Hop til indhold

Tysons og Noomis dogdancingtråd


Nollike
 Share

Recommended Posts

Hov, jeg lovede jo en update :oops:

 

Nå, men Noomi og jeg var jo afsted i lørdags og det gik rigtig godt :mrgreen: Vi var kun 3 med hund, for der var en del der ikke kunne lige præcis i lørdags så vi fik virkelig intensiv træning :5up: Jeg fik prøvet min musik af og Mugge syntes sagtens at den kunne bruges (jeg er nu ikke helt sikker på at det skal være den, men rart i hvert fald at have noget at arbejde ud fra).

Vi skulle forsøge at lave en koreografi, træne den og så vise den for de andre. Sjovt men absolut også svært, især at huske rækkefølgen af det jeg havde besluttet mig for at lave :oops::lol:

Noomi var faktisk nogenlunde fokuseret, men bliver lidt forstyrret af at der går andre hunde rundt og bliver helt sikkert påvirket når den sorte tæve som ABSOLUT ikke kan lide hende, kommer for tæt på :cry: Heldigvis er ejeren ret opmærksom på det, men jeg må indrømme at jeg gruer for den dag hvor vi skal træne uden snor :shock:

 

Vi skulle også forsøge at bruge en target-stick og det gik faktisk rigtig godt for Noomi :5up: (Det var værre for mig :oops: synes at det er svært at gå rundt og styre både hund i snor, guffer + targetstick).

 

Alt i alt en god dag og pga. at der var flere som ikke kunne i lørdags, så bliver der ekstra træning på mandag som vi andre også gerne må deltage i :klap:Så Noomi og jeg skal afsted igen mandag!! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 350
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hov, jeg lovede jo en update :oops:

 

Nå, men Noomi og jeg var jo afsted i lørdags og det gik rigtig godt :mrgreen: Vi var kun 3 med hund, for der var en del der ikke kunne lige præcis i lørdags så vi fik virkelig intensiv træning :5up: Jeg fik prøvet min musik af og Mugge syntes sagtens at den kunne bruges (jeg er nu ikke helt sikker på at det skal være den, men rart i hvert fald at have noget at arbejde ud fra).

Vi skulle forsøge at lave en koreografi, træne den og så vise den for de andre. Sjovt men absolut også svært, især at huske rækkefølgen af det jeg havde besluttet mig for at lave :oops::lol:

Noomi var faktisk nogenlunde fokuseret, men bliver lidt forstyrret af at der går andre hunde rundt og bliver helt sikkert påvirket når den sorte tæve som ABSOLUT ikke kan lide hende, kommer for tæt på :cry: Heldigvis er ejeren ret opmærksom på det, men jeg må indrømme at jeg gruer for den dag hvor vi skal træne uden snor :shock:

 

Vi skulle også forsøge at bruge en target-stick og det gik faktisk rigtig godt for Noomi :5up: (Det var værre for mig :oops: synes at det er svært at gå rundt og styre både hund i snor, guffer + targetstick).

 

Alt i alt en god dag og pga. at der var flere som ikke kunne i lørdags, så bliver der ekstra træning på mandag som vi andre også gerne må deltage i :klap:Så Noomi og jeg skal afsted igen mandag!! :mrgreen:

 

Dejligt at I havde sådan en god træningsgang. Og du er for øvrigt ikke den eneste, der er lidt af en spasser til at styre godbidder, klikker + target stick. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ser det jo ud til, at vi nok rykker op i klasse 2 efter konkurrencen på lørdag. Så når vi debuterer med vores Pretty Woman-nummer til konkurrencen i slutningen af november, behøver det jo ikke at være forkortet til under 2 1/2 minut - faktisk skal det nok helst være lidt længere. Jeg havde ellers lavet koreografien til den forkortede version, men nu har jeg så udvidet den, så den passer til det fulde nummer.

 

Nu havde jeg ellers lige lært rutinen udenad og kunne gå den uden hund. Og jeg havde lært Tyson de tricks, han skal kunne, så nu skulle jeg til stille og roligt at træne rutinen med ham. Men nu skal jeg så selv lige lære "den nye" rutine først. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lidt problemer med at redigere i min sang gene kelly med singing in the rain vil forkorte den ned så den asser tidsmæssigt og slutter et passende sted i sangen jeg har hentet det rogram der hedder Audacity men kan ski ikk hitte ud af det!!!! Nogle der ka hjælpe ????

 

Det er lidt svært at forklare på skrift, synes jeg. :-) Jeg prøvede mig selv frem, og det tog en del forsøg, før det blev godt.

 

Du skal stoppe sangen der, hvor man vil klippe. (Start med at lytte sangen igennem og skriv tallet ned dér, hvor du hhv. vil klippe fra og til). Så markerer du med curseren det område, du vil klippe ud, og klikker derefter på ikonet med saksen i værktøjslinjen. Du kan zoome ind på området, så du lettere kan klippe præcist.

 

Min træner gav mig følgende tips til, hvordan man finder ud af, hvor man vil klippe (klippet fra en mail fra hende):

 

Det kan være uhyre svært at klippe ordentligt hvis de lader vokalen starte før f.eks. tromme takt eller instrumentering fra forrige takt er helt slut.

Du må høre passagen lige inden der hvor du vil starte klipning og lige efter der hvor du vil slutte klipning mange mange gange mens du tæller til 4 (og husk vokal i en pop sang ofte ikke starter på 1, men på 4. slag).

 

Tæl til fire og lyt hvor i instrumenteringen du kan få det til at lyde bedst. Måske bliver du nødt til at kopiere et taktslag fra et andet sted i sangen og sætte det ekstra ind for at få det til at passe i den enden ende.

 

Hvis du klipper flere steder, så husk at klippe det sidste afsnit ud før det første, da alle tal jo ændres efter man har klippet noget ud. Husk også at du kan zoome meget ind på et markeret område, så kan du bedre se hvor præcist lægge klippet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fået klippet noget af den første del ud af sangen hvilket også var meningen, og så have jeg fundet det sted hvor jeg synes sangen skulle slutte men nå reg makere den sidste del som jeg gerne vil have væk kan jeg ikke bruge saksen.. Gør det på den samme måde men kan ikke lige se hvorfor jeg ike skulle kunne det... Ihh der sku mange ting i det dog dancing der hehe gad vide om vi nogle sinde kommer til at ku hitte ud af alle de dersens ting...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg fået klippet noget af den første del ud af sangen hvilket også var meningen, og så have jeg fundet det sted hvor jeg synes sangen skulle slutte men nå reg makere den sidste del som jeg gerne vil have væk kan jeg ikke bruge saksen.. Gør det på den samme måde men kan ikke lige se hvorfor jeg ike skulle kunne det... Ihh der sku mange ting i det dog dancing der hehe gad vide om vi nogle sinde kommer til at ku hitte ud af alle de dersens ting...

 

Husker du at trykke stop og ikke kun pause? Man kan nemlig ikke klippe på pause, den fejl lavede jeg i starten og blev meget forvirret. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg redigeret og redigeret og leget med det musik program der helt skæv i hovedet men er da endt op med et resultat :mrgreen:

 

Det er mp3 så kan desvære ikke vise jer resultatet, men har fået lånt mig til et kamera så jeg kan optage video om nogle dag og så skal eg prøve lave nogle tricks til musikken så i kan se hvad det er vi prøver på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke lige klar over reglerne i DGI regi - hvem der må deltage og hvem der ikke må - men dette bliver afholdt hos min agilitytræner senere på året http://www.dgi.dk/arrangementer/Instrukt%C3%B8rkursus_Heelwork_to_music_%5Be112078%5D.aspx

 

Det ser ud til, at det kun er for instruktører og føl. Du er jo trænerføl, ikke? Så skal du da deltage, så du kan undervise i dogdancing. :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er ikke lige klar over reglerne i DGI regi - hvem der må deltage og hvem der ikke må - men dette bliver afholdt hos min agilitytræner senere på året http://www.dgi.dk/arrangementer/Instrukt%C3%B8rkursus_Heelwork_to_music_%5Be112078%5D.aspx

 

 

Uhhh det lyder spændende :5up:

Hmm jeg er dkk træner gad vide om det er nok til man må deltage vil da prøve forhøre mig lyder rigtig spændende

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er det i morgen, at I skal krydse fingre for os, når vi skal til konkurrence i Border Collie Klubben i Næstved! :x:

 

Hvis vi bliver placeret som mindst nr. 4, rykker vi op i klasse 2. :-) Hvis vi består, vel at mærke, eller får man ingen oprykningspoint. Man kan godt blive placeret, selvom man ikke består, det afhænger af, hvor mange point de andre i klassen har fået.

 

Jeg håber, at det går godt, men nu må vi se. Jeg har ikke trænet nummeret i et stykke tid, for vi kunne det jo efterhånden til hudløshed. I onsdags til træning skulle vi så gennemgå vores programmer. Så snart vores musik blev tændt, blev Tyson bare SÅ ukoncentreret - han gøede, hoppede rundt, sprang op ad mig, løb hen til tilskuerne og lignede i det hele taget en, der aldrig i sit liv havde set nogle af de signaler, jeg gave ham. Lidt ligesom til konkurrencen i Brøndby for et par uger siden, men bare meget værre. :roll:

 

Jeg tror simpelthen, at det er blevet for ophidsende for ham at høre Big Spender-musikken, fordi han forbinder det med, at vi skal være på, at jeg er spændt, at der sker en masse omkring os og at han får en masse lækre guffer bagefter. Så de sidste par dage har vi trænet programmet med musik herhjemme, og nu er det begyndt at gå bedre med at få ro på. De første par gange lavede han samme nummer med at gø og spring rundt og være ufokuseret, men nu er han ved at få fokus igen. Jeg HÅBER, at det holder til i morgen. :blink:

 

I onsdags fik vi også for første gang gået hele vores heelwork-rutine til You've Got A Friend In Me, som vi stiller op med i HTM For Sjov-klassen. Vi kan ikke rigtig træne nummeret herhjemme, for jeg har ikke plads nok til, at vi kan gå mere end tre skridt i hver retning. Det gik faktisk rigtig godt, og dér var Tyson fint fokuseret (selvom han vist synes, at det er lidt kedeligt :blink:). Jeg har dog måttet lave nogle mindre ændringer efterfølgende, da det ikke var alt, der helt passede sammen, da vi gik hele nummeret.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, vi bestod ikke Freestyle klasse 1, så ikke nogen oprykning til os. :neutral: Der er dog ingen tvivl om, at Tyson havde det sjovt. :lol:

 

Tyson var simpelthen for ophidset, i starten af nummeret gøede han meget (det trækker de ned for), og der var nogle gange, hvor han begyndte at nappe i mig i stedet for at lave sine tricks. :rolleyes: Ellers synes jeg faktisk, at det gik ok, og især i anden halvdel af nummeret var han ret god. Det gik efter min mening bedre end i Brøndby for to uger siden, hvor vi jo vandt, men det var nogle andre dommere denne gang, og det viser jo bare, hvor subjektiv en sport det er. :-)

 

Jeg har jo ellers trænet med musik herhjemme de sidste par dag, og der lykkedes det mig at få god ro og koncentration på ham. Men det er selvfølgelig noget helt andet til en konkurrence, og nu hvor han ved, hvad det går ud på, bliver han simpelthen så opkørt af spænding og ivrighed. Er der nogle, der har nogle gode tips til, hvordan jeg får ham kørt lidt ned i gear? Han skal jo heller ikke for meget ned i gear, for det er godt, at han er på og har det sjovt.

 

Ttil næste konkurrence (slutningen af november) stiller vi op med Pretty Woman-nummeret, og jeg håber, at det hjælper, at det er noget andet musik og med en anden startposition. Det er nemlig lige som om, at Big Spender-musikken og startpositionen er med til at hidse ham op (han er dog allerede meget spændt, når vi varmer op).

 

Nå, men vi stillede jo også op i HTM For Sjov-klassen, og det gik super. :5up: Tyson var SÅ dygtig og gik perfekt - så her vandt vi. :banan: Næste gang stiller vi op i HTM klasse 1 med nummeret, det kunne vi også sagtens have gjort i dag, for jeg havde slet ikke brug for godbidderne, jeg havde med i ringen.

 

Det var så sødt, Tyson blev bare så glædeligt overrasket over, at vi skulle i ringen igen, for normalt er vi jo kun inde én gang. :-D

 

Det kunne være ret fedt, hvis HTM 1 ligger før FS 1 til næste konkurrence, for jeg tror det vil hjælpe lidt på Tysons ro i freestyle-nummeret, hvis han allerede har været i ringen én gang. Men det er jo ikke til at vide, det er meget forskelligt, i hvilken rækkefølge klasserne ligger.

 

Efter den officielle præmieoverrækkelse var der en række uofficielle præmier for f.eks. bedste rekvisit, bedste debutant-ekvipage, bedste startposition m.fl. Her blev også kåret hver af de tre dommeres favoritpar - og Tyson og jeg var den ene dommers favorit! :klap: Det synes jeg næsten var det bedste at vinde, jeg blev simpelthen så glad for den pris. Den pågældende dommer er helt vild med Tyson, "også selvom han var lidt fræk i dag" som hun sagde. :mrgreen:

 

Der er altså snart nogle af jer andre, der skal begynde at komme til konkurrencer, det er bare så hyggeligt at være med. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...