Hop til indhold

... og igen og igen


Gæst Ninjamor
 Share

Recommended Posts

  • Svar 368
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst ThomasTBO

Bare folk dog ville forstå, at det netop er "gigant kompliceret"...

 

På den ene side kræver masserne "handling nu", "fjern dræberhundene!" i mere og mere hysteriske tonefald, på den anden side bliver de lige så ophidsede når der kommer udkast til indgreb - udkast der netop er formuleret i ekstrem hast for at "vise handlekraft" og imødekomme massernes krav. Så mangler der racer, så er der for mange racer... ja og så var der jo det (indrømmet) vanvittige forslag om at aflive alle ikke-stambogsførte hvalpe.

 

Der er idag to forbudte racer i DK... TO! Dette forbud kan i praksis ikke håndhæves på grund af 'bevisets stilling' Hvad nytter det så at udvide listen med 10, 20, 30 racer mere? Det eneste hurtige og sikre 'fix', er det forslag der kom frem om at aflive alle ikke-stambogsførte hvalpe... og det er der vist ikke ret mange der ønsker, så vidt jeg kan forstå.

 

I Brian Mikkelsens seneste henvendelse til hundeudvalget lægger han vægt på, at få formuleret regler DER KAN HÅNDHÆVES I PRAKSIS. Det er lige præcis det, der er problemets kerne, og det der tager tid. Vi har ikke brug for en omgang forhastet sjusk, der enten ikke kan håndhæves, eller rammer som spredehagl med titusindvis af uskyldige ofre. Vi har derimod brug for et regelsæt der kan sættes ind overfor uforsvarligt hundehold - uanset hvor det forekommer og hvilke racer der er tale om. Jeg håber det lykkes, men det er - for nu lige at bruge vendingen igen - gigant kompliceret!

Link til indlæg
Del på andre sites

Bare folk dog ville forstå, at det netop er "gigant kompliceret"...

 

Ja det er det, og det hjælper ikke at politikerne konsekvent anskuer det fra den forkerte synsvinkel. Det handler ikke om den offentlige sikkerhed - flere mennesker kommer til skade med heste end med hunde, bare for at nævne ét eksempel - det handler om dyrevelfærd.

Hvis man så sådan på det, at alle hunde i Danmark skal have et værdigt hundeliv hos kompetente ejere, så ville "kamphundeproblemet" forsvinde som dug for solen.

Men det bliver for dyrt at administrere, og så er vi tilbage ved forbudspolitikken.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fandt et klip om det nye angreb

http://www.dr.dk/NETTV/Update/2009/08/27/192947.htm

 

:cry::megaked:

Hvordan i alverden kan politiet finde på lukke hundene ind i huset!!! Det er jo helt tydeligt at de ejere er dybt uansvarlige ved at lade hundene gå i haven når de ikke er hjemme:evil::evil::evil::evil::evil::evil::evil: Jeg fatter ikke at de to hunde ikke blev aflivet med det samme! Hvor sværet kan det være!? Hundene angreb og dræbte en 5 mdr hvalp, det er sq da ikke normalt!!:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hundene angreb og dræbte en 5 mdr hvalp, det er sq da ikke normalt!!:evil:

 

 

 

Jeg ved nu ikke om det er unormalt, at to hunde der kan have tendenser til denne form for........opførsel, kunne finde på det.

 

 

En ting der dog får mig til at tænke, det er hvor mange overfald der har været da medierne ikke var lavede deres "lille" forfølgelse?

 

 

Jeg syntes det er underligt at det pludselig , i takt med mediernes indblanding er så mange overfald, hvis der aaldrig har været det FØR medierne blandede sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er det, og det hjælper ikke at politikerne konsekvent anskuer det fra den forkerte synsvinkel. Det handler ikke om den offentlige sikkerhed - flere mennesker kommer til skade med heste end med hunde, bare for at nævne ét eksempel - det handler om dyrevelfærd.

Hvis man så sådan på det, at alle hunde i Danmark skal have et værdigt hundeliv hos kompetente ejere, så ville "kamphundeproblemet" forsvinde som dug for solen.

Men det bliver for dyrt at administrere, og så er vi tilbage ved forbudspolitikken.

 

Men nu er der jo ikke så mange mennesker der har hesten med ude at gå tur. Heste der står ved købmanden er da også et mere sjældent syn, eller i lejligheder og villahaver.

 

Det markerede: Den forstår jeg slet ikke :confused: Kan du måske forklarer det synspunkt på en anden måde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Jeg ved nu ikke om det er unormalt, at to hunde der kan have tendenser til denne form for........opførsel, kunne finde på det.

 

 

En ting der dog får mig til at tænke, det er hvor mange overfald der har været da medierne ikke var lavede deres "lille" forfølgelse?

 

 

Jeg syntes det er underligt at det pludselig , i takt med mediernes indblanding er så mange overfald, hvis der aaldrig har været det FØR medierne blandede sig.

 

Hvis vi taler normal adfærd som i hvad der er hensigtsmæssigt for artens beståen, så er det ikke normaladfærd at dræbe tilfældige artsfæller.

Hvis det var normalt med denne form for aggressivitet ville arten ikke overleve, hundene ville simpelthen udrydde hinanden på længere sigt!

 

Det er ikke normaladfærd at overfalde og dræbe en tilfældig hvalp/hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst topsytop

Hvis man så sådan på det, at alle hunde i Danmark skal have et værdigt hundeliv hos kompetente ejere, så ville "kamphundeproblemet" forsvinde som dug for solen.

 

Det holder altså ikke!

 

Jeg så lige i Station2 ejerne af de 3 amerikanske Bulldog i sagen fra Kollund. Det er den sag hvor en af hundene overfaldt og skambed naboerne som var ude i deres have og luge ukrudt.

Her taler vi om en tilsyneladende helt almindelig nydelig midaldrende dame i et pænt nyere villakvarter. Der var altså overhovedet ikke tale om "Ronny" og "Brian" typer med potensproblemer. Men gudhjælpemig om ikke damen sidder og siger, at hun ikke synes at hun har passet for dårligt på sin hund for "det kan jo ikke være meningen at man skal lukke hunden inde i et andet værelse hver gang man går ud af hoveddøren".... JO, det er det jo åbenbart, når man har en hund der ræser forbi een og angriber tilfældige mennesker når man åbner hoveddøren!

 

Hun havde sgu' ikke lært en skid af episoden !

 

Og så har de stjålet de 2 andre hunde fra det internat hvor de var anbragt og skulle aflives. Nu flytter familien så, og mon ikke de 2 stjålne hunde dukker op hos familien på deres nye bopæl ?

 

Men hundene, de havde skam et vældigt værdigt liv hos disse tilsyneladende kompetente ejere. Så den der med, at det kun er "Brian og Ronny" med potensproblemers kamphunde der går amok, den holder bare ikke. Problemet ER hundenes instinkter, OG mange ejeres manglende vilje til at erkende deres instinkter. De mener at "MIN kamphund, den er altså fredelig, og kunne aldrig finde på at gøre sådan noget"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

der er jo ikke en decideret sterotyp uansvarlig hundeejer...så bare fordi hun ikke er overtatoveret og hedder Connie, så behøver hun jo ikke nødvendigvis være en ansvarlige hundeejer...

 

så ville jeg ihvertfald være en virkelig skidt person...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det holder altså ikke!

 

Jeg så lige i Station2 ejerne af de 3 amerikanske Bulldog i sagen fra Kollund. Det er den sag hvor en af hundene overfaldt og skambed naboerne som var ude i deres have og luge ukrudt.

Her taler vi om en tilsyneladende helt almindelig nydelig midaldrende dame i et pænt nyere villakvarter. Der var altså overhovedet ikke tale om "Ronny" og "Brian" typer med potensproblemer. Men gudhjælpemig om ikke damen sidder og siger, at hun ikke synes at hun har passet for dårligt på sin hund for "det kan jo ikke være meningen at man skal lukke hunden inde i et andet værelse hver gang man går ud af hoveddøren".... JO, det er det jo åbenbart, når man har en hund der ræser forbi een og angriber tilfældige mennesker når man åbner hoveddøren!

 

Hun havde sgu' ikke lært en skid af episoden !

 

Og så har de stjålet de 2 andre hunde fra det internat hvor de var anbragt og skulle aflives. Nu flytter familien så, og mon ikke de 2 stjålne hunde dukker op hos familien på deres nye bopæl ?

 

Men hundene, de havde skam et vældigt værdigt liv hos disse tilsyneladende kompetente ejere. Så den der med, at det kun er "Brian og Ronny" med potensproblemers kamphunde der går amok, den holder bare ikke. Problemet ER hundenes instinkter, OG mange ejeres manglende vilje til at erkende deres instinkter. De mener at "MIN kamphund, den er altså fredelig, og kunne aldrig finde på at gøre sådan noget"

 

er helt enig

Link til indlæg
Del på andre sites

Det holder altså ikke!

 

Jeg så lige i Station2 ejerne af de 3 amerikanske Bulldog i sagen fra Kollund. Det er den sag hvor en af hundene overfaldt og skambed naboerne som var ude i deres have og luge ukrudt.

Her taler vi om en tilsyneladende helt almindelig nydelig midaldrende dame i et pænt nyere villakvarter. Der var altså overhovedet ikke tale om "Ronny" og "Brian" typer med potensproblemer. Men gudhjælpemig om ikke damen sidder og siger, at hun ikke synes at hun har passet for dårligt på sin hund for "det kan jo ikke være meningen at man skal lukke hunden inde i et andet værelse hver gang man går ud af hoveddøren".... JO, det er det jo åbenbart, når man har en hund der ræser forbi een og angriber tilfældige mennesker når man åbner hoveddøren!

 

Hun havde sgu' ikke lært en skid af episoden !

 

Og så har de stjålet de 2 andre hunde fra det internat hvor de var anbragt og skulle aflives. Nu flytter familien så, og mon ikke de 2 stjålne hunde dukker op hos familien på deres nye bopæl ?

 

Men hundene, de havde skam et vældigt værdigt liv hos disse tilsyneladende kompetente ejere. Så den der med, at det kun er "Brian og Ronny" med potensproblemers kamphunde der går amok, den holder bare ikke. Problemet ER hundenes instinkter, OG mange ejeres manglende vilje til at erkende deres instinkter. De mener at "MIN kamphund, den er altså fredelig, og kunne aldrig finde på at gøre sådan noget"

helt kompetente var de nu ikke, så havde lukket haven af så de ikke kunne hoppe ud, jeg tror i bund og grund den uheldige episode er sket fordi hunden ikke kunne kende forskel på min og jeres grund, en "hæk" på 30 cm kan næppe gøre det udfor en afgrænsning, jeg tror hunden i bund og grund har troet den har forsvaret sit territorium. Og desværre nøjes den ikke med at knurre, og det skyldes nok at ambull'en blev brugt til at jage dyr væk fra ejerens marker, og det var helt i orden vist de dræbte dem.

 

JEG synes ikke de fremstod som ansvarlige ejer på det punkt...

Link til indlæg
Del på andre sites

kompetent? Hvor?Haven er ikke indhegnet, hundene løber over til naboen og angriber både kone og mand da han forsøger at hjælpe sin kone... Hvorfor hjælper denne kompetente hunedejer ikke sin nabo, og hvor er det kompetente i at hundene stadig er i live.

 

Jeg har måske ikke forstået ordet kompetent rigtigt. Men ville så'n en ejer ikke have inhegnet sin have, og skulle det frygtelige angreb aligevel ske, ville man så ikke gøre alt for at hjælpe sin nabo komme væk fra hundene og derefter smide hundene i bilen og køre dem direkte til aflivning hos dyrlægen? Det havde jeg gjort uden tvivl, er jeg så inkompetent:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis vi taler normal adfærd som i hvad der er hensigtsmæssigt for artens beståen, så er det ikke normaladfærd at dræbe tilfældige artsfæller.

Hvis det var normalt med denne form for aggressivitet ville arten ikke overleve, hundene ville simpelthen udrydde hinanden på længere sigt!

 

Det er ikke normaladfærd at overfalde og dræbe en tilfældig hvalp/hund.

 

 

 

Nu skrev jeg jo ikke ALLE hunden, jeg skrev hunde med tendens til den opførsel :blink:

 

Jeg går ud fra at hundekamp er menneske avlet, og ikke er kommet ud af det blå, eller?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
:ae:

 

 

 

Det hjælper, at du har interesse for roser :engel: og så omdøber vi dig bare :mrgreen:

 

 

hehe...yes...eller...det kan vi ikke...så skal jeg ihvertfald hedde Bob eller Benny...har mine initialer tatoveret på håndleddet...:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...