Hop til indhold

barf - Råt kød

Gæst yorkies
 Share

Recommended Posts

Gæst yorkies

Er der nogle racer der ikke kan tåle råt kød? eks. har chihuahuaer ligeså godt af barf som schæfére?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Er der nogle racer der ikke kan tåle råt kød? eks. har chihuahuaer ligeså godt af barf som schæfére?

Om det er en lille hund eller en stor bør såmænd ikke have den store betydning, det betyder vel bare at den lille skal have en mindre portion mad:mrgreen:

Personligt har jeg aldrig mødt en hund, der ikke kunne tåle kød, men har da hørt nogle påstå deres hund ikke kunne tåle kød, så er det bare godt de hunde ikke levede for mange år siden, da de selv skulle skaffe sig føden:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Om det er en lille hund eller en stor bør såmænd ikke have den store betydning, det betyder vel bare at den lille skal have en mindre portion mad:mrgreen:

Personligt har jeg aldrig mødt en hund, der ikke kunne tåle kød, men har da hørt nogle påstå deres hund ikke kunne tåle kød, så er det bare godt de hunde ikke levede for mange år siden, da de selv skulle skaffe sig føden:-D

Og det samme kan man jo sige om syge hunde. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mulline
Og det samme kan man jo sige om syge hunde. :blink:

Det kan man:-D

Jeg tror bare ikke hundene var så syge, dengang de kun fik kød og ben, uden alt det tilsætning foderproducenterne putter i foderet:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Victor har fra han fik blivende tænder sagtens kunne spise kødben og store stykker kød , her er han i gang med noget okseknogle-værk:mums:, på et viskestykke, som distraktion, imens vi pakkede, da vi skulle flytte før jul. Bemærk de glubske øjne :lol:

Edit: Så det med størrelsen har det i hvert fald ikke noget at gøre med, for Vic vejer kun 2,7 kg. Nogle tror også at små hunde skal have små ben, min erfaring er, at de meget bedre kan håndtere et stort ben.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

de fleste hunde kan tåle rå mad

meeeen det er meget med forskel hvordan de bliver opstartet som er det vigtigste

der findes flere opstartsmuligheder alf efter hvordan ens hunds sundhedsstand er

det er alfaomega hvordan man starter op altfor mange starter forkert op hvor det ender med de går tilbage til tørfoder fordi hundenes mave/tarmsystem aldrig nåede og få den korrekte opstart

Mogens Eliasens bog rå hundemad kan klart anbefales til alle han har mange mange års erfaringmed rå hundemad

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du så at, hvis vi starter forfra så vil Petrine kunne nøjes med kød uden at få hård mave? Hun har barfet i et år, hun startede med en overdosis hakket okse.

Ikke fordi det er et problem, vi har fundet fidusen med grøntsager og synes egentligt det fungerer fint, men tror hun selv ville vælge rent kød

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Tror du så at, hvis vi starter forfra så vil Petrine kunne nøjes med kød uden at få hård mave? Hun har barfet i et år, hun startede med en overdosis hakket okse.

Ikke fordi det er et problem, vi har fundet fidusen med grøntsager og synes egentligt det fungerer fint, men tror hun selv ville vælge rent kød

der er mange hunde som ikke tåler oksekød særlig godt :rolleyes:

jeg ville investere i bogen med Mogens den er kanon og giver en forklaring på mange ting også hvordan du starter op afhængigt hvad problem hunden har hvis den har noget.

grøntsager er en god ting til kosten af hunde da der findes mange gode nærrignsstoffer i disse men vi ved bare ikke hvor meget de kan optage men de optager noget vi ved bare ikke hvor meget

hunde behøver ikke grøntsager men de kan gavne hunden

feks

1/3 kød

1/3 ben

1/3 fedt

1/3 grøntsager hvilket er fint og fordelt over både kød,kallun,fedt,ben og grøntsager

Link til indlæg
Del på andre sites

1/3 kød

1/3 ben

1/3 fedt

1/3 grøntsager hvilket er fint og fordelt over både kød,kallun,fedt,ben og grøntsager

Som matematikker må jeg lige klage over dine trediedele :oops:

Hun stjal oksekødet, i dag får hun alt muligt.

Det jeg tænkte på var om der var nogen grund til at starte forfra, efter 1 år på barf er det vel ligegyldigt, hvordan vi startede op..eller hvad?

Har læst alt muligt, og synes det er pænt religiøst, hvilken skole man følger, det virker for tiden rigtigt godt for Petrine bortset fra tilfælde af hård mave når hun har haft selvbetjening eller på anden måde har glemt grøntsagerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Som matematikker må jeg lige klage over dine trediedele :oops:

Hun stjal oksekødet, i dag får hun alt muligt.

Det jeg tænkte på var om der var nogen grund til at starte forfra, efter 1 år på barf er det vel ligegyldigt, hvordan vi startede op..eller hvad?

Har læst alt muligt, og synes det er pænt religiøst, hvilken skole man følger, det virker for tiden rigtigt godt for Petrine bortset fra tilfælde af hård mave når hun har haft selvbetjening eller på anden måde har glemt grøntsagerne.

hvad er der galt med min matematik:oops::oops::oops:

hvis du synes hun fungere fint så er der ingen grund til og starte forfra

jeg er selv startet forfra med min den ene pga hans meget sarte mave og han får let diarre

for hunde med sarte maver kan det og introducere en ny kødtype være ligesom og introducere en ny type mad til en baby der starter man også gradvist og kommer lidt mere af den nye mad i af gangen hvor efter et stykke tid at hele fødeemnet kan gives for nogle hunde over nogle dage andre over 3 mdr med de forskellige kødtyper

kan også være der er bestemt typer kød din vovse ikke kapere men hvis der er meget hård mave så give nogle grøntsager det hjælper og giver lidt blødere mave

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg vil give milder batmusen ret, starten er utrolig vigtig for ens intro til BARF. Rigtig mange anbefalder at starte op på kallun og for nogle går det fint, mens andre må lide med problemer som diarré, nogle engang sprøjtende diarré i flere uger (kallun anbefaldes af de samme som middel mod hård mave :confused:).

Jeg har bedst erfaringer med lammekød som der køres med i mindst nogle dage før anden slags indføres (hjerte, struber, kallun mv.). Først efter godt 4 dage kan der introduceres en anden protein kilde som f.eks. vildt, kalkun, oksekød mv. - hest og lever skal man være varsom med i starten da de ofte giver dårlig mave.

Jeg kan anbefalde dig at du læse http://www.naturligthundefoder.dk.

Her er en masse råd til opstart, info om en masse ting, samt et forsøg på aflive de populære BARF rygter.

Du kan bare springe alt det over som virker for "sagligt" :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
]Jeg vil give milder batmusen ret' date=' starten er utrolig vigtig for ens intro til BARF. Rigtig mange anbefalder at starte op på kallun og for nogle går det fint, mens andre må lide med problemer som diarré, nogle engang sprøjtende diarré i flere uger (kallun anbefaldes af de samme som middel mod hård mave :confused:).

Jeg har bedst erfaringer med lammekød som der køres med i mindst nogle dage før anden slags indføres (hjerte, struber, kallun mv.). Først efter godt 4 dage kan der introduceres en anden protein kilde som f.eks. vildt, kalkun, oksekød mv. - hest og lever skal man være varsom med i starten da de ofte giver dårlig mave.[/b']

Jeg kan anbefalde dig at du læse www.naturligthundefoder.dk.

Her er en masse råd til opstart, info om en masse ting, samt et forsøg på aflive de populære BARF rygter.

Du kan bare springe alt det over som virker for "sagligt" :engel:

jeg er helt enig :5up:

hvad der virker for nogle virker ikke for alle hunde der er hunde hvor introduktionen kan tage flere mdr hvis det drejer sig om en hund som har været på tørfoder længe eller har nogle mave/tarmproblemer :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites