Hop til indhold

Kennelhoste :( ??

Gæst Casper_W
 Share

Recommended Posts

Gæst Casper_W

Hej!

Er lidt bange for at Balto har kennelhoste. Han trækker ofte vejret som om han har noget slim. Når vi går ture nyser han engang imellem og han laver af og til nogle opkastforsøg som så dog ofte munder ud i at der ikke kommer noget. Han har også lidt snot i det ene næsebor. - selv om han er vaccineret. møgvaccine :) Han er 3½ måned og har kunne læse mig frem til at det handler om isolation fra andre hunde og at det nikke burde være helt så farligt. Er det korrekt?

MVH

Casper

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

Er lidt bange for at Balto har kennelhoste. Han trækker ofte vejret som om han har noget slim. Når vi går ture nyser han engang imellem og han laver af og til nogle opkastforsøg som så dog ofte munder ud i at der ikke kommer noget. Han har også lidt snot i det ene næsebor. - selv om han er vaccineret. møgvaccine :) Han er 3½ måned og har kunne læse mig frem til at det handler om isolation fra andre hunde og at det nikke burde være helt så farligt. Er det korrekt?

MVH

Casper

Det er korrekt.....

Mine hunde har det også for tiden, vi har fået lidt penicillin som forebyggelse mod lungebetændelse. Men herudover kan det ikke behandles da det er en virus.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Casper_W
Det er korrekt.....

Mine hunde har det også for tiden, vi har fået lidt penicillin som forebyggelse mod lungebetændelse. Men herudover kan det ikke behandles da det er en virus.

.. og pennicillin kræver recept? :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når der er tale om så lille en hvalp (han er ret ny, ikke?) ville jeg give dyrlægen et ring. Det kan sætte dig som lungebetændelse.

Med en voksen og ellers sund hund er det normalt ikke farligt.

Uanset om hunden er voksen eller hvalp skal den da i behandling. Vores Mega fik KH da hun var 4 år, det satte sig til lungebetændelse.

Hvis man har mistanke om ens hund har KH skal man kontakte dyrlægen, samt holde hund på afstand af andre hunde. Hunden bør heller ikke dele vandskål med andre hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej!

MVH

Casper

Selv om han er vaccineret mod kennelhoste kan han godt få det. Vaccinen dækker ikke alle vira inden for sygdommen.

Link til indlæg
Del på andre sites