Hop til indhold

Hjælp til oplysning af blandingshvalp

Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Jeg leder jo efter en lille blanding som passer til vores hjem , jeg har fundet denne blanding Papilonchihvahva bla.

Er der nogen som vil fortælle lidt om de 2 sammensætninger , jeg ved det kan være svært for udfaldet kan jo være forskelligt

Men måske der er nogen her som så kan fortælle om hver enkelt race , så vil jeg blive glad :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså - begge racer HAR jo tendens til at gø.. meget. Det skal man være opmærksom på, og vide om man gider høre på..

Det kan begrænses, men aldrig helt trænes væk..

Ellers er de meget hengivne og meget intelligente, absolut en hund som elsker tricks :-)

Så skal du jo selvfølgelig være opmærksom på dine andre store hunde, omend de ikke ønsker at skade hvalpen så kan en legesyg pote være ret katestrofal for sådan en bette pus..

Link til indlæg
Del på andre sites

Chihuahuaen er rent fysisk skrøbelig.

Jeg går pt. til træning med en som brækkede 2 tæer ved at springe ned fra sofaen.

Og så sent som i fredags var jeg i selskab med en, hvis hund har haft et kompliceret benbrud, pga en flexline der snoede sig omkring benet mens hunden legede med en anden chihuahua.

Så mere skal der i værste fald ikke til.

Så det vil kræve godt med opsyn at sætte den blandingsrace du nævner sammen med newfer, vil jeg mene.

Newfer er selvfølgelig rolige, men som Tweesa skriver kan der let ske et uheld.

Mht. at gø, synes jeg det ret nemt kan trænes til et ok niveau, hvis man har mulighed for at sætte tid af til det fra start, så det ville jeg ikke få mig til at fravælge blandingshunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Newfer er store og rolige , men selv de har deres øjeblikke hvor de giver den gas , og det er netop problemet

Vi har lille Kenzo , og han er meget ked , han har altid leget med Newferhvalpene vi har haft , men nu er de også blevet store og han kommer desværre tit i klemme hvis han leger med , så nu er det slut med at deltage i legen , og det er bare så synt for ham , han piver og græder når de store tumler rundt i leg , og han bare kan se på

Derfor prøver vi at finde en lille tumling han kan lege med , men vil da gerne vide lidt om det vi kikker på , det hele skal jo gerne passe sammen i den sidste ende :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Newfer er store og rolige , men selv de har deres øjeblikke hvor de giver den gas , og det er netop problemet

Vi har lille Kenzo , og han er meget ked , han har altid leget med Newferhvalpene vi har haft , men nu er de også blevet store og han kommer desværre tit i klemme hvis han leger med , så nu er det slut med at deltage i legen , og det er bare så synt for ham , han piver og græder når de store tumler rundt i leg , og han bare kan se på

Derfor prøver vi at finde en lille tumling han kan lege med , men vil da gerne vide lidt om det vi kikker på , det hele skal jo gerne passe sammen i den sidste ende :-)

Hvad er Kenzo en blanding af?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvilken størrelsesklasse ligger Kenzo i???

Ellers så ville noget Jack Russell/Dansk Svensk Gårdhund blanding være en ide, det er ret hårdføre hunde, som går godt med store racer :blink:

Jeg tror en Ds vil være en tand for vild til Kenzo , en JR har vi snakket lidt om , men vi vil gerne have en blanding :-) og ikke en som er en springer , da hegnet til de små kun er 70 højt

Hvad er Kenzo en blanding af?.

Kenzo er en tibitansk / Pekingeser ,kastereret , han vejer nu 11 kg , men er på slankekur

Han er en rolig hund , han er ikke vild i leg , gidder faktisk ikke lege med hunde der er for vilde

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror en Ds vil være en tand for vild til Kenzo , en JR har vi snakket lidt om , men vi vil gerne have en blanding :-) og ikke en som er en springer , da hegnet til de små kun er 70 højt

Kenzo er en tibitansk / Pekingeser ,kastereret , han vejer nu 11 kg , men er på slankekur

Han er en rolig hund , han er ikke vild i leg , gidder faktisk ikke lege med hunde der er for vilde

Åhh, hvor er han sød. Sådan èn skulle jeg kunne tænke mig når jeg bliver gammel. :lun: Øhh, ældre. :oops:

Hvad med en blanding af cavalier,... det ser jeg sommetider til salg. Eller lhasa eller shih tzu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror bestemt du har ret i at Ds/Jack Russell er for energisk til Kenzo. Min sviger har en af hver, og de er trods overvægt og alder ganske livlige, og kan bestemt godt forcere hegn på 70 cm :shock:

Jeg tænker også shih tsu, fordi jeg tænker på Susannes Luna, når du beskriver Kenzo. Måske du endda kunne få lov at møde hende, afstanden er ikke så stor tror jeg ;-) Hun vejer dog vist kun det halve af Kenzo.

Jeg ved ikke hvor meget vægt betyder, Guincho kan trods sine 2,2 kg sagtens være sammen med en sheltie i løbelege, men det er kun fordi sheltien er meget forsigtig, og fordi Guincho er hurtig til bens.

Handlede det om kropslege, havde han uden tvivl taget benene på nakken væk fra en hund der vejer 4 gange så meget som ham selv!

Link til indlæg
Del på andre sites

Åhh, hvor er han sød. Sådan èn skulle jeg kunne tænke mig når jeg bliver gammel. :lun: Øhh, ældre. :oops:

Hvad med en blanding af cavalier,... det ser jeg sommetider til salg. Eller lhasa eller shih tzu.

Gammel , ældre , ældst :mrgreen: godt vi aldrig er ældre end vi føler os :5up:

Ja jeg syntes han er dejlig , putter i mors seng og altid god til at stjæle hele pladsen , utroligt hvor meget en lille hund kan fylde :lol:

Jeg har ikke fundet nogen blanding af cavalier endnu , har ellers ledt efter en vovse i et par md nu , måske jeg skulle vågne lidt op :blink:

Tror bestemt du har ret i at Ds/Jack Russell er for energisk til Kenzo. Min sviger har en af hver, og de er trods overvægt og alder ganske livlige, og kan bestemt godt forcere hegn på 70 cm :shock:

Jeg tænker også shih tsu, fordi jeg tænker på Susannes Luna, når du beskriver Kenzo. Måske du endda kunne få lov at møde hende, afstanden er ikke så stor tror jeg ;-) Hun vejer dog vist kun det halve af Kenzo.

Jeg ved ikke hvor meget vægt betyder, Guincho kan trods sine 2,2 kg sagtens være sammen med en sheltie i løbelege, men det er kun fordi sheltien er meget forsigtig, og fordi Guincho er hurtig til bens.

Handlede det om kropslege, havde han uden tvivl taget benene på nakken væk fra en hund der vejer 4 gange så meget som ham selv!

Kenzo kan også godt være sammen med de store , men 4 stk er for meget på en gang , og de 2 lømler af teenager er lidt volsomme når de angriber ham :-)

Du skal da ikke snydes for et billed af min skønne Shih Tzu Luna :-D

Shih Tzu er simpelthen herlige hunde, jeg har virkelig tabt mit hjerte til racen.

Jamen jeg syntes da du skal langtidsudleje den skønhed til mig , det er lige sådan en skønhed jeg skal bruge :pift:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå glemte helt at svare på dit spørgsmål. Jeg synes du skal vælge en type som ham, altså noget tempelhund. Altså lhasa, Shih Tzu, Tibetansk spaniel, pekingeser så han får en hund, der er lig ham selv.:-D Så ikke en vild unghund med jagtgener.

Der findes jo også mange skønne blandinger. ;-)

Det er jo lige sådan noget jeg søger , men hvor skal jeg dog finde sådan en , jeg har ledt i 2 md. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gammel , ældre , ældst :mrgreen: godt vi aldrig er ældre end vi føler os :5up:

Ja jeg syntes han er dejlig , putter i mors seng og altid god til at stjæle hele pladsen , utroligt hvor meget en lille hund kan fylde :lol:

Jeg har ikke fundet nogen blanding af cavalier endnu , har ellers ledt efter en vovse i et par md nu , måske jeg skulle vågne lidt op :blink:

Kenzo kan også godt være sammen med de store , men 4 stk er for meget på en gang , og de 2 lømler af teenager er lidt volsomme når de angriber ham :-)

Jamen jeg syntes da du skal langtidsudleje den skønhed til mig , det er lige sådan en skønhed jeg skal bruge :pift:

Hi hi Det tror jeg nu ikke Flaffy vil synes om. ;-)

Hvis nogen er kærestepar og legekammerater er det de to.

Jeg fik Luna da hun var 1 år, hun var kommet tilbage til avler, prøv evt. at kontakte klubben for små selskabshunde. En bichon kunne jo også være en mulighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hi hi Det tror jeg nu ikke Flaffy vil synes om. ;-)

Hvis nogen er kærestepar og legekammerater er det de to.

Jeg fik Luna da hun var 1 år, hun var kommet tilbage til avler, prøv evt. at kontakte klubben for små selskabshunde. En bichon kunne jo også være en mulighed.

Jamen de skal selvfølgelig stadig være sammen , jeg lejer bare dem begge på ubestemt tid :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak

Jeg har set flere af annoncerne , men der er også nogle jeg har misset

Desværre er det mange af dem skriver , ikke sandt når det kommer til stykket , og billederne er taget inde i stuen , men der har de så aldrig været , de kan et kul , og så er der en , desværre tæver , nogle er hverken registreret eller har fået ormkur , nogle af de ældre er ikke engang vacc

Det er slet ikke så let , men jeg har forhørt mig et par af stederne , desværre var den ene en tæve og de sidste har jeg ikke hørt fra endnu , men krydser fingre :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi fundet en lille dreng , vi skal hente ham på Lørdag

Og for at lave lidt spænding , fortæller jeg ikke ret meget om ham , så må i se om i kan gætte hvem den lille fyr er

Jeg vil skrive lidt mere om ham med mellemrum , så bliver det mere spændende

Han er købt hos en som er medlem her på HF

Han er ingen Baby

Er der nogen som har et bud

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi fundet en lille dreng , vi skal hente ham på Lørdag

Og for at lave lidt spænding , fortæller jeg ikke ret meget om ham , så må i se om i kan gætte hvem den lille fyr er

Jeg vil skrive lidt mere om ham med mellemrum , så bliver det mere spændende

Han er købt hos en som er medlem her på HF

Han er ingen Baby

Er der nogen som har et bud

Jeg gætter på Zozo :-)

Link til indlæg
Del på andre sites