Hop til indhold

Hvalpe på vej...?


Tweesa
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen

Årgh - hvor er det dejligt at høre, at Tweety har det godt. :D

 

Jeg krydser fingre for at de 2 sidste overlever eller, at hun i det mindste får lov at opfostre en hvalp - det ville være så synd, hvis hun ikke får en med hjem. X :)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 234
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja det ville altså være dejligt med bare en enkelt lille en..

 

Dr Dyr siger at de to overlevere er af en meget fornuftig størrelse, og at var fødslen forløbet normalt - så havde de haft rigtig gode chancer..

Men et kejsersnit giver jo ikke de bedste forudsætninger for små hvalpe.. nu håber vi bare det bedste kan I tro - og vi ringer derud tidligt imorgen..

 

Meget meget meget tidligt ;)

 

Og mange mange tusinde tak for jeres råd, beroligende ord og krydsen fingre..

Det betyder meget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Ja det ville altså være dejligt med bare en enkelt lille en..

 

Dr Dyr siger at de to overlevere er af en meget fornuftig størrelse' date=' og at var fødslen forløbet normalt - så havde de haft rigtig gode chancer..

Men et kejsersnit giver jo ikke de bedste forudsætninger for små hvalpe.. nu håber vi bare det bedste kan I tro - og vi ringer derud tidligt imorgen..

 

Meget meget meget tidligt ;)

 

Og mange mange tusinde tak for jeres råd, beroligende ord og krydsen fingre..

Det betyder meget :)[/quote']

 

De kommer alle tre med i aftenbønnen, håber det allerbedste :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... så har vi desværre fået svar..

 

Endnu en hvalp var død i nat, og den sidste var der ikke megen liv i - Tweety ville desuden ikke rigtig tage imod dem...

 

Som dyrlægen sagde, så er der nok en grund til at det var så svært at holde liv i de små.. Kunne være så meget galt..

 

Men alligevel.. svært at vænne sig til tanken - har jo mærket dem sparke så længe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå... så har vi desværre fået svar..

 

Endnu en hvalp var død i nat' date=' og den sidste var der ikke megen liv i - Tweety ville desuden ikke rigtig tage imod dem...

 

Som dyrlægen sagde, så er der nok en grund til at det var så svært at holde liv i de små.. Kunne være så meget galt..

 

Men alligevel.. svært at vænne sig til tanken - har jo mærket dem sparke så længe..[/quote']

 

Det er synd....

Men Tweety har det nogenlunde... DET er det vigtigste nu...

Og måske overlever den sidste alligevel... Der er jo liv endnu... Og man kan godt forstå, hvis Tweety har været noget træt de første mange timer... Det når måske at ændre sig..

 

Jeg håber i hvert fald endnu... :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er en trist nyhed. Bare den sidste hvalp overlever.

 

Men hvor var det godt at I ikke stod med situationen hjemme i dagligstuen i går, hold da op!

 

Jeg tror jeg kender en Tweety der bliver overdænget med kærlighed og omsorg, når hun kommer hjem r14.gif Godt for hende at hun har et dejligt hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tweety er SÅ groggy - hun spiste en hel tallerken mad, tømte vandskålen og gik lige i seng..

 

Den sidste hvalp er stadig hos dyrlægen - for at holde lidt liv i den.. Skulle den overleve, så er det måske meget godt at Tweety lige får lov at komme sig inden hun eventuelt skulle have den ind til sig igen..

Hvis den altså lever.. suk

 

Det er forresten en han som er tilbage.. :(

Link til indlæg
Del på andre sites

Hallo...

Er der noget nyt om den nye lille fyr? Lever han endnu?

 

Og hvordan har Tweety det?

 

-----Bittesmå hvalpe, -osse de ufødte-- kommer osse til regnbuebroen når de dør. Og der får de kræfter til at lege med hinanden i det bløde grønne græs.. Ved regnbuebroen er der også ammende tæver, der tager dem til sig og passer dem som deres egne, til deres rigtige mor en dag dukker op. Og så venter de sammen med hende på at deres tobenede hjertevenner en dag også kommer.

 

---Og så går allesammen -i en stor flok-- over Regnbuebroen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Jeg havde håbet på, at der var bedre nyheder og at hun var kommet hjem med begge hvalpe.

 

Jeg håber for Jer og for Tweety at den sidste overlever og, at hun finder den moderlige omsorg frem - et kejsersnit er en hård omgang.

 

Godt at høre, at Tweety har det godt efter omstændighederne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var noget af en trist meddelelse at stå op til - og det er trist at se alle de små ting vi havde indkøbt stå uberørt hen..

 

Vi har ikke hørt fra dyrlægen endnu, men regner med at ringe derover her inden klinikken lukker..

Jeg ved ikke om jeg skrev det, men det var jo hunnen som havde været stærkest - men alligevel er det hannen som har levet længst.. Så han må på en eller anden måde have ukendte kræfter..

 

 

Øv hvor er det trist.. Og nu har jeg, som en sidebemærkning, endelig fundet den perfekte hanhund til Bitten.. Men nu ved jeg slet ikke om jeg tør hvalpe mere ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det var noget af en trist meddelelse at stå op til - og det er trist at se alle de små ting vi havde indkøbt stå uberørt hen..

 

Vi har ikke hørt fra dyrlægen endnu' date=' men regner med at ringe derover her inden klinikken lukker..

Jeg ved ikke om jeg skrev det, men det var jo hunnen som havde været stærkest - men alligevel er det hannen som har levet længst.. Så han må på en eller anden måde have ukendte kræfter..

 

 

Øv hvor er det trist.. Og nu har jeg, som en sidebemærkning, endelig fundet den perfekte hanhund til Bitten.. Men nu ved jeg slet ikke om jeg tør hvalpe mere ...[/quote']

 

Så venter vi bare... igen..

Denne gang kan det jo være, at nyhederne er lidt bedre..

Een lille hvalp kunne jeg godt unde hende... og jer..

 

Bitten og hvalpe....... Jo, det skal vel ikke være lige nu? For du skal nok sunde dig lidt før du tør risikere sådan noget igen.

JEG har ikke turdet at udsætte Silke for det... Og det var netop efter at jeg havde været med til min venindes hunds fødsel.... Der var ingen døde hvalpe..................... men det var med nød og næppe...

 

I var dog så heldige, at det var til at få fat i en dyrlæge... -Vi måtte klare det selv...

 

 

Men du kan også se sådan på det, at NETOP fordi du har set med Tweetys fødsel hvor galt det kan gå, så har du bedre mulighed for at gardere dig. Som minimum skal der være en aftale med en dyrlæge, som man kan ringe op 24 timer i døgnet, 7 dage om ugen. Og som står klar til kejsersnit hvis fødslen trækker ud.

Hvis du kan få lavet sådan en aftale, så kan du overveje det..

--Silke er så stor, så jeg ikke lige kan putte hende i en kasse og køre hende til dyrlæge under en vanskelig fødsel..

 

Hvor gammel er Bitten?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lever f** stadig.. Undskyld sproget..

 

Men det gør han - de har idag fået ham til at sutte lidt op en sutteflaske! Er det ikke utroligt? Selv dyrlægen har svært ved at tro på det..

 

Og selvom han ikke klarer den - så synes jeg han har levet længe nok til at fortjene sit navn.. "Fighter"..

 

 

Og Brigitta - Bitten er 2 år gammel :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lever f** stadig.. Undskyld sproget..

 

Men det gør han - de har idag fået ham til at sutte lidt op en sutteflaske! Er det ikke utroligt? Selv dyrlægen har svært ved at tro på det..

 

Og selvom han ikke klarer den - så synes jeg han har levet længe nok til at fortjene sit navn.. "Fighter"..

 

 

Og Brigitta - Bitten er 2 år gammel :)

 

Det lyder skønt, og Fighter er da et perfekt navn. Hvem har besluttet det? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lever f** stadig.. Undskyld sproget..

 

Men det gør han - de har idag fået ham til at sutte lidt op en sutteflaske! Er det ikke utroligt? Selv dyrlægen har svært ved at tro på det..

 

Og selvom han ikke klarer den - så synes jeg han har levet længe nok til at fortjene sit navn.. "Fighter"..

 

 

Og Brigitta - Bitten er 2 år gammel :)

 

Det lyder skønt' date=' og Fighter er da et perfekt navn. Hvem har besluttet det? :)[/quote']

 

Da min mor ringede og sagde at han stadig lever - poppede det lige op i hovedet.. Det er jo dét han er..

Da hun så ringede til den tidligere ejer af Tweety udbrød hun også "han er da en fighter!"

 

Så det.. må det altså være :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Han lever f** stadig.. Undskyld sproget..

 

Men det gør han - de har idag fået ham til at sutte lidt op en sutteflaske! Er det ikke utroligt? Selv dyrlægen har svært ved at tro på det..

 

Og selvom han ikke klarer den - så synes jeg han har levet længe nok til at fortjene sit navn.. "Fighter"..

 

 

Og Brigitta - Bitten er 2 år gammel :)

 

Så kan Bitten nok vente et års tid endnu... Men ikke mere... Fødsler bliver sværere med alderen..

 

Men hvor ER det utroligt og dejligt at høre, at Fighter stadig lever!

Så må vi bare håbe, at lille Tweety et eller andet sted går og savner ham...

Hun skulle jo meget gerne stå med åbne arme, når dyrlægen tør slippe ham...

 

Har I fået noget at vide om HVAD det var, der var galt?

Lå den døde hvalp i vejen, måske?

Eller var det sådan en "nul-fødsel" der bare ikke ville gå i gang, --som små hunde KAN lide af? ---Det blev jeg bange for undervejs.. For med sådan en er der kun to døgn at løbe på fra temperaturen falder til hvalpene dør hvis de ikke bliver hjulpet ud..

 

Vi putter allesammen lille Figther ind i vores aftenbøn...

Nøj, hvor vil jeg gerne se ham............... levende...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen havde svært ved at sætte fingeren på hvad der var galt - men han mente ikke at hvalpene havde lidt overlast inde i Tweety..

Der var slet ingen veer - og hun var jo kun lige på terminen, så på den led havde de slet ikke haft problemer..

 

Men han tror stadig at det var moderkagen der har været noget galt med, den var åbenbart ikke som den skal være - og hun fik jo ve-stimulerende middel uden virkning, så det kan være svært at sige hvad der gik galt..

 

Men altså, hun skal bestemt ikke have hvalpe igen - det tør vi simpelthen ikke... Men vi håber altså at den lille Fighter klare sig.. Det må han altså meget gerne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...