Hop til indhold

løst en del problematikker rent adfærdsmesigt.


GRAND DANE
 Share

Recommended Posts

jeg har før skrevet om at tulle havet problemer med andre hunde

det har hun ikke mer hun kigger meget men når oret nej faller et par gange

ved hun godt at hun ikke kommer hen og hilser. den agresive fremtoning

hun havet før in imellem er osse helt vek.

 

jeg har haft nogle problemer med at hun ikke havet nogle lejkamerater

det har hun fået nu, hun møder in imellem en broholmer som hun spener

let rundt om så det virker fint. dog syns jeg stadig hun ser for få hunde

da hun højst ser den 1 gang om ugen max

 

vi søger derfor stedig andre grand danois. og nu skulle det være helt uden risic for konflikter

set på den bagrund af der ikke har veret problemer i leng tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

best som jeg lige troet vores problemer er løst venner hele

molevitten tilbage igen.

 

hun møtte en hund som gik løs og som konret meget og fulteefter os i kort tid. på samme tur bare senere møder vi en anden hund som tulle går totalt

afmog på presis som hun har gjort før.

 

vi må jo bare undgå andre hunde.

 

ved ganske engelt ikke vordan vi skal løse problemet det lekker åbenbart

meget tet på selvom hun har haft en lang periode vor hun bare var super

god til at lade andre hunde være heller hilse på en pen og ornlig måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du overvejet at få professionel hjælp?

 

Der må være nogle adfærdsbehandlere på dine kanter som vil kunne hjælpe.

 

jeg har overvejet det. men vofer skulle det hjelpe, jeg har jo fået hinne god en gang før,

 

 

hun var helt perfekt før hun møtte den køter og nu er hun den samme

hisiprop igen.

 

hun må have opblevet noget rektig skit på et tidspungt, det er irterne

at ikke ved vad hun har veret udsat for før.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
jeg har overvejet det. men vofer skulle det hjelpe, jeg har jo fået hinne god en gang før,

 

 

hun var helt perfekt før hun møtte den køter og nu er hun den samme

hisiprop igen ØV.

 

hun må have opblevet noget rektig skit på et tidspungt, det er irterne

at ikke ved vad hun har veret udsat for før.

 

Det skulle hjælpe fordi du kan få de rigtige redskaber til træningen :-D

 

Når du siger "nej" til hende stopper du muligvis hendes adfærd, så hun ikke knurrer/gør udfald af respekt for forbuddet. Dette ændrer bare ikke på hendes lyst til at knurre/gøre udfald.

Tværtimod kan forbud virke forstærkende på motivationen fordi hunden bliver frustreret pga. konflikten mellem lysten til at være lydig og lysten til at gøre udfald, så man alene med et "nej" faktisk kan forværre en hunds aggressivitet/forbehold overfor andre hunde eller hvad det nu er de reagerer på.

 

Det er hendes holdning til andre hunde der skal ændres på, hvis du vil have en varig løsning og dette kan en dygtig adfærdsbehandler hjælpe dig med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det skulle hjælpe fordi du kan få de rigtige redskaber til træningen :-D

 

Når du siger "nej" til hende stopper du muligvis hendes adfærd, så hun ikke knurrer/gør udfald af respekt for forbuddet. Dette ændrer bare ikke på hendes lyst til at knurre/gøre udfald.

Tværtimod kan forbud virke forstærkende på motivationen fordi hunden bliver frustreret pga. konflikten mellem lysten til at være lydig og lysten til at gøre udfald, så man alene med et "nej" faktisk kan forværre en hunds aggressivitet/forbehold overfor andre hunde eller hvad det nu er de reagerer på.

 

Det er hendes holdning til andre hunde der skal ændres på, hvis du vil have en varig løsning og dette kan en dygtig adfærdsbehandler hjælpe dig med.

 

vordan skal vi ellers gøre.????

Link til indlæg
Del på andre sites

CHET se lige di priser jeg kunne købe en fin desiner lampe for di penge:shock:. http://www.hundogharmoni.dk/adfaerdsbehandling.php.

 

har i nogle ider til vad vi selv kan prøve ??????????????????++.

 

vi prøver gerne alt bare det er noget man ikke skal være to personer om,

for jeg kan ikke lige se vem jeg skulle få til at hjelpe mig.

 

:hmm:jeg har prøvet at snakke roligt til hinne når jeg kan fornemme at hun begynder at blive opmerksom, det tror jeg var det som virket sist, og at det var lenge lenge siden hun sist havet en dårlig opblevelse,

Link til indlæg
Del på andre sites

CHET se lige di priser jeg kunne købe en fin desiner lampe for di penge:shock:. http://www.hundogharmoni.dk/adfaerdsbehandling.php.

 

har i nogle ider til vad vi selv kan prøve ??????????????????++.

 

vi prøver gerne alt bare det er noget man ikke skal være to personer om,

for jeg kan ikke lige se vem jeg skulle få til at hjelpe mig.

 

:hmm:jeg har prøvet at snakke roligt til hinne når jeg kan fornemme at hun begynder at blive opmerksom, det tror jeg var det som virket sist, og at det var lenge lenge siden hun sist havet en dårlig opblevelse,

Så køb de lamper og undlad at hilse på andre hunde med tulle, så er du udover det problem :-)

 

Det er svært at sige præcis hvad ville hjælpe Tulle, da det oftest er nemmest at vurdere når man ser hvad der sker.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har før skrevet om at tulle havet problemer med andre hunde

det har hun ikke mer hun kigger meget men når oret nej faller et par gange

ved hun godt at hun ikke kommer hen og hilser. den agresive fremtoning

hun havet før in imellem er osse helt vek.

 

jeg har haft nogle problemer med at hun ikke havet nogle lejkamerater

det har hun fået nu, hun møder in imellem en broholmer som hun spener

let rundt om så det virker fint. dog syns jeg stadig hun ser for få hunde

da hun højst ser den 1 gang om ugen max

 

vi søger derfor stedig andre grand danois. og nu skulle det være helt uden risic for konflikter

set på den bagrund af der ikke har veret problemer i leng tid.

 

Kunne I ikke lave en helt fast legeaftale med broholmeren? Hvis I mødes et bestemt sted én dag om ugen, så er der chance for at der måske dukker en stor hund mere op?

Eller du kunne sætte en seddel op eller lave en annonce, hvor du efterlyser en stor legekammerat til Tulle. Og så skal du selvfølgelig kun vælge at mødes med en hund, som du mener at Tulle måske kan have glæde af. DU ved bedst, hvilken alder og hvilket køn og hvilken race der er bedst egnet til at lege med UDEN problemer.

 

Jeg tror nemlig, at hvis Tulle har nogle faste legekammerater så vil hun blive mindre (arrigt) interesseret i andre hunde. Hun har brug for nogle GODE oplevelser med andre hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
CHET se lige di priser jeg kunne købe en fin desiner lampe for di penge:shock:. http://www.hundogharmoni.dk/adfaerdsbehandling.php.

 

har i nogle ider til vad vi selv kan prøve ??????????????????++.

 

vi prøver gerne alt bare det er noget man ikke skal være to personer om,

for jeg kan ikke lige se vem jeg skulle få til at hjelpe mig.

 

:hmm:jeg har prøvet at snakke roligt til hinne når jeg kan fornemme at hun begynder at blive opmerksom, det tror jeg var det som virket sist, og at det var lenge lenge siden hun sist havet en dårlig opblevelse,

 

Det er vanskeligt at hjælpe på skrift fordi der er så mange faktorer som gør sig gældende at der skal stilles en mængde spørgsmål før man kan give dig en plan der er skræddersyet til lige netop Tulles temperament og historie.

Hun bør ses, så adfærdsbehandleren kan vurdere hendes adfærd, din eventuelle del i det mmm.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så køb de lamper og undlad at hilse på andre hunde med tulle, så er du udover det problem :-)

 

Det er svært at sige præcis hvad ville hjælpe Tulle, da det oftest er nemmest at vurdere når man ser hvad der sker.

 

det var bare for at sammenline med noget det var ikke et enten eller

Tulle kommer altid før nye lamper:blink:.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne I ikke lave en helt fast legeaftale med broholmeren? Hvis I mødes et bestemt sted én dag om ugen, så er der chance for at der måske dukker en stor hund mere op?

Eller du kunne sætte en seddel op eller lave en annonce, hvor du efterlyser en stor legekammerat til Tulle. Og så skal du selvfølgelig kun vælge at mødes med en hund, som du mener at Tulle måske kan have glæde af. DU ved bedst, hvilken alder og hvilket køn og hvilken race der er bedst egnet til at lege med UDEN problemer.

 

Jeg tror nemlig, at hvis Tulle har nogle faste legekammerater så vil hun blive mindre (arrigt) interesseret i andre hunde. Hun har brug for nogle GODE oplevelser med andre hunde..

 

det vil jeg prøve at spøre om neste gang jeg møder dem vi plejer at snakke let så det er meget muligt. :-)

 

jeg har jo prøvet som du siggert har set spurt efter lejekamerater en til

flere gange her på forum men jeg tror at folk er nervøse for deres hunde og ikke orger det. (i GD foret)

 

men jeg prøver at snakke med broholmeren den er tulle meget glad for.

 

ps så er tulles agration vist ikke køns betinget for der er osse en del hanhunde hun ikke kan døje det hanler vist mest om dominans er min

fornemmelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vanskeligt at hjælpe på skrift fordi der er så mange faktorer som gør sig gældende at der skal stilles en mængde spørgsmål før man kan give dig en plan der er skræddersyet til lige netop Tulles temperament og historie.

Hun bør ses, så adfærdsbehandleren kan vurdere hendes adfærd, din eventuelle del i det mmm.

 

okay.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...