Hop til indhold

Endelig :)


Gæst trunte--musen
 Share

Recommended Posts

Gæst trunte--musen

Hej alle..

 

Nu har jeg lige valgt min egen lille berner hvalp. :-)

 

er såh glad skal bare vente en helt måned på at jeg kan få den.. :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde på Gul og Gratis og kan se, at der er et kuld fra Vonge, men at det formodentligt ikke er fra den berygtede kennel.. Udfra tlf.

 

Men der står ingen oplysninger, hverken om tavle eller HD/AD? Har du spurgt, om I det mindste forældredyrene er tjekket for HD/AD? Og hvad status er? For ellers kan du ende i en rigtig grim situation - berneren er temmelig plaget af begge dele, og ingen af dem er altså sjove at have.. Og bare fordi hundene ser glade ud, er det desværre ikke lig med, at de ikke har det - hunde er eksperter i at bide smerter i sig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde på Gul og Gratis og kan se, at der er et kuld fra Vonge, men at det formodentligt ikke er fra den berygtede kennel.. Udfra tlf.

 

Men der står ingen oplysninger, hverken om tavle eller HD/AD? Har du spurgt, om I det mindste forældredyrene er tjekket for HD/AD? Og hvad status er? For ellers kan du ende i en rigtig grim situation - berneren er temmelig plaget af begge dele, og ingen af dem er altså sjove at have.. Og bare fordi hundene ser glade ud, er det desværre ikke lig med, at de ikke har det - hunde er eksperter i at bide smerter i sig :cry:

 

Nåe, så lettede forvirringen i min hjerne. Jeg kunne simpelhen ikke få placeret en kennel på de strøg.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg lige været inde på Gul og Gratis og kan se, at der er et kuld fra Vonge, men at det formodentligt ikke er fra den berygtede kennel.. Udfra tlf.

 

Pyyha, jeg var bare lidt for hurtig så :-) Jeg tænkte godt nok på, at det ikke behøvede at være den samme, men sandsynligheden for to Berner-kenneler i samme by var bare ikke så stor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Lars..

 

De er ikke fra hende, har undersøgt, for har hørt om hvor dårligt og dumt det ville være at købe hos Anni, og det er ikke derfra..

og mener stamtavle på begge forældre... :-)

 

 

Hej trunte musen

 

For 4 dage siden vidste du ikke hvad HD og Ad og nu har du allerede udvalgt en hvalp på 4 uger og fået undersøgt forældrenes aner .

Hvordan synes du selv det lyder ???

 

Alle her i den tråd advarer dig .

 

Dkk stamtavle ?? ( er det ikke )

DRU Stamtavle ???

DDH Stamtavle ??? ( Sandsynligvis )

 

 

MVH Lars Kjeldsen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Først og fremmest :) TILLYKKE med din guldklump :) :) Kan godt forstå du glæder dig helt enormt :) Og så til det sure... Jeg bliver lidt harm over at læse visse indlæg. Dette indlæg er skrevet for at vise sin glæde over at have fundet HVALPEN. Hvorfor ikke være glad på vedkommendes vegne? Hvis og så fremt i fald at der er noget man mener bør gøres opmærksom på, så "undervis" Uddel erfaringer. Man behøver jo ikke være grov, bare fordi vedkommende der skriver ikke er uddannet dyrlæge. Man får kun svar, hvis man tør spørge og det gør man jo næppe, hvis man bliver "skudt ned" ved det mindste. Del Jeres erfaringer og undervis i stedet. Ytringsfrihed betyder ikke at man nødvendigvis SKAL fortælle sin mening om alt :) Så kære kommende hundeejer... KÆMPE tillykke med din skønne hvalp :) Og spørg endelig om alt... Kun på denne måde finder man svar. Og der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar. Held og lykke med din basse :) Mange hilsner fra Maja. Ps. Til den der gjorde opmærksom på rygter ang. den mulige kennel. :5up: God konstruktiv måde at sige tingene på :) Godt gået :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

havde min svigermor med som ved en helt del om hunde, så tror da ikke det skulle være noget problem..

 

men er da ked af hvis man ikke må spørge så man kan være sikker i sin sag.. :shock:

 

Hej

 

Selvfølgelig må du spørge herinde så du kan blive sikker .

 

Men hvis du ikke vil lytte til nogen af alle de advarsler du får hvad hjælper det så.

 

Er du foreksempel blevet mere sikker på at du skal have en bernerhvalp fra Vonge med en tvivlsom stamtavle ved at spørge herinde ???

 

Det er selvfølgelig dit eget valg, men jeg kender bare så mange der er blevet skuffet .

 

Og jeg kender næsten lige så mange der ikke vil indrømme deres "fejltagelse" og med næb og kløer forsvarer deres "opdrætter" indtil de skal have aflivet deres hund i en alt for ung alder.

 

Du må have held og lykke med din hvalp hvis du fortsat vil købe den , jeg håber dog at du besinder dig og aflyser denne her gang .

 

Jeg ved godt at det er utrolig svært at sige fra når man først har set sådan et kuld bernerhvalpe , men tag ud og få et ordentlig forhold til nogle DKK opdrættere og vent så til de skal have hvalpe , så ved du også meget mere om racen inden du får hvalp.

 

MVH Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst kratos' mor

Papirer er ikke garanti for en god hund. Heldigt at der findes seriøse opdrættere som virkelig tænker sig om... disse er guld værd. Men hende der har den bedste blandingshund i verden, vil dog stadig tilføje at fine papirer ikke er ensbetyddende med en sund, dejlig hund :-D Denne uansvarlige hundeejer er mig, og jeg er pavestolt over min lille bastard :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Papirer er ikke garanti for en god hund. Heldigt at der findes seriøse opdrættere som virkelig tænker sig om... disse er guld værd. Men hende der har den bedste blandingshund i verden' date=' vil dog stadig tilføje at fine papirer ikke er ensbetyddende med en sund, dejlig hund :-D Denne uansvarlige hundeejer er mig, og jeg er pavestolt over min lille bastard :mrgreen::mrgreen:[/quote']

 

 

Til Kratos mor

 

Nu blander du jo 2 ting sammen , jeg kender selvfølgelig også mange blandingshunde der har et godt liv.

 

Men Trunte musen må jo have gjort sig nogle tanker om det her med papirer og stamtavle.

 

Jeg synes simpelthen det er toppen af uansvarlighed at hun for 4 dage siden i en anden tråd spørger om hvad HD og Ad er og så tage ud og se et kuld hvalpe og endda vælge en ud .

 

Jeg forstår det simpelthen ikke så lad venligst være med at blande det sammen med blandingshunde.

 

MVH Lars

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...