Hop til indhold

Hvor meget er jeres Grand Danois ude??


Gæst jeanett25
 Share

Recommended Posts

Gæst jeanett25

Hvor meget går i (eller hunden løber fri - dog på tur sammen med jer) med jeres GD?

 

Altså hvor mange gange pr. dag og hvor længe ad gangen? ) Foruden decideret træning :-D)

 

Og hvordan udfolder hunden sig?

 

Hvordan er jeres indedørs, sådan rent aktivitetsmæssigt?

 

På forhånd tak :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor meget går i (eller hunden løber fri - dog på tur sammen med jer) med jeres GD?

 

Altså hvor mange gange pr. dag og hvor længe ad gangen? ) Foruden decideret træning :-D)

 

Og hvordan udfolder hunden sig?

 

Hvordan er jeres indedørs, sådan rent aktivitetsmæssigt?

 

På forhånd tak :blink:

 

jeg vil gette på en time i alt når vi bare går di almenlige ture,

når vi går langt går vi op til 2-3 timer.

hun løber frit morgen og aften jeg kan ikke sette tid på.

 

vi går 3 gange dagligt almenlig vis KL 7.00 15.00 23.00..

 

Tulle udfoller sig som en hund nu gør ved at snuse i diverse buske

og kigge efter merklige lyde foreksempel en dødsens farlig nød som

faller ned på en eldre pakeret volvo.

 

inde er hun stelle og rolig lekker mest og sover men kommer in i

mellem og vil kele nusse eller op og likke i sengen vilket hun jevnligt

for lov til hun likker som rel helt op af mig og sover,

ved spisning tegger hun meget og hun er god til det:oops:.

 

tulle for mad to gange om dagen KL 9.00 og 20.00.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Bettenus

Hej! Holger har en have at løbe frit rundt i når han vil.

Vi går tur, når jeg vil, og ikke altid hver dag.

Inde er Holger meget stille og rolig, også når han er med på camping, der går vi dog tur flere gange om dagen og Holger elsker det.:-P håber du kan bruge det til noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vinnie får heller ikke en gåtur hver dag. Jeg satser på at hun skal ud og løbe løs, og rigtig få krudtet af mindst to gange om ugen, og hvor længe det skal vare styrer hun selv, for hun går hen til bilen når hun gerne vil hjem :lun:

Den slags lufteture klarer vi gerne på vej til og fra købmanden, for hun er vild med at komme med i bilen :-D

 

Nogle dage går vi én eller to små ture med snor, og som regel i weekenden går vi en længere tur på et par timers varighed med langline, gerne i en skov.

 

Det meste af hendes hverdag går med at lege med Leroy, blive nusset, og sove. Hun elsker at ligge på trampolinen ude i haven, og det er som regel også der, hun og Leroy tager de store tumleture.

Link til indlæg
Del på andre sites

I hverdagen får Freya en lang tur inden vi tager på arbejde et sted mellem 30 - 60 minutter.. hun går i snor de første 5 minutter og de sidste 5 for der er vi ved vejen, ellers løber hun fri og leger, enten med pinde eller andre hunde.

 

Så sover hun hele dagen, og når vi kommer hjem bliver hun lukket ud i haven.

 

Og så få hun en tur igen efter aftensmaden, der går vi ned på stranden og bader, det tager 10 minutter i snor hver vej, og så er vi vel dernede en halv times tid alt efter hvor mange hunde vi møder og hvor sjovt de har det sammen.

 

Når vejret til det er havedøren åben og så kan hun gå ind og ud som hun vil.

 

Og Freya udfolder sig som du selv har set:blink:, vild hunde leg eller "rolig" i snor:engel: I haven har hun en masse legetøj, som hun leger med alene, eller sammen med dem der nu gider.. (se billeder)

 

Aktivitetsmæssigt indendøre, :mrgreen::mrgreen: alle aktiviteter = sove, nusse, spise og leg!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25

Tak for jeres svar :-D

 

Grunden til jeg spørger er, at jeg har været lidt i tvivl om Emil fik for lidt motion - men ud fra jeres svar kan jeg tyde at det gør han nok ikke.

 

Nu er hunde jo individuelle...men jeg vælger at holde fast i min intiution, der siger at han oplever nok i sin hverdag til at være en afbalanceret hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis Vinnie kommer for meget ud, stresser hun totalt op, og er længe om at falde ned igen.

Men nu er hun jo heller ikke en helt normal GD.

 

I starten troede jeg hun var understimuleret, og det tror jeg sådan set stadig, men det viste sig at hun slet ikke kunne kapere alt det nye. Derfor skal der helst være ro omkring hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Hvis Vinnie kommer for meget ud, stresser hun totalt op, og er længe om at falde ned igen.

Men nu er hun jo heller ikke en helt normal GD.

 

I starten troede jeg hun var understimuleret, og det tror jeg sådan set stadig, men det viste sig at hun slet ikke kunne kapere alt det nye. Derfor skal der helst være ro omkring hende.

 

Ja okay...som jeg har forstået er Vinnie også meget følsom af sind ikke?

 

Hvilket jeg har hørt nogle grander "lider" af. De kan være meget bange for store ting, høje lyde, hurtige bevægelser og sådan...Hvis kilden taler

 

Emil er jo ret hårdhudet, hvis jeg selv skal sige det. Men jeg har svært ved og vurdere det. For han har ret meget energi når vi er ude. Jeg er ret sikker på at det også har noget at gøre med at han ikke har vokset sindsygt i den sidste periode. Så tænker han har mere energi i "overskud" hvis man kan sige det sådan - og så tænker jeg også at han muligvis har "svært ved at styre den", eftersom han ikke er vant til den....

 

Men måske jeg overfortolker. Jeg ser tiden lidt an.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er IKKE en morgen person, så Hektor og jeg går typisk kun tur 10-15 minutters tid om morgenen. Nok til at han kan nå at komme af med det han skal og lige få morgensnuset lidt.

 

Herefter tager jeg afsted på studiet/arbejdet og Hektor lægger sig ind i min seng og snorker glædeligt videre. Heldigvis er han heller ikke en morgenhund.

 

Når jeg kommer hjem, går jeg mellem 60 og 90 minutters tid med ham, hvor han kan lege uden snor med andre hunde. Jeg er rigtig heldig med hvor jeg bor, så der er store naturarealer til fri afbenyttelse.

 

Så slapper vi af... og døren til haven står åben indtil det bliver for koldt, så herren selv kan gå ud. Ellers har han nu også fundet ud af at åbne døren selv :lol:

 

Når det bliver sen aften, går jeg ca. 30-60 minutter med ham igen.

 

Det er min typiske rytme med Hektor, men nu hvor han midlertidigt er udstationeret hos mine forældre der er pensionister, så er han faktisk mere ude at gå.

 

Nu er han også meget glad for at gå/lege/snuse/etc og han falder dejligt til ro bagefter. Hvis jeg eksempelvis har været syg eller har haft meget travlt med studiet og derfor ikke har fået gået med ham så meget, så bliver han urolig, går hvileløst rundt og er meget "bamseprovokerende" (dvs. han HELE tiden laver ballade med sine tøjdyr, kommer og skubber til mig og småpjevser).

 

Jeg tror at han burde have været en Husky med den energi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna bliver luftet morgen i ca. 15 min og aften 20-25 min - derudover har hun indhegnet have at boltre sig I og derudover er hun med mig til træning 1 gang pr. uge i 30-60 min.

I weekenderne går vi evt. 1-2 længere varende ture

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humpelgumpf

Jeg tror Indie ligner Hektor en del, hvad angår det at være b-hund. Når jeg står op, lutter hun lidt rundt i haven (rækkehus-have)...uden alt for meget energi - spiser sin morgenmad og så hopper hun i puden igen, og ligger og undrer sig over at vi gider være så aktive. I weekenden kan hun godt sove til 9-10...hvis hun lige runder haven ved 7-tiden (kun tisse og skynde sig ind igen)

Når vi alle har forladt huset, sover hun til min datter kommer fra skole. Så er der lidt leg i haven og frokost.

Når jeg kommer fra arbejde om eftermidagen, går vi en times tid i Hedelands hundeskov. Der kan hun løbe frit - og få rendt lidt energi af. Er der andre hunde er det bare super dejigt...ellers klarer vi den selv. Ofte behøver hun ikke selvskab, for at hoppe rundt som en kanin :lol:

 

Så er der aftensmad, nus og leg igen. Og skønt i denne tid, hvor døren til haven bare står åben. Der kan hun så lige løbe et hvalpe-flip hvis trangen skulle komme over hende.

 

Til trods for, at hun stadig er hvalp (9 mdr.) så syntes jeg der er ballance, ro og harmoni over vores hverdag med dette skema. Hun sover det meste af aftenen fra omkring 22:00...tager kun lige en tur i numsen af mig, hvis jeg går ud af stuen, eller runder haven og kommer straks ind igen. Absolut ro og ingen energi til rest.

 

Har af og til en lille dårlig Jeg tror min erfaring har vist, at hvis der sker for meget omkring hende - kører hun bare mere op...som en overtræt baby.samvittighed over, at vi ikke gik tur om morgenen...men jeg tror ikke hun har det store behov.

 

Mange hilsner

Charlotte og Indie

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja okay...som jeg har forstået er Vinnie også meget følsom af sind ikke?

 

Hvilket jeg har hørt nogle grander "lider" af. De kan være meget bange for store ting, høje lyde, hurtige bevægelser og sådan...Hvis kilden taler

 

Ja sådan er hun desværre. F.eks, selv om vi nu har haft hende i tre år, bliver hun stadig bange hvis en af os hoster :(

 

Men bortset fra det er hun nu en dejlig pige - og også totalt B-hund, i modsætning til resten af familien. På hverdage er jeg nødt til at få hende ud i haven for at tisse inden kl. 8, hvor vi kører hjemmefra. Men i weekeenden kan hun sagtens sove til middag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Jeg tror Indie ligner Hektor en del, hvad angår det at være b-hund. Når jeg står op, lutter hun lidt rundt i haven (rækkehus-have)...uden alt for meget energi - spiser sin morgenmad og så hopper hun i puden igen, og ligger og undrer sig over at vi gider være så aktive. I weekenden kan hun godt sove til 9-10...hvis hun lige runder haven ved 7-tiden (kun tisse og skynde sig ind igen)

Når vi alle har forladt huset, sover hun til min datter kommer fra skole. Så er der lidt leg i haven og frokost.

Når jeg kommer fra arbejde om eftermidagen, går vi en times tid i Hedelands hundeskov. Der kan hun løbe frit - og få rendt lidt energi af. Er der andre hunde er det bare super dejigt...ellers klarer vi den selv. Ofte behøver hun ikke selvskab, for at hoppe rundt som en kanin :lol:

 

Så er der aftensmad, nus og leg igen. Og skønt i denne tid, hvor døren til haven bare står åben. Der kan hun så lige løbe et hvalpe-flip hvis trangen skulle komme over hende.

 

Til trods for, at hun stadig er hvalp (9 mdr.) så syntes jeg der er ballance, ro og harmoni over vores hverdag med dette skema. Hun sover det meste af aftenen fra omkring 22:00...tager kun lige en tur i numsen af mig, hvis jeg går ud af stuen, eller runder haven og kommer straks ind igen. Absolut ro og ingen energi til rest.

 

Har af og til en lille dårlig Jeg tror min erfaring har vist, at hvis der sker for meget omkring hende - kører hun bare mere op...som en overtræt baby.samvittighed over, at vi ikke gik tur om morgenen...men jeg tror ikke hun har det store behov.

 

Mange hilsner

Charlotte og Indie

 

Emil er nu også hund med STORT B - Han har altid nydt at sove længe.

 

Nogle gange falder han helt i søvn i stuen. Så lister han somregel ind til os ved 7 tiden - men ligger sig bare og sover videre. Vi står op lidt forskelligt men Emil elsker de dage hvor han får lov at snue heeelt til kl 11 eller noget lignende.

 

Når han kommer ned tisser kan han jo tisse en KÆMPE "pyt" - og folk tænker sikkert "stakkels hund - de gider ikke stå op og gå med den" men men det er nu Emil der ikke gider stå op og gå med os :mrgreen::mrgreen:

 

 

De dage jeg tager tidligt i skole (Emil kommer som sagt somregel med) kommer han ud af sengen LIGE idet jeg tager sko på - ikke et minut før:lol:

Så går vi en lille tur på 10 minutter i parken og så putter han videre i bilen mens mor slider :blink:

 

Så han er absolut også født med et godt sovehjerte

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst jeanett25
Ja sådan er hun desværre. F.eks, selv om vi nu har haft hende i tre år, bliver hun stadig bange hvis en af os hoster :(

 

Men bortset fra det er hun nu en dejlig pige - og også totalt B-hund, i modsætning til resten af familien. På hverdage er jeg nødt til at få hende ud i haven for at tisse inden kl. 8, hvor vi kører hjemmefra. Men i weekeenden kan hun sagtens sove til middag.

 

Ja det er ærgeligt, men what to do :???:

 

:mrgreen: Jeg så lige dit indlæg efter jeg havde skrevet mit - og jeg tror godt Emil og Vinnie kunne hygge sig sådan en søndag formiddag :mrgreen: - under dynerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...