Hop til indhold

Hundeinstruktør Marianne Bløndal : En hund er en hund


Gæst bibi
 Share

Recommended Posts

Det var et spørgsmål jeg stillede dig:-)

Det kunne jo have været at du havde fundet en spændende side om kamphundes avl:-)

Yeah right. :lol:

 

Nu var det dig og ikke mig vi talte om :-)

Men kravene for at jeg udtaler mig om ting jeg har lært andre steder end på nettet er anderledes for mig end for dig, åbenbart.

 

Du kan altså ikke besvarer et spørgsmål, ved at bede mig finde beviser for flere af dine påstande:-)

Jeg har bare lært at man ikke skal forvente mere af andre end man gør af en selv. Men det kan jeg altså heller ikke linke til, hvor jeg har lært henne.

 

Måske skulle man så holde sig til fakta, og ikke slynge om sig med påstande, blot fordi det passer ind i ens kram:-)

:gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 504
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Du burde kunne finde noget om det i Åsa Alboms og Agnete Geneborgs bøger om hunderacer.

To svenske kvinder som gennem mange, mange år, som vist nok de eneste, har indsamlet oplysninger om racer.

Oplysninger som ikke går på det gængse: Størrelse, temperament, farve osv. men på arbejdsegenskaberne og hvad disse giver ift. en masse hverdagssituationer for hundeejeren.

 

Hvor nem er hunden at opdrage, er den selvstændig, egetkønsaggressiv, hvor stor aktionsradius, blød mund osv osv.

Hundene er inddelt i grupper som ikke har noget med FCIs gruppering at gøre, men netop med arbejdsegenskaberne.

 

Oplysningerne de videregiver har de blandt andet fra et hav af opdrættere, som jo må vide hvad de avler henefter, og hvad der ligger bagud i avlen.

Dernæst har de selv gjort en masse observationer samt fået oplysninger fra masse hundeejere.

 

De to har afholdt en del racekendskabskurser gennem årene og nogle kursister har så fortolket og været for firkantede i deres meninger og sikkert deraf er der kommet nogle fastlåste meninger om hvordan de enkelte hunderacer er.

 

Nå ja, til din fremhævning, kamphunde ER jo avlet til at overse andre hundes signaler i konfliktsituationer/forud for angreb/kamp, det kan du da ikke tilbagevise?

 

Hvordan mener du at de er det? Jeg har da set dem reagerer på afstandssøgende signaler ved at gå væk, og dermed respekterer de vel disse signaler, og kan dermed ikke have overset dem?

 

Ps. Tak for henvisningen til bogen, den vil jeg straks se om jeg kan få købt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan mener du at de er det? Jeg har da set dem reagerer på afstandssøgende signaler ved at gå væk, og dermed respekterer de vel disse signaler, og kan dermed ikke have overset dem?

 

Ps. Tak for henvisningen til bogen, den vil jeg straks se om jeg kan få købt :5up:

 

Kamphunde i funktion, det er amstaffer vel ikke?

 

Det nytter ikke at en kamphund lige skal gennem et repertoire konfliktløsende adfærd og signaler når den står overfor en modstander (i kamp), så ville den være død før den fik sagt *øvhul til den anden hund.

 

Spørgsmålet er så hvor meget der hænger ved hos dagens kamphunde...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spørgsmålet er så hvor meget der hænger ved hos dagens kamphunde...

 

Og det spørgsmål må der vel være vidt forskellige svar på, alt efter om man taler om en dansk hund med tavle, som er avlet i x antal generationer med gode dyr, i forhold til en polsk amstaff hvis forfædre og forældre altid har været valgt ud efter aggressivitet mod andre hunde, eller i bedste fald helt tilfældige hunde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er da muligt at det blot er Ascha´s holdning /mening. og fint med det. Men hun undlader igen og igen at svare.

 

Hun blev faktisk spurgt om pænt om det var hendes egen holdning /mening eller om det var underbygget med et link eller noget andet. Hvis man gider svare og ikke bare snakker udenom så er det meget nemmere at "snakke" sammen.

 

 

Jeg spørger så Asha om det er hendes egen mening eller noget der er belæg for:-) et simpelt spørgsmål der ikke bliver besvaret.

Jeg har da svaret i #350, hvis lige ægteparret ellers gider læse hvad jeg skriver.

 

Og jeg synes faktisk jeg er ret grundig med at få ord med som: jeg mener, jeg tror, imo, min erfaring er osv. hvis det ikke er noget jeg har lært et eller andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kamphunde i funktion, det er amstaffer vel ikke?

 

Det nytter ikke at en kamphund lige skal gennem et repertoire konfliktløsende adfærd og signaler når den står overfor en modstander (i kamp), så ville den være død før den fik sagt *øvhul til den anden hund.

 

Spørgsmålet er så hvor meget der hænger ved hos dagens kamphunde...

 

Ok, jeg troede at i denne tråd var kamphunde, alle de hunde der i tidernes morgen var blevet brugt i kamp :-D

 

Men hvis vi taler om hunde der er trænet til kamp, så er de selvfølgelig nødt til at springe signalerne over, og dette er de jo også blevet tvunget til af deres ejere gang på gang, da det jo er på denne måde disse ondskabsfulde mennesker træner en kamphund op :cry:

 

Har du nogensinde set hvordan de træner disse kamphunde op, det er simpelthen forfærdeligt, de mishandler jo disse hunde helt vildt for at få dem til at gå ind i ringen så aggressive som overhovedet muligt, og for at få dem til at forstå at tilbagetrækning ikke er nogen mulighed :cry:

 

Så det kan jo undre at der skal så meget træning til for at få en god kamphund, hvis dette alene skulle ligge i generne?

Link til indlæg
Del på andre sites

Og det spørgsmål må der vel være vidt forskellige svar på, alt efter om man taler om en dansk hund med tavle, som er avlet i x antal generationer med gode dyr, i forhold til en polsk amstaff hvis forfædre og forældre altid har været valgt ud efter aggressivitet mod andre hunde, eller i bedste fald helt tilfældige hunde..

Og dèr er spørgsmålet så, om disse hunde har været anvendt i avlen. I forhold til racens størrelse bliver der hentet rigtig mange hunde i udlandet.

 

Det er almindlig kendt (uden at jeg kan linke til videnskabelige statestikker) at pittbulls har været importerede på falske amstaff papirer. Spørgsmålet er så om de har været brugt i avl herhjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dèr er spørgsmålet så, om disse hunde har været anvendt i avlen. I forhold til racens størrelse bliver der hentet rigtig mange hunde i udlandet.

 

Det er almindlig kendt (uden at jeg kan linke til videnskabelige statestikker) at pittbulls har været importerede på falske amstaff papirer. Spørgsmålet er så om de har været brugt i avl herhjemme.

 

Indlæg #350 er fuld af spørgsmål, henvendt til mig, det kalder jeg ikke en besvarelse:-)

 

Er din påstand, din egen mening ?

 

Eller er det en viden du har et sted fra, måske evt. en side på nettet om avl ??

 

 

 

Grunden til at jeg gerne vil have et svar er at jeg aldrig har hørt/læst om denne påstand, og finder den interessant.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

.

 

Ja, kamphunde ER avlet til at overse andre hundes signaler i konfliktsituationer/forud for angreb/kamp, det kan du da ikke tilbagevise?

 

Det handler ikke om at tilbagevise eller noget som helst. Mulline bad bare om et svar på hvor det lige kom fra ,,eller om det var en personlig holdning.

:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Og dèr er spørgsmålet så, om disse hunde har været anvendt i avlen. I forhold til racens størrelse bliver der hentet rigtig mange hunde i udlandet.

 

Det er almindlig kendt (uden at jeg kan linke til videnskabelige statestikker) at pittbulls har været importerede på falske amstaff papirer. Spørgsmålet er så om de har været brugt i avl herhjemme.

 

Jeg kan så henvise til, ganske vist ikke en videnskabelig statistik, men til programmet Operation X som havde problemet oppe til debat. Jeg har ikke kunnet finde selve programmet men her er en beskrivelse af det: http://www.operation-x.dk/node/32

 

Mon det duer som dokumentation for Hr. og Fru Priceman? :hmm:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Har du nogensinde set hvordan de træner disse kamphunde op, det er simpelthen forfærdeligt, de mishandler jo disse hunde helt vildt for at få dem til at gå ind i ringen så aggressive som overhovedet muligt, og for at få dem til at forstå at tilbagetrækning ikke er nogen mulighed :cry:

 

Så det kan jo undre at der skal så meget træning til for at få en god kamphund, hvis dette alene skulle ligge i generne?

 

Noget af det som har chokeret mig aller mest, er netop hvor hårdhændet disse hunde skal behandles, for at få dem til at deltage i hundekampe.

 

De bliver sultet, banket sønder og sammen med jernrør, overhældt med kogende vand, de bliver opbevaret i mørke rum, gående rundt i egen urin og fæces, uden nogen form for kontakt til andre dyr eller venlige mennesker.

 

Og når de så alligevel ikke vinder kampene, så bliver de dumpet i vejkanten, og samlet op af venlige mennesker og bragt til CM som så tager sig af dem og får gjort dem til hunde igen:-)

 

Klde: Cesará way, af Cesar millan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan så henvise til, ganske vist ikke en videnskabelig statistik, men til programmet Operation X som havde problemet oppe til debat. Jeg har ikke kunnet finde selve programmet men her er en beskrivelse af det: http://www.operation-x.dk/node/32

 

Mon det duer som dokumentation for Hr. og Fru Priceman? :hmm:

 

Kære Frøken Nollike

 

Jeg har netop ikke bedt om dokumentation, blot oplysning om det var Ashas egen mening eller noget hun havde et sted fra:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Noget af det som har chokeret mig aller mest, er netop hvor hårdhændet disse hunde skal behandles, for at få dem til at deltage i hundekampe.

 

De bliver sultet, banket sønder og sammen med jernrør, overhældt med kogende vand, de bliver opbevaret i mørke rum, gående rundt i egen urin og fæces, uden nogen form for kontakt til andre dyr eller venlige mennesker.

 

Og når de så alligevel ikke vinder kampene, så bliver de dumpet i vejkanten, og samlet op af venlige mennesker og bragt til CM som så tager sig af dem og får gjort dem til hunde igen:-)

 

Klde: Cesará way, af Cesar millan.

 

 

Ja, jeg blev også helt dårlig nu da jeg kom til at tænke på det :cry:

 

Jeg har set et dokumentar program om hvorledes de "træner" disse hunde til kamp, og det er da dyremishandling af aller værste skuffe :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg blev også helt dårlig nu da jeg kom til at tænke på det :cry:

 

Jeg har set et dokumentar program om hvorledes de "træner" disse hunde til kamp, og det er da dyremishandling af aller værste skuffe :megaked:

 

Og så kan man i øvrigt mene hvad man vil om CM, men han er den eneste jeg har kendskab til, der rent faktisk behandler hundene med den respekt de fortjener, som levende væsener på denne jord:-)

 

( og NEJ !!!! jeg bruger ikke hans metoder )

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg blev også helt dårlig nu da jeg kom til at tænke på det :cry:

 

Jeg har set et dokumentar program om hvorledes de "træner" disse hunde til kamp, og det er da dyremishandling af aller værste skuffe :megaked:

 

Ja det er mishandling når det er værst. Føj da. :evil:

 

Men om man kan lide Milan eller ej. Så lykkedes det ham igen og igen at få rigtigt mange hunde på ret køl efter den slags voldelige overgreb. Om ikke andet så fortæller det meget om hundenes natur.

Andre ville vælge afllivning, fordi de ikke ville kunne overskue det store arbejde det er at få en hund tilbage til verdenen i hel stand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg blev også helt dårlig nu da jeg kom til at tænke på det :cry:

 

Jeg har set et dokumentar program om hvorledes de "træner" disse hunde til kamp, og det er da dyremishandling af aller værste skuffe :megaked:

 

Uhh, der var også det de viste i tv-avisen for noget tid siden, hvor der blev sat ild til hundene for at få dem til at slippe hinanden :megaked:

 

Jeg fatter sgu ikke at man kan gøre sådan noget ved levende væsner :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhh, der var også det de viste i tv-avisen for noget tid siden, hvor der blev sat ild til hundene for at få dem til at slippe hinanden :megaked:

 

Jeg fatter sgu ikke at man kan gøre sådan noget ved levende væsner :megaked:

 

Jeg har ikke set det i tv-avisen, det jeg så var en times dokumentar om hvordan de mishandlede hundene for at få dem til at gå ind i ringen, og for at få dem til at blive der :megaked: Men det kan da være at det tv-avisen viste var et klip fra denne dokumentar?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er mishandling når det er værst. Føj da. :evil:

 

Men om man kan lide Milan eller ej. Så lykkedes det ham igen og igen at få rigtigt mange hunde på ret køl efter den slags voldelige overgreb. Om ikke andet så fortæller det meget om hundenes natur.

Andre ville vælge afllivning, fordi de ikke ville kunne overskue det store arbejde det er at få en hund tilbage til verdenen i hel stand.

 

Nu er det så også lykkedes andre at få disse hunde på fode igen, helt uden brug af CM's metoder.

 

Men nu var det ikke CM vi skulle diskuterer :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...