Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

Hmm nu blvier jeg helt i tvivl om hvor vidt gene kelly med singing in the rain er god til kiki... hun er så hurtig i hendes bevægelser og helt hurtiger den sang jo ikke... :?::!:

 

overvejer måske lidt i feel good

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=YuGe6Jj6rMo&feature=related[/media] kan kun finde den version lige nu... Den vil måske være god da kiki twister og laver sine ting meget hurtigt med fart på...

 

hmm.... tænke tænke... tror jeg skal lade være med at tænke for meget over tingene og måske bare prøve løs...

 

Får et kamera der kan optage film på onsdag og så tror jeg jeg vil prøve træen tricks og så ligge musikken i bagrunden for at kunne se det bagefter om det hænger lidt sammen bevægelser og musikken

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Sonja hvor er i seje at i bare stiller op til konkurrencer :5up:

 

Tak. :-) Når man er til konkurrencer, finder man ud af, at det bare gælder om at kaste sig ud i det. Der er mange andre, der heller ikke er super rutinerede, og selv i de højrere klasser sker det, at hundene overhovedet ikke gider at lave noget den dag, at de bliver disket, fordi hunden løber ud af ringen osv. Og så er det jo ikke så skræmmende længere selv at stille op. :blink: Desuden er alle rigtig søde og flinke og gode til at støtte og rose hinanden. Debutanter bliver altid rigtig godt modtaget, da alle glæder sig over, at der kommer flere deltagere.

 

Har du ikke på video nogle af jeres prøvedeltagelser???

 

Jeg har det på dvd, men jeg kan ikke finde ud af at føre det over på computeren. :neutral: Jeg ved faktisk heller ikke, om man må gøre det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmm nu blvier jeg helt i tvivl om hvor vidt gene kelly med singing in the rain er god til kiki... hun er så hurtig i hendes bevægelser og helt hurtiger den sang jo ikke... :?::!:

 

overvejer måske lidt i feel good

 

[media]http://www.youtube.com/watch?v=YuGe6Jj6rMo&feature=related[/media] kan kun finde den version lige nu... Den vil måske være god da kiki twister og laver sine ting meget hurtigt med fart på...

 

hmm.... tænke tænke... tror jeg skal lade være med at tænke for meget over tingene og måske bare prøve løs...

 

Får et kamera der kan optage film på onsdag og så tror jeg jeg vil prøve træen tricks og så ligge musikken i bagrunden for at kunne se det bagefter om det hænger lidt sammen bevægelser og musikken

 

"I feel good" kan du sikket få noget sjovt ud af. :-) Jeg glæder mig til at se jer på video! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har fået dvd'en fra sidste konkurrence, og faktisk synes jeg, at Tyson gør det ret godt. Han misser et par enkelte tricks, men han laver de fleste ret flot. Det viser altså noget om, hvor meget de trækker ned fra gøen og "utidig" opførsel hos hunden (springe og ad føreren og nappe :mrgreen:). Så vi skal virkelig prøve at træne ro inden næste konkurrence! Og så på forhånd være indstillet på et disk, hvis det er det, der skal til, for også at kunne træne det i ringen.

 

Til gengæld blev jeg helt rørt over at se ham i vores htm-nummer. :lun: Nummeret i sig selv er lidt kedeligt - det synes jeg generelt at htm-numre er, og vores er ingen undtagelse. :lol: Men Tyson ser bare så sød og glad ud og følger mig så flot. :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan gik træning i dag, Nollike? :-)

 

Ups, det er vist for længe siden jeg har været i denne tråd :oops:

Vi kom ikke afsted den 28. for et par timer inden vi skulle ud af døren, ringede ejeren til Noomis søster, som hun havde været ude at lege med nogle dage i forvejen og sagde at Candy havde fået kennelhoste og jo dermed kunne have smittet Noomi. Jeg ringede til Mugge og sagde at jeg ikke kom alligevel for ikke at smitte videre, men hun foreslog mig at ringe til Doktor Dyr og høre om hun var smittebærer selv om hun ikke hostede så det gjorde jeg. Han var dog i tvivl og mente at jeg skulle blive væk for en sikkerheds skyld, så ingen træning til os den dag :cry: Vi kunne nu sagtens være taget afsted, for ikke så meget som et fnys er der kommet fra Noomi :5up: men det var jo ikke til at vide.

 

Tilgengæld har vi været afsted i dag :-D Det gik fint (sådan da) Noomi var meget fokuseret på Mille min venindes hund som havde fået lov til at komme med og prøve fordi der er en som er sprunget fra, så jeg havde lidt bøvl med at få hendes opmærksomhed, i hvert fald indtil jeg fik hentet de spegepølseguffer jeg havde glemt nede i klubhuset (vi flyttede til Teknikerbyen fordi det regnede), men da først de var kommet frem, gik det hele meget bedre :mrgreen: Og Mugge var helt oppe i skyerne af begejstring da jeg skulle prøve noget musik af, fordi Noomi løfter forbenene når hun går i rask tempo, hvis jeg holder guffen i den rigtige højde :klap2:

 

Jeg har fundet noget andet musik til mig og Noomi, for hun skal have noget hvor der er lidt fart på og denne her er super god: [media]

[/media]

 

Og Sonja: Mugge siger at du skal komme og hjælpe mig med at klippe den til :mrgreen::mrgreen::mrgreen::engel:

 

I øvrigt har jeg fået fat i en ghettoblaster så vi kan få musik i haven :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for øvrigt fået et råd til, hvordan jeg kan træne ro med Tyson. Jeg skrev ud til dogdancing-mailgruppen og spurgte, om der var nogle, der havde gode råd, og der var en, hvis egen hund plejede at gø meget til konkurrencer, der gav mig et tip. Hun havde gjort det, at hun i en lang periode hviskede og brugte meget bløde bevægelser, når hun trænede. Så det er jeg begyndt på nu.

 

Hun skrev også, at man skulle sætte sig et mål (ingen gøen i ringen overhovedet) og følge det meget konsekvent - ellers kan man ende med én adfærd til træning og en anden til konkurrencer. Det kan betyde et par disks i starten, men i længden slipper man så for gøen i ringen. Jeg har jo også selv tænkt på det med at diske os, hvis han gør. Jeg håber, at jeg kan holde fast i det, for hvis han bare gør en enkelt gang eller to, men ellers gør det godt, vil jeg nok være meget fristet til at fortsætte. :engel:

 

 

 

Alle kan for øvrigt melde sig til mailgruppen. Hvis man gerne vil med til konkurrencer, er den god at være tilmeldt, for der kommer til en masse informationer ud. Adressen er:

uk.groups.yahoo.com/group/dog-dancing-dk

Redigeret af sonja77
Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, og nu hvor jeg er i gang med dogdancing-henvisningerne:

 

www.dogdancing.dk er en samlet dansk dogdancing-side med oversigt over konkurrencer, resultater, gode links mm.

 

www.abertil.dk kan man købe dvd'er fra de fleste danske dogdancingkonkurrencer.

 

Mange tak for dem, den øverste har vi lige tænkt på om ikke fandtes idag:5up:

 

Nu har mysla og jeg nææææsten et helt minuts program til "always look on the bright side of life". Men hun blev så træt til sidst, så vi fik ikke øvet det så mange gange igennem at vi kan det helt endnu. Der er også et par steder hvor jeg er noget i tvivl om jeg skal gøre det ene eller det andet.

 

Måske nogen har et tip til et trick, der ligner dans, men hvor hun ikke skal stå på bagbenene, da det virker som om det er for hårdt for hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mange tak for dem, den øverste har vi lige tænkt på om ikke fandtes idag:5up:

 

Nu har mysla og jeg nææææsten et helt minuts program til "always look on the bright side of life". Men hun blev så træt til sidst, så vi fik ikke øvet det så mange gange igennem at vi kan det helt endnu. Der er også et par steder hvor jeg er noget i tvivl om jeg skal gøre det ene eller det andet.

 

Måske nogen har et tip til et trick, der ligner dans, men hvor hun ikke skal stå på bagbenene, da det virker som om det er for hårdt for hende.

 

Altså, helt almindelige twists og turns ligner jo dans, men det er selvfølgelig ikke så avanceret. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg overvejer lidt at lave vores næste htm-nummer til denne sang (altså først efter at vi har brugt You've Got A Friend In Me-nummeret til nogle flere konkurrencer):

 

[media]

[/media]

 

Det er nok ikke den letteste sang at lave htm til. Men jeg forestiller mig, at det kunne blive rigtig fedt, HVIS det lykkes at lave en god koreografi, der passer til, og jeg laver deciderede dansetrin til.

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn det er længe siden jeg har været inde i den her tråd ... men idag var vi jo afsted igen - og vi har ændret musikken - så vi danser ikke længere til Beatles - men til Robbie og Angels ... Vi har ca. 1½ minuts supersimpel rutine - hvis altså man har en hund der gider lave noget :mrgreen: og det var ikke i dag ... men vi træner videre ... og måske endag jeg kan tage hende med til en konkurrence ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Damn det er længe siden jeg har været inde i den her tråd ... men idag var vi jo afsted igen - og vi har ændret musikken - så vi danser ikke længere til Beatles - men til Robbie og Angels ... Vi har ca. 1½ minuts supersimpel rutine - hvis altså man har en hund der gider lave noget :mrgreen: og det var ikke i dag ... men vi træner videre ... og måske endag jeg kan tage hende med til en konkurrence ...

 

Jahhh, og så kan I mødes med mig og Tyson (og Shabi :engel:), og vi kan lave vores egen lille selskabshundedogdancinglejr. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...