Hop til indhold

Taske til godbidder?

Gæst Tinee
 Share

Recommended Posts

Jeg er ny på forummet, så først et "Hej" til jer alle :vinken:

Dernæst: Min mand og jeg er netop kommet hjem fra informationsmøde for hvalpetræning. Min mand skal starte op med træning på vores Golden-hvalp på onsdag, og i den forbindelse vil han gerne have en taske til at have godbidder i. Jeg har siddet og kigget lidt på nettet for at finde en god taske, men jeg synes det er lidt uoverskueligt. Tasken skal ikke være for dyr - men den skal stadig være brugbar. Og den skal bare kunne indeholde godbidder - den behøver ikke at have plads til alt muligt andet.

Jeg har fundet en taske på Alttilhundogkat.dk (jeg må åbenbart ikke lægge billeder ind, før jeg har skrevet 15 indlæg :shock:) Men jeg ved ikke, om den er god nok (den koster 49 kr - og så får man dobbelt-op, så man reelt får 2 tasker, hvilket vi godt kunne bruge, når der skal trænes med begge vores hunde i haven).

Men hvad er godt? Og hvad er skidt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har den samme som René og er fuldt ud tilfreds med den :-D Dog kunne jeg godt finde på, at købe noget bæltetaske lign engang også, hvis jeg kan finde een, der ikke signalerer taber fra 80´erne :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har siddet og kigget lidt mere på nettet - og er samtidig blevet inspireret af et par krea-tråde herinde... hvad kræves det af sådan en taske? For jeg overvejer om jeg måske selv kunne sy den... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

I starten brugte jeg en alm.bæltetaske, men den er møj irriterende for den lukker sig/klasker sammen, så man ikke kan få fat i godbiden.

Jeg vil anbefale at du køber en der er beregnet til formålet - det gjorde jeg og det virker fordi tasken hele tiden står åben. Den er især god hvis det er klikkertræning du skal begynde til. Der er nemlig ret meget du skal holde styr på, på en gang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Takker...!!! :genert:

Forresten - hvordan ændrer jeg i min signatur herinde? Jeg synes ikke at kunne finde noget under mit kontrolpanel...? :hmm:

du kan ikke få din signatur med før du er over 50 indlæg - så det er bare om at komme til tasterne :mrgreen:

velkommen til :vinken:

Mht godbidstaske - jeg kan ikke anbefale de helt billige med løbesnor i toppen (mulepose agtige) som denne [media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/2815/2-cool_godbidstaske.jpg[/media]

Jeg har en - og hvis man ikke lukker løbesnoren hver gang - så har man altså pludselig godbidsregn ud over det hele hvis man vender sig for hurtigt eller løber et par skridt :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har for nylig købt en til 30,- i Land og Fritid med en clips til at sætte fast i bukserne og løbesnor i toppen. Dog ikke helt i toppen, ca. 2/3 oppe. Jeg ved ikke om det gør den bedre, end det Karla nævner, men jeg er tilfreds med min, men jeg træner heller ikke agility eller lign, hvor man vel løber rundt. Det kan da godt være, den ikke er god til det.

Jeg fandt lige et billede af den, hvis jeg kan finde ud af at sætte det ind:

[media]http://www.alttilhundogkat.dk/6storage/579/2815/14.12.08_6.jpg[/media]

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for alle jeres svar... :)

Men jeg har allerede selv fundet løsningen... Jeg syede den selv! :-D En brainstorm med manden gav os ideen at bruge cowboystof - så jeg fandt et par gamle aflagte cowboybukser, sprættede baglommerne af og nuppede også en bæltestrop. Og så syede jeg en godbidde-taske :)

I løbegangen (der allerede var der i forvejen) har jeg puttet to stykker ganske almindelig ledning i, så åbningen på tasken bliver stivet af. Og så er der blevet syet en karabinhage i vha. af bæltestroppen. Alt i alt er jeg supertilfreds med resultatet. Den duer nok ikke, hvis manden skal ud og løbe med hunden, men det regner jeg ikke med, at de skal i starten :)

Link til indlæg
Del på andre sites