Hop til indhold

14 uger hvalp tisser i sofaen.. belastende


Gæst schioler
 Share

Recommended Posts

Gæst schioler

.. nå men vores lille pige på 14 uger har

nu 3x tisset i sofaen, også selv om hun lige kommer

fra haven og har tisset der også..

 

hva faen gør vi lige ved det, hun hopper selv i sofaen..

 

/peter

Link til indlæg
Del på andre sites

.. nå men vores lille pige på 14 uger har

nu 3x tisset i sofaen, også selv om hun lige kommer

fra haven og har tisset der også..

 

hva faen gør vi lige ved det, hun hopper selv i sofaen..

 

/peter

 

Du vender måske ikke tilbage, men omkring sofaen: Læg i en periode f.eks. spisestuestole op i sofaen, så hvalpen ikke kan komme derop og dermed får brudt sin vane.

 

En hvalp tisser sig tom, så hvis hun kommer direkte fra haven hvor hun lige har tisset og straks frekventerer sofatoilettet, skulle I måske lige tale med en dyrlæge om det. Hun kan have en urinvejsinfektion.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...
Du vender måske ikke tilbage, men omkring sofaen: Læg i en periode f.eks. spisestuestole op i sofaen, så hvalpen ikke kan komme derop og dermed får brudt sin vane.

 

En hvalp tisser sig tom, så hvis hun kommer direkte fra haven hvor hun lige har tisset og straks frekventerer sofatoilettet, skulle I måske lige tale med en dyrlæge om det. Hun kan have en urinvejsinfektion.

 

Både til trådstarter og Ninjamor - vi har for vane at traske lidt rundt med Buddha, han tisser gerne 2-3 gange på turen (som bare er rundt på det samme stykke græs), men er det unormalt?

Tror det har været sådan siden vi havde haft ham et par uger?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika
Både til trådstarter og Ninjamor - vi har for vane at traske lidt rundt med Buddha, han tisser gerne 2-3 gange på turen (som bare er rundt på det samme stykke græs), men er det unormalt?

Tror det har været sådan siden vi havde haft ham et par uger?

 

Jeg lytter lige med her, for Laika gør det samme som Buddha: tisser mange gange indenfor kort tid når vi går tur og også bare når hun hygger sig i haven. Kan det være fordi hun har holdt sig lang tid indendørs, og hun så er nødt til at tisse et par gange for at blive helt færdig? :hmm:

Laika har ligesom Buddha også gjort det fra hun var lille tror jeg...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har hørt, at hvalpe, der har fattet, at de skal tisse på noget blødt (græs) godt kan få den opfattelse at det er ok at tisse på alt blødt (derfor også sofaer osv).

 

Vores havde en mani med at tisse på et par store hygge-puder, vi troede vi skulle ligge på med vaps, da han var lille. Det skulle vi så ikke, fordi han brugte dem til at tisse på. Puderne pakkede vi væk efter en god gang vask og da de senere kom frem igen, havde lillemanden glemt sit pude-tisseri.

 

Jeg synes, at I skulle prøve Ninjamors strategi og lægge en spisestuestol eller lignede op i sofaen, så vaps ikke kan komme der op. Jeg gætter på, at vaps så efter et stykke tid har glemt sin forkærlighed for at tisse i sofaen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lytter lige med her, for Laika gør det samme som Buddha: tisser mange gange indenfor kort tid når vi går tur og også bare når hun hygger sig i haven. Kan det være fordi hun har holdt sig lang tid indendørs, og hun så er nødt til at tisse et par gange for at blive helt færdig? :hmm:

Laika har ligesom Buddha også gjort det fra hun var lille tror jeg...

 

Måske er det en samojede ting... måske har de oprindeligt kunnet skrive i sneen med tis :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mie med Laika
Måske er det en samojede ting... måske har de oprindeligt kunnet skrive i sneen med tis :slem:

 

:lol: Ja det tror jeg bestemt! Det må have været en del i deres strategi om at udbrede deres uldne og gøende kongerige! :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...