Hop til indhold

Må en hund få et nyt oksehudsben, når den faster pga. diarré?


Alt4Victor
 Share

Recommended Posts

Ja, det er Victor der har tynd mave, og det er mig der er idioten, fordi igår da vi skulle hygge med lækker pålægsbord fra slagteren, og den store varme leverkomstej-ståhej stod og fristede, så Victors savl stod ud af munden, som kom mor her til at overdosere (:nar: (tager søndagsavisen og slår mig selv oven i hovedet med)

 

Han måtte både i bad igår aftes efter aften luft og i morges efter morgen luft, say no more...lange papse-pelse-bukser og dårlig mavse...:blink:

 

Faster ham nu, giver ham kun frisk vand. Vores Zoolac er self. udløbet i datoen, så jeg har givet ham to paraghurt tabletter, det er jo også mælkesyrebakterier, så det tænkte jeg at det kan man nok godt. Det er jo ikke medicin (ellers kunne jeg aldrig drømme om at give ham noget til mennesker).

 

Men han virker til at kede sig...så må jeg godt give ham et oksehudsben, hvis han får et frisk et?

 

Nogen gode råd? andet end self. at holde igen med Slagter Ole's franske postej :damn:

 

Mvh.

Victors dumme mor:oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman
Ja, det er Victor der har tynd mave, og det er mig der er idioten, fordi igår da vi skulle hygge med lækker pålægsbord fra slagteren, og den store varme leverkomstej-ståhej stod og fristede, så Victors savl stod ud af munden, som kom mor her til at overdosere (:nar: (tager søndagsavisen og slår mig selv oven i hovedet med)

 

Han måtte både i bad igår aftes efter aften luft og i morges efter morgen luft, say no more...lange papse-pelse-bukser og dårlig mavse...:blink:

 

Faster ham nu, giver ham kun frisk vand. Vores Zoolac er self. udløbet i datoen, så jeg har givet ham to paraghurt tabletter, det er jo også mælkesyrebakterier, så det tænkte jeg at det kan man nok godt. Det er jo ikke medicin (ellers kunne jeg aldrig drømme om at give ham noget til mennesker).

 

Men han virker til at kede sig...så må jeg godt give ham et oksehudsben, hvis han får et frisk et?

 

Nogen gode råd? andet end self. at holde igen med Slagter Ole's franske postej :damn:

 

Mvh.

Victors dumme mor:oops:

 

Da det næppe er sygdomsfremkaldende bakterier eller lignende der har provokeret en omgang tynd mave, Så jeg ville slet ikke faste ham, men bare give ham mad som vanligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique

Hvis jeg var dig ville jeg give ham sine foderpiller og kun det - måske med lidt yoghurt - indtil han har lagt en godkendt pølle... Bare for at være på den sikre side..

 

Med mindre du BARFer selvfølgelig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Han havde normal mave lige efter leverpostejen der gik vi 1/2 time efter, Det kom så efter noget tid...Han fik så sit alm. foder (RC mini beauty) i løbet af dagen og så gik maven ellers bananas da vi natteluftede igår, og måtte bade ham iden vi gik i seng.

Han havde så sit foder stående og spiste inden vi gik morgen tur, same story. Dårlig tynd mave igen her til morgen, det er derfor jeg nu har taget foderet fra ham (altså kun til imorgen), fordi jeg tænker maven skal have ro, er det forkert?

 

Yoghurt vil han ikke spise, det har jeg før prøvet at give ham, sidst den var gal med maven. Både Cultura og alm yoghurt/græsk og hvad ved jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Han havde normal mave lige efter leverpostejen der gik vi 1/2 time efter, Det kom så efter noget tid...Han fik så sit alm. foder (RC mini beauty) i løbet af dagen og så gik maven ellers bananas da vi natteluftede igår, og måtte bade ham iden vi gik i seng.

Han havde så sit foder stående og spiste inden vi gik morgen tur, same story. Dårlig tynd mave igen her til morgen, det er derfor jeg nu har taget foderet fra ham (altså kun til imorgen), fordi jeg tænker maven skal have ro, er det forkert?

 

Yoghurt vil han ikke spise, det har jeg før prøvet at give ham, sidst den var gal med maven. Både Cultura og alm yoghurt/græsk og hvad ved jeg

 

Jeg ville nu også give ham en faste dag, så han kan få ro i maven -uanset at problemet "bare" er kommet af for meget leverpostej og ikke af bakterier :blink:

 

Og så starte forsigtigt op på hans eget foder, evt. i blandet en smule A38, HVIS maven ser ud til at være i orden igen efter faste dagen, ellers ville jeg give ham skånekoste ("overkogte" ris, kylling og A38) en dags tid, og derefter gradvist blande mere og mere tørfoder i.

 

God bedring med ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop været igennem en tid med tynd mave o.l.

Gennem en dyrlæge i Usa fik jeg et råd ang. noget fantastisk pasta du kan købe i håndkøb (ikke alle apoteker ligger inde med det så bestild det eller køb det ved dyrlægen)

Det hedder "Pro-Kolin +" og et super middel som binder de dårlige bakterier fra mave og tarn ind i afføringen.

Oveni har jeg så brugt foder fra Royal Canin som hedder "Intestinal" dette er super til en lille hund da det ikke er ret stort i pillerne. Foderet fåes hos dyrlægen.. I/D er også godt men foderpillerne er lidt store.

 

Mht tyggebenet så lad være.. det kræver en del for hundens mave og mavesyre at omsætte/fordøje huden og det kan irritere den, i forvejen skrøbelige tarmvæg. Lad den faste i et døgn og start den så op med skånekost i 2-3 dage, kogt kyllingebryst med ris eller kogt torsk er en god og skånsom kost.. på´anden dagen kan du iblande lidt tørfoder.

Hvis du orker det så er kogt koldt vand heller ikke at kimse af i perioden.

 

Held og lykke.... (forsætter den tynde mave så søg dyrlæge, det er ikke at spøge med.. tro mig !)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at skræmme dig (:shock: JO det er så!), men en nabo var inviteret til Sct.Hans middag med sine to små hunde -pomeraniere. Det var mægtig hyggeligt, og selvfølgelig skulle hundene osse have "lidt ekstra" syntes værten. Så de fik hver et ben. Ikke at de kunne splitte deres ben ad, men de kunne hygge sig med dem.

Om natten fik den lille tæve diarre. Og hun begyndte at kaste op. Hanhunden fejlede ingenting.

Men tæven fortsatte med opkastninger natten igennem, og næste morgen fik "mor" en akuttid hos dyrlægen.

Da de nåede frem til klinikken gik den lille hund i coma. Hun fik drop og blev indlagt og en overgang så det ud til at hun fik det bedre.

Men hun døde 4 dage efter Sct. Hans:cry:.

 

Små hunde bliver meget hurtigt dehydrerede hvis de får diarre eller hvis de kaster op flere gange. Det kan være rigtig alvorligt.

 

HVIS du vil forsøge selv af få din hund rask, så prøv først og fremmest af få ham til at drikke. Evt. ved tvang: En engangssprøjte med vand kan være en udvej. Paraghurt og zoo-lac er rigtig godt, hvis man kan få det i hunden, men leverpostej og tyggeben og alt sådan noget er forbudt.

 

Hvis jeg selv havde en lille hund --eller en hvalp-- der fik alvorlig diarre, så ville jeg nok altid tage den til dyrlæge.

Link til indlæg
Del på andre sites

 

HVIS du vil forsøge selv af få din hund rask, så prøv først og fremmest af få ham til at drikke. Evt. ved tvang: En engangssprøjte med vand kan være en udvej. Paraghurt og zoo-lac er rigtig godt, hvis man kan få det i hunden, men leverpostej og tyggeben og alt sådan noget er forbudt.

 

Hvis jeg selv havde en lille hund --eller en hvalp-- der fik alvorlig diarre, så ville jeg nok altid tage den til dyrlæge.

 

Jeg er godt klar over at du gør det i en god mening, men ind i mellem syntes jeg altså at du er lige lovlig pessimistisk.. ;-)

 

Hvis hun går til dyrlæge på nuværende tidspunkt, vil jeg næsten garantere at han vil sige det samme, som vi andre allerede har sagt: Giv hunden en faste dag, start den op på skånekost og giv evt. Zoolac.

- Og selvfølgelig skal hun holde øje med at hunden drikker og ikke dehydrere, hvilke jeg må indrømme at jeg tog som en selvfølge da det i mine øre (øjne :blink: ), ikke lyder som om TS er helt uerfarende og uvidende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har netop været igennem en tid med tynd mave o.l.

Gennem en dyrlæge i Usa fik jeg et råd ang. noget fantastisk pasta du kan købe i håndkøb (ikke alle apoteker ligger inde med det så bestild det eller køb det ved dyrlægen)

Det hedder "Pro-Kolin +" og et super middel som binder de dårlige bakterier fra mave og tarn ind i afføringen.

Oveni har jeg så brugt foder fra Royal Canin som hedder "Intestinal" dette er super til en lille hund da det ikke er ret stort i pillerne. Foderet fåes hos dyrlægen.. I/D er også godt men foderpillerne er lidt store.

 

Mht tyggebenet så lad være.. det kræver en del for hundens mave og mavesyre at omsætte/fordøje huden og det kan irritere den, i forvejen skrøbelige tarmvæg. Lad den faste i et døgn og start den så op med skånekost i 2-3 dage, kogt kyllingebryst med ris eller kogt torsk er en god og skånsom kost.. på´anden dagen kan du iblande lidt tørfoder.

Hvis du orker det så er kogt koldt vand heller ikke at kimse af i perioden.

 

Held og lykke.... (forsætter den tynde mave så søg dyrlæge, det er ikke at spøge med.. tro mig !)

 

Tak:5up: han har ikke haft yderlige tynd mave idag, andet end den ene gang imorges. Han virker frisk og fræk nok heldigvis, vi faster ham, men han drikker rigeligt. Han har været ude i haven sammen med mig hele dagen og har i hvert fald været sig selv nok til at komme løbende med sin bold, selvom jeg skulle luge i bedene:5up:

 

Jeg vil tage ud til dyrlægen og købe det tørføder fra RC du anbefaler "Intestinal", når det er småt i pillerne, så lyder det super også til en bette en, og han får RC mini beauty til daglig, så det kan han nok godt lide:hmm: og så hører jeg lige om de har det Pro-Kolin og Zoolac også.

 

Jeg kender godt skånekost opskriften, men han kan ikke lide ris. Han spiser kun kyllingen??? Han sorterer alt risen fra, det gjorde han sidst den var gal, så det var ikke en succes. Jeg kokkerer ellers hellere end gerne til ham, det er jo nemmere end at skulle hente specialfoder.

 

Jeg tøver ikke med dyrlæge, det må jeg endelig nævne. Han er også sygeforsikret:5up: Men jeg kender hans reaktion på "misforstået godhed" :oops: (ja det er utroligt at man kommer til at gøre den fejl igen:roll:, jeg plejer at være efter dem der skal passe ham med at nu må de ikke proppe ham med for meget menneskemad, og se nu) Det er de der små brune øjne...man er magtesløs og gør dumme ting:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ikke for at skræmme dig (:shock: JO det er så!), men en nabo var inviteret til Sct.Hans middag med sine to små hunde -pomeraniere. Det var mægtig hyggeligt, og selvfølgelig skulle hundene osse have "lidt ekstra" syntes værten. Så de fik hver et ben. Ikke at de kunne splitte deres ben ad, men de kunne hygge sig med dem.

Om natten fik den lille tæve diarre. Og hun begyndte at kaste op. Hanhunden fejlede ingenting.

Men tæven fortsatte med opkastninger natten igennem, og næste morgen fik "mor" en akuttid hos dyrlægen.

Da de nåede frem til klinikken gik den lille hund i coma. Hun fik drop og blev indlagt og en overgang så det ud til at hun fik det bedre.

Men hun døde 4 dage efter Sct. Hans:cry:.

 

Små hunde bliver meget hurtigt dehydrerede hvis de får diarre eller hvis de kaster op flere gange. Det kan være rigtig alvorligt.

 

HVIS du vil forsøge selv af få din hund rask, så prøv først og fremmest af få ham til at drikke. Evt. ved tvang: En engangssprøjte med vand kan være en udvej. Paraghurt og zoo-lac er rigtig godt, hvis man kan få det i hunden, men leverpostej og tyggeben og alt sådan noget er forbudt.

 

Hvis jeg selv havde en lille hund --eller en hvalp-- der fik alvorlig diarre, så ville jeg nok altid tage den til dyrlæge.

 

Uha sikke en sørgelig historie:(

 

Han virker som han plejer, altså hvad er det man siger normal "almen tilstand" (leger, drikker, er frisk og nysgerrig og meeget interesseret i da jeg lavede aftensmad før), så det er derfor jeg ikke er bekymret, og så fordi han har haft det før. Hvis nu han var slap og passiv eller jeg kunne mærke på ham at han havde det slemt, at han var "ikke sig selv", så var jeg ikke gået i haven i dag, så var jeg taget til vagtdyrlægen, you bet! :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har hentet det skånekost hos dyrlægen imorges til Victor (det Lusen anbefalede, RC Intestinal 2 kg), de havde desværre ikke den pasta Pro Kolin +, men min dyrlæge mente at det var nok med foderet og så Zoolac, nu hvor det var forkert mad der var skyld i miseren.

 

Victor er helt vild med foderet, så det er i hvert fald dejligt :mums: Han knaser løs, blev ellers lidt bekymret, da jeg så størrelsen på foderpillerne, de er dobbelt så store som hans normale foder. Men det smager åbenbart så godt at det er ligemeget.

 

Måske troede han også at han skulle sulte for evigt? man ved jo ikke hvad de tænker, de små hunde, når man sådan tager foderet fra dem? han var meget trist igår aftes da vi spiste burritos og tiggede meget:( han er jo en meeeget madglad lille fyr...det skar mig i hjertet:megaked:

 

Maven var bedre her til morgen, så fasten har hjulpet + paraghurt. Så jeg er spændt på om det her foder lige gør det sidste:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er godt klar over at du gør det i en god mening, men ind i mellem syntes jeg altså at du er lige lovlig pessimistisk.. ;-)

 

Hvis hun går til dyrlæge på nuværende tidspunkt, vil jeg næsten garantere at han vil sige det samme, som vi andre allerede har sagt: Giv hunden en faste dag, start den op på skånekost og giv evt. Zoolac.

- Og selvfølgelig skal hun holde øje med at hunden drikker og ikke dehydrere, hvilke jeg må indrømme at jeg tog som en selvfølge da det i mine øre (øjne :blink: ), ikke lyder som om TS er helt uerfarende og uvidende.

 

Øøøøh?? Pessimistisk?? Jeg har lige i sommer mistet en lille hundeveninde, --udelukkende fordi "hun jo osse skulle have lidt rart at spise"..

Med små hunde kan det gå rigtig stærkt.

Min egen Silke ville jeg da også se tiden an med. Hvis hun får dårlig mave, så får hun paraghurt piller og det har indtil videre været nok til at klare det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha sikke en sørgelig historie:(

 

Han virker som han plejer, altså hvad er det man siger normal "almen tilstand" (leger, drikker, er frisk og nysgerrig og meeget interesseret i da jeg lavede aftensmad før), så det er derfor jeg ikke er bekymret, og så fordi han har haft det før. Hvis nu han var slap og passiv eller jeg kunne mærke på ham at han havde det slemt, at han var "ikke sig selv", så var jeg ikke gået i haven i dag, så var jeg taget til vagtdyrlægen, you bet! :-)

 

DET er jeg glad for at høre. De fleste gange kan man jo få maven i orden ved faste og paraghurt eller zoolac. Men det kan nogle gange gå galt.

 

Og jeg ved godt, at det er en voldsom historie at fortælle, bare fordi jeg hører om din lille Victors dårlige mavse...

Men jeg ville få det rigtig skidt, hvis jeg fulgte tråden her uden at fortælle om min lille hunde-veninde, --og DIN lille Viktor var død på samme måde..:cry:

 

Når så lille en hund bliver slap og passiv, så er det tit allerede for sent.

 

Men det er da dejligt, at han kan lide det nye foder. Så behøver I ikke kræse ekstra for ham for at få ham til at spise. Det er jo næsten altid det ekstra kræs, der vælter maven..

Link til indlæg
Del på andre sites

DET er jeg glad for at høre. De fleste gange kan man jo få maven i orden ved faste og paraghurt eller zoolac. Men det kan nogle gange gå galt.

 

Og jeg ved godt, at det er en voldsom historie at fortælle, bare fordi jeg hører om din lille Victors dårlige mavse...

Men jeg ville få det rigtig skidt, hvis jeg fulgte tråden her uden at fortælle om min lille hunde-veninde, --og DIN lille Viktor var død på samme måde..:cry:

 

Når så lille en hund bliver slap og passiv, så er det tit allerede for sent.

 

Men det er da dejligt, at han kan lide det nye foder. Så behøver I ikke kræse ekstra for ham for at få ham til at spise. Det er jo næsten altid det ekstra kræs, der vælter maven..

 

Tak, han har haft det før, men ikke hvor der kom så meget tynd mave (altså 2 gange) han plejer kun at have det én gang, når han har spist noget han ikke kan tåle, og så bliver man jo rigtig bekymret. Men gudskelov virker han ikke nedstemt.

 

Uha han blev så glad da jeg kom hjem imorges med det nye foder:klap2:og knasede bare løs. Spiste en halv skål af det. Jeg tror endda jeg kan komme det i hans Dog Smart, så meget kunne han lide det. Så det er dejligt, nu man kæmper med samvittigheds-kval, at han nyder sin syge-diæt:oops:

 

 

Jeg ved det godt, man fortæller hellere sådan en historie én gang for meget, end en gang for lidt.

 

Jeg har f.eks en hunkat der har haft blæresten og er på livsvarrig diætfoder pga. det, og når jeg læser om folk der sløser med at tage til dyrlægen, trods deres kat ikke tisser, eller de fodrer deres katte med ikke-forebyggende foder eller supermarkedsmad:roll:, efter katten er steriliseret, så fortæller jeg altså om min kat og dens forløb (hun har anlæg for blæresten, og forebyggende kost virker ikke, så hun skal have blærestensopløsende diæt resten af livet) Min kat blev reddet fordi jeg kom hurtigt, men havde jeg ikke gjort det, havde hun ikke fejret 7 års fødselsdag for en måneds tid siden :-)

 

Jeg slår også gerne et slag til enhver tid for sygeforsikringer til både hunde og katte :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have har det på samme måde, intet er værre end syge dyr:(.

 

Det virker det her skånekost han får ser det ud til. Det han kommer af med nu er næsten normalt, så det er jo dejligt, og han spiser og drikker godt og er frisk:klap2:.Vi har en teori om at der er mere energi i det her foder intestinal, end i hans alm RC, for han var slet ikke til at hive ind fra haven igår, ville bare spille bold i timevis:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du have har det på samme måde, intet er værre end syge dyr:(.

 

Det virker det her skånekost han får ser det ud til. Det han kommer af med nu er næsten normalt, så det er jo dejligt, og han spiser og drikker godt og er frisk:klap2:.Vi har en teori om at der er mere energi i det her foder intestinal, end i hans alm RC, for han var slet ikke til at hive ind fra haven igår, ville bare spille bold i timevis:lol:

Så må han næsten låne Chanko, han laver heller ikke andet end at være i haven og vil spille bold konstant :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ahhh...du har også sådan en mini-Ronaldo? :lol:

 

Jeg fik totalt bold-arm igår af ham:blink:

Ha ha mini-Ronaldo... Men ja det må jeg sige,han kan blive ved den gamle hund og ser bare så ked af det ud hvis jeg ikke gider mere og det bruger han meget,tror han udnytter det :lol:

 

Så må du bruge den anden arm i dag,så der er lige meget bold-arm i begge :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha ha mini-Ronaldo... Men ja det må jeg sige,han kan blive ved den gamle hund og ser bare så ked af det ud hvis jeg ikke gider mere og det bruger han meget,tror han udnytter det :lol:

 

Så må du bruge den anden arm i dag,så der er lige meget bold-arm i begge :mrgreen:

 

Nårh...det er den der finte med øjnene, ikke? :lol: De er uimodståelige:lun:

 

Victor løber rundt i haven og nægter at komme med ind, han skal nok selv bestemme hvornår, vi er færdige med at spille og lege. Så skal jeg fange ham, og de er hurtige sådan nogle papilloner...frække hund... og man kan rigtig se han synes, det er sjovt at motionere "mor" :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh...det er den der finte med øjnene, ikke? :lol: De er uimodståelige:lun:

 

Victor løber rundt i haven og nægter at komme med ind, han skal nok selv bestemme hvornår, vi er færdige med at spille og lege. Så skal jeg fange ham, og de er hurtige sådan nogle papilloner...frække hund... og man kan rigtig se han synes, det er sjovt at motionere "mor" :blink:

Jo blink-blink med øjnene og ører der hænger nede på jorden.. Han så trist ud og så har han allerede lokket mig igen,hvis jeg har tid,de er ikke dumme de kære hundevovser :lol:

 

Chanko har et meget tydeligt kropssprog så når han skal ind og ikke gider kan man se på ham at han tænker 'dumme dig' og så sukker han dybt og trasker med ind :blink:

Vi snakkede med en papillon i dag,den var helt vild så den dansede rundt i snoren men måtte ikke slippes fri for hun kunne ikke kalde den til sig igen,det var ret synd for den for jeg er da sikker på den ikke ville smutte nogen steder når den var så glad for at lege :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...