Hop til indhold

Amerikanske showdogs


Umulia
 Share

Recommended Posts

TV2 sendte tidligere i dag et program, hvor man fulgte nogle, åbenbart ret kendte, handlere til en stor udstilling over there. En af dem kom med en hel bus fuld af hunde af forskellige racer, hun skulle vise frem :shock:

 

Man så også hvordan de gjorde hundene klar. Hvide hunde blev pudret kraftigt med kridtstøv, og der blev lagt hvid dækfarve om snuder og øjne.

En Mops fik dryppet øjne, for at få dem til at se mere skinnende ud.

 

Må man den slags ved danske udstillinger? Synes ikke jeg har set det.

 

Det undrede mig også at hvis en hund f.eks. kortvarigt mistede koncentrationen i ringen, så kunne det koste flere placeringer.

F.eks. var der en Whippet hvis ejer måtte gemme sig bag en busk, medens hunden var i ringen, for at den ikke skulle blive distraheret.

 

Hvis udstillinger er noget man holder for at finde godt avlsmateriale, hvordan kan det så skade avlen, at en ellers perfekt hund lige vender hovedet for at kigge efter noget udenfor ringen? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

har hørt om nogen racer hvor man bøvler med allergi, fordi folk pudrer deres poter osv. så man ikke kan se de er lyserøde på poterne...:-/

Så med min spinkle viden om avl er det vist ikke ret godt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja... der er altid nogen der benytter sig af udstillinger som en slags sport.

 

dém finder man dog hurtigt ud af hvem er, og så kan man jo bare holde sig fra dem, deres hunde, og deres hundes afkom.

 

 

 

som udgangspunkt må man ikke farve snuder og kridte og hvad ved jeg hvad man ellers kan finde på, ikke desto mindre ved jeg da at det sker.

Hvad skal man så gøre ved det? Tjaaa.... Holde sig fra dem der benytter sig af den slags, holde sig fra deres hunde, og alt deres hunde har produceret. Derved vil det pludselig ikke blive så interessant længere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010
TV2 sendte tidligere i dag et program, hvor man fulgte nogle, åbenbart ret kendte, handlere til en stor udstilling over there.

 

Ej hvor ville jeg gerne have set det program.. ved du om det bliver genudsendt????

 

 

En af dem kom med en hel bus fuld af hunde af forskellige racer, hun skulle vise frem :shock:

 

Man ser ofte at hundene bor hos handleren derovre, og MANGE bruger en prof handler til at handle sine hunde... nok deraf at hun havde et helt bus fyldt.. Men oki.. synes godt nok at det er ekstremt alligevel..

 

Man så også hvordan de gjorde hundene klar. Hvide hunde blev pudret kraftigt med kridtstøv, og der blev lagt hvid dækfarve om snuder og øjne.

En Mops fik dryppet øjne, for at få dem til at se mere skinnende ud.

 

Må man den slags ved danske udstillinger? Synes ikke jeg har set det

 

I realiteten så nej, det må man ikke, men næsten alle gør det alligevel... der står godt nok at det kun er hvide terrier der må pudres op og børstes af igen, men stort set alle gør det alligevel... jeg selv er ikke nogen helgen..

 

 

Det undrede mig også at hvis en hund f.eks. kortvarigt mistede koncentrationen i ringen, så kunne det koste flere placeringer.

F.eks. var der en Whippet hvis ejer måtte gemme sig bag en busk, medens hunden var i ringen, for at den ikke skulle blive distraheret.

 

Der står faktisk i reglerne at en hund ikke må miste koncentrationen og fokusere på noget andet... andre hunde eller noget uden for ringen... så jeps.. det kan tælle MEGET ned... Da Freya hun var mindre bad jeg udtrykkelig min mor om at gemme sig når vi var i ringen..:lol::lol::lol: først her efter at Freya er blevet ældre kan min mor se med på ringsiden..:lol:

 

Hvis udstillinger er noget man holder for at finde godt avlsmateriale, hvordan kan det så skade avlen, at en ellers perfekt hund lige vender hovedet for at kigge efter noget udenfor ringen? :confused:

 

Udstilling er i princippet noget som afholdes for at finde godt avlsmateriale og godkende det, men udstilling er også en hobby og en konkurrence.. ofte kan det sidste lille pift gøre at man kommer længere...

 

Det skader såmænd heller ikke avlen hvis en perfekt hund kigger væk... Men det kan skade placeringen i "showdelen" i raceringen... altså bedste han/tæve 1-4 og bedst i køn og bedst i modsat...

 

:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...