Hop til indhold

Afliv alle hunde,uden stamtavle.


Gæst Pit-dog
 Share

Recommended Posts

Gæst Pit-dog

Det forslag stiller Venstre for at gennem en årrække at komme kamphunde til livs,og jeg syntes ikke at høre den ellers allestedsnærværende Danske Kennel Klub have en kommentar,eller for den sags skyld Dyrenes Beskyttelse.

 

Skyldes det mon at min påstand om at Dansk Kennel Klub er en lobby som har en interesse i at man kun kan købe deres produkt,samt det faktum at de kører tandem med Dyrenes beskyttelse?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1205693.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Det forslag stiller Venstre for at gennem en årrække at komme kamphunde til livs,og jeg syntes ikke at høre den ellers allestedsnærværende Danske Kennel Klub have en kommentar,eller for den sags skyld Dyrenes Beskyttelse.

 

Skyldes det mon at min påstand om at Dansk Kennel Klub er en lobby som har en interesse i at man kun kan købe deres produkt,samt det faktum at de kører tandem med Dyrenes beskyttelse?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1205693.ece

Det er meget dum kommentar ... næsten lige så dum som dine gentagende kommentare omkring dansk kennel klub :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ganske enig med dig (trådstarter). DKK glimrer ved sit fravær i debatten netop nu. Hvorfor mon det..? :hmm:

 

Jeg tror dog at DB har været på banen med en tommelfinger nedad til Venstres uhyre "konstruktive" forslag.

 

Det chokerer i øvrigt også mig at en dyrlæge kan få sig selv til at fremkomme med den slags udtalelser :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor synes I DKK er fraværende, de melder da rimeligt klart ud på deres hjemmeside at de maner til besindighed, og at de opfordrer til at man afventer det af justitsministeriet nedsatte hundeudvalgs redegørelse http://www.dansk-kennel-klub.dk/337/1/1/3126

 

Der er dagligt lort med lort på forslag i kamphundedebatten, så jeg synes da sådan set at ovenstående meddelelse dækker det meget godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har anet mig længe. Det ER altså ikke muligt at forbyde kamphunde generelt.

HVIS vi vil af med de farlige kamphunde, så må vi gå den modsatte vej: Forbyd alle hunde. Undtagen dem, der kan bevise, at de ikke er kamphunde.

 

En stambog BEHØVER jo ikke være en DKK-stambog. Der skal bare være en anerkendt registrering af forfædre gennem en række led, --hvor mange får vi nok at vide på et senere tidspunkt.

 

Hvalpe kan sikkert osse få lov at leve, hvis deres mor er en gårdhund og deres far er en cairn. Når bare begge forældre har en stambog der viser, hvad de er.

 

Så der skal nok poppe nye registreringsmuligheder op, så alle hunde i DK kan bevise hvilke gener, de har.

Og de hunde, der har "kamphunde-gener" må så ikke få hvalpe. Heller ikke med naboens søde tæve. Folk MÅ da for pokker kunne holde styr på deres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det forslag stiller Venstre for at gennem en årrække at komme kamphunde til livs,og jeg syntes ikke at høre den ellers allestedsnærværende Danske Kennel Klub have en kommentar,eller for den sags skyld Dyrenes Beskyttelse.

 

Skyldes det mon at min påstand om at Dansk Kennel Klub er en lobby som har en interesse i at man kun kan købe deres produkt,samt det faktum at de kører tandem med Dyrenes beskyttelse?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1205693.ece

 

http://jp.dk/indland/indland_politik/article1780351.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det har anet mig længe. Det ER altså ikke muligt at forbyde kamphunde generelt.

HVIS vi vil af med de farlige kamphunde, så må vi gå den modsatte vej: Forbyd alle hunde. Undtagen dem, der kan bevise, at de ikke er kamphunde

.

Det er jo så også det SocDen foreslår. Omvendt beviførelse.

Det kommer så til at koste mig 3 hunde. Jeg kan ikke "bevise" deres tilhørsforhold.

 

En stambog BEHØVER jo ikke være en DKK-stambog. Der skal bare være en anerkendt registrering af forfædre gennem en række led, --hvor mange får vi nok at vide på et senere tidspunkt.

 

Ifølge den gældende lovgivning så kan enhver lave en stambog som det passer han eller hende. Den er bare ikke FCI godkendt. Men den er skam et fuldt ud gyldigt dokument .

 

Hvalpe kan sikkert osse få lov at leve, hvis deres mor er en gårdhund og deres far er en cairn. Når bare begge forældre har en stambog der viser, hvad de er

 

Javidst. Men er det så kun Dkk stambøger der skal gælde. eller hvad??

 

Så der skal nok poppe nye registreringsmuligheder op, så alle hunde i DK kan bevise hvilke gener, de har.

Og de hunde, der har "kamphunde-gener" må så ikke få hvalpe. Heller ikke med naboens søde tæve.

 

Tja regeringsbestemt race renhed.

hmm hvad bliver det næste.?

Link til indlæg
Del på andre sites

Priceman, dine hunde bliver da ikke aflivet. De får højest avlsforbud hvis du ikke kan BEVISE at de ikke stammer fra kamphunde. Kun få af de nulevende blandingshunde kan blive godkendt til avl.

 

Blandinger vil dog ret hurtigt opstå igen, --denne gang mellem racerene hunde.

Og også blandingshundene skal så kunne stambogsføres.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Priceman, dine hunde bliver da ikke aflivet. De får højest avlsforbud hvis du ikke kan BEVISE at de ikke stammer fra kamphunde. Kun få af de nulevende blandingshunde kan blive godkendt til avl.

 

Jeg kan da ikke bevise at de ikke har kamphundegener i sig. Hvordan skal jeg kunne det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og de hunde, der har "kamphunde-gener" må så ikke få hvalpe. Heller ikke med naboens søde tæve. Folk MÅ da for pokker kunne holde styr på deres hunde.

 

Jeg ved ikke helt, om ovenstående er henvendt til mig? Og om jeg skal føle mig stødt over, at du ikke tror, jeg har styr på min hund, eftersom jeg skrev, at "hvis min hund får hvalpe m/naboens" osv.?

 

Hvis det er, vil jeg bare lige sige, at det var et fiktivt eksempel for at illustrerer, at man ulovliggør hvalpe, som ikke bør ulovliggøres (i mine øjne) - hvis altså det forslag bliver til lov.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen for tåbeligt. Ikke engang Ekstrabladet skriver historien som om alle blandingshunde nu skal nedslagtes.

 

Der er tale om, at hunde, der muligvis har "kampgener", ikke skal bruges i avl. De bliver jo ikke aflivet.

 

Fuldstændig som man i masser af år ved ansvarlig opdræt har undladt at bruge hunde, der er aggressive eller som har andre arvelige svagheder.

 

Man ønsker så, at den ansvarlighed i avlen også skal gælde blandingshunde.

 

Men selvfølgelig er det nemmere at himle op over de foreslag der kommer. Helt uden at se på, om der er noget i dem, der KUNNE være af værdi.

 

Hvordan de endelige forslag og vedtagelser bliver, det ved vi jo ikke endnu.

 

I stedet for de her evindelige "harme-tråde" så KUNNE man måske komme med konstruktive og brugbare forslag.

 

HELT sikkert er det i hvert fald, at NOGET skal ske. Helst inden der er et barn der bliver bidt ihjel af et par aggressive hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er simpelthen for tåbeligt. Ikke engang Ekstrabladet skriver historien som om alle blandingshunde nu skal nedslagtes.

 

Der er tale om, at hunde, der muligvis har "kampgener", ikke skal bruges i avl. De bliver jo ikke aflivet.

 

Fuldstændig som man i masser af år ved ansvarlig opdræt har undladt at bruge hunde, der er aggressive eller som har andre arvelige svagheder.

 

Man ønsker så, at den ansvarlighed i avlen også skal gælde blandingshunde.

 

Men selvfølgelig er det nemmere at himle op over de foreslag der kommer. Helt uden at se på, om der er noget i dem, der KUNNE være af værdi.

 

Hvordan de endelige forslag og vedtagelser bliver, det ved vi jo ikke endnu.

 

I stedet for de her evindelige "harme-tråde" så KUNNE man måske komme med konstruktive og brugbare forslag.

 

HELT sikkert er det i hvert fald, at NOGET skal ske. Helst inden der er et barn der bliver bidt ihjel af et par aggressive hunde.

 

Sorry, så tror jeg vi er mange som harmisforstået budskabet.

http://jp.dk/indland/article1779931.ece

Link til indlæg
Del på andre sites

Flere aflivninger = flere penge til dyrlægen :shock:

 

Men det er da ikek så smart tænkt, det er jo som at tisse i bukserne på en kold dag....

 

 

Næææh, den rigtig smarte dyrlæge siger god for endnu flere kamphundeblandinger så han får de dyre konsultationer, så som sammenlapning af itubidte hunde mm.... (helst week-end naturligvis) :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke helt, om ovenstående er henvendt til mig? Og om jeg skal føle mig stødt over, at du ikke tror, jeg har styr på min hund, eftersom jeg skrev, at "hvis min hund får hvalpe m/naboens" osv.?

 

Hvis det er, vil jeg bare lige sige, at det var et fiktivt eksempel for at illustrerer, at man ulovliggør hvalpe, som ikke bør ulovliggøres (i mine øjne) - hvis altså det forslag bliver til lov.

 

 

Altså... Jeg aner da ikke om du har fået hvalpe med naboens hund:shock:.

 

Jeg mener bare GENERELT at folk burde passe på deres hunde. Uanset om det er hanhunden, der fistrer efter en tæve i løbetid, eller om det er tæven, der får lov til at rende uden opsyn ude i haven LIGE NETOP i de få dage, hun kan blive gravid.

Hvis man som ejer ikke vil have at éns tæve skal have en abort, så må man altså finde ud af at tage ansvar for de hvalpe, der kommer ud af parringen.

Og hvis ejerskifte fremover ikke er muligt for hunde med mulig aggressiv baggrund (pt.alle blandingshunde), så er det opdrætter, der hænger på eventuelle erstatningssager.

---Men opdrætter kan vælge at aflive hvalpene --eller sørge for abort i tide. ---Eller allerbedst: passe på tæven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Det er simpelthen for tåbeligt. Ikke engang Ekstrabladet skriver historien som om alle blandingshunde nu skal nedslagtes.

 

Der er tale om, at hunde, der muligvis har "kampgener", ikke skal bruges i avl. De bliver jo ikke aflivet.

 

Fuldstændig som man i masser af år ved ansvarlig opdræt har undladt at bruge hunde, der er aggressive eller som har andre arvelige svagheder.

 

Man ønsker så, at den ansvarlighed i avlen også skal gælde blandingshunde.

 

Men selvfølgelig er det nemmere at himle op over de foreslag der kommer. Helt uden at se på, om der er noget i dem, der KUNNE være af værdi.

 

Hvordan de endelige forslag og vedtagelser bliver, det ved vi jo ikke endnu.

 

I stedet for de her evindelige "harme-tråde" så KUNNE man måske komme med konstruktive og brugbare forslag.

 

HELT sikkert er det i hvert fald, at NOGET skal ske. Helst inden der er et barn der bliver bidt ihjel af et par aggressive hunde.

 

Ja det er nok bare forslag der smides ud til den måbende befolkning ,så man kan lodde stemningen, vil jeg tro.

 

 

 

Gadekryds vil blive fanget

 

Grundtanken er, at man udelukkende ved at styre avlen kan få udryddet hunde med kamphundenes aggressive gener. Derfor skal alle hvalpe til hunde, hvis forældre ikke er registreret, aflives. For man ved ikke, om de har kamphundegener i sig.

 

»Det er klart, at gadekryds vil blive fanget i det her. Men det er nødvendigt, for vi ved i dag ikke, hvilke gener de har. Derfor er vi nødt til at skære fuldstændig skarpt og sige, at deres hvalpe skal aflives,« siger Flemming Møller.

Når systemet er kørt ind om nogle år, vil det imidlertid godt kunne lade sig gøre for gadekryds at få hvalpe. Hvis f.eks. en stambogsført Labrador får hvalpe med en stambogsført rød hønsehund, skal hvalpene ikke aflives. Her vil der være dokumentation for, at de ikke har kamphundegener i sig. Avleren skal sørge for at registre, hvem forældrene er.

»Men i øjeblikket er det kun stambogsførte hunde, vi kan dokumentere avlen på,« siger Flemming Møller.

 

Nu kan man altså ikke definere det "gen" der gør en hund til kamphund. men hvis det aggresive i de "ikke nærmere bestemte" kamphunde er fra Terrier´s. Så ryger der da mange med i puljen i sidste ende.

.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Priceman, dine hunde bliver da ikke aflivet. De får højest avlsforbud hvis du ikke kan BEVISE at de ikke stammer fra kamphunde. Kun få af de nulevende blandingshunde kan blive godkendt til avl.

 

Jeg spurgte bare om hvordan jeg skulle kunne bevise det.???

 

For den med generne ,den dur ikke. Ifølge Terrier klubber er det ikke en mulighed.

 

Blandinger vil dog ret hurtigt opstå igen, --denne gang mellem racerene hunde.

Herunder Amstaff. Hmm

Link til indlæg
Del på andre sites

Sorry, så tror jeg vi er mange som harmisforstået budskabet.

http://jp.dk/indland/article1779931.ece

 

JA!!! Der er mange, der gerne vil misforstå budskabet!

 

Men der bliver jo kun hundehvalpe, der skal aflives, hvis folk bliver ved med at lade deres hunde parre helt tilfældigt.

 

Hvis alle hundeejere tager ansvar for deres hunde, så bliver der ingen aflivninger.

 

Det er og bliver den enkelte hundeejers ansvar om sådan et lovforslag skal koste små hvalpe livet.

 

---Problemet bliver at få registreret de hunde vi har i Danmark. Så længe der er mange tusinde uregistrerede hunde i DK, så KAN der ikke gøres ret meget.

 

Måske er det ligefrem nødvendigt med en form for "brændemærkning", så man umiddelbart kan SE på hunden at den er registreret..:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Nej, men du skrev bare umiddelbart efter mit indlæg, at "Folk MÅ da for pokker kunne holde styr på deres hunde." Derfor følte jeg mig som en af de "folk".

 

Med den der kampvovse Elvis i din avatar sååååå, ja så er du en af de der folk, med hund. :mrgreen::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu kan man altså ikke definere det "gen" der gør en hund til kamphund. men hvis det aggresive i de "ikke nærmere bestemte" kamphunde er fra Terrier´s. Så ryger der da mange med i puljen i sidste ende.

.

 

Hold da op, det er da ikke så mange? Pjat med dig:mrgreen:

(Airedale terrier Am. staffordshire terrier, Australian silky terrier, Australsk terrier, Bedlington terrier, Border terrier, Bull terrier / Bull terrier miniature, Cairn terrier, Cesky terrier, Dandie dinmont terrier, Engelsk toy terrier, Fox terrier - glathåret, Fox terrier - ruhåret, Irish glen of imaal terrier, Irish softcoated wheaten terrier, Irsk terrier, Jack russell terrier, Japansk terrier, Kerry blue terrier, Lakeland terrier, Manchester terrier, Norfolk terrier, Norwich terrier, Parson russell terrier, Sealyham terrier, Skotsk terrier, Skye terrier, Staffordshire bull terrier, Terrier brazileiro, Tysk jagtterrier, Welsh terrier, West highland white terrier, Yorkshire terrier)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Hold da op, det er da ikke så mange? Pjat med dig:mrgreen:

(Airedale terrier Am. staffordshire terrier, Australian silky terrier, Australsk terrier, Bedlington terrier, Border terrier, Bull terrier / Bull terrier miniature, Cairn terrier, Cesky terrier, Dandie dinmont terrier, Engelsk toy terrier, Fox terrier - glathåret, Fox terrier - ruhåret, Irish glen of imaal terrier, Irish softcoated wheaten terrier, Irsk terrier, Jack russell terrier, Japansk terrier, Kerry blue terrier, Lakeland terrier, Manchester terrier, Norfolk terrier, Norwich terrier, Parson russell terrier, Sealyham terrier, Skotsk terrier, Skye terrier, Staffordshire bull terrier, Terrier brazileiro, Tysk jagtterrier, Welsh terrier, West highland white terrier, Yorkshire terrier)..

 

Aggresive gener i den alle.

Byt dem, de er gået i stykker. :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...