Hop til indhold

For tung sele?

bernerazuro
 Share

Recommended Posts

Havde egentlig tænkt mig at skifte direkte over fra den sele, jeg har lånt af Nollike, der vel max. vejer et par 100g... Til den Kenjan-sele jeg i fordums (ok, overdrivelse fremmer forståelsen :blink:) tid købte til Naja, men som var for "Besværlig". Nu er jeg så kommet til at tænke på... Den vejer 550g.. Er det for meget for en bette hvalp på 22-25kg at slæbe rundt på? Lidt over et halvt kg. er vel immervæk lidt meget i sidste ende alligevel? Og har hørt, at man skal passe på med de tungere apportbukke med hvalpe, så tænkte at det vel også gælder seler.

Bør jeg alligevel gå ud og købe en lettere, midlertidig sele, til han er lidt større?

Link til indlæg
Del på andre sites

at hvis den sad tæt til (ikke slaskede) så ville jeg bruge den, og at min kenjan sele vejer ca 450g (for jeg vejede den :mrgreen:), og den virker ikke tung overhovedet :blink:

....og så noget med apportering og tryk/træk på kæber/nakke versus at bære en sele rundt om kroppen.

OK, så tror jeg bare jeg bruger den. Træner intensivt at Møffe skal ælske at få den på, for han skal og må under INGEN omstændigheder lege med andre hunde, mens han har den på - for den sidder ikke perfekt = ret løst, men passer dog nogenlunde. Men det varer ikke længe og så synes jeg det er lidt dumt at gå ud og købe en ny sele, jeg kun behøver bruge i 1½ måneds tid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites