som bliver ramt er dem som har registreret deres dyr og købt fra avlere i dk..

 

Der er ikke stamtavle på muskelhunde:shock:???????????

Der er da stamtavle som der er på aller andre fci godkendte hunde..Jeg vil ikke skrive race eftersom muskelhunde ikke er en race.

STAMBOGSCERTIFIKAT (DANSK KENNEL KLUB)

Dogue De Bordeaux F.C.I.number 116

Bon Vitalis Lexus

DKK reg.nr. DK16826/2007

 

Kuld nr. 220632 (5/1)

 

ID MÆRKNING 208206000068159

 

I en af de andre tråde hvor denne debat også foregår, der tvang Nollike mig til at undersøge hvordan det stod til med Amstaff's med stamtavle :blink:

 

Der er 1.581 registrerede Amstaff's i DKK, hvis vi så tager højde for at ikke alle har afmeldt deres hund i tilfælde af død, så kan vi for eksemplets skyld sige at der er 1.400 Amstaff's med stamtavle.

 

DKK har udtalt at der kun er 2 tilfælde hvor en Amstaff med stamtavle har været involveret i en bidepisode. Dette betyder så at ud af de Amstaff's der har stamtavle, har 0,14% været involveret i en bidepisode.

 

 

jeg tror nu også dem som vælger hunde med tavle oftere er mere ansvarlige end dem som bare finder en tilfældig muskelhund i den blå avis:5up:

 

nej er godt klar over der ikke findes en race ved navn muskelhund:oops::oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Ok :-D

 

Men vil du ikke give mig ret i, at selv om tallene måske ikke er 100% korrekte, så er det meget sandsynligt at hunde med Stamtavle ikke i samme grad er involveret i disse bidepisoder?

 

For det første fordi at opdrætterne gør et stort stykke arbejde for at avle mentalt sunde hunde, for det andet fordi at opdrætterne gør et stort stykke arbejde med at udvælge de rette hvalpekøbere.

 

Jeg har stadig kontakt til de 2 opdrættere hvor jeg købte Baldur og Luna. De ringer eller skriver jævnligt, vi mødes til udstillinger og jeg har været på besøg hos dem med min hund, så de kan se hvordan det går med den. Begge mine opdrættere har som minimum forlangt at jeg gik til hvalpemotivation. Og min fornemmelse er at langt de fleste opdrættere af Amstaff's gør præcis det samme som mine 2 opdrættere, idet at de jo godt ved at det for deres omdømmes skyld er utroligt vigtigt at der ikke sker nogen uheld.

 

 

det vil jeg give dig ret i men jeg mener stadig amstaff med eller uden tavler stadig har de samme tendenser for aggresion som amstaff uden tavle men med oftere med langt mere ansvarlige hf i den anden ende af linen hvilket jo betyder meget i sidste ende om man ved hvad man har i snoren

Link til indlæg
Del på andre sites

det vil jeg give dig ret i men jeg mener stadig amstaff med eller uden tavler stadig har de samme tendenser for aggresion som amstaff uden tavle men med oftere med langt mere ansvarlige hf i den anden ende af linen hvilket jo betyder meget i sidste ende om man ved hvad man har i snoren

 

Ved stamtavle avl forsøger man at avle væk fra den korte lunte, hvor man ved avl uden ikke forsøger at avle efter noget bestemt (og ofte heller ingen viden har om det). Desuden er er Amstaff uden tavle, sjældent en Amstaff, men derimod en blanding af flere racer, og dette giver selvsagt et mere uforudsigeligt temperament.

Men en Amstaff, både med og uden tavle, har jo stadig terrierens sind, og dette skal man som ejer være opmærksom på.

 

Derfor er det vigtigeste, som du også siger, hvem der er i den anden ende af tråden, og dette var også grunden til at jeg fremhævede hvor meget opdrætterne gjorde ud af at følge deres hvalpekøbere tæt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...