Gæst yorkies Skrevet August 24, 2009 Rapporter Share Skrevet August 24, 2009 Er der nogle racer der ikke kan tåle råt kød? eks. har chihuahuaer ligeså godt af barf som schæfére? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Alle racer kan tåle råt kød, men ikke alle hunde, kan fungere optimalt på råt kød, så der må man lige prøve sig frem. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Er der nogle racer der ikke kan tåle råt kød? eks. har chihuahuaer ligeså godt af barf som schæfére? Om det er en lille hund eller en stor bør såmænd ikke have den store betydning, det betyder vel bare at den lille skal have en mindre portion mad:mrgreen: Personligt har jeg aldrig mødt en hund, der ikke kunne tåle kød, men har da hørt nogle påstå deres hund ikke kunne tåle kød, så er det bare godt de hunde ikke levede for mange år siden, da de selv skulle skaffe sig føden:-D Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst T_Martinsen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Om det er en lille hund eller en stor bør såmænd ikke have den store betydning, det betyder vel bare at den lille skal have en mindre portion mad:mrgreen: Personligt har jeg aldrig mødt en hund, der ikke kunne tåle kød, men har da hørt nogle påstå deres hund ikke kunne tåle kød, så er det bare godt de hunde ikke levede for mange år siden, da de selv skulle skaffe sig føden Og det samme kan man jo sige om syge hunde. :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Nogle tror at små hunde ikke kan gnave i knogler, da jeg fik Petrine kunne hun ikke bide hul på en pølse (jep hun fik tit frokost ved pølsevognen, med cola til ) - i dag gnaver hun sig snildt gennem lammekoteletter og kalveschnitzler, det tog lidt træning, men gik overraskende hurtigt. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mulline Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Og det samme kan man jo sige om syge hunde. :blink: Det kan man:-D Jeg tror bare ikke hundene var så syge, dengang de kun fik kød og ben, uden alt det tilsætning foderproducenterne putter i foderet:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Alt4Victor Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Victor har fra han fik blivende tænder sagtens kunne spise kødben og store stykker kød , her er han i gang med noget okseknogle-værk:mums:, på et viskestykke, som distraktion, imens vi pakkede, da vi skulle flytte før jul. Bemærk de glubske øjne Edit: Så det med størrelsen har det i hvert fald ikke noget at gøre med, for Vic vejer kun 2,7 kg. Nogle tror også at små hunde skal have små ben, min erfaring er, at de meget bedre kan håndtere et stort ben. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 de fleste hunde kan tåle rå mad meeeen det er meget med forskel hvordan de bliver opstartet som er det vigtigste der findes flere opstartsmuligheder alf efter hvordan ens hunds sundhedsstand er det er alfaomega hvordan man starter op altfor mange starter forkert op hvor det ender med de går tilbage til tørfoder fordi hundenes mave/tarmsystem aldrig nåede og få den korrekte opstart Mogens Eliasens bog rå hundemad kan klart anbefales til alle han har mange mange års erfaringmed rå hundemad Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Tror du så at, hvis vi starter forfra så vil Petrine kunne nøjes med kød uden at få hård mave? Hun har barfet i et år, hun startede med en overdosis hakket okse. Ikke fordi det er et problem, vi har fundet fidusen med grøntsager og synes egentligt det fungerer fint, men tror hun selv ville vælge rent kød Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Tror du så at, hvis vi starter forfra så vil Petrine kunne nøjes med kød uden at få hård mave? Hun har barfet i et år, hun startede med en overdosis hakket okse. Ikke fordi det er et problem, vi har fundet fidusen med grøntsager og synes egentligt det fungerer fint, men tror hun selv ville vælge rent kød der er mange hunde som ikke tåler oksekød særlig godt jeg ville investere i bogen med Mogens den er kanon og giver en forklaring på mange ting også hvordan du starter op afhængigt hvad problem hunden har hvis den har noget. grøntsager er en god ting til kosten af hunde da der findes mange gode nærrignsstoffer i disse men vi ved bare ikke hvor meget de kan optage men de optager noget vi ved bare ikke hvor meget hunde behøver ikke grøntsager men de kan gavne hunden feks 1/3 kød 1/3 ben 1/3 fedt 1/3 grøntsager hvilket er fint og fordelt over både kød,kallun,fedt,ben og grøntsager Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Karla kan sagtens tåle råt kød - men kan ikke lide det / synes det er ulækkert hun er en sær hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 1/3 kød 1/3 ben 1/3 fedt 1/3 grøntsager hvilket er fint og fordelt over både kød,kallun,fedt,ben og grøntsager Som matematikker må jeg lige klage over dine trediedele Hun stjal oksekødet, i dag får hun alt muligt. Det jeg tænkte på var om der var nogen grund til at starte forfra, efter 1 år på barf er det vel ligegyldigt, hvordan vi startede op..eller hvad? Har læst alt muligt, og synes det er pænt religiøst, hvilken skole man følger, det virker for tiden rigtigt godt for Petrine bortset fra tilfælde af hård mave når hun har haft selvbetjening eller på anden måde har glemt grøntsagerne. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Som matematikker må jeg lige klage over dine trediedele Hun stjal oksekødet, i dag får hun alt muligt. Det jeg tænkte på var om der var nogen grund til at starte forfra, efter 1 år på barf er det vel ligegyldigt, hvordan vi startede op..eller hvad? Har læst alt muligt, og synes det er pænt religiøst, hvilken skole man følger, det virker for tiden rigtigt godt for Petrine bortset fra tilfælde af hård mave når hun har haft selvbetjening eller på anden måde har glemt grøntsagerne. hvad er der galt med min matematik:oops::oops: hvis du synes hun fungere fint så er der ingen grund til og starte forfra jeg er selv startet forfra med min den ene pga hans meget sarte mave og han får let diarre for hunde med sarte maver kan det og introducere en ny kødtype være ligesom og introducere en ny type mad til en baby der starter man også gradvist og kommer lidt mere af den nye mad i af gangen hvor efter et stykke tid at hele fødeemnet kan gives for nogle hunde over nogle dage andre over 3 mdr med de forskellige kødtyper kan også være der er bestemt typer kød din vovse ikke kapere men hvis der er meget hård mave så give nogle grøntsager det hjælper og giver lidt blødere mave Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Karla kan sagtens tåle råt kød - men kan ikke lide det / synes det er ulækkert hun er en sær hund! sjov hund:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Karla er bare en prinsesse Og ja, der sker noget i maven, når der sker noget i madskålen, vi må jo så bare holde øje (krammer hømmerne når vi samler op, så hun er under grundig observation) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Aussies for ever Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 Jeg vil give milder batmusen ret, starten er utrolig vigtig for ens intro til BARF. Rigtig mange anbefalder at starte op på kallun og for nogle går det fint, mens andre må lide med problemer som diarré, nogle engang sprøjtende diarré i flere uger (kallun anbefaldes af de samme som middel mod hård mave ). Jeg har bedst erfaringer med lammekød som der køres med i mindst nogle dage før anden slags indføres (hjerte, struber, kallun mv.). Først efter godt 4 dage kan der introduceres en anden protein kilde som f.eks. vildt, kalkun, oksekød mv. - hest og lever skal man være varsom med i starten da de ofte giver dårlig mave. Jeg kan anbefalde dig at du læse http://www.naturligthundefoder.dk. Her er en masse råd til opstart, info om en masse ting, samt et forsøg på aflive de populære BARF rygter. Du kan bare springe alt det over som virker for "sagligt" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst milder batmusen Besvaret August 24, 2009 Rapporter Share Besvaret August 24, 2009 ]Jeg vil give milder batmusen ret' date=' starten er utrolig vigtig for ens intro til BARF. Rigtig mange anbefalder at starte op på kallun og for nogle går det fint, mens andre må lide med problemer som diarré, nogle engang sprøjtende diarré i flere uger (kallun anbefaldes af de samme som middel mod hård mave ). Jeg har bedst erfaringer med lammekød som der køres med i mindst nogle dage før anden slags indføres (hjerte, struber, kallun mv.). Først efter godt 4 dage kan der introduceres en anden protein kilde som f.eks. vildt, kalkun, oksekød mv. - hest og lever skal man være varsom med i starten da de ofte giver dårlig mave.[/b'] Jeg kan anbefalde dig at du læse www.naturligthundefoder.dk. Her er en masse råd til opstart, info om en masse ting, samt et forsøg på aflive de populære BARF rygter. Du kan bare springe alt det over som virker for "sagligt" jeg er helt enig :5up: hvad der virker for nogle virker ikke for alle hunde der er hunde hvor introduktionen kan tage flere mdr hvis det drejer sig om en hund som har været på tørfoder længe eller har nogle mave/tarmproblemer :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts