Hop til indhold

HJÆLP! Hvalp spiser sten!

Gæst Breton-Jet
 Share

Recommended Posts

Gæst Breton-Jet

Min lille nye hvalp på 8 uger gik udenfor og to en sten i munden og begyndte at gnaske løs, Jeg sprang hurtigt til og fik hende til at spytte den ud:engel:

Men hvad kan jeg gøre for at hun ikke gør det?!

Er det fordi hun ikke havde fået mad da hun gjorde det?

Det er Lidt farligt vis hun havde slugt den! eller hva?...

Link til indlæg
Del på andre sites

Min lille nye hvalp på 8 uger gik udenfor og to en sten i munden og begyndte at gnaske løs, Jeg sprang hurtigt til og fik hende til at spytte den ud:engel:

Men hvad kan jeg gøre for at hun ikke gør det?!

Er det fordi hun ikke havde fået mad da hun gjorde det?

Det er Lidt farligt vis hun havde slugt den! eller hva?...

Hvad du kan gøre:

Stands den, helst inden den samler sten op. Giv den noget andet at tygge i/lege med.

Eller ryd haven for småsten.

Nej. Det har ikke noget med fodringen at gøre.

Og ja. Det kan være farligt. Dog ikke noget alarmerende, i forhold til så meget andet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Breton-Jet
Hvad du kan gøre:

Eller ryd haven for småsten.

.

På hvores grund er huset i midten og terrase på den ene side og indkørsel og 2terrase og have på den anden side.

I indkørsel og 2terrase er der sten (Små) Som underlag :(

Men hun har ikke gjordt det siden så :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

En 8-ugers hvalp er jo ligesom en baby. Den kan ikke være helt overladt til sig selv, --undtagen da lige når den sover..

Du skal altså holde øje med hende hele tiden og stoppe hende hvis hun tager noget i munden, som hun ikke må. Og så er det jo godt at have noget, som hun GODT må tage i munden. Sørg for, at der ligger ting, som er meget mere spændende end sten. OG mere ufarlige.

Hvis en lille hund, --eller en hvalp sluger en sten, så kan stenen meget nemt sætte sig fast i en tarm. For tarmene er nogle steder ikke tykkere end sugerør. Hvis stenen sidder fast i en tarm, så kan maden ikke komme forbi, og så skal der en operation til.

--Som regel spiser hunde ikke sten, men en hvalp undersøger stenen med tænder og mund, --fuldstændig som et lille barn putter alting i munden.

Og så kan det gå galt, hvis de kommer til at synke stenen.

--Så VÆK med sten. Prøv med en dejlig gulerod i stedet.. --Eller et fint rundt æble..

Link til indlæg
Del på andre sites