Hop til indhold

Hundedagpleje?


Gæst Maustique
 Share

Recommended Posts

Gæst Maustique

Jeg er enlig mor til skønne, dejlige Nura. Det år jeg har haft hende er det længste vi nogensinde har været adskilt 10 timer.

 

Jeg har en fuldtidsstilling i storkbh med både flekstid og hjemmearbejdsplads, så jeg har i høj grad været istand til at tilrettelægge mit liv omkring hende.

 

Nu er det bare sådan at jeg er begyndt at læse en HD ved siden af mit arbejde, og det napper min tirsdag aften. Dvs at jeg, hvis jeg er på arbejde almindeligvis, kører kl. 8, direkte til CBS efter arbejde og hjemme igen omkring kl. 21.30. Altså - ikke acceptabel alenetid for min lille guldklump. :megaked:

 

Samtidig er de pasningsmuligheder jeg havde regnet med da Nura og jeg i sin tid indledte vores venskab faldet fra hinanden. Min bedstemor er blevet for gammel, min mor har fået konstateret sclerose osv.

 

Derfor kører jeg nu på nødløsningerne... Håber på der ikke kommer vigtige møder om tirsdagen så jeg kan arbejde hjemme - og nu på tirsdag kommer min mor forbi og går ned og tisser med hende. Når det bliver køligere i vejret kan jeg også tage hende med i bilen og gå tur med hende et par timer mellem arbejde og skole.

 

STADIG synes jeg det er alt for mange timer hun skal være uden menneskeligt selskab den ene dag om ugen.:???:

 

Derfor bliver jeg nødt til at finde noget mere permanent. Jeg leder med lys og lygte efter en hundedagpleje, kun for med undren at kunne konstatere, at de vist ikke findes på Sjælland?? :confused:

 

Så hvad gør en klog nu? Hvad ville I gøre kloge hundemennesker?? :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enlig mor til skønne, dejlige Nura. Det år jeg har haft hende er det længste vi nogensinde har været adskilt 10 timer.

 

Jeg har en fuldtidsstilling i storkbh med både flekstid og hjemmearbejdsplads, så jeg har i høj grad været istand til at tilrettelægge mit liv omkring hende.

 

Nu er det bare sådan at jeg er begyndt at læse en HD ved siden af mit arbejde, og det napper min tirsdag aften. Dvs at jeg, hvis jeg er på arbejde almindeligvis, kører kl. 8, direkte til CBS efter arbejde og hjemme igen omkring kl. 21.30. Altså - ikke acceptabel alenetid for min lille guldklump. :megaked:

 

Samtidig er de pasningsmuligheder jeg havde regnet med da Nura og jeg i sin tid indledte vores venskab faldet fra hinanden. Min bedstemor er blevet for gammel, min mor har fået konstateret sclerose osv.

 

Derfor kører jeg nu på nødløsningerne... Håber på der ikke kommer vigtige møder om tirsdagen så jeg kan arbejde hjemme - og nu på tirsdag kommer min mor forbi og går ned og tisser med hende. Når det bliver køligere i vejret kan jeg også tage hende med i bilen og gå tur med hende et par timer mellem arbejde og skole.

 

STADIG synes jeg det er alt for mange timer hun skal være uden menneskeligt selskab den ene dag om ugen.:???:

 

Derfor bliver jeg nødt til at finde noget mere permanent. Jeg leder med lys og lygte efter en hundedagpleje, kun for med undren at kunne konstatere, at de vist ikke findes på Sjælland?? :confused:

 

Så hvad gør en klog nu? Hvad ville I gøre kloge hundemennesker?? :cry:

 

Dropper CBS og tager HD enten som fjernundervisning eller på SDU campus slagelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enlig mor til skønne, dejlige Nura. Det år jeg har haft hende er det længste vi nogensinde har været adskilt 10 timer.

 

Jeg har en fuldtidsstilling i storkbh med både flekstid og hjemmearbejdsplads, så jeg har i høj grad været istand til at tilrettelægge mit liv omkring hende.

 

Nu er det bare sådan at jeg er begyndt at læse en HD ved siden af mit arbejde, og det napper min tirsdag aften. Dvs at jeg, hvis jeg er på arbejde almindeligvis, kører kl. 8, direkte til CBS efter arbejde og hjemme igen omkring kl. 21.30. Altså - ikke acceptabel alenetid for min lille guldklump. :megaked:

 

Samtidig er de pasningsmuligheder jeg havde regnet med da Nura og jeg i sin tid indledte vores venskab faldet fra hinanden. Min bedstemor er blevet for gammel, min mor har fået konstateret sclerose osv.

 

Derfor kører jeg nu på nødløsningerne... Håber på der ikke kommer vigtige møder om tirsdagen så jeg kan arbejde hjemme - og nu på tirsdag kommer min mor forbi og går ned og tisser med hende. Når det bliver køligere i vejret kan jeg også tage hende med i bilen og gå tur med hende et par timer mellem arbejde og skole.

 

STADIG synes jeg det er alt for mange timer hun skal være uden menneskeligt selskab den ene dag om ugen.:???:

 

Derfor bliver jeg nødt til at finde noget mere permanent. Jeg leder med lys og lygte efter en hundedagpleje, kun for med undren at kunne konstatere, at de vist ikke findes på Sjælland?? :confused:

 

Så hvad gør en klog nu? Hvad ville I gøre kloge hundemennesker?? :cry:

 

Jeg ved, at der er nogle, der laver aftaler med ældre mennesker, som gerne ville have hund, men føler, at de er blevet for gamle til en ny hund eller af andre årsager ikke kan have hund selv. Så kan hunden være hos dem en eller to dage om ugen, og alle parter får glæde af det. Måske var det muligt for dig af finde sådan nogle? Jeg ved dog ikke helt, hvordan du skal gribe det an, men måske via opslag i Brugsen, en annonce i lokalavisen e.l.? Eller måske nogle naboer, som du kender lidt i forvejen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Dropper CBS og tager HD enten som fjernundervisning eller på SDU campus slagelse.

 

Argh pis... Hvad ville I gøre hvis det at droppe HDen ikke er en mulighed? (Lad nu være med at sige "skil dig af med hunden"... Jeg skiller mig af med uddannelse, job og lejlighed før jeg skiller mig af med min hund)

Link til indlæg
Del på andre sites

Argh pis... Hvad ville I gøre hvis det at droppe HDen ikke er en mulighed? (Lad nu være med at sige "skil dig af med hunden"... Jeg skiller mig af med uddannelse, job og lejlighed før jeg skiller mig af med min hund)

 

Men er det ikke en mulighed enten at tage den via fjernundervisning eller i Slagelse :confused:

 

Du kan fand.. tro jeg ville få det trumfet igennem hvis det var mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Jeg ved dog ikke helt, hvordan du skal gribe det an, men måske via opslag i Brugsen, en annonce i lokalavisen e.l.? Eller måske nogle naboer, som du kender lidt i forvejen?

 

Hmm.. Jeg er bare den største pylremor.. Jeg er simpelthen så ræd for at hun skal falde i hænderne på de forkerte og kan faktisk slet ikke få mig selv til at overlade hende til folk jeg ikke enten kender rigtig godt, eller jeg har set i omgang med egen hund.

 

Jeg har en overbo der er meget glad for hende og som virker som et virkelig godt menneske.. Men hvordan pokker spørger man om sådan noget? "Hejsa Lisbeth - jeg tænkte på.. Ved du arbejder nat - kunne du ikke lige smutte ned til mig og hente min hund ved 15 tiden på tirsdag. Hun skal lige ud at tisse men derefter kan hun bare sidde og se lidt tv med dig." Bare fordi hun synes Nura er kær og dejlig behøver det jo ikke at betyde at man har lyst til at passe hende?

 

Kan det virkelig passe at der ikke findes en hundedagpleje på sjælland??

 

Nåh - men jeg havde engang en professor, der sagde til os "make it work" hver gang han forlangte et eller andet umuligt af os... Og det gjorde vi så...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Men er det ikke en mulighed enten at tage den via fjernundervisning eller i Slagelse :confused:

 

Du kan fand.. tro jeg ville få det trumfet igennem hvis det var mig.

 

Der er ingen fjernundervisning.. Og intet andet sted jeg kan tage præcis den retning... Og det var den chefen ville have.. Det gode gamle princip - "jeg betaler, jeg bestemmer"...

 

Men alternativt, så har jeg fået det sådan at mens jeg læste HD så arbejdede jeg hjemme de dage jeg skulle på skole om aftnen.

 

Ja, det er også min løsning lige nu. Problemet ligger så bare i at der KAN komme et møde som gør det umuligt at arbejde hjemme. Fx nu på tirsdag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen fjernundervisning.. Og intet andet sted jeg kan tage præcis den retning... Og det var den chefen ville have.. Det gode gamle princip - "jeg betaler, jeg bestemmer"...

 

 

 

Ja, det er også min løsning lige nu. Problemet ligger så bare i at der KAN komme et møde som gør det umuligt at arbejde hjemme. Fx nu på tirsdag...

 

 

Ok, så du er på 2. del. Kan du nøjes med kun en gang om ugen?

 

Hvis det kun er en sjælden gang i mellem, så synes jeg godt du kan spørge overboen. Hvis det er oftere, så ville jeg nok søge efter en skolepige der kunne komme og lufte (men de fornuftige hænger jo heller ikke på træerne....)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Ok, så du er på 2. del. Kan du nøjes med kun en gang om ugen?

 

Hvis det kun er en sjælden gang i mellem, så synes jeg godt du kan spørge overboen. Hvis det er oftere, så ville jeg nok søge efter en skolepige der kunne komme og lufte (men de fornuftige hænger jo heller ikke på træerne....)

 

Ja, jeg er sprunget direkte på anden del fordi jeg har en bachelor i forvejen.:mrgreen:

 

Ja, dette semester er det tirsdag aften og hveranden lørdag morgen... Lørdagen er ikke et problem idet jeg er hjemme igen omkring middag, og der er dyret jo dårligt stået op..

 

Ihh - jeg er bare så dårlig til sådan noget.. Jeg var næsten to måneder om at få mig selv til at spørge min faster. Jeg vil jo ikke have at hun tages af pligt selv hvis folk synes hun er til besvær. Så kunne de blive irriterede på hende og lede ved hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...