Gæst gryaabak Skrevet August 19, 2009 Rapporter Share Skrevet August 19, 2009 Hej alle! Jeg skal hente min nye hund (Labrador) på fredag og jeg glæder mig Er, som mange andre, rigtig træt af hunde høm-høm'ere over alt i haven -især da jeg har børn og de ikke altid får set sig for. Har samtidig en ret stor have og VED bare, at jeg ikke kommer på daglig "pølse-jagt", som jeg måske burde. Tænker derfor, om man mon ikke kan lære den lille at lægge sine prutter et bestemt sted i haven? Med rette træning burde det vel kunne lade sig gøre. Erfaringer søges... Er det lykkedes for Jer? /Gry Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Det kan man sagtens... De fleste hunde vælger alligevel næsten altid det samme sted hver gang, eller tæt på samme sted... I vores overdækkede gårde er der fliser.. Der skider/tisser hundene altid i en stor "kasse" med barkflis eller sand.. I gårdene med græs vælger de også altid det samme område så det er nemt at få fjernet det.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Det kan man sagtens... De fleste hunde vælger alligevel næsten altid det samme sted hver gang, eller tæt på samme sted...I vores overdækkede gårde er der fliser.. Der skider/tisser hundene altid i en stor "kasse" med barkflis eller sand.. I gårdene med græs vælger de også altid det samme område så det er nemt at få fjernet det.. Jeg vil lige indskyde at det kommer voldsomt an på hvor "udadorienteret" og ikke mindst kræsen hunden er! Asta kunne jeg nok sagtens lære at skide samme sted, selvom jeg nok ville have svært ved at lære hende rent faktisk at stå stille imens Stella går voldsomt højt op i at komme UD og strinte (ja, hun er han-hund i forklædning) og synes desuden ikke det er acceptabel adfærd at skide i haven. Hende tvivler jeg altså stærkt på, at jeg kunne få lært noget der ligner! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Karla skider altid de to samme steder i haven - det er ikke noget jeg har lært hende, blot noget hun nu engang har bestemt hun åbenbart vil.... hvis vi ude i verden går hun ind i en busk - hun bryder sig ikke om at skide ude i det åbne .... så egentlig vil jeg tro, at det kommer ret meget af sig selv, at de skider det samme sted... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst sifmor Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 hvores er lært at den kun gør det på sten Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Zaz-zaz Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Jeg tror også det kommer med tiden. Mens Bassen var mindre var det i et bestemt område af haven. Nu dur haven overhovedet ikke mere. Nu skal det være på gåture ud i verden. Lidt træls, da jeg synes det var vældig fikst at det foregik hjemme, men nu er der så heller ingen børn her og vi overrender ikke lige just haven. Vi har en bette gårdhave og det er rigeligt have til os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
MissMilladk Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 Det lyder på flere af jer, som om hunden næsten gør det af sig selv, altså vælger det samme sted, hvorfor det vil være nemt at lære hunden at gøre det på den ønskede placering. Men Elvis skider over hele haven. Han er 5 måneder, så måske det alligevel bliver anderledes, men indtil videre er der ingen præferancer. Det er dog ikke så tit, han skider i haven mere, da han som regel gør det på gå ture, men det sker da måske et par gange om ugen, at han "skal" udenfor gåtur-tiderne. Derfor kunne jeg - ligesom trådstarter - også godt tænke mig forslag til, hvordan man får hunden guidet hen på en bestemt placering - medmindre I altså er sikre på, at det kommer af sig selv senere hen? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 19, 2009 Rapporter Share Besvaret August 19, 2009 sikker på det er jeg ikke ... Jeg vil tro det afhænger af hunden. Hvis man skulle lære vapper at besørge et bestemt sted, vil det vel "bare" være ligesom almindelig renlighedstræning... at du tager ham med hen i det hjørne af haven hvos du vil have det - roser ham til himmels og evt. stikker ham lidt bestikkelse når han gør det der og ignorerer alle de andre steder når han laver .... det vil være mit bud ihvertfald Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Frigg120209 Besvaret August 20, 2009 Rapporter Share Besvaret August 20, 2009 Tror også at hunde ofte vælger de samme steder at forsørge sig. Som hvalp er de oftest tryggest ved at gøre det et bestemt sted. Det er derfor nogle hvalpe også tisser og skider indenfor. Frigg er dog blevet mere tryg ved hele området, hun bliver luftet i, men jeg kan næsten altid med 99 % sikkerhed sige, hvor hun vil gøre det henne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret August 20, 2009 Rapporter Share Besvaret August 20, 2009 Tacco har ingen bestemte steder i haven, han gør det hvor det lige falder ham ind Men vi har heller ikke gjort noget for at træne ham til ikke at gøre det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lykkeliv Besvaret August 20, 2009 Rapporter Share Besvaret August 20, 2009 Hm... Jeg kan se jeg har meget underlige hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
guanomo Besvaret August 20, 2009 Rapporter Share Besvaret August 20, 2009 Cujo har de samme 10-15 kvm, hvor han gør det, bagerst i haven i hjørnet, så nemt at rydde op, men efter vi har skiftet foder (igen) kommer der mindre ud og det meste er på morgen/aften tur.. Vi har dog ikek gjort noget for at lære ham det, det kom da han var 10-12 mrd, at han indgrænsede arealet hvor han lavede stort. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Reaper Besvaret August 21, 2009 Rapporter Share Besvaret August 21, 2009 vores gør det også - der hvor de nu lige trænger til det.. Vi har også en kæmpe have, men den bliver brugt sjældent da vores hunde er på mange gå-ture.. Mit råd: gå med din hund 3 gange om dagen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts